current views are: 15

18 Δεκεμβρίου 2018
Δημοσίευση12:59

H γερμανική μπότα… ξαναπάτησε στα Καλάβρυτα – Οι συντελεστές του «Echoes of the Past» μιλούν στο Newpost

Το Newpost βρέθηκε στο χωριό Σοποτό στα Καλάβρυτα συνομίλησε με τους συντελεστές της ταινίας για το Ολοκαύτωμα των Καλαβρύτων και κατέγραψε συγκλονιστικές εικόνες από τα γυρίσματα.

Δημοσίευση 12:59’

Το Newpost βρέθηκε στο χωριό Σοποτό στα Καλάβρυτα συνομίλησε με τους συντελεστές της ταινίας για το Ολοκαύτωμα των Καλαβρύτων και κατέγραψε συγκλονιστικές εικόνες από τα γυρίσματα.

Καθηλωτικές ερμηνείες και μοναδικά σκηνικά συνθέτουν τη χολυγουντιανών προδιαγραφών ταινία με θέμα το Ολοκαύτωμα των Καλαβρύτων, που γυρίζεται 75 χρόνια μετά τη θηριωδία. Το Newpost βρέθηκε στο χωριό Σοποτό Καλαβρύτων, παρακολούθησε τα γυρίσματα της ταινίας «Echoes of the Past», συνομίλησε με τους συντελεστές της και κατέγραψε συγκλονιστικές εικόνες.

Στους δρόμους του χωριού είδαμε γερμανικά οχήματα και μηχανές και πάνοπλους Γερμανούς στρατιώτες να περιφέρονται, ενώ τα συνεργεία, που εργάζονται πυρετωδώς εδώ και πολλούς μήνες, προσέχοντας και την παραμικρή λεπτομέρεια, κατάφεραν να μετατρέψουν τον κεντρικό δρόμο του χωριού σε εμπορικό δρόμο της κατοχικής περιόδου, με τα σκηνικά να είναι άκρως εντυπωσιακά.

 

Εδώ και πέντε ημέρες, πλήθος σπουδαίων Ελλήνων και ξένων ηθοποιών υπό την καθοδήγηση του σκηνοθέτη Νικόλα Δημητρόπουλου γυρίζουν στο Σοποτό τις σκηνές με την εισβολή των Γερμανών στα Καλάβρυτα τον Δεκέμβριο του 1943, με τους ήχους από τη γερμανική μπότα και τις μηχανές να προκαλούν ανατριχίλα σε όσους παρακολουθούσαν τα γυρίσματα.

«Επειδή τα Καλάβρυτα ξαναχτίστηκαν και δεν θα μπορούσε ποτέ να ξαναγίνουν τα Καλάβρυτα του ’43, οι υπεύθυνοι για τις τοποθεσίες ανακάλυψαν το Σοποτό, που μοιάζει πάρα πολύ με τα Καλάβρυτα εκείνης της εποχής», σημειώνει ο σεναριογράφος και συμπαραγωγός, Δημήτρης Κατσαντώνης.

Αξίζει να σημειωθεί πως γυρίσματα έχουν ήδη πραγματοποιηθεί στην πόλη των Καλαβρύτων, το Γαλαξίδι και την Άμφισσα, ενώ η σκηνή εκτέλεσης των Καλαβρυτινών γυρίστηκε σε λόφο του Λαυρίου. Επιπλέον, τα όσα εκτυλίχθηκαν τότε στο σχολείο της πόλης γυρίστηκαν σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο στις παλιές εγκαταστάσεις της Πολεμικής Αεροπορίας στο Ελληνικό.

Σύμφωνα με τον σεναριογράφο, η ταινία ενώνει το διαχρονικό ζήτημα των γερμανικών αποζημιώσεων με μια ανθρώπινη ιστορία, παρουσιάζοντας τα όσα δραματικά γεγονότα διαδραματίστηκαν κατά τη διάρκεια αυτής της τραυματικής περιόδου του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.

Το «Echoes of the Past» παίρνει ως δεδομένο ότι το ζήτημα των γερμανικών αποζημιώσεων έχει ήδη φτάσει στο Δικαστήριο της Χάγης και μια Γερμανίδα δικηγόρος, στην οποία έχει ανατεθεί από το γερμανικό υπουργείο Εξωτερικών η υπόθεση, έρχεται στην Ελλάδα για κάποια διαδικαστικά θέματα. «Ενώ έχει διαμορφώσει μια εικόνα για τα γεγονότα, μιας και ανήκει στη γενιά των Ευρωπαίων που πιστεύουν ότι το ζήτημα ανήκει στο παρελθόν, πηγαίνει στο Μουσείο των Καλαβρύτων και ανακαλύπτει ότι υπάρχει ένας επιζών, ο συγγραφέας Νικόλας Ανδρέου», αποκαλύπτει ο σεναριογράφος. «Γίνεται η μοιραία συνάντηση και ο Νικόλας Ανδρέου της εξιστορεί το πώς έζησε ο ίδιος τα γεγονότα. Αυτό φέρνει τη σύγκρουση ανάμεσα στους δύο και την τελική κάθαρση», προσθέτει.

Στη συνέχεια, θυμάται μία από τις πιο δύσκολες στιγμές των γυρισμάτων. Αυτή δεν ήταν άλλη από τη σκηνή της εκτέλεσης σε λόφο του Λαυρίου, καθώς το κρύο ήταν τσουχτερό. «Στο Λαύριο ήταν τρομερό το κρύο εκείνες τις ημέρες. Λυπόμασταν τους ηθοποιούς και τους κομπάρσους που συμμετείχαν στο γύρισμα. Από την άλλη βέβαια, κάπως έτσι πρέπει να ήταν ο καιρός και την ημέρα της εκτέλεσης το 1943…».

Βογιατζής: «Η ταινία δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από ξένες παραγωγές»

«Όλα άρχισαν στην Αμερική», λέει στο Newpost ο σεναριογράφος Δημήτρης Κατσαντώνης. «Εγώ εργάζομαι στο Λος Άντζελες και ασχολούμαι με διάφορα θέματα που αφορούν την Ελλάδα. Εκεί, το 2014 με προσέγγισε ο Ελληνοαμερικανός Τομ Σουλελές και μου ζήτησε να κάνουμε μια ταινία για τη σφαγή των Καλαβρύτων, καθώς ο πατέρας του ήταν ένας από τους λίγους επιζώντες», αναφέρει και συνεχίζει:

«Με τη συμβολή του Τομ φέραμε το project στην Ελλάδα κι ήμασταν τυχεροί γιατί ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής έφτιαξε το Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας (ΕΚΟΜΕ) από όπου πήραμε σημαντική χρηματοδότηση. Στη συνέχεια, με το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, την ΕΡΤ και τη Foss μπορέσαμε τελικά να φτάσουμε σε αυτό το αποτέλεσμα».

«Η ταινία είναι από τις ελάχιστες που έχουν ασχοληθεί μυθοπλαστικά με τα φρικτά γεγονότα του Ολοκαυτώματος των Καλαβρύτων», τονίζει από την πλευρά του ο παραγωγός Στέλιος Κοτιώνης στο Newpost, προσθέτοντας πως «ήμασταν από τους πρώτους που υποβάλαμε αίτημα με αναλυτικό φάκελο στο ΕΚΟΜΕ, με αποτέλεσμα η έγκριση να έρθει γρήγορα».

 

Όπως αποκαλύπτει ο σεναριογράφος κ. Κατσαντώνης, «το μεγαλύτερο μέρος του σεναρίου γράφτηκε το πρώτο εξάμηνο, αλλά επειδή με τον Στέλιο (σ.σ. Κοτιώνη) είχαμε πάντα τη φιλοδοξία να φέρνουμε μεγάλα ονόματα τη φιλοδοξία να θέλουμε πολύ μεγάλα ονόματα στην ταινία. Έτσι, μόλις είπαν το “ναι” ο Ρίτσαρντ Τσάμπερλεϊν, ο Μαξ φον Σίντοχ και ο Τόμας Αράνα, χρειάστηκε να κάνω μεγάλες αλλαγές, οι οποίες ολοκληρώθηκαν λίγο προτού αρχίσουν τα γυρίσματα».

Σκηνοθέτης της ταινίας είναι ο Νικόλας Δημητρόπουλος, παραγωγός ο Στέλιος Κοτιώνης της Foss Productions, και σεναριογράφος και συμπαραγωγός Δημήτρης Κατσαντώνης, ενώ το καστ αποτελείται από πολλούς δεκάδες Έλληνες και ξένους διάσημους ηθοποιούς, όπως ο Μαξ φον Σίντοφ, ο Ρίτσαρντ Τσάμπερλεν, ο Γιώργος Βογιατζής, η Αλις Κρίγκε, ο Τόμας Αράνα, η Μαρία Αλιφέρη, ο Γιώργος Πυρπασόπουλος, η Δανάη Σκιάδη, ο Νικόλας Παπαγιάννης και περισσότερους από 600 κομπάρσους.

«Μου άρεσε πολύ το σενάριο και ένιωσα άσχημα που ως Έλληνας δεν γνώριζα πολλά για το Ολοκαύτωμα στα Καλάβρυτα, με αποτέλεσμα να πω αμέσως το “ναι”», δήλωσε στο Newpost ο σπουδαίος ηθοποιός με συμμετοχή σε πολλές διεθνείς παραγωγές, Γιώργος Βογιατζής.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η ταινία «δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από ξένες παραγωγές. Τα σκηνικά, οι ηθοποιοί και η αισθητική είναι μοναδικά». Παράλληλα, τονίζει πως η Ελλάδα έχει πολλά ταλέντα, που λόγω των συνθηκών έχουν φύγει στο εξωτερικό. «Ελπίζω να συνεχιστούν οι καλές δουλειές, όπως αυτή, στην Ελλάδα», καταλήγει.

«Η φιλοδοξία μας είναι να τη στείλουμε στο φεστιβάλ της Βενετίας», επισημαίνει ο σεναριογράφος, εκτιμώντας πως την ταινία θα τη δούμε στη μεγάλη οθόνη μέσα στο φθινόπωρο του 2019.

Πάντως, αξίζει να σημειωθεί πως η ταινία αναμένεται να προκαλέσει παγκόσμιο ενδιαφέρον και να εγείρει δημόσια συζήτηση γύρω από τα εγκλήματα πολέμου, μιας και είναι η πρώτη φορά που γυρίζεται ταινία μυθοπλασίας με το συγκεκριμένο περιεχόμενο.


σχετικα αρθρα