Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 23-Απρ-2018 00:05

    Πέντε βήματα για να πετύχει μια επιχείρηση

    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Συχνά με ρωτούν εάν στη διάρκεια της καριέρας μου βρήκα το μυστικό –ή τουλάχιστον μια λογική εξήγηση– πίσω από την επιτυχία μιας επιχείρησης. Κάθισα, λοιπόν, και σκέφτηκα τι είναι αυτό που χαρακτηρίζει πολλά από τα τόσα επιτυχημένα εγχειρήματα της Virgin και, κυρίως, τι πήγε στραβά όταν δεν τα καταφέραμε. Μέσα από την αναδρομή στα τελευταία 40 χρόνια, κατέληξα σε 5 "μυστικά".

    Νο 1: Να απολαμβάνετε αυτό που κάνετε

    Δεδομένου ότι η εκκίνηση μιας επιχείρησης απαιτεί σκληρή δουλειά και πολύ χρόνο, καλά θα κάνετε να το απολαύσετε. Όταν ξεκίνησα τη Virgin σε ένα υπόγειο στο δυτικό Λονδίνο, δεν είχα όραμα να οικοδομήσω μια επιχειρηματική αυτοκρατορία. Άρχισα απλώς να φτιάχνω κάτι που μου άρεσε και που θα πλήρωνε τους λογαριασμούς.

    Δεν υπήρχε μεγάλο σχέδιο ή στρατηγική. Ακόμα και το όνομα επιλέχθηκε χωρίς πολλή σκέψη. Ένα βράδυ που έπινα ποτό με φίλους μου και συζητούσαμε, αποφασίσαμε να ονομάσουμε την ομάδα μας Virgin (=παρθένος), αφού ήμασταν όλοι καινούργιοι στις επιχειρήσεις. Το όνομα παρέμεινε και αποδείχθηκε και επιτυχημένο.

    Για μένα, το να φτιάξεις μια επιχείρηση σημαίνει να κάνεις κάτι για το οποίο νιώθεις υπερήφανος, σχηματίζοντας μια ομάδα από ταλαντούχους ανθρώπους και δημιουργώντας κάτι που θα κάνει τη διαφορά στη ζωή των άλλων ανθρώπων.

    Μια επιχειρηματίας ή ένας επιχειρηματίας δεν διαφέρουν από έναν καλλιτέχνη. Όταν ξεκινάς μια εταιρεία, μπροστά σου έχεις έναν λευκό καμβά: πρέπει να τον γεμίσεις. Όπως ακριβώς ένας καλός καλλιτέχνης πρέπει να προσέξει κάθε λεπτομέρεια πάνω σε αυτόν τον καμβά, αντίστοιχα ένας επιχειρηματίας, άνδρας ή γυναίκα, πρέπει να προσέξει το παραμικρό στα πρώτα βήματα μιας εταιρείας για να πετύχει. Ωστόσο, σε αντίθεση με ένα έργο τέχνης, η επιχείρηση δεν ολοκληρώνεται ποτέ. Συνεχώς εξελίσσεται.

    Εάν ένας επιχειρηματίας ξεκινήσει με στόχο να κάνει ουσιαστική διαφορά στη ζωή των άλλων και τον πετύχει, τότε σημαίνει ότι όχι μόνο θα είναι σε θέση να πληρώνει τους λογαριασμούς, αλλά και να έχει στα χέρια του μια επιτυχημένη επιχείρηση.

    Νο 2: Δημιουργήστε κάτι που να ξεχωρίζει

    Είτε έχετε ένα προϊόν, είτε μια υπηρεσία, είτε ένα brand, δεν είναι εύκολο να ξεκινήσετε μια επιχείρηση, να επιβιώσετε και να αναπτυχθείτε στον σύγχρονο κόσμο. Στην πραγματικότητα, πρέπει να κάνετε κάτι ριζικά διαφορετικό για να δώσετε το στίγμα σας. Κοιτάξτε τις πιο επιτυχημένες επιχειρήσεις των τελευταίων 20 ετών. Η Microsoft, η Google ή η Apple, για παράδειγμα, συντάραξαν ολόκληρους κλάδους κάνοντας πράγματα που δεν είχαν γίνει ποτέ πριν και καινοτομώντας συνεχώς. Είναι πλέον μεταξύ των κυρίαρχων δυνάμεων του κόσμου.

    Νο 3: Δημιουργήστε κάτι για το οποίο όσοι εργάζονται μαζί σας θα είναι υπερήφανοι

    Οι επιχειρήσεις αποτελούνται συνήθως από μια ομάδα ανθρώπων και αυτό είναι το μεγαλύτερο περιουσιακό σας στοιχείο.

    Νο 4: Να είστε καλός ηγέτης

    Ως ηγέτης, πρέπει να είστε πολύ καλός ακροατής. Πρέπει να έχετε τις απόψεις σας, αλλά δεν έχει νόημα να τις επιβάλλετε στους άλλους χωρίς συζήτηση. Κανείς δεν έχει το μονοπώλιο στις καλές ιδέες ή τις καλές συμβουλές.

    Βγείτε έξω, ακούστε τους ανθρώπους, αρπάξτε τους και μάθετε από αυτούς. Ως ηγέτης πρέπει, επίσης, να είστε εξαιρετικά καλός στο να επιβραβεύετε ανθρώπους. Μην επικρίνετε ποτέ ανοιχτά τους άλλους. Μη χάνετε ποτέ την ψυχραιμία σας και να δίνετε απλόχερα την επιβράβευση στους συναδέλφους σας για μια καλή δουλειά που έχουν κάνει.

    Οι άνθρωποι διαπρέπουν όταν επιβραβεύονται. Συνήθως δεν είναι απαραίτητο να τους πεις ότι έχουν κάνει λάθος, επειδή τις περισσότερες φορές το γνωρίζουν. Εάν κάποιος δεν αποδίδει, μην τον πετάξετε αμέσως έξω από την εταιρεία. Μια εταιρεία πρέπει πραγματικά να είναι μια οικογένεια. Δείτε, λοιπόν, πρώτα εάν υπάρχει άλλη θέση μέσα στην εταιρεία που να του ταιριάζει καλύτερα. Στις περισσότερες περιπτώσεις θα βρείτε κάτι για κάθε είδος προσωπικότητας.

    Νο 5: Βγείτε μπροστά

    Ένας καλός ηγέτης δεν εγκλωβίζεται πίσω από ένα γραφείο. Δεν έχω δουλέψει ποτέ σε γραφείο –πάντοτε δούλευα από το σπίτι–, αλλά βγαίνω έξω και συναντώ ανθρώπους. Φαίνεται ότι ταξιδεύω όλη την ώρα, αλλά έχω πάντα ένα σημειωματάριο στην πίσω τσέπη μου για να καταγράφω ερωτήσεις, ανησυχίες ή καλές ιδέες.

    Όταν πετάω με αεροπλάνο της Virgin Atlantic, φροντίζω πάντα να βγαίνω και να γνωρίζω το προσωπικό και πολλούς από τους επιβάτες. Από το κάθε πλήρωμα της Virgin Atlantic θα ακούσω τουλάχιστον 10 προτάσεις ή ιδέες. Αν δεν τις γράψω, πιθανότατα θα θυμάμαι μόνο μία την επόμενη μέρα. Γράφοντάς τες, θα θυμάμαι και τις 10. Βγείτε έξω και δώστε το χέρι σε όλους τους επιβάτες και θα βρείτε και πάλι κάποιον με ένα πρόβλημα ή μια πρόταση. Σημειώστε την, μάθετε τα ονόματά τους, ζητήστε τα e-mails τους και σιγουρευτείτε ότι την επόμενη ημέρα θα λάβουν απάντηση.

    Φυσικά, προσπαθώ να διασφαλίσω ότι επιλέγουμε στελέχη που έχουν την ίδια φιλοσοφία. Με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να διοικήσουμε έναν μεγάλο αριθμό εταιρειών με τον ίδιο τρόπο που ο μικρός επιχειρηματίας διοικεί μια οικογενειακή επιχείρηση – διατηρώντας τη γρήγορη ανταπόκριση και τη φιλικότητα.

    Όταν χτίζετε μια επιχείρηση από το μηδέν, η λέξη-"κλειδί για πολλά χρόνια είναι η "επιβίωση". Είναι δύσκολο να επιβιώσετε. Στην αρχή δεν έχετε τον χρόνο ή την ενέργεια να ανησυχείτε για το πώς θα σωθεί ο κόσμος. Απλώς πρέπει να πολεμήσετε για να καταφέρετε να έχετε τον τραπεζίτη σας ήρεμο και να είστε σε θέση να πληρώσετε τους λογαριασμούς. Κυριολεκτικά, η μόνη σας έγνοια είναι η επιβίωση.

    Φυσικά, αν δεν επιβιώσετε, να θυμάστε απλώς ότι οι περισσότερες επιχειρήσεις αποτυγχάνουν και ότι τα καλύτερα μαθήματα προέρχονται συνήθως από την αποτυχία. Δεν πρέπει να απογοητεύεστε υπερβολικά. Σηκωθείτε πάλι όρθιοι και προσπαθήστε ξανά!

    O Ρίτσαρντ Μπράνσον είναι ο ιδρυτής της Virgin Group και εταιρειών όπως οι Virgin Atlantic, Virgin America, Virgin Mobile και Virgin Active. Διατηρεί blog στη διεύθυνση www.virgin.com/richard-branson/blog. Ακολουθήστε τον στο Twitter στο twitter.com/richardbranson. 

    © 2018 Richard Branson. Διατίθεται από το New York Times News Service & Syndicate
     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ