Εξαιρετικά επιτυχημένο το συνέδριο για τα Μαθηματικά και τις Φυσικές Επιστήμες στη Ρόδο

Εξαιρετικά επιτυχημένο το συνέδριο για τα Μαθηματικά και τις Φυσικές Επιστήμες στη Ρόδο

Εξαιρετικά επιτυχημένο το συνέδριο για τα Μαθηματικά και τις Φυσικές Επιστήμες στη Ρόδο

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 691 ΦΟΡΕΣ

Πραγματοποιήθηκε με εξαιρετική επιτυχία την Παρασκευή 9, το Σάββατο 10 και την Κυριακή 11 Νοεμβρίου 2018 στις εγκαταστάσεις του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Ρόδο το 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο με Διεθνή Συμμετοχή με θέμα: «Εκπαιδευτικό υλικό Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών: διαφορετικές χρήσεις, διασταυρούμενες πορείες μάθησης» (http://ltee.aegean.gr/sekpy/2018/index.htm).

Το συνέδριο συνδιοργανώθηκε από το Εργαστήριο Μαθησιακής Τεχνολογίας και Διδακτικής Μηχανικής του Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ. του Πανεπιστημίου Αιγαίου, το Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών του Π.Τ.Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Αιγαίου, την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και τελούσε υπό την Αιγίδα της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

Την οργάνωση του συνεδρίου είχαν αναλάβει η Χρυσάνθη Σκουμπουρδή, Καθηγήτρια του Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ. και ο Μιχάλης Σκουμιός, Αν. Καθηγητής του Π.Τ.Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Την ιδέα πραγματοποίησης συνεδρίων με επίκεντρο το εκπαιδευτικό υλικό στο οποίο να συνυπάρχουν τα ερευνητικά πεδία της Διδακτικής των Μαθηματικών και της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών είχε ο Καθηγητής του Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ. του Πανεπιστημίου Αιγαίου Φραγκίσκος Καλαβάσης.

Στο επίκεντρο αυτού του συνεδρίου βρέθηκε η χρήση του εκπαιδευτικού υλικού κατά τη διδασκαλία των Μαθηματικών και των Φυσικών Επιστημών. Παρά την ιδιαίτερη σημασία που αποδίδεται στο εκπαιδευτικό υλικό, είναι προφανές ότι αυτό από μόνο του δεν καθορίζει την ποιότητα της διδασκαλίας ούτε οδηγεί αυτόματα στη μάθηση και την κατανόηση, αλλά τον σύνθετο αυτόν ρόλο αναλαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί.

Οι εκπαιδευτικοί επιλέγουν, ερμηνεύουν και αναδιαμορφώνουν (σε μικρό ή μεγάλο βαθμό) το εκπαιδευτικό υλικό και επιπρόσθετα αποφασίζουν πώς αυτό θα χρησιμοποιηθεί κατά τη διδασκαλία. Η αλληλεπίδραση ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς και το εκπαιδευτικό υλικό αποτελεί πολύπλοκο φαινόμενο.

Το εκπαιδευτικό υλικό διαμορφώνει τις ενέργειες των εκπαιδευτικών, ενώ ταυτόχρονα οι διδακτικές πρακτικές, καθώς και οι στάσεις των εκπαιδευτικών διαμορφώνουν τον τρόπο με τον οποίο θα το διαχειριστούν, προσφέροντας διαφορετικές ευκαιρίες μάθησης στους μαθητές και τις μαθήτριες. Στο συνέδριο παρουσιάστηκαν 70 εργασίες ενώ οι σύνεδροι που το παρακολούθησαν ξεπέρασαν τα 300 άτομα. Ειδικότερα, το πρόγραμμα του συνεδρίου περιλάμβανε προσκεκλημένες ομιλίες και προφορικές ανακοινώσεις.

Το συνέδριο απευθυνόταν σε επιστήμονες και ερευνητές με ενδιαφέρον στην ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού στα Μαθηματικά και τις Φυσικές Επιστήμες, στελέχη της εκπαίδευσης, εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και φοιτητές Παιδαγωγικών Τμημάτων.

Οι εργασίες του συνεδρίου ξεκίνησαν με την εισαγωγική ομιλία που είχε ως θέμα «Χρήση εκπαιδευτικού υλικού Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών: απόψεις εκπαιδευτικών», η οποία πραγματοποιήθηκε από τον Μιχάλη Σκουμιό και την Χρυσάνθη Σκουμπουρδή.

Στο Συνέδριο συμμετείχαν ως προσκεκλημένοι ομιλητές η Mary Kalantzis, Καθηγήτρια του University of Illinois, Urbana-Champaign (USA), ο Bill Cope Καθηγητής του University of Illinois, Urbana-Champaign (USA), ο Gabriel Stylianides, Καθηγητής, του University of Oxford (UK), η Βασιλεία Χρηστίδου, Καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και η Αγγελική

Δημητρακοπούλου, Καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Επίσης, στο συνέδριο παρουσιάστηκαν εισηγήσεις στις οποίες συμμετείχαν Καθηγητές Πανεπιστημίου από όλη την επικράτεια. Μεταξύ των πανεπιστημιακών συμπεριλαμβάνονταν (κατά αλφαβητική σειρά): Στέφανος Ασημόπουλος από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Ευγένιος Αυγερινός από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Ξένια Βαμβακούση από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Δέσποινα

Δεσλή από το ΑΠΘ, Μαρία Καλδρυμίδου από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Μιχαήλ Καλογιαννάκης από το Πανεπιστήμιο Κρήτης, Χρόνης Κυνηγός από το ΕΚΠΑ, Κωνσταντίνος Κώτσης από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Ιωάννης Παπαδόπουλος από το ΑΠΘ, Κατερίνα Πλακίτση από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Ζαχαρούλα Σμυρναίου από το ΕΚΠΑ, Άννα Σπύρτου από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Δημήτρης Σταύρου από το

Πανεπιστήμιο Κρήτης, Κωνσταντίνος Τάτσης από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Μαριάννα Τζεκάκη από το ΑΠΘ, Τριαντάφυλλος Τριανταφυλλίδης από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Βασιλεία Χατζηνικήτα από το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, Γιώργος Φεσάκης από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και ο Εμμανουήλ Φωκίδης από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου.
Επιπλέον, συμμετείχαν με εισηγήσεις Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου και εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από διάφορες περιοχές της Ελλάδας.

Στο συνέδριο συμμετείχε με εισήγηση και ο Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου Μαθηματικών από τα Δωδεκάνησα Ιωάννης Καραγιάννης.

Η οργανωτική επιτροπή του συνεδρίου απευθύνει ευχαριστίες προς τους φορείς και τους ανθρώπους που πίστεψαν σε αυτή την προσπάθεια και δέσμευσαν χρόνο και πόρους για να γίνει πραγματικότητα αυτό το συνέδριο, και ειδικότερα:

• Την Πρύτανη του Πανεπιστημίου Αιγαίου Καθηγήτρια κ. Χρυσή Βιτσιλάκη, για την πολύμορφη, συστηματική και αμέριστη ενθάρρυνσή της σε όλα τα στάδια της διοργάνωσης αλλά και γιατί ενίσχυσε οικονομικά το συνέδριο.

• Τον Πρόεδρο του Τμήματος Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού σχεδιασμού Αναπληρωτή καθηγητή κ. Νικόλαο Ανδρεαδάκη και τον Πρόεδρο του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Καθηγητή κ. Αλεβίζο Σοφό για την ενθάρρυνσή τους και για τη υποστήριξη που μας παρείχαν.

• Την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου που είναι συνδιοργανωτής του συνεδρίου και ιδιαίτερα τον Περιφερειάρχη κ. Γεώργιο Χατζημάρκο καθώς και την εντεταλμένη περιφερειακή σύμβουλο Δια βίου Μάθησης Υποστήριξης της Εκπαίδευσης και Απασχόλησης κ. Χαρούλα Γιασιράνη για την ενθάρρυνσή τους και για τη οικονομική υποστήριξη που μας παρείχαν.
Επιπλέον, θέλουμε να ευχαριστήσουμε τους χορηγούς του συνεδρίου που πρόθυμα ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά μας:

(α) Το Δήμο Ρόδου, και ιδιαίτερα τον Δήμαρχο Ρόδου κ. Φώτη Χατζηδιάκο,
(β) Την Ιερά Μητρόπολη Ρόδου,
(γ) Τις εκδόσεις Gutemberg,
(δ) Το ίδρυμα υποτροφιών Ρόδου Εμμανουήλ και Μαίρης Σταματίου,

(ε) Τον όμιλο Esperia Group,
(στ) Το Smartline Semiramis City Hotel,
(ζ) Το In Camera Art Boutique Hotel,
(η) Το τυπογραφείο Hedera Print House.

Στο συνέδριο παρευρέθηκαν και απηύθυναν χαιρετισμό η Πρύτανης του Πανεπιστημίου Αιγαίου Καθηγήτρια κ. Χρυσή Βιτσιλάκη, ο Πρόεδρος του Τμήματος Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού σχεδιασμού Αν. Καθηγητής κ. Νικόλαος Ανδρεαδάκης, η εντεταλμένη περιφερειακή σύμβουλος Δια βίου Μάθησης Υποστήριξης της Εκπαίδευσης και Απασχόλησης κ. Χαρούλα Γιασιράνη και ο Διευθυντής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Δωδεκανήσου κ. Ιωάννης Παπαδομαρκάκης.

Εκ μέρους της Οργανωτικής Επιτροπής του Συνεδρίου
Χρυσάνθη Σκουμπουρδή, Καθηγήτρια, Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ. Πανεπιστημίου Αιγαίου
Μιχάλης Σκουμιός, Αν. Καθηγητής, Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Αιγαίου

Διαβάστε ακόμη

Εκπαιδευτική εκδρομή στη Βόρεια Ελλάδα πραγματοποίησε το 5ο Γυμνάσιο Ρόδου

Με 14 παιδιά η Anosis Robotics Academy στην 3η Ολυμπιάδα αθλητικής Ρομποτικής στην Κρήτη

Συμμετοχή του 2ου Πειραματικού Γυμνασίου Ρόδου στο 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο Τοπικής Ιστορίας στην Πάτρα

Διεθνής Ημέρα Γλυπτικής στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Ρόδου

Μαθήτριες και μαθητές του Γυμνασίου Παραδεισίου έβαψαν πασχαλινά αυγά για τη Δομή Συσσιτίου του δήμου

Ολοκλήρωση της ημερίδας «Ταξίδι στον κόσμο των λέξεων και της μουσικής»

Διάκριση για 14χρονη μαθήτρια σε διαγωνισμό της Παιδικής Πινακοθήκης Ελλάδας

Παράκτιος καθαρισμός στην παραλία της Ψαροπούλας από το 2ο Πειραματικό Γυμνάσιο Ρόδου και τον Υδροβιολογικό Σταθμό Ρόδου