Πέμπτη 4 Ιουνίου 2020

Θ. Ζεμπίλης: Καρμανιόλα ο δρόμος Χαλκίδας-Αρτάκης με 59 νεκρούς

Η Εύβοια με το πλέον απαρχαιωμένο οδικό δίκτυο και την υστέρηση στις υποδομές δικαιούται σημαντικό μερίδιο από τα 50δις( Ταμείο Ανάκαμψης και ΕΣΠΑ), που θα διατεθούν κατά το προσεχές διάστημα για την ανάπτυξη και την επανεκκίνηση της οικονομίας.

Σε αυτό το πλαίσιο και με αφορμή πληροφορίες για την πορεία του έργου, ο βουλευτής Εύβοιας Θανάσης Ζεμπίλης κατέθεσε γραπτή ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ.
Κώστα Καραμανλή, τονίζοντας την επιτακτική ανάγκη επίσπευσης της υλοποίησης του έργου της Παράκαμψης Χαλκίδας. 

Πρόκειται για ένα έργο που αποτελεί αυτονόητη επέκταση του άξονα ΕΟ Χαλκίδας-Σχηματαρίου και θα συνδέσει το Βόρειο με τον Νότιο Άξονα της Εύβοιας, παρακάμπτοντας ανατολικά την πόλη της Χαλκίδας. Με αυτόν τον τρόπο θα επιτευχθεί αποσυμφόρηση του αστικού ιστού της Χαλκίδας και της Ν. Αρτάκης, δίνοντας τουριστική και αναπτυξιακή πνοή σ´ ολόκληρη την Περιφέρεια. 


Για αυτόν τον λόγο ο κ. Ζεμπίλης ανέφερε ότι το συγκεκριμένο έργο πρέπει, μετά από χρόνια παλινωδιών και καθυστερήσεων, να ενταχθεί κατά προτεραιότητα σε πρόγραμμα χρηματοδότησης, καθώς πληροί τρία βασικά κριτήρια: 

1) Ενδυναμώνει την αναπτυξιακή προοπτική, σε περιφερειακό και εθνικό επίπεδο. 

2) Αποτελεί συνδετήρια οδό του κυριότερου οδικού άξονα (ΠΑΘΕ) και 

3) Συμβάλει καθοριστικά στην βελτίωση της οδικής ασφάλειας. 

Ειδικά για το τελευταίο κριτήριο, αυτό της οδικής ασφάλειας, τόνισε ότι αποτελεί ζήτημα ζωτικής σημασίας, καθώς η διοχέτευση της κίνησης από τον ΠΑΘΕ και τον κλειστό αυτοκινητόδρομο ΕΟ Σχηματαρίου-Χαλκίδος, προς το εσωτερικό οδικό δίκτυο του δήμου Χαλκιδέων και σε δρόμους γειτονιάς, που αδυνατούν να απορροφήσουν τον αυξημένο κυκλοφοριακό φόρτο, εγκυμονεί κινδύνους και αποτελεί αιτία συχνών ατυχημάτων. 

Το γεγονός αυτό πιστοποιείται και από τα στοιχεία της Αστυνομικής Διεύθυνσης Εύβοιας, σύμφωνα με τα οποία σε ένα μόνο αστικό δρόμο της Χαλκίδας, την Λεωφόρο Γεωργίου Παπανδρέου (που συνεχίζεται στην οδό Εθνικής Αντιστάσεως στην Αρτάκη), έχουν λάβει χώρα από το 2002 συνολικά 256 ατυχήματα με σωματικές βλάβες, εκ των οποίων τα 59 ήταν θανατηφόρα! 

Ολοκληρώνοντας, ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας εξέφρασε την ανησυχία του για την έντονη φημολογία που έχει αναπτυχθεί για την διατύπωση επιφυλάξεων από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για σημαντικά τεχνικά θέματα, σχετικά με το σχεδιασμό του έργου, την σκοπιμότητα κατασκευής ανισόπεδων κόμβων και γενικά με την διαστασιολόγησή του. 

Ζήτησε λοιπόν από τον Υπουργό ενημέρωση για το εάν ευσταθούν αυτές οι φήμες και πως θα αντιμετωπιστούν οι όποιες ενστάσεις. Επιπλέον, κατέθεσε και τα εξής ερωτήματα σχετικά με το έργο της Παράκαμψης της Χαλκίδας: 

α) Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί ο Υπουργός για την άμεση ένταξη σε πρόγραμμα χρηματοδότησης , με σκοπό την επίσπευση της δημοπράτησης του έργου της Παράκαμψης Χαλκίδας; 

β) Ποιος ο βαθμός ωριμότητας του τμήματος της οδού Υψηλή Γέφυρα Ευρίπου-Νέα Λάμψακος, και εάν περιλαμβάνεται στο κυρίως έργο, ως αναπόσπαστο μέρος του; 

γ) Τέλος, σε σχέση με τα έργα των παρακάμψεων των Ψαχνών και του Βασιλικού, εάν σχεδιάζεται η ενσωμάτωσή τους στο ανωτέρω έργο, ως οδικοί άξονες διασύνδεσης με την Βόρεια και κεντρική/νότια Εύβοια αντίστοιχα;


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...