Μαθητές της Ξάνθης προτείνουν τα Άβδηρα στην Unesco

Μαθητές της Ξάνθης προτείνουν τα Άβδηρα στην UnescoΟ Δημήτρης και η Ελευθερία δεν κρύβουν τον ενθουσιασμό τους για τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα που υλοποιεί το σχολείο τους, το  4ο Γενικό Λύκειο Ξάνθης, ως συντονιστικό σχολείο, χάρη στην εμπνευσμένη διευθύντρια του, την κα Σοφία Αυγέρη, στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus + . Η δεύτερη εκπαιδευτική συνάντηση στο πλαίσιο του Προγράμματος διοργανώθηκε στην Ξάνθη (η πρώτη πραγματοποιήθηκε στην Ίμβρο) με επιτυχία, με την συμμετοχή μαθητών και μαθητριών από πέντε άλλες χώρες. Μαθητές και μαθήτριες από την Ίμβρο, την Ισπανία, την Ιταλία, την Πορτογαλία, και την Εσθονία.

Συνολικά 40 εκπαιδευτικοί και 108 μαθητές /τρίες προτείνουν μνημεία της περιοχής τους για να συμπεριληφθούν στον Κατάλογο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της Unesco. Οι μαθητές της Ξάνθης πρότειναν τα Άβδηρα, τα Άβδηρα όλης της Οικουμένης.

Μαθητές της Ξάνθης προτείνουν τα Άβδηρα στην Unesco
Η κα Σοφία Αυγέρη, διευθύντρια στο 4ο ΓΕΛ Ξάνθης δουλεύει ουσιαστικά και με έμπνευση  μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας δίνοντας το καλύτερο στους μαθητές και στους συνεργάτες της.

Μαρία Χανιλίδου: «Το σχολείο της Ίμβρου είναι ένα σχολείο που διαπρέπει»
Σύμφωνα με την Μαρία Χανιλίδου, φιλόλογο στο Ελληνικό Μειονοτικό Σχολείο της Ίμβρου στο πρόγραμμα αυτό του Erasmus+ συμμετέχουν με ιδιαίτερη χαρά. Το σχολείο τους είναι ένα σχολειό, που ιδρύθηκε το 2015, φέτος είναι η τέταρτη χρονιά που λειτουργεί. «Είναι πολύ σημαντικό που λειτουργεί, καθώς με αυτό το πρόγραμμα το νησί μας μπαίνει στον Παγκόσμιο Χάρτη και φυσικά στην Ευρώπη» δηλώνει κι εξηγεί «Δεν μας ενδιαφέρει απλώς τα παιδιά να έχουν την Ελληνική και την Ιμβριακή ταυτότητα, μας ενδιαφέρει να γίνει συνείδηση ότι ένα πολύ μεγάλο κομμάτι του εαυτού τους να είναι πολίτες αυτού του κόσμου.»
Το σχολείο της Ίμβρου είναι ένα σχολείο που διαπρέπει, καθώς, παρά το νεαρό της «ηλικίας» του, λειτουργεί ήδη πολλά προγράμματα. «Δυναμώνουμε κάθε χρόνο και πιο πολύ. Ξεκινήσαμε το 2015 με πολύ λίγα παιδιά και τώρα έχουμε τριάντα μαθητές μόνο στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο και 12 Έλληνες και Τούρκους καθηγητές. Είμαστε πολύ χαρούμενοι γι αυτό το σχολείο και πάρα πολύ περήφανοι γιατί έχει κάνει σημαντικά βήματα αυτά τα τέσσερα χρόνια, που λειτουργεί.»

Μαθητές της Ξάνθης προτείνουν τα Άβδηρα στην Unesco
Η αντιπροσωπία της Ίμβρου διακρίνεται η Μαρία Χανιλίδου με τον Τούρκο διευθυντή του Σχολείου.

Νίκος Ανταπούφης: «Οι δυνατότητες που υπάρχουν στο δημόσιο σχολείο είναι τεράστιες.»
Ό κ. Νίκος Ανταμπούφης, συντονιστής εκπαιδευτικού έργου, πιστεύει κι εκείνος πως είναι πολύ σημαντικό αυτό που γίνεται. «Στον πυρήνα του έχει την αναζήτηση γι αυτό που λέμε κοινή ευρωπαϊκή ταυτότητα, στηρίζεται στην συνεργασία και στην αλληλεπίδραση σχολείων από διαφορετικές περιοχές της Ευρώπης. Είναι σημαντικό που οι μαθητές μας έρχονται σε επαφή με συμμαθητές τους από άλλα εκπαιδευτικά συστήματα, αλλά και εμείς οι εκπαιδευτικοί βρίσκουμε την ευκαιρία να ανταλλάξουμε απόψεις κι εμπειρία» δηλώνει. Όπως τονίζει είναι σημαντικό και το θέμα που έχει επιλεγεί, καθώς έχει να κάνει με τη σύζευξη της πληροφορικής και του ψηφιακού κόσμου με την αρχαιολογία κάτι που συνοψίζεται με την παρουσίαση των μνημείων της πολιτιστικής κληρονομιάς με την στήριξη της Unesco, με την παρουσία του χώρου των αρχαίων Αβδήρων. «Είναι μια πολύ καλή ευκαιρία να προωθήσουμε την ύπαρξη τους, να κάνουμε γνωστή την σπουδαιότητα τους, αλλά και να μυήσουμε τους μαθητές μας σε μια διαφορετική διαδικασία. Οι δυνατότητες που υπάρχουν στο δημόσιο σχολείο είναι τεράστιες, όταν αυτό στηρίζεται με πόρους και δείχνει εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς και στους μαθητές του.»

Μαθητές της Ξάνθης προτείνουν τα Άβδηρα στην Unesco
Αναστασία Βραδέλη, εκπαιδευτικός που “τρέχει” με τους συναδέλφους της το πρόραμμα.

Αναστασία Βραδέλη : «Το πρόγραμμα αφορά μνημεία της Unesco»
Σύμφωνα με την Βραδέλη Αναστασία, εκπαιδευτικό στο 4ο ΓΕΛ Ξάνθης, η συμμετοχή στο Erasmus ξεκίνησε από μια μεγάλη αγάπη που έχουν προς τα μνημεία. «Το 2018 ήταν η χρονιά της Unesco για την Πολιτιστική Κληρονομιά. Ξεκινήσαμε αυτό το πρόγραμμα έξι χώρες, η Τουρκία (Ίμβρος), η Ελλάδα (4ο ΓΕΛ Ξάνθης), η Εσθονία, η Ισπανία, η Ιταλία, η Πορτογαλία με τον κο Ευαγγελίδη και την κα Χανιλίδου. Το πρόγραμμα αφορά μνημεία της Unesco βλέπουμε και μελετάμε ποια ήταν τα κριτήρια για να ενταχθούν στην λίστα της Unesco και μετά προτείναμε μνημεία της περιοχής μας να ενταχθούν στη λίστα γιατί θεωρούμε ότι έχουν μια σημαντική σημασία και ρόλο σημαντικό στην  παγκόσμια  πολιτιστική μας κληρονομιά».

Δέσποινα Τσιαφάκη: «Ο χώρος των Αβδήρων είναι πάρα πολύ σημαντικός από τα χρόνια της αρχαιότητας ως σήμερα.»

Μαθητές της Ξάνθης προτείνουν τα Άβδηρα στην Unesco
Οι μαθητές μιλούν για τον τόπο τους.

Στο πλευρό της η κα Δέσποινα Τσιαφάκη, αρχαιολόγος διευθύντρια ερευνών στο ερευνητικό κέντρο Αθηνά , παράρτημα Ξάνθης το οποίο ασχολείται με τις τεχνολογίες της περιοχής. «Αυτό που κάνουμε είναι εφαρμογές της πληροφορικής και των φυσικών επιστημών στο χώρο του πολιτισμού κυρίως» δηλώνει κι εξηγεί πως « Η πολιτιστική τεχνολογία βοηθάει πάρα πολύ την επιστήμη της αρχαιολογίας για να μελετήσουμε και να παρουσιάσουμε τα ευρήματα μας στο σύγχρονο κοινό και κόσμο κι ένα πάρα πολύ καλό πεδίο εφαρμογής είναι και ο αρχαιολογικός χώρος των Αβδήρων. Πάρα πολύ σημαντικός χώρος από τα χρόνια της αρχαιότητας ως σήμερα.» Έναν τέτοιο χώρο τον «αγκαλιάζουν» με ενδιαφέρον 40 εκπαιδευτικοί, 108 μαθητές και μαθήτριες, έξι σχολεία στήνοντας γέφυρες συνεργασίας, επικοινωνίας κι ανταλλαγής καλών πρακτικών.
Φώτο: Στιγμιότυπα από την συνάντηση των μαθητών, μαθητριών και εκπαιδευτικών.  ρεπορτάζ-κείμενο-φωτογραφία: Μαρία Νικολάου

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος