Σε περιδίνηση η ινδική αεροπορική εταιρεία Jet Airways

Σε περιδίνηση η ινδική αεροπορική εταιρεία Jet Airways

2' 37" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ενα βήμα πριν από τη χρεοκοπία βρίσκεται η Jet Airways, κάποτε η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ινδίας, καθώς οι πιστωτές της αρνούνται να διασώσουν την εταιρεία, η οποία αντιμετωπίζει πολύ οξύ πρόβλημα ρευστότητας. Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλούνται τα πρακτορεία Reuters και Bloomberg, αλλά και ο ινδικός Τύπος, η διοίκηση της Jet Airways εξετάζει το ενδεχόμενο προσωρινής (;) αναστολής των πτήσεών της, ενώ δεν αποκλείεται το κλείσιμο της επιχείρησης ακόμη και σήμερα.

Πηγές από τράπεζες που έχουν δανείσει κεφάλαια στην αεροπορική επιβεβαίωσαν στο Bloomberg πως, προς το παρόν, δεν πρόκειται να δώσουν άλλα χρήματα στην εταιρεία. Τα διευθυντικά στελέχη της εταιρείας συναντιούνται στο Μουμπάι ώστε να αποφασίσουν κατά πόσο θα διακόψουν πλήρως τη λειτουργία της Jet Airways καθώς αναζητούν εναγωνίως νέον επενδυτή. «Αν δεν βρούμε χρηματοδότηση σήμερα, η αεροπορική εταιρεία θα αναγκαστεί να κλείσει αμέσως», δήλωσε χθες στο Reuters υψηλόβαθμο στέλεχος της εταιρείας, που επιθυμεί να παραμείνει ανώνυμο. Τραπεζίτες και αξιωματούχοι της ινδικής κυβέρνησης ανέφεραν πως οι πιστωτές της Jet Airways προσπαθούν να βρουν τρόπο να τη διατηρήσουν εν λειτουργία, ενώ πηγή της εταιρείας ανέφερε πως το Δ.Σ. της εξουσιοδότησε τον διευθύνοντα σύμβουλο να επιδιώξει μια τελευταία συνάντηση με την Κρατική Τράπεζα της Ινδίας (SBI), που αποτελεί τον μεγαλύτερο πιστωτή της.

Χθες η Jet Airways αναγκάστηκε να καθηλώσει ακόμη 10 αεροσκάφη της καθώς δεν κατάφερε να κάνει τις πληρωμές για την ενοικίασή τους. Ο αεροπορικός στόλος της εταιρείας έχει μειωθεί κατά σχεδόν 90% αφού η εταιρεία αδυνατεί να βρει τα κεφάλαια που είναι αναγκαία για τη λειτουργία της. Χθες η Jet Airways διέθετε μόλις 7 αεροσκάφη, ενώ μόλις στα τέλη του περασμένου Δεκεμβρίου είχε 123 αεροσκάφη, σύμφωνα με πληροφορίες του πρακτορείου Bloomberg. Την περασμένη εβδομάδα, η Jet Airways αναγκάστηκε να αναστείλει όλες τις διεθνείς πτήσεις της. Η μετοχή της εταιρείας έφτασε χθες να υποχωρεί μέχρι και κατά 18,5% και έκλεισε τελικά με πτώση 8,1%, ενώ ο γενικός δείκτης ενισχύθηκε κατά 0,95%. Η Jet Airways, η οποία είναι η παλαιότερη εν λειτουργία ιδιωτική αεροπορική εταιρεία της Ινδίας, είχε σπάσει στις αρχές της δεκαετίας του 1990 το κρατικό μονοπώλιο της Air India. Είχε καταφέρει να έχει καλή πορεία σε μια πολύ ανταγωνιστική αγορά ενώ κάποια στιγμή είχε την υψηλότερη κεφαλαιοποίηση από όλες τις ινδικές αεροπορικές. Ωστόσο, προβλήματα άρχισαν να προκύπτουν γι’ αυτήν πριν από περίπου μία δεκαετία, με την εμφάνιση στην ινδική αγορά αρκετών αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους. Εκτοτε η Jet Airways άρχισε να χάνει μερίδιο αγοράς, τα δάνειά της άρχισαν επίσης να συσσωρεύονται και ανέρχονται πλέον στο 1,2 δισ. δολάρια, ενώ άρχισε να αθετεί πληρωμές προς πιστωτές, εργαζομένους και εταιρείες ενοικίασης αεροπλάνων.

Η κατάρρευση της Jet Airways θα οδηγήσει στην απώλεια 23.000 θέσεων εργασίας και θυμίζει την περίπτωση της Kingfisher Airlines, που είχε επίσης χρεοκοπήσει με την ινδική κυβέρνηση να προσπαθεί ακόμη να κερδίσει την έκδοση του ιδιοκτήτη της, Βίτζαϊ Μάλια, από τη Βρετανία. Η κρίση της Jet Airways σημειώνεται επίσης σε εξαιρετικά άβολη χρονική στιγμή για τον Ινδό πρωθυπουργό Ναρέντρα Μόντι, ο οποίος προσπαθεί να επανεκλεγεί στις εκλογές που άρχισαν στις 11 Απριλίου, ενώ έχει μειωθεί η δημοτικότητά του εξαιτίας της ανόδου της ανεργίας. Η ινδική κυβέρνηση προσπάθησε να υποστηρίξει την Jet Airways, ζητώντας από άλλες αεροπορικές εταιρείες να αναλάβουν ορισμένα από τα αεροσκάφη της.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή