current views are: 1

20 Μαΐου 2019
Δημοσίευση14:56

Σήμα κινδύνου εκπέμπουν τέσσερις ιστορικοί όμιλοι για την Καλλιθέα

Ναυταθλητικά σωματεία κρούουν καμπανάκι για την κατάσταση της μαρίνας που τους φιλοξενεί.

Δημοσίευση 14:56’
αρθρο-newpost

Ναυταθλητικά σωματεία κρούουν καμπανάκι για την κατάσταση της μαρίνας που τους φιλοξενεί.

Η Ελλάδα έχει ένα μεγάλο προνόμιο! Δεν είναι ένα περίκλειστο κράτος αλλά περιτριγυρίζεται από θάλασσα, η οποία για τους ποιητές είναι πλανεύτρα, για τους τουρίστες μέρος αναψυχής και για άλλους, όπως οι ναυτικοί και οι αλιείς μέσο βιοπορισμού. Τα νερά και τα λιμάνια της όμως χρησιμοποιούνται και για σκοπούς που εξυπηρετούν την άθληση, η οποία αυτήν την εποχή της μεγάλης κρίσης δίνει μεγάλη διέξοδο στους ανθρώπους, κυρίως τους νέους που ατενίζοντας το απέραντο γαλάζιο χαράζουν ρότα για το μέλλον, όσο δύσκολο και αν είναι αυτό!

Τί γίνεται όμως όταν προκύπτουν προβλήματα στους χώρους που εξυπηρετούν τον αθλητισμό; Τέτοια θέματα αναδείχτηκαν στην κοινή συνέντευξη Τύπου που πραγματοποίησαν, τη Δευτέρα 20 Μαΐου, στη Ναυταθλητική Μαρίνα Καλλιθέας, τέσσερις ναυταθλητικοί όμιλοι της περιοχής (ΝΟΤΚ – ΣΕΑΝΑΤΚ – ΝΑΟΕΦ – ΙΟΠ ΔΕΗ), οι οποίοι ως αναγνωρισμένα μη κερδοσκοπικά σωματεία με πάνω από 40 χρόνια δραστηριότητας και προσφοράς στον ερασιτεχνικό ναυταθλητισμό έκρουσαν το καμπανάκι και εξέπεμψαν σήμα κινδύνου.

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε, ότι οι αθλητές των συγκεκριμένων ομίλων έχουν προσφέρει μερικές δεκάδες παγκόσμια και πανευρωπαϊκά μετάλλια! Έχουν γράψει κυριολεκτικά ιστορία! Το χρυσό ολυμπιακό μετάλλιο της αθλήτριας του ΝΟΤΚ, Σοφίας Μπεκατώρου, το 2004, η οποία ανέβηκε σε βάθρο μαζί με τη Σοφία Παπαδοπούλου και τέσσερα χρόνια αργότερα στο Πεκίνο, το αργυρό μετάλλιο στο πανευρωπαϊκό του 2009 της αθλήτριας του ΝΑΟΕΦ, Δανάης Πάσχου και φέτος το χρυσό μετάλλιο στο πανευρωπαϊκό του αθλητή του ΣΕΑΝΑΤΚ, Αμίλιου Μόνου αποτελούν τις κορυφαίες διακρίσεις των συλλόγων, οι οποίοι αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα όπως προλόγισε στη συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος του ΙΟΠ ΔΕΗ, Αριστείδης Ρούσης εφιστώντας «την προσοχή για τους μελλοντικούς κινδύνους που διατρέχει η Ναυταθλητική Μαρίνα Καλλιθέας και ο Ναυταθλητισμός γενικότερα», πριν δώσει τον λόγο στον Σπύρο Πούλο προκειμένου να αναπτύξει το θέμα των αγωγών που έχουν δεχτεί τα σωματεία από τον Δήμο Καλλιθέας και το νομικό καθεστώς της μαρίνας, η οποία εκχωρήθηκε το 2009 «προς διαχείριση στο Δήμο Καλλιθέας, με ρητή υποχρέωση του Δήμου να χρησιμοποιεί τη Μαρίνα για τη λειτουργία Ναυταθλητικού Κέντρου και να παραχωρήσει χώρους ελλιμενισμού και χερσαίων εγκαταστάσεων στους Ναυταθλητικούς Ομίλους που ήταν ήδη εγκατεστημένοι στην περιοχή». .

Ο δήμος Καλλιθέας ζητά αναδρομικά προηγούμενων ετών. «Στις 15/4/2019, λίγες μέρες πριν τις δημοτικές εκλογές του 2019, ο Πρόεδρος του ΟΠΑΑ καταθέτει 18 αγωγές κατά μελών των ομίλων για αδικοπραξία και παράνομο πλουτισμό, απαιτώντας λιμενικά τέλη για το διάστημα μεταξύ 2013 και 2016», ανέφερε ο πρόεδρος του ΣΕΑΝΑΤΚ, ο οποίος απέδωσε τη συγκεκριμένη ενέργεια σε προεκλογικούς σκοπούς με την υπόσχεση «…πως αυτά που δεν εισέπραξε η προηγούμενη διοίκηση, τα διεκδικεί αυτός» και υποστήριξε, ότι προσπαθεί, «… να δημιουργήσει προβλήματα στη λειτουργία μας, ώστε σε περίπτωση που εκλεγεί ξανά Δήμαρχος να μπορέσει πιο εύκολα να πάρει τις εγκαταστάσεις».

Η μαρίνα γίνεται τουριστική

Ο Σπύρος Πούλος μαζί με τους πρόεδρους των άλλων σωματείων και τον γενικό γραμματέα της ΕΙΟ, Απόστολο Παπαθανασίου που βρέθηκε στο πάνελ, υποστήριξε για τον δήμο, ότι έχει σκοπό να εκμεταλλευτεί εμπορικά τις εγκαταστάσεις. «Στην πράξη βλέπουμε πως καταβάλλουν κάθε προσπάθεια για μετατροπή της Ναυταθλητικής Μαρίνας σε Τουριστική», ανέφερε και συμπλήρωσε: «Έχουν κάνει συμβάσεις ελλιμενισμού με επαγγελματικά σκάφη, τα οποία νοικιάζονται μέσα στη Μαρίνα και πλήθος κόσμου κάθε Σαββατοκύριακο επιβιβάζεται ή αποβιβάζεται στα σκάφη, χωρίς να γνωρίζει σε τι κίνδυνο βάζει τη ζωή του. Έκανε σύμβαση ελλιμενισμού με ημερόπλοιο 70 μέτρων και στο Φορέα Διαχείρισης καταλογίστηκαν πρόστιμα από το Λιμεναρχείο Σαρωνικού και αναγκάστηκε ο Δήμος το Νοέμβριο 2017, λίγους μήνες μετά την έγκρισή του, να τροποποιήσει τον Ειδικό Κανονισμό αυξάνοντας το επιτρεπόμενο μήκος σκαφών από 60 σε 80, φωτογραφίζοντας ουσιαστικά το ημερόπλοιο».

Ο Γιάννης Σαμαρτζής από την πλευρά του κατηγόρισε τους τοπικούς παράγοντες της αυτοδιοίκησης για «συκοφαντική δυσφήμιση και παράβαση καθήκοντος κατά των Ναυταθλητικών Ομίλων». Οι κ.κ. Κάρναβος και Ευσταθίου «…παρουσίασαν τους Ναυτικούς Ομίλους με όρους και χαρακτηρισμούς μαφίας, μίλησαν για «ομερτά» που πρέπει να σπάσει, μας κατηγόρησαν ότι δεν προσφέραμε καμιά υπηρεσία στο Δήμο για τον εντοπισμό των «σκαφάτων», των αυθαίρετα ελλιμενισμένων τη χρονική περίοδο 2013-2017, δεν δώσαμε ποτέ στοιχεία στο Δήμο Καλλιθέας για τα μέλη μας, και ουσιαστικά ευθυνόμαστε για την αδυναμία είσπραξης τελών ελλιμενισμού επί σειρά ετών και για την μη πληρωμή για χρήση ηλεκτρισμού και νερού. Η αλήθεια όμως είναι ότι εμείς δίναμε ήδη από το 2009 καταστάσεις με τα μέλη μας σε όλους τους διαχειριστές της Μαρίνας, διαθέτουμε τα αποδεικτικά στοιχεία αποστολής, επιβεβαιώνεται η ύπαρξή τους από την Έκθεση των Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης και πάνω απ όλα, ο ίδιος ο Δήμος τεκμηριώνει τον ελλιμενσιμό των σκαφών των μελών μας στα οποία έκανε αγωγές, βάσει ακριβώς αυτών των καταστάσεων! », ανέφερε ο πρόεδρος του ΝΑΟΕΦ ο οποίος απέδωσε τη μη είσπραξη οφειλών «σε αδυναμίες, παραλείψεις και καθυστερήσεις του ίδιου του Δήμου και του Φορέα Διαχείρισης».

Ο πρόεδρος του ΝΟΤΚ, Ανδρέας Αντωνόπουλος ήταν αυτός που περιέγραψε τα προβλήματα συντήρησης και ασφαλείας που παρουσιάζει η μαρίνα, σε μία προσπάθεια να αναδείξει ζητήματα επικινδυνότητας, φέρνοντας ως παράδειγμα την πυρκαγιά που είχε εκδηλωθεί στις 25/3/19 σε σκάφος εντός της Μαρίνας. Η φωτιά στάθηκε αφορμή προκεμένου τρεις εκ των τεσσάρω ομίλων να αιτηθούν αυτοψία από πραγματογνώμονα για τους προβλήτες 2 και 3, τα πορίσματα της οποίας έγιναν γνωστά στη συνέντευξη Τύπου. Μάλιστα σε video wall προβλήθηκαν φωτογραφίες για όα προαναφέρθηκαν.

Με την υπ’αριθμόν 2019-15504 έκθεση πραγματογνωμοσύνης προκύπτει σύμφωνα με τον κ. Αντωνόπουλο το συμπέρασμα «πως οι πλωτές προβλήτες είναι ασυντήρητες και επικίνδυνες», λόγω ύπαρξης βλαβών και σημαντικών φθορών, ενώ υπάρχουν θέματα στο σύστημα πυρασφάλειας και πυρόσβεσης με πολλές πυροσβεστικές φωλιές να είναι άδειες ή με κατεστραμμένο εξοπλισμό, κάτι που θέτει εμπόδια πυρόσβεσης σε περίπτωση πυρκαγιάς.

Παράλληλα αναφέρθηκαν από τον πρόεδρο του ΝΟΤΚ κίνδυνοι για τους επισκέπτες που χρησιμοποιούν το χώρο ως αναψυχή, εξατίας της έλλειψης σωσιβίων και ειδικών σχοινιών σε περίπτωση πτώσης στη θάλασσα, αλλά και απουσία δημοσίων αποχωρητηρίων.

«Δεν μπορούν να μας διώξουν»

Πριν αρχίσει η συζήτηση τοποθετήθηκε ο Απόστολος Παπαθανασίου, ο οποίος ήταν πολύ διαλλακτικός μιλώντας για την αντιπαράθεση που έχει δημιουργηθεί με τον δήμο και έδειξε, ότι οποιαδήποτε στιγμή μπορεί να βρεθεί σημείο σύγκλισης. «Ζήτησα από τον δήμαρχο να δώσει απαντήσεις. Δεν υπάρχουν διαφορές. Υπάρχει όμως αλαζονεία. Έχουμε συμβόλαιο για άλλα 30 χρόνια. Εμείς τους φέραμε εδώ, δεν μπορούν να μας διώξουν. Έχει γίνει προσπάθεια να μπούμε σε διάλογο και ήταν ανένδοτος», ανέφερε ο γενικός γραμματέας της ΕΙΟ και ακολούθησαν οι ερωτήσεις των δημοσιογράφων.

Οι εκπρόσωποι των τεσσάρων ομίλων μίλησαν περί επιθυμίας εκδίωξής τους από τη μαρίνα προκειμένου ο δήμος να την εκμεταλλευτεί για εμπορικούς σκοπούς. Οπότε η ερώτηση του Newpost και του Sportdog αφορούσε την ιδανική μορφή διαχείρισης της Μαρίνας. Η απάντηση δόθηκε από τον Ανδρέα Αντωνόπουλο. «Εμείς δεν είμαστε αντίθετοι στην εμπορική εκμετάλλευση της μαρίνας. Αυτό μπορεί να λειτουργήσει παράλληλα με τον ναυταθλητικό σκοπό της. Μπορούν να δουλέψουν μαζί και τα δύο», υποστηριξε ο πρόεδρος του ΝΟΤΚ.

Οι φορείς που απάρτιζαν το πάνελ ερωτήθηκαν επίσης για τους λόγους της καθυστέρησης που προηγήθηκε της τωρινής τους αντίδρασης για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. «Εδώ υπήρχαμε πριν από το 2009», ημερομηνία κατά την οποία η διαχείριση του δήμου πέρασε από την ΕΙΟ στον Δήμο Καλλιθέας, ανέφερε ο κ. Αντωνόπουλος και πρόσθεσε: «Η τότε δημοτική αρχή δεν μας ενόχλησε. Η τελευταία δεν μας θέλει εδώ. Επίσης τώρα προέκυψαν τα προβλήματα. Πριν ένα μήνα έπιασε η φωτιά. Συν τοις άλλοις λόγω της λειτουργίας εδώ και δύο χρόνια του ημερόπλοιου δημιουργείται κίνδυνος για τους αθλητές, λόγω του κοινού διαδρόμου διέλευσης».

Άνοιγμα για διάλογο

Ένα άλλο σημαντικό ζήτημα που τέθηκε είναι αν υπάρχει σημείο καμπής και τι θα κάνουν οι όμιλοι αν παραμείνει δήμαρχος ο κ. Κάρναβος. «Όταν θεωρείς, ότι αδικείσαι επιμένεις! Ήδη η μαρίνα είναι επικίνδυνη, διότι δεν χρησιμοποιούνται πόροι για αυτόν το λόγο. Αμφισβητείται η παρουσία μας σε αυτά τα κτίρια, τα οποία λειτουργούμε από το 2006. Αν μείνει η ίδια διοίκηση είμαστε ανοιχτοί στο διάλογο οποιαδήποτε ώρα. Θα φτάσουμε όμως όπου χρειαστεί και όσο μακρυά γίνεται, για να δικαιωθούμε. Θα εξασφαλίσουμε τα συμφέροντα του ναυταθλητικού σταθμού και των μελών μας», ακούστηκε από τους φορείς που απάρτιζαν το πάνελ.

Στο τέλος της συζήτησης ο γ.γ.της ΕΙΟ έκανε έκκληση προς την πλευρά του δήμου σε μία προσπάθεια να ρίξει τους τόνους και να χτίσει μία γέφυρα επικοινωνίας και όχι να αποτελέσει σημείο ρήξης! «Ποτέ δεν είναι αργά. Ο δήμος πρέπει να είναι δίπλα μας. Ας έρθει σε συνεννόηση. Να υπάρξει χαμόγελο και να πορευτούμε όλοι μαζί. Το μόνο που αρκεί είναι να λειτουργήσουμε αγαπημένοι. Τα σωματεία θα έχουνχώρο να αθλούνται οι νέοι και ο δήμος θα αναπνεύσει οικονομικά από τους αθλητές και τα σκάφη. Θα είμαστε στο πλευρό κάθε δημάρχου», κατέληξε ο Απόστολος Παπαθανασίου, ο οποίος καθόλη τη διάρκεια της παρουσίασης υπερτόνιζε τα οικονομικά οφέλη που μπορεί να έχει η περιοχή από την αρμονική συνύπαρξη των δύο πλευρών χάρη στους αγώνες που διοργανώνονται στη Ναυταθλητική Μαρίνα Καλλιθέας.

Ακολουθήστε τον συγγραφέα στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης:

Facebook

LinkedIn


σχετικα αρθρα