ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

10/recent/ticker-posts

Τελετή υποδοχής οστών του Παραβολιώτη Ήρωα πολεμιστή Μονιά Αιμίλιου



Από συγγενείς πεσόντων Ηρώων συμπολεμιστών μας πληροφορηθήκαμε,  ότι την Τρίτη  4 Οκτωβρίου   θα γίνει τελετή  υποδοχής των οστών των παρακάτω δεκαπέντε (15) Ηρώων συμπολεμιστών μας και ενός (1) αεροπόρου   και τέλεσης επιμνημόσυνης δέησης, στο αεροδρόμιο του Τατοΐου. (Τα οστά θα έρθουν την ίδια ημέρα από την Κύπρο).

Αναστασόπουλος Ανδρέας του Μιχαήλ Χάβαρι Ηλείας

Γιαννακάκης Κοσμάς του Εμμανουήλ Ζουνάκι Χανίων

Γιαννάκος Στέφανος του Θωμά Παλαιοεκκλήσιο Καρδίτσας

Δαλαμάγκας Ηλίας του Δημητρίου Μεσοχώρι Λάρισας

Ζησιμόπουλος Αντώνιος του Γεωργίου Βάρκιζα Αττικής

Λιγδής Χρήστος του Λουκά Αταλάντη Φθιώτιδας

Μανιάτης Σπυρίδων του Βασιλείου Ζαχάρω Ηλείας

Μονιάς Αιμίλιος του Γεωργίου Παραβόλα Αιτωλοακαρνανίας


φωτο http://www.comandos74.gr/

Νάκος Κωνσταντίνος του Γεωργίου Πλάτανος Τρικάλων

Πρινιανάκης Στυλιανός του Εμμανουήλ Στόλοι Ηρακλείου

Σκιαδαρέσης Νικόλαος του Χαραλάμπους Χαμόλακος Κεφαλληνίας

Τσάκωνας Ευάγγελος του Ανδρέα Κολιάκιο Αργολίδας

Τζουράς Σωτήριος του Ιωάννη Κορφές Καλαβρύτων

Χατζόπουλος Χρήστος του Αθανασίου Ελαφοχώρι Διδυμότειχο Έβρου

Χριστόπουλος Αθανάσιος του Ανδρέα Περιστέρι Αττικής




Πότε  θα γίνουν οι κηδείες των οστών των πεσόντων Ηρώων μας:
Λιγδή Χρήστου στην Αταλάντη,  8 Οκτωβρίου ημέρα Σάββατο

Πρινιανάκη Στυλιανού, 9 Οκτωβρίου  ημέρα Κυριακή στους Στόλους Ηρακλείου και Χριστόπουλου Αθανάσιου,  4 Οκτωβρίου, ημέρα Τρίτη στο Περιστέρι.

Με νεότερη επιστολή μας θα σας ενημερώσουμε και για την τελετή και για τις ημερομηνίες  και τόπους των κηδειών των υπολοίπων συμπολεμιστών μας.

Παρακαλούμε όλους  τους συμπολεμιστές να πράξουν, ότι έκαναν σαράντα δύο χρόνια, το  ιερό χρέος τους με την απόδοση φόρου τιμής στα οστά  και τη μνήμη των πεσόντων Ηρώων συμπολεμιστών μας.

Οι Συγγενείς των πεσόντων Ηρώων συμπολεμιστών μας, ευχαριστούν  διαχρονικά  όλους τους Δημαρχούς των δήμων, στους οποίους γεννήθηκαν και με τον ηρωικό τους θάνατο δόξασαν οι πεσόντες για την Πατρίδα συμπολεμιστών μας:
Αγρινίου, Αμαλιάδας, Αταλάντης, Βούλας Βάρης Βάρκιζας, Γόρτυνας, Διδυμοτείχου, Επιδαύρου, Ζαχάρως, Καλαβρύτων, Καρδίτσας, Κεφαλληνίας,  Πλατανιά, Τιρνάβου και Τρικάλων, που θα παραλάβουν οστά για κηδεία και των υπόλοιπων Δήμων, που δε θα παραλάβουν οστά, Αίγινας, Αιγάλεω, Άρτας, Ηρακλείου, Καβάλας, Μαλεβυζίου, Μαρκοπούλου, Πάτρας, Φαιστού, Χαλκιδέων και  Χανίων και τον τ. Υπουργό κ Ιωάννη Λαμπρόπουλο, γιατί με πράξεις και ενέργειες του,έπραξαν στο ακέραιο το καθήκον τους, τιμώντας τη μνήμη των πεσόντων Ηρώων συντοπιτών τους με την ανέγερση μνημείων (προτομών σε εμφανή σημεία στον τόπο καταγωγής του, ονομασία οδών-γηπέδων, κοινόχρηστων χώρων κλπ), έτσι:

-Κατέστησαν αιώνια τη μνήμη τους

-Απέδωσαν τη  μέγιστη δυνατή τιμή και ηθική ικανοποίηση στους συγγενείς, τους φίλους και τους συγχωριανούς τους,

-Αναγνώρισαν και δικαίωσαν έμπρακτα τη θυσία τους.

Περισσότερες πληροφορίες στον πρόεδρο του  Πολεμικού Συλλόγου «ΚΟΜΑΝΤΟΣ 74» Παναγιώτη Αφάλη τηλέφωνα 210-9241222 και κιν 6934-779656.
Αναδημοσίευση από :http://chalarisargiris.blogspot.gr/

Κύπρος: Επιχείρηση «Νίκη»- Η μοιραία νύχτα της 21ης Ιουλίου του 1974 (εικόνες)

4_petroulakis.jpg
Τη νύχτα της 21ης Ιουλίου του 1974 15 συνολικά μεταγωγικά αεροσκάφη Noratlas της 354 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών της Πολεμικής Αεροπορίας απογειώθηκαν από την 115 Πτέρυγα Μάχης της Σούδας με προορισμό την Κύπρο, μεταφέροντας επίλεκτες δυνάμεις της Α’ Μοίρας Καταδρομών και μιας Διμοιρίας της Γ” Μοίρας Αμφίβιων Καταδρομών για ενίσχυση του αγώνα κατά της τουρκικής εισβολής. Η μυστικότητα της αποστολής ήταν αυτή που στοίχισε και τη ζωή σε 33 αεροπόρους και καταδρομείς και μάλιστα από «φίλια πυρά».
Κύρια χαρακτηριστικά της επιχείρησης με την επωνυμία «ΝΙΚΗ,  ήταν ιδιαίτερα χαμηλή πτήση (στα 500 πόδια/152 μέτρα αλλά και χαμηλότερα) πάνω από τη θάλασσα, με σιγή ασυρμάτου και φώτα πλεύσης σβηστά, προς αποφυγή εντοπισμού από τα ραντάρ του εχθρού.

Σε κάθε αεροσκάφος επέβαιναν περίπου 30 καταδρομείς. Τα μόνα βοηθήματα που μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν οι κυβερνήτες ήταν η γυρομαγνητική πυξίδα, το ταχύμετρο, προς διατήρηση σταθερής ταχύτητας, το χρονόμετρο, ώστε να υπολογίζουν το κάθε σημείο στροφής, και το υψόμετρο. Η σιγή ασυρμάτου ήταν επιβεβλημένη, όπως και η πτήση ελάχιστα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας.
Οι κύπριοι πολυβολητές που χειρίζονταν τα αντιαεροπορικά δεν ενημερώθηκαν για την επικείμενη άφιξη της βοήθειας από την Ελλάδα, και όταν αντιλήφθηκαν τα αεροπλάνα ξεκίνησαν να βάλλουν εναντίον τους. Τα δύο πρώτα αεροπλάνα, αν και δέχθηκαν πυρά από τα αντιαεροπορικά της Εθνικής Φρουράς, που βρίσκονταν στην περιοχή του αεροδρομίου, κατάφεραν τελικά να προσγειωθούν. Σκοτώθηκαν, ωστόσο, δύο καταδρομείς και τραυματίστηκαν άλλοι 11. Το μεγαλύτερο πλήγμα το δέχθηκε το «ΝΙΚΗ 4», το οποίο κατέπεσε με αποτέλεσμα να σκοτωθούν οι 29 από τους 30 καταδρομείς που επέβαιναν, καθώς και τα τέσσερα μέλη του πληρώματος.

kypros9.jpg

Συγκλονιστική περιγραφή
“Ήμασταν στο Μάλεμε, υπηρετούσαμε στην Α’ Μοίρα Καταδρομών, διοικητής μας ήταν ο Ταγματάρχης Γεώργιος Παπαμελετίου, όταν έγινε η εισβολή του Αττίλα στην Κύπρο στις 20 Ιουλίου του 1974… Σε όλη τη χώρα ξεκίνησε η γενική επιστράτευση, ενώ η Μονάδα μας τέθηκε σε επιφυλακή. Την επόμενη μέρα το μεσημέρι, πήραμε εντολή να ετοιμαστούμε και να αναχωρήσουμε για το αεροδρόμιο της Σούδας όπου από εκεί θα μεταβαίναμε το ίδιο κιόλας βράδυ στο αεροδρόμιο της Λευκωσίας με τα μεταγωγικά αεροσκάφη Νοράτλας”, μας λέει συγκινημένος ο πρώην Δήμαρχος Τυλίσου Βασίλης Φθενός, ο οποίος το 1974 υπηρετούσε με το βαθμό του Υπολοχαγού στην Α’ Μοίρα Καταδρομών.

1_niki_maleme.jpg

“Φύγαμε από τη Σούδα 17 αεροπλάνα, γεμάτα με Καταδρομείς έτοιμους να πέσουν στη φωτιά του πολέμου, το ηθικό μας ήταν στα ύψη, ξέραμε τι έπρεπε να κάνουμε και ήμασταν έτοιμοι, λέει χαρακτηριστικά. Στη πορεία για τη Λευκωσία, δύο αεροσκάφη έχασαν τον προσανατολισμό τους, όπως τουλάχιστον είπαν μετά οι υπεύθυνοι, ελπίζω να έγινε όντως έτσι τα πράγματα”, σημειώνει με νόημα ο βετεράνος Καταδρομέας.

kypros11.jpg

Και συνεχίζει: “Στη Λευκωσία φτάσαμε 15 αεροπλάνα, μέσα σε μια κόλαση πυρός… Δυστυχώς ένα αεροσκάφος καταρρίφθηκε από φίλια πυρά καθώς τα αντιαεροπορικά όπλα δεν είχαν δεσμευτεί εγκαίρων και μας πέρασαν για Τούρκους και χάθηκαν όλοι πλην ενός, ο Καταδρομέας Θανάση Ζαφειρίου ο οποίος επέβαινε στο μοιραίο Νοράτλας πήδηξε από το αεροπλάνο την τελευταία στιγμή και έζησε από θαύμα. Και σε άλλα αεροπλάνα που χτυπήθηκαν υπήρχαν νεκροί και τραυματίες.
Ανασυγκροτηθήκαμε και στο προσκλητήριο που ακολούθησε πολλοί δεν ήταν ανάμεσά μας.
Αναλάβαμε αποστολές, όπως την προστασία του αεροδρομίου της Λευκωσίας το οποίο κρατήσαμε έπειτα από σκληρή μάχη. Οι Τούρκοι το ήθελαν και κινήθηκαν για την κατάληψή του, όπως πήραν την απάντηση που έπρεπε από της Καταδρομείς της Α΄ Μοίρας. Το παραδώσαμε στο προσωπικό του ΟΗΕ, όταν απωθήσαμε τους Τούρκους, διαφορετικά κανείς δεν ξέρει πια θα ήταν η τύχη ολόκληρης της Λευκωσίας αν έπεφτε το αεροδρόμιο στα χέρια τους”.

1_niki_kypros.jpg

Ο Βασίλης Φθενός (ο οποίος διακρίνεται στην παραπάνω φωτογραφία καθήμενος πρώτος από τα δεξιά) αναφέρεται και στις επιχειρήσεις της Μοίρας κατά τη διάρκεια της δεύτερης φάσης της εισβολής, όταν και πάλι οι Καταδρομείς κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν τους Τούρκους: “Επιχειρήσαμε και στον Αττίλα 2 όταν οι Τούρκοι προσπάθησαν να κυκλώσουν την Λευκωσία με επιτυχία, δεν τους αφήσαμε να υλοποιήσουν τα σχέδιά τους. Η Α΄ Μοίρα Καταδρομών δεν είχε καμία απώλεια στα πεδία των μαχών αυτών… Αν δεν είχαμε την τραγωδία με αεροσκάφος κατά την διάρκεια της μεταφοράς μας στην Κύπρο, θα μιλάγαμε σήμερα για μια μεγάλη επιτυχία…”.

 http://www.pentapostagma.gr
πηγή:http://monada-efedron-katadromon.blogspot.gr/

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια