Λευκωσία: Το υπουργείο Μεταφορών ενημέρωσε τους βουλευτές της Επιτροπής Ελέγχου και για τις προσπάθειες που καταβάλλονται για την έναρξη των κατασκευαστικών έργων του περιβόητου περιμετρικού αυτοκινητόδρομου Λευκωσίας, ο οποίος θα λειτουργεί ως σύνδεση μεταξύ των αυτοκινητοδρόμων Λευκωσίας – Τροόδους και Λευκωσίας – Λεμεσού, αλλά και των αξονικών δρόμων του δευτερεύοντος οδικού δικτύου. Η αρχική μελέτη προέβλεπε την κατασκευή του περιμετρικού αυτοκινητόδρομου (τεσσάρων λωρίδων κυκλοφορίας) σε πέντε φάσεις, με συνολικό μήκος 32 χλμ. και με το κόστος να υπερβαίνει τα €300 εκατ. Και όχι τυχαία, καθώς προβλεπόταν, μεταξύ άλλων, η κατασκευή 16 ανισόπεδων κόμβων όπως και μεγάλος αριθμός ανισόπεδων διαβάσεων καθώς και σήραγγας, συνολικού μήκους 3,5 χλμ. περίπου, εντός της Λακατάμιας! 
 
Όπως αναφέρεται στο σημείωμα του υπουργείου Μεταφορών, το Τμήμα Δημοσίων Έργων αναμένεται να υποβάλει προσεχώς αίτημα για συγχρηματοδότηση της πρώτης φάσης του έργου από το Ταμείο Συνοχής της ΕΕ.

Για τη διεκδίκηση ευρωπαϊκών κονδυλίων προσλήφθηκαν με συνοπτικές διαδικασίες, την 1η/8/2016 έναντι ποσού €80.000, σύμβουλοι για την ετοιμασία οικονομοτεχνικής μελέτης. Στο πλαίσιο της πιο πάνω μελέτης αξιολογήθηκε ένα περιορισμένο βασικό σενάριο με τη συμπερίληψη μόνο των φάσεων A, Β και μέρους της Γ, δηλαδή, από τον αυτοκινητόδρομο Λευκωσίας – Λεμεσού μέχρι τον αυτοκινητόδρομο προς Κοκκινοτριμιθιά και με άλλες περικοπές (αφαίρεση τμημάτων του δευτερεύοντος οδικού δικτύου / αστικών δρόμων, αφαίρεση ανισόπεδων κόμβων, μείωση χαρακτηριστικών ανισόπεδων κόμβων κ.λπ.), με στόχο τη μείωση του κόστους, για υλοποίηση ενός οικονομικά βιώσιμου και κυκλοφοριακά λειτουργικού τμήματος του αυτοκινητόδρομου, με εκτιμώμενο κόστος κατασκευής περί τα €50 εκατ.  Αξίζει να αναφερθεί ότι η απόφαση για κατασκευή του περιμετρικού αυτοκινητόδρομου Λευκωσίας λήφθηκε το έτος 2000, όταν υπουργός Συγκοινωνιών ήταν ο πρόεδρος του ΔΗΣΥ Αβέρωφ Νεοφύτου. Σήμερα, 17 χρόνια μετά, ο αυτοκινητόδρομος εξακολουθεί να βρίσκεται στα χαρτιά, ενώ μέχρι στιγμής άλλαξε όδευση δύο φορές λόγω συμφερόντων.
 
Ένα άλλο εξίσου πονεμένο έργο που δρομολογήθηκε στα χαρτιά πολύ πιο πριν από το έτος 2000, αυτό της κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πάφου – Πόλης Χρυσοχούς, εντέλει, εγκαταλείφθηκε και επιστράφηκε στους αρχικούς ιδιοκτήτες ένα μεγάλο μέρος της γης που απαλλοτριώθηκε για τις ανάγκες όδευσης του αυτοκινητόδρομου.

Πηγή: Ο Φιλελεύθερος