Άγγελος Παναγιώτου: Ο διεθνούς φήμης Φαρκαδόνιος Ζωγράφος που μιλάει μέσα από τα έργα του

X cm

Τα συναισθήματα που εξωτερικεύει από πρόσωπα, φυσικές εικόνες και καταστάσεις τα μεταφέρει με την μπογιά και το πινέλο στο καμβά

Είχε την τύχη στα παιδικά του χρόνια να ζήσει τον πολιτισμό της γειτονιάς, της ανθρωπιάς, της αθωότητας και της ειρηνικής συνύπαρξης, στη Φαρκαδόνα.

Ήταν η δεκαετία του 1950, όπου το χωριό του, όπως και συνολικά η Ελλάδα, ταλαιπωρήθηκαν αρκετά από κατακτητές και από τον σπαραγμό του εμφυλίου πολέμου. Και αφού τελείωσαν όλα αυτά, όπου οι άνθρωποι μέσα σε μία σύγχυση δεν ήξεραν ποιον να εμπιστευτούν, μαζί με τον εμφύλιο τελείωσε και το μαρτύριο του φόβου και της ανασφάλειας. Και έζησε κι εκείνος, όπως άλλωστε και όλοι μας, αυτόν τον καταπληκτικό πολιτισμό, που χωρίς να έχει κανείς χρήματα, αισθανόμασταν πλούσιοι. Μετά σιγά-σιγά μπήκε το δαιμόνιο της κατανάλωσης και όλοι εξαρτιόντουσαν από πράγματα που έπρεπε να αγοράσουν. Έτσι χάθηκε η ποιότητα των αγνών συναισθημάτων, που έκαναν τους ανθρώπους να είναι αληθινοί και φιλικοί μεταξύ τους.

Η εισαγωγή αναφέρεται στο πρόσωπο του Άγγελου Παναγιώτου. Ο Άγγελος, ο καταξιωμένος Ζωγράφος,  γεννήθηκε στη Φαρκαδόνα το 1943.

Σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών δίπλα στο G.Mavroidis (1962-1967).Υπέρβασης των καλλιτεχνικών τάσεων της εποχής του, που επιδιώκει για επανασύνδεση με τα μεγάλα μοντέλα του παρελθόντος (Αναγέννηση και Μπαρόκ ως επί το πλείστον) και το ύφος τους.

Το έργο του είναι ανθρωποκεντρικό και ρεαλιστικό, σε συνδυασμό με το υπερφυσικό του φωτός, η οποία αλλάζει τα στοιχεία του πίνακα σε αυτο-φωτισμού, όπως φαίνεται στην αντι-νατουραλιστική σκούρα γραμματοσειρά, πρόσφερε ένα ιδανικό μοντέλο που αντανακλάται ρεαλιστική του διάθεση και ιδεαλιστικές τάσεις του, όπως ο ίδιος είχε την πρόθεση να ξεπεράσει την προσωρινή και να βρει το ιδανικό διαχρονική και μέσω της τρέχουσας μαγευτικά μέσα. Τα θέματα που ασχολείται με ως επί το πλείστον επικεντρώνονται στην ανθρώπινη μορφή και τη φύση. Όσον αφορά την ανθρώπινη μορφή, όπως και στις πολύπλευρες συνδυασμούς, ως επί το πλείστον σε πορτρέτα, το αποτέλεσμα είναι υψηλών προδιαγραφών με ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα.

Όταν συναντήσει κανείς τον Άγγελο, θα διακρίνει την ποιότητα του χαρακτήρα του και την καλλιτεχνική ανησυχία. Αποτυπώνεται περίτρανα και στα έργα του, τα οποία περιγράφουν πρόσωπα και καταστάσεις, φανταστικά και πραγματικά τοπία που φεγγοβολούν στους πίνακές του.

Ο ίδιος δηλώνει ότι εμπνέεται από το φως, από τα απλά συναισθήματα, την καλοσύνη, από τη φύση, δηλώνοντας ότι η Τέχνη είναι για λίγους, τονίζοντας ταυτόχρονα ότι για να καταλάβεις έναν Ντα Βίντσι πρέπει να έχεις κάτι από τον Ντα Βίντσι.

 

«Για να καταλάβεις έναν Θεόφιλο, πρέπει να έχεις κάτι από τον Θεόφιλο και θέλω να προεκταθώ σε αυτόν τον ζωγράφο, όπου εκφραζόταν με έναν ταπεινό τρόπο, χωρίς δεξιοτεχνίες και επηρεασμούς από τα διάφορα ρεύματα. Ο Θεόφιλος δεν ήταν ζωγράφος, ήταν δημιουργός.», εξηγεί.

Κάθε καλλιτέχνης, κάθε δημιουργός μέσα από την δουλειά του, προσπαθεί να περάσει μηνύματα στον κόσμο. Κάτι ανάλογο πράττει και ο Άγγελος μέσα από τη δουλειά του.

Το κορίτσι με τα περιστέρια ένα σημαντικό έργο (λάδι σε καμβά) του Άγγελου πωλήθηκε 124.162 ευρώ (106,250 λίρες).

«Ο κόσμος που βλέπουμε, που υπάρχει μπροστά μας έχει μια ιερότητα και αυτή η ιερότητα θα πρέπει να γίνει μέρος της σύγχρονης σκέψης για να μπορέσει ο άνθρωπος να πάρει μια υπεύθυνη και αξιοπρεπή στάση απέναντι στη ζωή.», τονίζει.

Παναγιώτου Άγγελος-Last supper, 1987

Ο Άγγελος εκτιμά τους καλλιτέχνες που είναι αυτόφωροι και έχουν προσωπικό έργο. Οι περισσότεροι είναι ετερόφωτοι, λέει, γιατί αντιγράφουν τα διάφορα καλλιτεχνικά ρεύματα που έρχονται από την Ευρώπη και την Αμερική.

«Θεωρούν υποχρέωσή τους να είναι σύγχρονοι. Όμως είναι εύκολο να είσαι σύγχρονος όταν κάνεις αυτό που κάνουν όλοι. αυτοί που το διάβασαν ίσως να έχουν διαφορετική άποψη.».

Ο Άγγελος συμμετείχε σε πολλές εκθέσεις που έχουν διοργανωθεί στην Ελλάδα και το Εξωτερικό, είτε ατομικά είτε ομαδικά.

Για τη σύνταξη του άρθρου χρησιμοποιήθηκαν πληροφορίες από πολλές πηγές.

Οι κυριότερες και πολυτιμότερες, όμως, υπήρξαν η εφημερίδα Αξία,  το ιστολόγιο  https://paletaart2.wordpress.com και το ιστολόγιο   www.lefakis.gr

Θα θέλαμε επίσης να εκφράσουμε τις θερμές μας ευχαριστίες στον κ. Θανάση Παλιούρα από την Φαρκαδόνα  για τις πολύτιμες πληροφορίες και τον δανεισμό του εξαιρετικού λευκώματος Άγγελος ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ- Angelos PAINTING..