BACK TO
TOP
Business

Ένας κόμβος των παραγωγών

Για την αγοραπωλησία αγροτικών αγαθών χωρίς μεσάζοντες πολλά έχουν ειπωθεί και ακόμα περισσότερα έχουν γίνει προς μια κατεύθυνση που θα ωφελεί τόσο τους παραγωγούς, όσο και τους καταναλωτές. Αφότου εμφανίστηκε το «κίνημα της πατάτας» έκαναν την εμφάνισή τους στην ελληνική αγορά τα ηλεκτρονικά καταστήματα αγοραπωλησίας αγροτικών προϊόντων. Μια τέτοια καινοτόμο ιδέα αποτελεί και το e-bloko, που έστησε πριν από τέσσερα χρόνια ο ελαιοκαλλιεργητής Παναγιώτης Βαρζακάκος, από το Γύθειο της Λακωνίας.

Ένας κόμβος των παραγωγών

1
0

Τι ακριβώς είναι το e-bloko; Πρόκειται για μια ηλεκτρονική λαϊκή αγορά που δίνει τη δυνατότητα στον καταναλωτή να προμηθευτεί προϊόντα Ελλήνων αγροτών (αλεύρι, ελαιόλαδο, ελιές, ζυμαρικά, όσπρια-ρύζι, μέλι κ.λπ.) σε τιμές παραγωγού, και μάλιστα στην πόρτα του.

Το ebloko στην ουσία παρέχει κάτι πολύ ιδιαίτερο: Ένα βήμα (δωρεάν) προβολής όχι μόνο των παραγωγών και των προϊόντων τους αλλά και της πολιτιστικής κληρονομιάς και της φυσικής ομορφιάς του τόπου.

Ο διαχειριστής του site Π. Βαρζακάκος, μίλησε στην Agrenda, υπογραμμίζοντας ότι: «το εγχείρημα του ebloko αγνοείται επιδεικτικά από τα έντυπα και τα ηλεκτρονικά μέσα ημερήσιας ή περιοδικής πληροφόρησης προφανώς εξαιτίας του ότι ως ιστοσελίδα παρέχει δωρεάν προβολή στους Έλληνες παραγωγούς ενώ ως πρατήριο πουλάει δίχως κέρδος μεταπώλησης».

Και μπορεί τα μέσα ενημέρωσης να μην έχουν αγκαλιάσει το εγχείρημα αλλά οι Έλληνες παραγωγοί το έχουν μάθει. Όλοι οι παραγωγοί προβάλλονται έτσι ώστε να είναι εφικτή η άμεση επικοινωνία μαζί τους από όποιον το θελήσει. Η προβολή των προϊόντων γίνεται δίχως περιορισμό ενώ στο κρίσιμο θέμα της τιμής των προϊόντων το ebloko.gr δεν παρεμβάλλεται. Ο κάθε παραγωγός ορίζει τις τιμές που θέλει να βάλει στα προϊόντα του.

Πρατήριο ελληνικών προϊόντων
Εκτός από τη δωρεάν διαφήμιση και τη διακίνηση, υπάρχει άλλη μια δυνατότητα για τους Έλληνες παραγωγούς και αυτή είναι το εκθετήριο-πρατήριο του e-bloko, όπου συγκεντρώνονται προϊόντα απ’ όλη την Ελλάδα. 

Ο κ. Βαρζακάκος παραδέχτηκε ότι «περίπου το ένα τρίτο των επισκεπτών - αγοραστών της πρώτης εβδομάδας ήταν μικρομπακάληδες που αγόρασαν προϊόντα για να τα μεταπουλήσουν από τα μαγαζιά τους, αλλά και για να τσεκάρουν τις διευθύνσεις των παραγωγών, ώστε να μπουν απευθείας μαζί τους στο παζάρι».  Σε ό,τι αφορά τους επισκέπτες του πρατηρίου, σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη του site: «Πρόκειται για ανθρώπους που έχουν συγκεκριμένη άποψη για τις αιτίες της σημερινής κρίσης αλλά και για το καταναλωτικό / διατροφικό πρότυπο που έχει επιβληθεί και συνειδητά επιλέγουν να αγοράσουν ελληνικά προϊόντα μέσω αυτού του καναλιού, όχι μόνο γιατί είναι βέβαιοι πως αγοράζουν ποιοτικά προϊόντα αλλά κυρίως για το γεγονός ότι ξέρουν πως τα λεφτά που πληρώνουν πάνε στους παραγωγούς και όχι στους αεριτζήδες».

«Οι άνθρωποι του ebloko.gr έχουν δεχτεί δεκάδες μηνύματα από παραγωγούς που εκφράζουν την ικανοποίησή τους εξαιτίας του ότι είδαν τις πωλήσεις τους να ανεβαίνουν σημαντικά μετά την προβολή τους στην ιστοσελίδα του ebloko.gr. Δεν αναφέρομαι στις πωλήσεις που έγιναν μέσα από παραγγελίες στο site, γιατί αυτές αποτελούν ένα ελάχιστο μέρος (άλλωστε μόνο για το 20% περίπου των προβαλλόμενων προϊόντων υπάρχει αυτή η δυνατότητα). Αναφέρομαι στις απευθείας πωλήσεις που έκαναν ανταποκρινόμενοι σε παραγγελίες είτε καταναλωτών είτε μεταπωλητών, που τους βρήκαν μέσα από το ebloko.gr», κατέληξε.

Σχόλια (0)
Προσθήκη σχολίου
ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΣΧΟΛΙΟ
Σχόλιο*
χαρακτήρες απομένουν
* υποχρεωτικά πεδία

News Wire

Πληρωμές Προγράμματα Προϊόντα Τεχνολογία