Συνεχης ενημερωση

    Κυριακή, 11-Νοε-2018 08:27

    Πάτρα-Πύργος: Οι εργολαβίες Καλογρίτσα και το μυστήριο των εγγυητικών

    Πάτρα-Πύργος: Οι εργολαβίες Καλογρίτσα και το μυστήριο των εγγυητικών
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Του Δημήτρη Δελεβέγκου 

    Το σχήμα Τοξότης- Ομάδα κατασκευών θα αναλάβει την κατασκευή του τμήματος Βάρδα-Κυλλήνη, δηλαδή της τέταρτης εργολαβίας του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Πύργος, σύμφωνα με απόφαση της περασμένης εβδομάδας του υπουργείου Υποδομών. Πρόκειται για το δεύτερο τμήμα που κατακυρώνεται στην εταιρεία, η οποία στις 10 Οκτωβρίου αποτέλεσε τον ανάδοχο και για το τμήμα (πρώτη εργολαβία) Δουναίικα – Πύργος.  Όπως και για το τελευταίο τμήμα, οι εταιρείες Καλογρίτσα δικαιολόγησαν το ύψος της οικονομικής προσφοράς που αντιστοιχεί σε έκπτωση 50,39%, με το τίμημα να διαμορφώνεται σε 32,3 εκατ. ευρώ. 

    Οι εγγυητικές 

    Εκκρεμεί η κατακύρωση των υπόλοιπων έξι εργολαβιών για τα τμήματα Κυλλήνη-Αμαλιάδα και Αμαλιάδα-Δουναίικα, Κάτω Αχαΐα - Σαγαίικα  και Μιντιλόγλι - ΒΙΠΕ Πάτρας, Βάρδα-Σαγαίικα και Κάτω Αχαγιά-ΒΙΠΕ Πάτρας.  

     

     

    Ωστόσο, για την πρώτη και την τέταρτη εργολαβία όλα θα κριθούν από το εάν οι εταιρείες Καλογρίτσα καταφέρουν να προσκομίσουν τις εγγυητικές επιστολές που απαιτούνται για την υπογραφή των συμβάσεων με το ελληνικό Δημόσιο. Με δεδομένο ότι η τράπεζα Αττικής δεν πρόκειται να χορηγήσει εγγυητικές επιστολές στις εταιρείες Καλογρίτσα, τα κυρίαρχα σενάρια είναι δυο. Είτε το  Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (ΤΜΕΔΕ) να παράσχει μίας από τις δύο απαιτούμενες εγγυητικές. Είτε η Intrakat, μετά την απόκτηση του 20% αυτής από τον πρώην επικεφαλής της Άκτωρ Δημήτρη Κούτρα, να αναλάβει τον ρόλο του εγγυητή, για λογαριασμό της κοινοπραξίας Καλογρίτσα, για την εξασφάλιση των εγγυητικών επιστολών καλής εκτέλεσης. 

    Πάντως, τον προσεχή Μάρτιο, το "γράψε-σβήσε" αναφορικά με την κατασκευή του οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος θα συμπληρώσει μία τετραετία.  Την άνοιξη του 2015 ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης ακύρωσε τον προγραμματισμένο διαγωνισμό του έργου, αρχικού προϋπολογισμού της τάξης των 450 εκατ. ευρώ, ώστε αυτό να επαναδημοπρατηθεί ως οκτώ διαφορετικές εργολαβίες με απώτερο στόχο την ενίσχυση του ανταγωνισμού και τη συμμετοχή μικρότερων εργοληπτικών εταιρειών.  

    Ωστόσο, η καθυστέρηση της έναρξης κατασκευής είναι δίχως προηγούμενο, με το αρμόδιο υπουργείο να αποδίδει τη βραδυπορία στο χρόνο που απαιτήθηκε και για να εγκρίνει η Κομισιόν τη χρηματοδότηση του έργου. 

    Σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα,  ο δρόμος θα μπορούσε να ξεκινήσει να κατασκευάζεται το πρώτο τρίμηνο του 2019, ενώ υπολογίζεται ότι θα απαιτηθούν τριάμισι χρόνια από τη συμβασιοποίηση για να ολοκληρωθεί η κατασκευή του.

    dimitris.delevegos@capital.gr

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ