Τρένο στην Πάτρα: Το βασικό σενάριο για την υλοποίηση του έργου

Μπορεί το Δημοτικό Συμβούλιο με ομόφωνη απόφασή του να έχει απαιτήσει την ολική υπογειοποίηση του τρένου, όμως, το υπουργείο Υποδομών, με βάση τις πληροφορίες που έρχονται από την Αθήνα, προχωράει στο σχέδιο για την υλοποίηση του έργου, με το δικό του τρόπο.

Το σχέδιο του υπουργείο Υποδομών δεν περιλαμβάνει την ολική υπογειοποίηση της γραμμής, κάτι που άλλωστε αναμενόταν, καθώς ο υπουργός Κώστας Καραμανλής έχει τονίσει αρκετές φορές ότι κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει, γιατί ο προϋπολογισμός του έργου θα ήταν δυσβάσταχτος, ενώ δύσκολα θα υπάρξει μελέτη που θα εξασφαλίσει την χρηματοδότησή του.

Έχει πει επίσης ότι οι φορείς της Πάτρας έφαγαν την “πατάτα” του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. για το τρένο και ότι θα πρέπει να γίνουν ρεαλιστές. Το σενάριο που συγκεντρώνει τις περισσότερες πιθανότητες από πλευράς υπουργείου για να υλοποιήσει το έργο είναι αυτό που περιλαμβάνει τις περιορισμένες βυθίσεις της γραμμής με το μεγαλύτερο μέρος της όμως να είναι πάνω από τη γη.

Είναι η πρόταση που προβλέπει την κατασκευή διπλής γραμμής στον κεντρικό σταθμό της Πάτρας και που θα συνεχίζει με μονή γραμμή στον σταθμό του Αγίου Ανδρέα για να φτάνει στο νέο λιμάνι. Η προέκταση της πρότασης αυτής μιλάει και για τη συνέχιση του τρένου προς τον Άραξο και τη σύνδεση του νέου λιμανιού με το αεροδρόμιο, όμως αυτό είναι μάλλον κάτι μακροπρόθεσμο, από τη στιγμή που δεν υπάρχει καμία μελέτη για όλα αυτά.

Αυτό που προέχει για την κυβέρνηση και για την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος είναι να φτάσει το τρένο στο νέο λιμάνι, κάτι που θα έπρεπε να είχε ήδη καθοριστεί στο σχεδιασμό του. Ωστόσο, οι συνθήκες για την έλευση του σύγχρονου τρένου στην Πάτρα και στο νέο της λιμάνι είναι ώριμες. Η κυβέρνηση και το υπουργείο με βάση τα όσα έρχονται από την Αθήνα έχει βάλει το έργο αυτό μαζί με την Πατρών Πύργου στις προτεραιότητές της.

Ο κ. Καραμανλής προκειμένου να κάμψει τις αντιδράσεις του δήμου και των φορέων της πόλης (δημοτικό συμβούλιο) είχε προτείνει τη μερική υπογειοποίηση της γραμμής, σε έκταση συνολικά δύο χιλιομέτρων στο κομμάτι Καννελοπούλου – Άγιος Διονύσιος και Άγιος Διονύσιος – Άγιος Ανδρέας, υποστηρίζοντας ότι έτσι όχι μόνο δεν θα κοπεί το παραλιακό μέτωπο, αλλά με τις παρεμβάσεις που θα γίνουν θα αναδιαμορφωθεί και θα βελτιωθεί αισθητικά.

Παράλληλα, με αυτόν τον τρόπο θα συνεχίσει τη λειτουργία του ο Προαστιακός. Σύμφωνα με τον κ. Καραμανλή και το περιβάλλον του, η λύση αυτή είναι εφικτή, μπορεί να εξασφαλίσει χρηματοδότηση και φυσικά είναι τεχνικά εφαρμόσιμη.

Στόχος της έλευσης του σύγχρονου τρένου για την κυβέρνηση, αλλά και για πολλούς παράγοντες της περιοχής είναι να τονώσει τις εμπορικές δραστηριότητες του νέου λιμανιού, αλλά και γενικότερα της πόλης, αφού μέσω αυτού, θα ενισχυθούν κατά επέκταση και οι εμπορικές συναλλαγές με τα εργοστάσια της ΒΙΠΕ.

Για αυτό για την κυβέρνηση, αλλά και για άλλους φορείς της περιοχής (βλέπε ΟΛΠΑ και Περιφέρεια) η έλευση του σύγχρονου τρένου είναι ένα έργο που έχει να παίξει μεγάλο ρόλο με το αναπτυξιακό προφίλ της Πάτρας και γενικότερα με τη Δυτική Ελλάδα και δεν έχει να κάνει τόσο ούτε με πάρκα αναψυχής, ούτε με γραμμικά πάρκα.

Η ουσία και ο σκοπός της έλευσης του τρένου είναι η ανάπτυξη της περιοχής. Το τρένο, λοιπόν, σύμφωνα πάντα με το υπουργείο, πρέπει να φτάσει στην Πάτρα και σύντομα.

dete.gr