Κομοτηνή: Σημαντικός ο Συνοριακός Σταθμός Νυμφαίας – Μακάζα

Array

Ο Συνοριακός Σταθμός Νυμφαίας-Μακάζα υπήρξε διαχρονικό αίτημα των κατοίκων της Θράκης για πολλές δεκαετίες. Υπολογίζεται πως τεσσεράμισι (4,5) σχεδόν εκατομμύρια άνθρωποι διήλθαν μέσω του τελωνείου Νυμφαίας-Μακάζα από το 2013 μέχρι σήμερα και σύμφωνα με όλα τα υπάρχοντα στοιχεία η τάση θα συνεχίσει να είναι αυξητική και τα επόμενα χρόνια. Το Πρωτόκολλο Διμερούς Συμφωνίας Ελλάδος-Βουλγαρίας για την κατασκευή του οδικού άξονα Κομοτηνή/Νυμφαία-Μακάζα, υπεγράφη το 1998 από τότε έγιναν και δεν έγιναν πολλά…

Κομοτηνή: Σημαντικός ο Συνοριακός Σταθμός Νυμφαίας – ΜακάζαΣύμφωνα με τον βουλευτή της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Αχμέτ Ιλχάν το 2013, λίγο πριν το άνοιγμα της Νυμφαίας, της ταχύτερης διόδου μεταξύ Ελλάδας και Βαλκανικής ενδοχώρας, η ανταλλαγή ρηματικών διακοινώσεων μεταξύ των δύο χωρών προέβλεπε τη διέλευση επιβατηγών οχημάτων μέχρι εννέα θέσεων και φορτηγών μέχρι 3,5 τόνων, προσωρινά και δοκιμαστικά για έξι μήνες, καθώς και την υποχρέωση της βουλγαρικής πλευράς για κατασκευή γεφυροπλάστιγγας, καθεστώς που υποτίθεται ότι θα άλλαζε, με σκοπό την απελευθέρωση της διέλευσης λεωφορείων και οχημάτων άνω των 3,5 τόνων, με νέα ανταλλαγή ρηματικών διακοινώσεων μετά την παρέλευση του εξαμήνου. Ωστόσο κάτι τέτοιο δεν συνέβη ποτέ.

Οι ελληνοβουλγαρικοί άξονες

Το τοπίο των ελληνοβουλγαρικών αξόνων από Έβρο μέχρι και Σέρρες, έχει defacto διαμορφωθεί ως εξής: «Τρεις, χιλιομετρικά ισομοιρασμένοι, κύριοι κάθετοι άξονες (Σέρρες/Προμαχώνας-Σαντάνσκι, Ξάνθη/Εχίνος-Παμπόροβο, Ορμένιο-Σβίλεγκραντ), και δύο δευτερεύοντες (Δράμα/Εξοχή-Ίλιντεν, Κομοτηνή/Νυμφαία-Μακάζα). Το πλάνο αυτό αδικεί την Νυμφαία.

3 εκ. αφίξεις με Ι.Χ. επιβατηγά αυτοκίνητα

Από τον συγκεκριμένο δρόμο Κομοτηνή/Νυμφαία-Μακάζα, που συνδέει επί της ουσίας όλη την ελληνική επικράτεια με την ενδοχώρα των Ανατολικών Βαλκανίων (οδηγεί στο Βουκουρέστι σε έξι ώρες), αλλά και την Ανατολική Ευρώπη, καταγράφονται ετησίως τουλάχιστον 3 εκ. αφίξεις με Ι.Χ. επιβατηγά αυτοκίνητα. Χωρίς κανέναν προφανή λόγο συνεχίζεται η απαγόρευση της διέλευσης λεωφορείων και φορτηγών άνω των 3,5 τόνων. Αντιθέτως, ελεύθερη είναι η διέλευση λεωφορείων από τον κάθετο άξονα Ορμενίου-Σβίλεγκραντ, ενώ κάτι αντίστοιχο θα συμβεί και στον κάθετο άξονα Ξάνθης/Εχίνου/Δημαρίου-Ρουντόζεμ/Παμπόροβο, από όπου θα εξυπηρετείται από την πλευρά της Βουλγαρίας μόνο ο νομός του Σμόλιαν, πληθυσμού 120.000 κατοίκων, ενώ από την πλευρά της Ελλάδας θα διευκολυνθούν οι χιλιάδες επισκέπτες του χιονοδρομικού κέντρου του Παμπόροβο, όχι μόνο Έλληνες, αλλά και ξένοι, που σύμφωνα με τους σχεδιασμούς των Βουλγάρων θα προσελκυστούν με πτήσεις τσάρτερ μέσω του αεροδρομίου Μέγας Αλέξανδρος της Καβάλας.

Αδικαιολόγητοι έλεγχοι από τους Βούλγαρους τελωνειακούς

«Στον μεθοριακό σταθμό Νυμφαίας-Μακάζα, οι Βούλγαροι τελωνειακοί υπάλληλοι και αστυνομικοί, δημιουργούν αδικαιολόγητες καθυστερήσεις, αφού ζητούν από τους Έλληνες ταξιδιώτες, εκτός από ταυτότητα για έλεγχο ταυτοπροσωπίας και άδεια κυκλοφορίας και δίπλωμα οδήγησης, που αποτελούν αστυνομικό-τροχονομικό έλεγχο τον οποίον όμως έχουν τη δυνατότητα να ασκήσουν εκτός μεθοριακού σταθμού. Αστυνομικός-τροχονομικός έλεγχος δεν διενεργείται σε μεθοριακό σταθμό καμιάς χώρας του κόσμου, και προδήλως η Ελλάδα θα μπορούσε να απαιτήσει να μη συμβαίνει και στον σταθμό Νυμφαίας/Μακάζα» αναφέρει ο βουλευτής.

Πιο κοντά από ποτέ

Κομοτηνή: Σημαντικός ο Συνοριακός Σταθμός Νυμφαίας – ΜακάζαΜε το υφιστάμενο οδικό δίκτυο, ένα ΙΧ επιβατηγό, από τη Φιλιππούπολη στον Ανατολικό Κόμβο της Κομοτηνής στην Εγνατία Οδό, χρειάζεται 2 ώρες και 10 λεπτά. Σε 4 ώρες και 15 λεπτά, ο επιβάτης της Φιλιππούπολης, μέσω Νυμφαίας-Μακάζα, θα φτάσει στη Θεσσαλονίκη• αν προτιμήσει, δε, τη διαδρομή μέσω Σόφιας-Προμαχώνα, θα χρειαστεί περισσότερο από 5 ώρες και 30 λεπτά.

Ενδεικτικές αποστάσεις και χρόνοι από/προς Κομοτηνή: Κίρτζαλι: 70 χιλιόμετρα, 50 λεπτά, Χάσκοβο: 120 χιλιόμετρα, 1 ώρα και 30 λεπτά, Ντιμίτροβγκραντ: 140 χιλιόμετρα, 1 ώρα και 45 λεπτά, ΣτάραΖαγόρα: 178 χιλιόμετρα, 2 ώρες και 10 λεπτά, Φιλιππούπολη (μέσω Ντιμίτροβγκραντ): 185 χιλιόμετρα, 2 ώρες, Σλίβεν: 245 χιλιόμετρα, 3 ώρες, Γιάμπολ: 267 χιλιόμετρα, 3 ώρες και 10 λεπτά, Σόφια: 322 χιλιόμετρα, 3 ώρες και 30 λεπτά, Μπουργκάζ (μέσω ΣτάραΖαγόρα): 345 χιλιόμετρα, 3 ώρες και 45 λεπτά, Ρούσε (γέφυρα Δούναβη): 400 χιλιόμετρα, 5 ώρες και 30 λεπτά, Βουκουρέστι ( Ρουμανία): 465 χιλιόμετρα, 6 ώρες

Εσφαλμένες αποφάσεις και επιλογές

Κομοτηνή: Σημαντικός ο Συνοριακός Σταθμός Νυμφαίας – Μακάζα«Εξ αιτίας εσφαλμένων αποφάσεων και επιλογών του ΥΠΕΞ ο συνοριακός σταθμός Νυμφαία/Μακάζα σήμερα υπολειτουργεί διότι όπως ξέρουμε, χωρίς κανένα λόγο, δεν επιτρέπεται η διέλευση λεωφορείων και φορτηγών» αναφέρει ο πρώην Εκτελεστικός Γραμματέας της Περιφέρειας Κωνσταντίνος Κατσιμίγας και σημειώνει πως οι υπόλοιποι δίοδοι προς τη Βουλγαρία που εξυπηρετούσαν πρωτίστως Βουλγαρικά συμφέροντα (χιονοδρομικά κέντρα κλπ) είχαν εγκαινιασθεί από Προέδρους Δημοκρατίας (Παπούλιας, Εξοχή Δράμας-Bansko και Κυπρίνο) και Πρωθυπουργούς (Παπανδρέου, Θέρμες Ξάνθης-Pamporovo). Η δίοδος της Νυμφαίας από την οποία διέρχονται 3.000.000 τουρίστες ετησίως (κυρίως Βούλγαροι, Ρουμάνοι, Μολδαβοί, Ουκρανοί και Ρώσοι), εγκαινιάστηκε από τους δυο τοπικούς Περιφερειάρχες Αριστείδη Γιαννακίδη καi Μπίσερ Νικόλοφ στις 9 Σεπτεμβρίου του 2013». Παράλληλα τονίζει για μια ακόμη φορά πως είναι αναγκαία όσο ποτέ η πλήρης λειτουργία του μεθοριακού σταθμού της Νυμφαίας.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος