Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Κακή τουριστική χρονιά για τις επιχειρήσεις του Πλατανιά

Σταθερή πτώση της αγοραστικής δύναμης των τουριστών, μειωμένη κίνηση και μεγάλες δυσκολίες στο να αντεπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους καταγράφουν τα τουριστικά καταστήματα του Πλατανιά, μιας εκ των πλέον δημοφιλών τουριστικών περιοχών του νομού.
H συζήτηση με τους επαγγελματίες καθώς έχουμε μπει στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου για την σεζόν που φεύγει καταλήγει σε ένα κοινό πόρισμα:«Πολύ κακή χρονιά, σε όλα τα επίπεδα».
«Δεν είμαστε καθόλου ικανοποιημένοι! Η κίνηση είναι πολύ πεσμένη και προσωπικά το αποδίδω στην ποιότητα του τουρισμού που κάθε χρόνο πέφτει. Έχω το μαγαζί 29 χρόνια και φέτος ήταν η χειρότερη χρονιά. Κάθε πέρυσι και καλύτερα» τονίζει ο κ. Δημήτρης Βερυβάκης, που διατηρεί κατάστημα με δερμάτινα και είδη ταξιδιού κοντά στην πλατεία του Πλατανιά. Όπως μας εξηγεί στο παρελθόν ο Μάιος και ο Σεπτέμβρης ήταν οι καλύτεροι μήνες για τα καταστήματα καθώς οι τουρίστες που έρχονταν είχαν “βαθύτερα” βαλάντια. Φέτος αυτό αντιστράφηκε.

ΟΙ ΤΙΜΕΣ
Ρωτάμε τον κ. Βερυβάκη μήπως οι τουρίστες βρίσκουν προϊόντα όπως αυτά που πουλάει στο κατάστημα του πολύ πιο φτηνά στις πατρίδες τους ή σε άλλους προορισμούς ; «Ισχύει και αυτό, την Τουρκία δεν μπορούμε να την ανταγωνιστούμε γιατί δίνουν χαμηλούς μισθούς και ασφαλιστικές εισφορές. Όμως όταν υπάρχει ποιοτικός κόσμος αυτή η διαφορά δεν τον πειράζει» σημειώνει. Αντίθετα στα τσιγάρα που πουλάει στο κατάστημα του ο κ. Βερυβάκης η κίνηση είναι σημαντική καθώς το προϊόν αυτό προσφέρεται στην Ελλάδα σε πολύ χαμηλότερες τιμές σε σύγκριση με την Αγγλία, τη Γερμανία, τις Σκανδιναβικές χώρες.
Έμπειρη υπάλληλος που εδώ και χρόνια εργάζεται σε κοσμηματοπωλεία στην περιοχή του Πλατανιά και όχι μόνο μας τονίζει ότι αυτό το καλοκαίρι «και κόσμος δεν υπήρχε αρκετός και στις αγορές του ήταν πολύ μαζεμένος. Μπορεί κάθε χρόνο οι ιδιοκτήτες να “μουρμουρίζουν” ακόμα και τις καλές εποχές προ κρίσης αλλά φέτος όντως έχουν κάθε δίκιο».
Στη συνέχεια μιλάμε με την κ. Κυριακή που διαθέτει κατάστημα με τουριστικά είδη από το 1990. «Δεν είμαστε καθόλου ικανοποιημένοι. Έχουμε τόσα χρόνια το μαγαζί και πρώτη φορά ήταν τόσο άστατη η τουριστική σεζόν και ποσοτικά και ποιοτικά. Ο κόσμος δεν είχε διάθεση να ψωνίζει, αγόραζε μικροπράγματα. Και οι ίδιοι μας έλεγαν ότι δεν έχουν μεγάλες οικονομικές δυνατότητες. Προσωπικά πιστεύω ότι θα πρέπει να έχουμε καλύτερες υποδομές σε όλα τα επίπεδα. Μόνο έτσι θα προσελκυστεί ποιοτικός τουρισμός» λέει.

Στο ίδιο μήκος κύματος και η κ. Ιωάννα Μαθιουλάκη ιδιοκτήτρια και αυτή καταστήματος με ρούχα και τουριστικά είδη. «Η σεζόν ξεκίνησε άσχημα, είχαμε ένα φρικτό Μάιο με πολύ χαμηλή ποιότητα τουρισμού. Ίσως να φταίει το ότι αρκετός κόσμος στον Πλατανιά είναι επαναλαμβανόμενος και δεν έχει τη διάθεση να ξοδέψει χρήματα στο εμπορικό κομμάτι» αναφέρει.

«Με τόσο μεγάλο Φ.Π.Α. και φόρο εισοδήματος δεν μπορούμε να είμαστε ανταγωνιστικοί» δηλώνει ο Θ. Μαράκης.
«Με τόσο μεγάλο Φ.Π.Α. και φόρο εισοδήματος δεν μπορούμε να είμαστε ανταγωνιστικοί» δηλώνει
ο Θ. Μαράκης.

«Η χρονιά δεν πήγε καλά και οι αιτίες είναι πολλές. Βασική αιτία είναι οι φόροι μας. Άλλες περιοχές ανταγωνιστικές προς εμάς όπως η Ισπανία έχουν χαμηλότερο ΦΠΑ και χαμηλότερο φόρο εισοδήματος. Επομένως μπορεί να προσφέρουν καλύτερες τιμές σε όλα τα επίπεδα. Πέρα από τη μειωμένη αγοραστική δύναμη είχαμε και μειωμένη κίνηση. Για να αλλάξει αυτή η κατάσταση πρέπει να μειωθούν οι φόροι και ο ΦΠΑ, αυτό είναι το βασικό» υποστηρίζει ο κ. Θρασύβουλος Μαράκης που διατηρεί κατάστημα μίνι μάρκετ.

ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ

«Eχω το μαγαζί 29 χρόνια και φέτος ήταν η χειρότερη χρονιά. Κάθε πέρυσι και καλύτερα» τονίζει ο Δ. Βερυβάκης.
«Eχω το μαγαζί 29 χρόνια και φέτος ήταν η χειρότερη χρονιά. Κάθε πέρυσι και καλύτερα» τονίζει ο Δ. Βερυβάκης.

Ο κ. Βερυβάκης επισημαίνει πως ο Πλατανιάς αποτελεί την «αγελάδα που την αρμέγουν όλοι αλλά δεν την ταίζουν, επομένως κάποια στιγμή θα ψοφήσει. Από κράτος, περιφέρεια, δήμο δεν έχουμε δει τα αναγκαία έργα υποδομής».
Αντίστοιχα, η κα. Μαθιουλάκη τονίζει πως απαιτούνται καλύτερες δημόσιες υποδομές. «Οι δρόμοι είναι σε άθλια κατάσταση, και δεν αναφέρομαι μόνο στον κεντρικό αλλά και στους μικρότερους δρόμους μέσα στο χωριό. Σε άλλα ζητήματα πρέπει και εμείς οι επιχειρηματίες να δούμε πως θα στηρίξουμε τον τουρισμό, πως θα βελτιώσουμε τις υπηρεσίες μας, πως θα συνδέσουμε τον πρωτογενή με τον τριτογενή τομέα. Πρέπει να εξηγούμε στον επισκέπτη ότι τα προϊόντα μας μπορεί να είναι πιο ακριβά σε σύγκριση με την Τουρκία και την Αίγυπτο, αλλά εδώ είμαστε στην Ευρώπη όπου υπάρχουν εργατικά δικαιώματα, ασφαλιστικά δικαιώματα όπως σε κάθε χώρα και αυτό το κοστολόγιο μεταφέρεται στον πελάτη» δηλώνει μεταξύ άλλων.


Ακολουθήστε τα Χανιώτικα Νέα στο Google News στο Facebook και στο Twitter.

Δημοφιλή άρθρα

Αφήστε ένα σχόλιο

Please enter your comment!
Please enter your name here

Εντός εκτός και επί τα αυτά

Μικρές αγγελίες

aggelies

Βήμα στον αναγνώστη

Στείλτε μας φωτό και video ή κάντε μία καταγγελία

Συμπληρώστε τη φόρμα

Ειδήσεις

Χρήσιμα