back to top
17.5 C
Athens
Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

17.5 C
Athens
Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

Επεκτείνεται η Αττική Οδός προς Πετρούπολη και Πανεπιστημιούπολη

Διαβάστε επίσης

Ένα μεγάλο πακέτο επεκτάσεων της Αττικής Οδού παρουσίασε ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικές Διαδρομές Βασίλης Χαλκιάς μιλώντας σε εκδήλωση του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ) με θέμα τις Αστικές Μεταφορές στην Αττική.

Στην πρόταση της εταιρείας εντάσσονται οι επεκτάσεις προς την Πετρούπολη, τη Λεωφόρο Κύμης αλλά και το κέντρο της πόλης μέσω της Πανεπιστημιούπολης ως την Ούλωφ Πάλμε στου Ζωγράφου.

Στην ομιλία του ο κ. Χαλκιάς έκανε λόγο για «έργα μικρής κλίμακας, τα οποία δεν θα μπορούσαν να “ζήσουν” από μόνα τους ακόμα κι αν είχαν διόδια.

Η πρόταση περιλαμβάνει συμπληρώσεις της Αττικής Οδού με την επέκταση της λεωφόρου Κύμης, τη σύνδεση με το κέντρο της πόλης κατεβαίνοντας μέσα από την Πανεπιστημιούπολη ως το σημείο που συναντά την Ούλωφ Πάλμε, και τη σύνδεση με την Πετρούπολη, όπου διυλιστήρια και ναυπηγεία δημιουργούν μεγάλη κυκλοφορία.

Ο επικεφαλής της «Αττικές Διαδρομές» αναφέρθηκε επίσης στα σχέδια για τη σύνδεση με τη Ραφήνα και τη Βόρεια Πύλη του αεροδρομίου Αθηνών, αλλά και τη σύνδεση με το Ελληνικό μέσω της σήραγγας Αργυρούπολης.

Ανέφερε επίσης ότι έχουν προβλεφθεί επεκτάσεις και βελτιώσεις εντός του υφιστάμενου αυτοκινητόδρομου. Αυτές είναι η νέα ράμπα εξόδου στον ανισόπεδο κόμβο Μεταμόρφωσης, η αναβάθμιση σε 4 από 3 λωρίδες του κεντρικού τμήματος (πλην δηλαδή της Περιφερειακής Υμηττού) και οι ανισόπεδες αναστροφές στους ανισόπεδους κόμβους Λεονταρίου και Παλλήνης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η περίφημη Αστική Σήραγγα Ηλιούπολης, η οποία και θα ενώνει τον Καρέα με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, δίνοντας λύση στο καθημερινό κυκλοφοριακό πρόβλημα, αν και έως σήμερα είχε περίοπτη θέση ανάμεσα στις επεκτάσεις, δεν περιλαμβάνεται τελικά στην προτεινόμενη λύση.

Ο λόγος είναι πως η διώροφη σήραγγα εκτιμάται ότι θα είναι βιώσιμη από μόνη της, είτε με διόδια, είτε με πληρωμές διαθεσιμότητας, είτε κι ως δημόσιο έργο.

Παρεμπιπτόντως, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών, η μέση ημερήσια κυκλοφορία σε 40.000 οχήματα. Σήμερα, στην Αττική Οδό σημειώνονται 225.000 διελεύσεις ημερησίως. Από το 2004 μέχρι το 2009 ο αυτοκινητόδρομος κατέγραφε 310.000 διελεύσεις ημερησίως, αλλά το 2010 μειώθηκαν κατά 38% στις 196.000.

Ισίδωρος Ρούσσος

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα