ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Ολοκληρώθηκε η τελική διαβούλευση για το ΣΒΑΚ του δήμου Θεσσαλονίκης - Αναμένονται οι προτάσεις φορέων

Το σχέδιο που επιλέχθηκε παρουσίασε από χθες το makthes.gr - Επόμενο βήμα η έγκριση από το δημοτικό συμβούλιο

 16/07/2019 17:57

Ολοκληρώθηκε η τελική διαβούλευση για το ΣΒΑΚ του δήμου Θεσσαλονίκης - Αναμένονται οι προτάσεις φορέων

Το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας για τον δήμο Θεσσαλονίκης παρουσιάστηκε σήμερα στην τρίτη και τελική διαβούλευση στην αίθουσα συνεδριάσεων του δημοτικού συμβουλίου. Το makthes.gr πρώτο παρουσίασε τη στρατηγική που επιλέχθηκε για να υλοποιηθεί έως το 2028 και αναμένεται να αλλάξει ριζικά την εικόνα του ιστορικού κέντρου της Θεσσαλονίκης. 

Σαφώς, από τα μέτρα που προτάθηκαν το ενδιαφέρον κέντρισε η πεζοδρόμηση της Τσιμισκή από την οδό Παλαιών Πατρών Γερμανού έως και την οδό Βενιζέλου. H πεζοδρόμηση κεντρικών σημείων πόλεων στο εξωτερικό είναι κάτι σύνηθες και στόχος του δήμου Θεσσαλονίκης είναι η παρέμβαση αυτή να υποστηρίξει την επιχειρηματικότητα αλλά και την πολιτιστική κληρονομιά της πόλης μέσα σε έναν ζωντανό και ανθεκτικό περιβάλλον. Βέβαια, στο πεζοδρομημένο τμήμα θα συνεχίσει να υπάρχει ήπια κυκλοφορία από ηλεκτροκίνητα ΙΧ, λεωφορεία, ταξί και τραμ στην περίπτωση που σχεδιαστεί ένα δίκτυο μέχρι τότε. 

Στο ΣΒΑΚ που εκπονήθηκε από τον δήμο Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών και του Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης υπάρχει μια σειρά από πολλές ακόμα προτάσεις - παρεμβάσεις όπως ο ανασχεδιασμός της Εγνατίας, μονοδρομήσεις διαπλάτυνση οδών, αναπλάσεις και μέτρα ώστε να μειωθεί η κυκλοφορία ΙΧ στο κέντρο της πόλης και να υπάρχει μεγαλύτερη προστασία του περιβάλλοντος. 

Οι χρονικοί ορίζοντες εφαρμογής του ΣΒΑΚ χωρίζονται σε δυο στάδια. Έως το 2023 προβλέπεται να προχωρήσουν τα πρώτα μέτρα του σχεδίου και έως το 2028 θα γίνει η πεζοδρόμηση της Τσιμισκή. 

Μετά την σημερινή παρουσίαση, οι φορείς που συμμετείχαν στην διαβούλευση θα προχωρήσουν σε προτάσεις επί του σχεδίου και έπειτα θα το ΣΒΑΚ θα περάσει από το δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκη για έγκριση. Εάν εγκριθεί από το δημοτικό συβούλιο, στη συνέχεια θα σταλεί για έγκριση στο Υπουργείο Μεταφορών και σε άλλους φορείς που ορίζει ο νόμος.

Δείτε εδώ όλο το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας  



Σχετικά Άρθρα

Το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας για τον δήμο Θεσσαλονίκης παρουσιάστηκε σήμερα στην τρίτη και τελική διαβούλευση στην αίθουσα συνεδριάσεων του δημοτικού συμβουλίου. Το makthes.gr πρώτο παρουσίασε τη στρατηγική που επιλέχθηκε για να υλοποιηθεί έως το 2028 και αναμένεται να αλλάξει ριζικά την εικόνα του ιστορικού κέντρου της Θεσσαλονίκης. 

Σαφώς, από τα μέτρα που προτάθηκαν το ενδιαφέρον κέντρισε η πεζοδρόμηση της Τσιμισκή από την οδό Παλαιών Πατρών Γερμανού έως και την οδό Βενιζέλου. H πεζοδρόμηση κεντρικών σημείων πόλεων στο εξωτερικό είναι κάτι σύνηθες και στόχος του δήμου Θεσσαλονίκης είναι η παρέμβαση αυτή να υποστηρίξει την επιχειρηματικότητα αλλά και την πολιτιστική κληρονομιά της πόλης μέσα σε έναν ζωντανό και ανθεκτικό περιβάλλον. Βέβαια, στο πεζοδρομημένο τμήμα θα συνεχίσει να υπάρχει ήπια κυκλοφορία από ηλεκτροκίνητα ΙΧ, λεωφορεία, ταξί και τραμ στην περίπτωση που σχεδιαστεί ένα δίκτυο μέχρι τότε. 

Στο ΣΒΑΚ που εκπονήθηκε από τον δήμο Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών και του Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης υπάρχει μια σειρά από πολλές ακόμα προτάσεις - παρεμβάσεις όπως ο ανασχεδιασμός της Εγνατίας, μονοδρομήσεις διαπλάτυνση οδών, αναπλάσεις και μέτρα ώστε να μειωθεί η κυκλοφορία ΙΧ στο κέντρο της πόλης και να υπάρχει μεγαλύτερη προστασία του περιβάλλοντος. 

Οι χρονικοί ορίζοντες εφαρμογής του ΣΒΑΚ χωρίζονται σε δυο στάδια. Έως το 2023 προβλέπεται να προχωρήσουν τα πρώτα μέτρα του σχεδίου και έως το 2028 θα γίνει η πεζοδρόμηση της Τσιμισκή. 

Μετά την σημερινή παρουσίαση, οι φορείς που συμμετείχαν στην διαβούλευση θα προχωρήσουν σε προτάσεις επί του σχεδίου και έπειτα θα το ΣΒΑΚ θα περάσει από το δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκη για έγκριση. Εάν εγκριθεί από το δημοτικό συβούλιο, στη συνέχεια θα σταλεί για έγκριση στο Υπουργείο Μεταφορών και σε άλλους φορείς που ορίζει ο νόμος.

Δείτε εδώ όλο το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας  



ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία