current views are: 16

13 Οκτωβρίου 2019
Δημοσίευση05:57

Στα 3 τρισ. το εμπόριο ναρκωτικών – Χώρα transit εμπορίας κοκαΐνης η Ελλάδα

Μέσω Πειραιά και Θεσσαλονίκης η διακίνηση

Δημοσίευση 05:57’

Μέσω Πειραιά και Θεσσαλονίκης η διακίνηση

Σε χώρα transit για την διακίνηση κοκαΐνης προς τις χώρες της Δυτικής Ευρώπης,  εξελίσσεται η Ελλάδα δια μέσω των λιμένων του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, όπως ξεκάθαρα αποκαλύφθηκε από τον εντοπισμό 700 κιλών κοκαΐνης, αξίας 10 εκατομμυρίων ευρώ,  που  βρέθηκαν μέσα σε 15 κοντέινερ με μπανάνες το δίμηνο Αύγουστος- Σεπτέμβριος, που είχε ως αποτέλεσμα την σύλληψη 7 ατόμων σε Ελλάδα και Αλβανία. 

Τα μέλη των κυκλωμάτων κόκας της Λατινικής Αμερικής αναζητούν συνεχώς νέους τρόπους και λιμάνια διακίνησης ναρκωτικών κα επιλέγουν την χώρα μας ως διακομιστικό  κέντρο καθώς είναι σταυροδρόμι  της Ευρώπης. Τα έσοδα των εμπόρων ναρκωτικών παγκοσμίως , ανέρχονται στα 3 τρις ετησίως, ενώ πλέον, μεταφέρουν ναρκωτικά ακόμη και με υποβρύχια.

Η κόκα στα φορτία με τις μπανάνες

Μετά από ενδελεχή έρευνα των Ελληνικών αρχών, αξιοποίηση ευρημάτων και αξιολόγηση πληροφοριών, στελέχη της ασφάλειας Αττικής, του λιμενικού σώματος και του ΣΔΟΕ, εξαρθρώθηκε κύκλωμα  διακίνησης κοκαΐνης στην Ευρώπη μέσω της χώρας μας.

Η έρευνα  ξεκίνησε στις 2 Αυγούστου όταν και έφτασε η πληροφορία για την δράση της εγκληματικής οργάνωσης από το κλιμάκιο της δίωξης ναρκωτικών των ΗΠΑ στην Αθήνα.

Tα μέλη της DEA ανέφεραν στους Έλληνες αξιωματούχους πως το κύκλωμα, στέλνει μεγάλες ποσότητες ναρκωτικών που τοποθετεί μέσα στο σύστημα ψύξης των κοντέινερ. Αυτή σύμφωνα με τα στελέχη της δίωξης ναρκωτικών του λιμενικού σώματος αποτελεί « μια συνηθισμένη μέθοδο μεταφοράς ναρκωτικών καθώς είναι εύκολη η τοποθέτηση του, αλλά και εύκολη αφαίρεση τους από τον σύνδεσμο του κυκλώματος, μόλις το φορτίο φτάσει στην χώρα προορισμού», είναι η λεγόμενη μέθοδος pin -off. 

Ο εντοπισμός του πρώτου φορτίου με 17 πακέτα κοκαΐνης βάρους 20 κιλών και προορισμό την Αλβανία, έγινε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης στις 19 Αυγούστου. Ακολούθησε ένα ακόμη φορτίο μέσα σε κοντέινερ με μπανάνες από το Εκουαδόρ και πάλι στην Θεσσαλονίκη με 22 πακέτα βάρους 25 κιλών και πάλι με τελικό προορισμό το λιμάνι του Δυρραχίου στην Αλβανία, αλλά και ο εντοπισμός ενός ακόμη φορτίου στις 28 Αυγούστου με 22 πακέτα βάρους 25 κιλών στο λιμάνι του Πειραιά.

Όπως και τα άλλα, έτσι και αυτό το φορτίο με μπανάνες είχε προορισμό το Δυρράχιο της Αλβανίας.   Για τον εντοπισμό των ποσοτήτων κοκαΐνης , χρειάστηκε και η συνδρομή 5 μηχανημάτων x-ray που «σκάναραν» τα ελεγχόμενα κοντέινερ.  Ο υφυπουργός οικονομικών, Απόστολος Βεσυρόπουλος, επεσήμανε με δηλώσεις του κατά την διάρκεια της παρουσίασης, την ανάγκη άμεσης απόκτησης ακόμη 7 μηχανημάτων x-ray προκειμένου να «θωρακιστούν» οι ελεγκτικοί μηχανισμοί του κράτους.

Πως ξετυλίχθηκε το κουβάρι- Η κόκα με το Gps

Η άκρη του νήματος για τις Ελληνικές αρχές, είχε δυο αφορμές. Αρχικά ήταν η πληροφορία της Αμερικανικής δίωξης ναρκωτικών που ανέφερε πως κύκλωμα εμπορίας κοκαΐνης από  Εκουαδόρ, μεταφέρει μέσω φορτίων μπανάνας, μεγάλες ποσότητες κοκαΐνης, μέσα στο σύστημα ψύξης των κοντέινερ, κάτι που διαπιστώθηκε από φορτία που ακινητοποιήθηκαν στην Ιταλία και την Μάλτα, οπότε διαπιστώθηκε ο ίδιος τρόπος δράσης. 

Η δεύτερη αφορμή ήταν ο εντοπισμός μηχανισμού GPS μέσα σε φορτίο που εντοπίστηκε στην Θεσσαλονίκη και είχε προορισμό το Δυράχιο της Αλβανίας. Στελέχη του λιμενικού και της ασφάλειας, αφαίρεσαν τα ναρκωτικά από το κοντέινερ και τα αντικατέστησαν με δέματα που περιείχαν ζάχαρη και ρύζι. Τα μέλη του κυκλώματος, ήλεγχαν καθ΄ όλη την διάρκεια της μεταφοράς το φορτίο με το GPS και δεν ανησύχησαν για την καθυστέρηση, καθώς γνωρίζουν πως σε αυτές τις περιπτώσεις μια απόκλιση στην παράδοση του φορτίου έως και 10 ημερών, είναι εντός προγράμματος. Αυτό που δεν υπολόγισαν είναι πως οι Ελληνικές αρχές είχαν επικοινωνήσει με τις Αλβανικές και είχαν στήσει παγίδα στο άτομο που πέρασε τον φράχτη του λιμανιού στο Δυρράχιο και παρέλαβε τα πακέτα με…τη ζάχαρη. Όταν το διαπίστωσε ήταν αργά καθώς τον κατεδίωκαν Αλβανοί αστυνομικοί που του πέρασαν χειροπέδες και αυτός του οδήγησε σε ακόμη δυο άτομα του κυκλώματος επί Αλβανικού εδάφους, που δεν είναι τα ηγετικά στελέχη της εγκληματικής ομάδας σύμφωνα με τις αρχές και αναζητούνται.

Το φορτίο με τις μπανάνες και η σύλληψη στον Πειραιά

Την ώρα που γίνονταν οι συλλήψεις στην Αλβανία στο πλαίσιο της έρευνας, οι Ελληνικές αρχές  προχωρούσαν στην προσαγωγή τεσσάρων ατόμων. Επρόκειτο για τον ιδιοκτήτη εταιρίας εισαγωγής φρούτων, δυο εμπλεκόμενων ελεγκτών και ενός οδηγού που θα παραλάμβανε τα κοντέινερ με τις μπανάνες μέσα στο οποίο είχε τοποθετηθεί το παράνομο φορτίο με την κοκαΐνη. Από την προανάκριση, σύμφωνα με τις αρχές, προέκυψε εμπλοκή του οδηγού του φορτηγού ο οποίος και προφυλακίστηκε μετά την απολογία του. 

Από εκείνη την στιγμή και μετά  υπήρξε εντατικοποίηση των ελέγχων σε κοντέινερ με χώρα αποστολής το Εκουαδόρ με τα στελέχη της δίωξης ναρκωτικών και λαθρεμπορίου του λιμενικού σώματος και της ασφάλειας Αττικής, να ελέγχουν περισσότερα από 300 κοντέινερ, εντοπίζοντας 700 κιλά κοκαΐνης σε 15 κοντέινερ.  Τα μέλη του κυκλώματος επέλεγαν να αποστέλλουν το φορτίο τους μέσω της διαδρομής, Εκουαδόρ- Παναμάς- Μεξικό-Ισπανία- Ελλάδα με λιμάνια προορισμού τον Πειραιά και την Θεσσαλονίκη, προκειμένου να μην υπάρχει έλεγχος κατά την διαδρομή του φορτίου.

Στα λιμάνια της χώρας μας, υπολόγιζαν πως δεν θα γινόταν έλεγχος των φορτίων καθώς είναι διακομιστικά κέντρα και το εμπόρευμα θα μεταφερόταν είτε με άλλα πλοία, είτε με φορτηγά στις χώρες που είχε συμφωνηθεί και αυτές δεν ήταν άλλες από τις χώρες της Δυτικής Ευρώπης. Όπως άλλωστε ξεκαθαρίζουν στελέχη του λιμενικού, «επ΄ουδενί τα 700 κιλά κοκαΐνης δεν θα διοχετεύονταν στην Ελληνική αγορά, εδώ θα έμενε ένα μόνο μέρος των ναρκωτικών».

Μεταφορά κοκαΐνης με υποβρύχια

Τα καρτέλ της κόκας της λατινικής Αμερικής, εφευρίσκει συνεχώς νέους τρόπους μεταφοράς των ναρκωτικών, καταφέρνοντας να βρίσκεται πάντα ένα βήμα μπροστά από τις αστυνομίες του κόσμου. Αυτές τις δυνατότητες άλλωστε τους παρέχουν τα ασύλληπτα κέρδη που αποκομίζουν από την πώληση των ναρκωτικών. Εκτιμάται πως  ο τζίρος από την πώληση ουσιών παγκοσμίως , φτάνει τα 3 τρις ευρώ τον χρόνο. Είναι ενδεικτικό πως το καρτέλ που έστελνε μέσω κοντέινερ με μπανάνες την κοκαΐνη στην Ελλάδα, προμηθεύεται το κιλό έναντι 5.000 ευρώ, ενώ η πώληση του στην Ευρώπη, εκτινάσσει την αξία του κιλού στις 30.000 ευρώ.

Η χώρα μας δε, ένα μικρό μόνο μέρος της κοκαΐνης, καθώς οι ναρκέμποροι προσπαθούν να στέλνουν τις μεγαλύτερες ποσότητες απευθείας στην κεντρική Ευρώπη. Αυτό προκύπτει άλλωστε από το γεγονός πως το 2017, εντοπίστηκαν και κατασχέθηκαν στον λιμάνι της Αμβέρσας, 50 τόνοι κοκαΐνης.