Στον όμιλο Καλογρίτσα και το τέταρτο τμήμα του άξονα Πάτρα – Πύργος

Στον όμιλο Καλογρίτσα και το τέταρτο τμήμα του άξονα Πάτρα – Πύργος

2' 15" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η κοινοπραξία Τοξότης – Ομάδα Κατασκευών, συμφερόντων ομίλου Καλογρίτσα, αναδείχθηκε μειοδότης και στο τέταρτο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Πάτρας- Πύργου. Ο προσωρινός ανάδοχος προσέφερε ακόμη μία φορά εκπτώσεις άνω του 50%, ενώ οι μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες είτε δεν συμμετείχαν είτε «κατέβηκαν» με πολύ μικρές εκπτώσεις, δείχνοντας προφανώς την αποδοκιμασία τους στην ακολουθούμενη πρακτική. Επόμενη δημοπράτηση τμήματος από τον ίδιο δρόμο, τον Μάρτιο.

Το τμήμα Βάρδας – Κυλλήνης, μήκους 9 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 74 εκατ. ευρώ, είναι ένα από τα οκτώ στα οποία «σαλαμοποιήθηκε» ο ημιτελής αυτοκινητόδρομος Πάτρας – Πύργου. Ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε πρώτη φορά τον περασμένο Σεπτέμβριο, αλλά αναβλήθηκε με μια «περίεργη» δικαιολογία (ότι το ΤΕΕ δεν είχε ορίσει εκπρόσωπο, κάτι που σε άλλες περιπτώσεις δεν στεκόταν εμπόδιο) προκαλώντας ποικίλα σχόλια στον κατασκευαστικό κλάδο. Ο διαγωνισμός επαναλήφθηκε χθες και μειοδότης αναδείχθηκε και πάλι η κοινοπραξία Τοξότης – Ομάδα Κατασκευών, με έκπτωση 50,39%. Δεύτερη ήρθε η κοινοπραξία ΤΕΚΑΛ – Πετρής με 49,56%, τρίτη η κοινοπραξία Ξανθάκης – Αφοί Παπαϊωάννου με 47% και τέταρτη η Intrakat με 45,95%. Χαρακτηριστικό της στάσης που κράτησαν απέναντι στον διαγωνισμό οι περισσότεροι «μεγάλοι» του κλάδου είναι ότι η J&P ΑΒΑΞ και η ΑΚΤΩΡ καταλαμβάνουν τη 10η και 11η θέση, με εκπτώσεις 36,01% και 35,58% αντίστοιχα, ενώ η ΤΕΡΝΑ δεν συμμετείχε καθόλου στον διαγωνισμό.

Το ερώτημα, βέβαια, είναι σε πρώτη φάση αν και πότε θα υπογραφούν οι συμβάσεις. Η υπογραφή των συμβάσεων για τις πρώτες τρεις εργολαβίες εκκρεμεί εδώ και αρκετούς μήνες, ενώ η δημοπράτηση των υπολοίπων μετατίθεται συνεχώς (λ.χ. τον Αύγουστο του 2016 ο κ. Σπίρτζης υποστήριζε ότι θα δημοπρατούνταν όλες έως τον Δεκέμβριο). Πρόσφατα το υπουργείο Υποδομών υποστήριξε ότι οι συμβάσεις θα υπογραφούν όλες μαζί τον Μάιο, ενώ με την επόμενη δημοπράτηση τον Μάρτιο (του τμήματος Βάρδα – Σαγέικα) θα μπορεί πλέον να κατατεθεί στην Ε.Ε. ο φάκελος μεγάλου έργου, προς έγκριση και ένταξη στο νέο ΕΣΠΑ (ο συνολικός προϋπολογισμός και των οκτώ εργολαβιών υπολογίζεται στα 510 εκατ. ευρώ).

Σε δεύτερο επίπεδο, πάντως, το ερώτημα είναι αν τελικά το έργο θα κατασκευαστεί. Οι εκπτώσεις με τις οποίες ο όμιλος Καλογρίτσα κυριάρχησε στους προηγούμενους τρεις διαγωνισμούς είναι της τάξης του 53 – 57%. Και επομένως δημιουργείται εύλογη ανησυχία πώς θα κατασκευαστεί το έργο… μισοτιμής, όσο υπερκοστολογημένο κι αν είναι.

Σχολιάζοντας, η Ν.Δ. ανακοίνωσε τα εξής: «Πριν στεγνώσει το μελάνι της αθλιότητας της εφημερίδας “Documento”, ο εκδότης της και επίσημος εργολάβος λάσπης της Κυβέρνησης, κ. Καλογρίτσας, πέρασε σήμερα από το ταμείο. Αφού κατέτμησαν το έργο του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος, ο κ. Σπίρτζης, ως υπουργός και κουμπάρος του κ. Καλογρίτσα, του ανέθεσε σήμερα την 4η κατά σειρά εργολαβία, ύψους 74.000.000 ευρώ. Θυμίζουμε ότι ήδη η εταιρία του έχει πάρει και τα τρία προηγούμενα έργα συνολικού προϋπολογισμού 178.000.000 ευρώ, χωρίς το σημερινό. Τσίπρας κερνάει και Καλογρίτσας πίνει …».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή