18:58 28/03
Όμιλος Lavazza: Συνεχής ανάπτυξη με αποτέλεσμα κύκλο εργασιών άνω των €3 δισ. το 2023
Αύξηση 13% σε σχέση με το 2022.
Tης Αλεξάνδρας Γκίτση
Σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση του Future Market Insights, η παγκόσμια αγορά Tortillas αυξήθηκε σημαντικά κατά την τελευταία δεκαετία, ενώ μέχρι το 2028 εκτιμάται ότι θα καταγράψει ετήσιους ρυθμούς ανάπτυξης 3,7% και θα φθάσει σε αξία τα 12,3 δισ. δολ. ΗΠΑ.
Στην Ελλάδα, αν και οι πωλήσεις Tortillas παραμένουν χαμηλές –σ.σ. κάτω από 20 εκατ. ευρώ σύμφωνα με στελέχη της αγοράς- εντούτοις η συγκεκριμένη κατηγορία καταγράφει υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης που ξεπερνούν ετησίως το 30%.
Market leader της κατηγορίας, μια ελληνική εταιρεία, η El Sabor, που ιδρύθηκε τον Ιούνιο του 1992 διαθέτει παραγωγικές εγκαταστάσεις στα Οινόφυτα και ετοιμάζεται να προχωρήσει σε νέα επένδυση για τη δημιουργία νέας μονάδας. Η νέα επένδυση θα αγγίξει τα 12 εκατ. ευρώ, ενώ για τη χρηματοδότησή της δεν αποκλείεται να υλοποιηθεί με διεθνή στρατηγικό εταίρο στον οποίο ο CEO της, κ. Κωνσταντίνος Μάμης και ιδρυτής της θα διαθέσει πακέτο μετοχών.
Η νέα επένδυση, όπως είπε ο ίδιος μιλώντας σε δημοσιογραφική ομάδα, θα έλθει για να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση των προϊόντων που παράγει η εταιρεία όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό, απ’ όπου προέρχεται το 52% του τζίρου της. Σήμερα η εταιρεία εξάγει σε 45 χώρες. Στη Βουλγαρία, είναι leader στην κατηγορία όπως και στο Κατάρ, ενώ ισχυρή παρουσία έχει σε Ιταλία, Ουγγαρία, Κορέα, Ντουμπάι, Πολωνία κ.α. Λόγω της εξωστρέφειας της η διοίκηση της El Sabor, δεν αποκλείει το ενδεχόμενο, να εξετάσει στο μέλλον και τη λειτουργία μονάδας στο εξωτερικό.
Εκτός από την παραγωγή wraps (tortillas), η El Sabor, αποτελεί ηγέτιδα δύναμη και στην εγχώρια αγορά των nachos chips που αναπτύσσεται στην Ελλάδα με ρυθμούς της τάξης του 37%-38%. Σύμφωνα με τον κ. Μάμης τα nachos ελέγχουν το 30% της κατηγορίας των αλμυρών σνάκς. Σημειώνεται πως από το 2012 έως και σήμερα οι πωλήσεις των αλμυρών snacks (τσιπς, γαριδάκια, τορτίγιας, κ.λπ.) γιγαντώθηκαν. Από "μόλις” 58,9 εκατ. ευρώ που ήταν το 2012 οι πωλήσεις της κατηγορίας υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσουν εφέτος τα 90 εκατ. ευρώ. Δηλαδή ανάπτυξη σε βάθος 7ετίας, πάνω από 50%.
Όπως επισημάνθηκε, η εταιρεία επενδύει στο branded προϊόν και δεν παράγει προϊόντα private label ούτε στην Ελλάδα, ούτε στο εξωτερικό. Σε ό,τι αφορά τα οικονομικά της μεγέθη, ο κύκλος εργασιών καταγράφει συνεχή ανοδική πορεία και διαμορφώνεται στα 15 εκατ. ευρώ, με την καθαρή κερδοφορία να φθάνει το 10% του τζίρου.