Quantcast

Εμπόδια στην αυτόνομη κίνηση των τυφλών

Ελλειψη ευαισθησίας από την πλευρά αρχών και πολιτών που τοποθετούν διάφορα εμπόδια στις λωρίδες πεζοδρομίων και τις ράμπες αναπήρων.
Εμπόδιο στη δυνατότητα αυτόνομης κίνησης που έχουν αποκτήσει σήμερα τα άτομα με χαμηλή όραση ή τυφλότητα χάρη στις σύγχρονες τεχνικές εκπαίδευσης- εξάσκησης στην κινητικότητα, αποτελεί η έλλειψη ευαισθησίας από την πλευρά των πολιτών και των φορέων που τοποθετούν διάφορα εμπόδια στις λωρίδες (οδηγούς) των πεζοδρομίων και στις ράμπες αναπήρων.

Αυτοκίνητα αφημένα πάνω σε πεζοδρόμια και σε ράμπες, τραπεζάκια ή σταντ με ρούχα, που τοποθετούν καταστηματάρχες πάνω στους οδηγούς τυφλών, οι αντηρίδες τις ΔΕΗ, τα κολονάκια που μπαίνουν στις ράμπες για να εμποδίσουν τα παρκάρισμα, είναι κάποια από τα εμπόδια που βρίσκει στον δρόμο του ένα άτομο με τυφλότητα.

«Πολίτες, φορείς και δήμοι θα πρέπει να ευαισθητοποιηθούν και να βγάλουν από τους δρόμους και τα πεζοδρόμια όλα αυτά που εμπόδια για την κίνηση των τυφλών και αναπήρων» αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, με αφορμή τη χθεσινή Ημέρα του Λευκού Μπαστουνιού (15η Οκτωβρίου), ο τυφλός Φώτης Μπίμπασης, μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Κέντρου Εκπαιδεύσεως και Αποκαταστάσεως Τυφλών.

«Μέρος της αυτονόμησης στην κίνηση αποτελεί η δημιουργία κατάλληλων υποδομών. Ο οδηγός τυφλών, δηλαδή η ειδική λωρίδα στα πεζοδρόμια, την οποία ακολουθούν τα άτομα με τυφλότητα μέσω του μπαστουνιού, υπάρχει ήδη σε αρκετά σημεία της πόλης. Το χρέος των πολιτών είναι να σέβονται αυτές τις υποδομές, ώστε να είναι λειτουργικές για όσους τις χρειάζονται. Όταν τοποθετούνται αντικείμενα ή εξοπλισμός μαγαζιών πάνω στους ειδικούς οδηγούς τυφλών, ακυρώνεται η χρηστικότητά τους, επιπλέον κινδυνεύει ο τυφλός από τυχόν τραυματισμούς» τονίζει ο κ. Μπίμπασης.

«Είναι ένα συγκεκριμένο μαγαζί στη Ναυαρίνου που τοποθετεί σταντ με ρούχα πάνω στον οδηγό τυφλών. Ένα άλλο εμπόδιο είναι οι αντηρίδες της ΔΕΗ που δεν μπορεί να τις αντιληφθεί με το μπαστούνι ο τυφλός. Το κάναμε θέμα, αλλά η ΔΕΗ δεν μας απάντησε. Εμπόδιο είναι και τα γραμματοκιβώτια των ΕΛΤΑ, αλλά και τα κολονάκια που τοποθετούνται μέσα στις ράμπες για να μην παρκάρουν τα αυτοκίνητα. Ένα άλλο θέμα είναι ότι στη Νέα Παραλία ο ποδηλατόδρομος διασταυρώνεται με τον οδηγό τυφλών. Όλα αυτά εκτός από εμπόδια στην κίνηση των τυφλών αποτελούν και κίνδυνο τραυματισμού τους» προσθέτει, επισημαίνοντας ότι ο ίδιος έχει χτυπήσει σε γραμματοκιβώτιο των ΕΛΤΑ κι έσπασε το δόντι του.

Ο κ. Μπίμπασης αναφέρει ότι με τις σύγχρονες τεχνικές εκπαίδευσης εξάσκησης στην κινητικότητα, που παρέχονται από το ΚΕΑΤ στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, τα άτομα με χαμηλή όραση ή τυφλότητα έχουν τη δυνατότητα να πετύχουν αυτόν τον στόχο, αλλάζοντας έτσι τη ζωή τους.

«Η απαραίτητη προσπάθεια κι η επιμονή προκειμένου να ολοκληρωθεί το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, οδηγούν στην ανεξαρτησία, δηλαδή ένα κέρδος πολλαπλάσιο. Η προτεινόμενη λύση για την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών των τυφλών σ? ολόκληρη τη χώρα, είναι η κατάρτιση εκπαιδευτών κινητικότητας και η υλοποίηση αντίστοιχου προγράμματος με πρωτοβουλία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης των νομών, ώστε να δοθεί η ίδια δυνατότητα σε όλους τους ενδιαφερόμενους» προσθέτει ο ίδιος.