Εργα 780 εκατ. ευρώ υπογράφει τις επόμενες εβδομάδες η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Εργα 780 εκατ. ευρώ υπογράφει τις επόμενες εβδομάδες η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

2' 9" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το προσεχές φθινόπωρο, 15 και πλέον μήνες από την ανάδειξή της ως προσωρινής αναδόχου, τον Μάιο του 2017 (κι ενώ ο διαγωνισμός διεξήχθη τον Οκτώβριο του 2016!), η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και του ινδικού ομίλου της GMR αναμένεται εντέλει να υπογράψει τη σύμβαση για την παραχώρηση εκμετάλλευσης του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι του Ηρακλείου Κρήτης, με τις πρόδρομες εργασίες να προσδιορίζονται χρονικά για το πρώτο τρίμηνο του 2019. Οπως προκύπτει, πριν από λίγες ημέρες η σύμβαση έλαβε το πράσινο φως της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με αποτέλεσμα πλέον να εκκρεμεί μόνο ο προσυμβατικός έλεγχος από το Ελεγκτικό Συνέδριο, προκειμένου στη συνέχεια να κυρωθεί και από τη Βουλή. Υπενθυμίζεται ότι η επένδυση αναμένεται να ανέλθει σε 480 εκατ. ευρώ.

Εκτός από την κατασκευή και εκμετάλλευση του ίδιου του αεροδρομίου, στο αντικείμενο της σύμβασης παραχώρησης περιλαμβάνεται και η μελέτη, κατασκευή και χρηματοδότηση των οδικών προσβάσεων σύνδεσης του νέου αεροδρομίου Καστελλίου με τον Βόρειο και Νότιο Οδικό άξονα της Κρήτης, ήτοι του νέου κλειστού αυτοκινητόδρομου (μήκους 18 χιλιομέτρων περίπου, διατομής δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση με διαχωρισμένο οδόστρωμα) για τη σύνδεση του Νέου Αεροδρομίου Καστελλίου με τον Βόρειο Οδικό άξονα της Κρήτης στην περιοχή της Χερσονήσου.

Σημειωτέον ότι ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναμένεται να διεκδικήσει και τα αεροδρόμια της Σόφιας στη Βουλγαρία και του Βουκουρεστίου στη Ρουμανία, θέλοντας να ενισχύσει το χαρτοφυλάκιο των έργων παραχώρησης όχι μόνο σε ό,τι αφορά τους οδικούς άξονες αλλά και τα αεροδρόμια. Υπενθυμίζεται ότι το έργο στο Καστέλλι θα ενταχθεί και αυτό, μαζί με τις υφιστάμενες συμμετοχές στους οδικούς άξονες, στη νέα θυγατρική εταιρεία παραχωρήσεων του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Η εταιρεία είχε λάβει μέρος και στον αντίστοιχο διαγωνισμό κατασκευής και παραχώρησης εκμετάλλευσης και του νέου αεροδρομίου του Βελιγραδίου (επίσης με την ινδική GMR), ο οποίος κατέληξε στη γαλλική Vinci.

Παράλληλα, ο όμιλος ετοιμάζεται να ξεκινήσει τις εργασίες και στο νότιο τμήμα του οδικού άξονα της Κεντρικής Ελλάδας (Λαμία-Ξυνιάδα), προϋπολογισμού της τάξεως των 300 εκατ. ευρώ, με τη σχετική ανακοίνωση για την εξασφάλιση της κοινοτικής χρηματοδότησης να προσδιορίζεται για τις αμέσως επόμενες μέρες. Οπως ανέφερε στα Τρίκαλα ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας Αλέξης Χαρίτσης, οι υπηρεσίες της επιτροπής ανταγωνισμού της Ε.Ε. ενέκριναν τελικά τη χρηματοδότηση του εν λόγω έργου. Παράλληλα, σύμφωνα με τον ίδιο, τις προσεχείς εβδομάδες θα δρομολογηθούν και οι αντίστοιχες διαδικασίες και για το βόρειο τμήμα του άξονα, δηλαδή από την Καλαμπάκα μέχρι την Εγνατία Οδό (μέσω Κηπουριού Γρεβενών), όπου εκτιμάται ότι τα έργα, επίσης από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, θα ξεκινήσουν το 2019. Με τον τρόπο αυτό, θα ολοκληρωθεί το σύνολο του έργου, το οποίο σήμερα λειτουργεί μόνο σε ό,τι αφορά το ενδιάμεσο τμήμα του, δηλαδή από την Ξυνιάδα μέχρι τα Τρίκαλα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή