«Καμάρεια 2019», το πολιτιστικό υπερθέαμα της χρονιάς

«Καμάρεια 2019»,  το πολιτιστικό υπερθέαμα της χρονιάς

«Καμάρεια 2019», το πολιτιστικό υπερθέαμα της χρονιάς

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 460 ΦΟΡΕΣ

Γράφει ο Σπύρος Κατσούρης

Μην ξαφνιάζεσαι, αναγνώστη, για τον βαρύγδουπο τίτλο του παρόντος αρθρογραφήματος, διότι κατ’ εμέ και για πολλούς άλλους θεατές των εβδομαδιαίων εκδηλώσεων του Πολιτιστικού Συλλόγου Παστίδας «ΤΟ ΚΑΜΑΡΙ» όντως ήτο ένα υπερθέαμα που γέμισε τα μάτια, τ’αυτιά, τις καρδιές και το μυαλό των παρευρεθέντων.

Και το λέω μετά παρρησίας ότι έχασαν όσοι δεν το είδαν! Και είναι φτωχότεροι πολιτιστικά, καλλιτεχνικά, αισθησιακά αλλά και συναισθηματικά, ιδίως όσοι έχασαν την κυριακάτικη εκδήλωση στην Τάφρο! Και προτού αναφερθώ σ’αυτήν θα ήθελα εδώ –εξ αρχής και όχι εν κατακλείδι- να στιγματίσω την παντελή απουσία των διοικούντων την Τοπική Εξουσία, ήτοι Δημάρχου και Δημοτικών Συμβούλων (πρώην και νυν), Περιφερειάρχη και Περιφερειακών Συμβούλων (πρώην και νυν), Βουλευτών Δωδ/σου, Προέδρων και μελών Πολιτιστικών Συλλόγων Ρόδου και εκπροσώπων της Ομοσπονδίας αυτών! Αιδώς κύριοι! Γιατί...λάμψατε διά της απουσίας σας; Πού είναι η στήριξη κι η έμπρακτη αλληλεγγύη σας σ’έναν από τους καλύτερους Πολιτιστικούς Συλλόγους της Ρόδου;

Μόνο να φιγουράρετε στα έντυπα των εκδηλώσεων ξέρετε, με τα γνωστά και χιλιοειπωμένα ομοιόμορφα για κάθε Σύλλογο λόγια; Ή μήπως εξαντλήσατε επαρκώς το χρέος σας με την υλικήν αυτού στήριξη; Οι παρευρεθέντες όμως ορθά παρατήρησαν ότι «όλοι αυτοί οι επώνυμοι απουσίασαν από την εκδήλωση διότι ήτο μία εθνική, Ελληνική, πατριωτική εκδήλωση (αυτή της Κυριακής 8-9-2019) για τα 100χρονα της Γενοκτονίας των Ποντίων και τα 97χρονα της Μικρασιατικής Καταστροφής και δεν ήθελαν να δείξουν ότι υποστηρίζουν εθνικισμούς και αναμοχλεύσεις παρελθόντος, ως σύγχρονοι πολίτες μιάς… «πολυπολιτισμικής κοινωνίας» (όπως χαρακτηρίζουν τη Ρόδο μας οι κεντροαριστερόστροφοι οικουμενιστές, διεθνιστές) και δεν θα ήθελαν –λένε-να διαταράξουν τις σχέσεις «καλής γειτονίας» που έχουμε (;) με την Τουρκία»! Ακούτε; Ακούτε μωρέ εκλεκτοί ηγετίσκοι;! Το αυτό ισχύει και για το Προεδρείο της Ομοσπονδίας Δωδεκανησιακών Σωματείων και Συλλόγων. Γιατί η απουσία σας, κύριοι; Αντίθεση ή μισαλλοδοξία προς το «ΚΑΜΑΡΙ»;

Ξεχνάτε ότι αυτό ήτο η αιτία της δημιουργίας σας; Εμείς όμως, σ’αντίθεση με σας, λέμε όχι στον διεθνισμό-οικουμενισμό και ναι στον Ελληνισμό! Και δίνουμε τα εύσημα και τα Εύγε. Δίνουμε τα θερμότατα Συγχαρητήρια και τα Μπράβο μας στον πολυπράγμονα και πολυδραστήριο Σύλλογο Παστίδας το «ΚΑΜΑΡΙ», σφίγγουμε με πολλή Αγάπη και ενθουσιασμό το χέρι του προέδρου του (ακούραστου χοροδιδασκάλου και γνήσιου Έλληνα Πατριώτη) Ιωσήφ Σιαλούπ, αλλά και το χέρι κάθε μέλους του Συλλόγου κάθε καλλιτέχνη, κάθε χορευτή και χορεύτριας, κάθε Παστιδενού και Ρόδιου που στηρίζει τον Σύλλογο ηθικά και υλικά. Κι ευχής έργο θα ήτο να δείξουν πατριωτική στροφή και οι λοιποί Σύλλογοι της Ρόδου και της Ελλάδος γενικώτερον.

Το «ΚΑΜΑΡΙ» το καμαρώνει ο υπογράφων και για τον πρόσθετο λόγο ότι ήτο ένας από τους 4 Συλλόγους που έδωσε άμεσα και αφιλοκερδώς το «παρών» του στα εγκαίνια του Πολιτισμικού Μελάθρου Ρόδου με παραδοσιακούς χορούς μας κ.λπ.

Παρά τα 13 μόλις χρόνια λειτουργίας του, το «ΚΑΜΑΡΙ», έχει να επιδείξει πλουσιότατη δράση σε πολλούς καλλιτεχνικούς τομείς, όπως: χορός, θέατρο, μουσική, αθλητισμός, ζωγραφική, φωτογραφία και συμμετοχή σε εθνικές παρελάσεις, λαμπαδηδρομίες, παραδοσιακά παιγνίδια, εορτασμούς Κλήδονα και Πρωτομαγιάς, λιτανείες, βραβεύσεις αριστούχων μαθητών, δημιουργία Λαογραφικού Σπιτιού (μουσείου) Παστίδας και παραδοσιακών φορεσιών από Ρόδο, Κρήτη, Μακεδονία, Θράκη, Πελοπόννησο, Μικρασία, Πόντο (περισσότερα στο Ιστορικό του Συλλόγου). Τα «ΚΑΜΑΡΕΙΑ 2019» λοιπόν ξεκίνησαν την Κυριακή (1-9-2019) με τις Βραβεύσεις των αριστούχων μαθητών και με μοντέρνους χορούς από τον ομώνυμο σύλλογο και τον σύλλογο «ΩΡΙΩΝΑ» του Παραδεισίου με τέλεια έκφραση, ύφος και συγχρονισμένη κίνηση των όμορφων κοριτσιών του.

Τη Δευτέρα είχε μουσικό ταξίδι με το συγκρότημα Passagers.
Την Τρίτη, χορούς Ικαρίας και Κύπρου από τα χορευτικά Παστίδας, «Βιλανόβα» και Ιαλυσού.
Την Τετάρτη, θεατρική παράσταση ΟΙ ΟΡΝΙΘΕΣ του Αριστοφάνη, σε διασκευή και ερμηνεία του 5μελούς θιάσου Βίκυς Θεολόγη.

Την Πέμπτη είχε παραδοσιακούς χορούς με τον σύλλογο Ηπειρωτών «ΤΟ ΣΟΥΛΙ», Αρχαγγέλου τον «ΑΙΘΩΝΑ» κλπ. Ιδιαίτερη εντύπωση και ενθουσιασμό προκάλεσε στο κοινό το χορευτικό συγκρότημα VUK KARADZIC από τη Σερβία, με τον συγχρονισμό, την ταχύτητα, την έκφραση, την ομορφιά και το συνεχές χαμόγελο στα χείλη των χορευτών.

Την Παρασκευή άλλη μία μουσικοχορευτική συναυλία. Το Σάββατο Κρητική και νησιωτική βραδυά με τον Καλορμάκη και την ορχήστρα του. Όλες οι ανωτέρω εκδηλώσεις έγιναν στον αύλειο χώρο του πρώην Δημοτικού Σχολείου Παστίδας, πίσω από την εκκλησία του αγίου Νικολάου, όπου και τα Γραφεία του Συλλόγου, κοσμημένα με τα Πανελλήνια Αναμνηστικά τους από διάφορες πόλεις.

Εκεί στον ίδιο χώρο λειτουργούσε και έκθεση Φωτογραφίας με τίτλο «Διπλή Ματιά» με έργα των Ν. Χατζηκαλημέρη και Γ. Πάττα. Όμως η κορωνίδα των εκδηλώσεων ήτο αυτή της Κυριακής (8-9-2019) στο θέατρο ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ της Τάφρου και ορθά έγινε εκεί όχι μόνο για να χωρέσει τον πολύ κόσμο που προσήλθε αλλά και για να δώσει έμφαση στα 100χρονα της Γενοκτονίας των Ποντίων από τους Τούρκους και στα 97χρονα της Μικρασιατικής Καταστροφής. Τίτλος της εκδήλωσης «ΑΧ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΟΥ ΓΛΥΚΕΙΑ».
Και όπως τονίζει στο μήνυμά του ο πρόεδρος του Συλλόγου: «Λαός που ξεχνά την Ιστορία του είναι καταδικασμένος να την γράψει από την αρχή».

Και δυστυχώς οι νεοέλληνες (με την καθοδήγηση των αριστερόστροφων εκπαιδευτικών, των οικουμενιστών-διεθνιστών και ανθελληνικών πιονιών ξένων δακτύλων), ξεχνούν την τρισχιλιετή ιστορία μας σε Προποντίδα, Κωνσταντινούπολη, Πόντο, Καππαδοκία, Ιωνία, Σμύρνη, Μακεδονία, Θράκη, Κάτω Ιταλία, Σικελία, Ήπειρο, Αιγαίο, Κύπρο, Μ. Ανατολή, Κριμαία!

Οι καιροί έχουν αλλάξει. Οι εποχές που ζούμε είναι δύσκολες. Προχωρούμε στο μέλλον ξεχνώντας δυστυχώς το παρελθόν μας, ενώ οφείλουμε να κρατήσουμε ψηλά τη σημαία του τεράστιου Ελληνικού Πολιτισμού και το τι σημαίνει Ε λ λ ά δ α. Είναι ο φάρος και το φως όλου του Δυτικού πολιτισμού και όλων των επιστημών. Δεν μπορεί λοιπόν να γίνονται τόσα γύρω μας και μεις ν’ αδιαφορούμε.

Δεν ξεχνούμε και δεν χαρίζουμε τίποτε από την ιστορία και τον πολιτισμό μας! Αυτό τονίσθηκε στη συναυλία της Κυριακής τόσο από τον πρόεδρο όσο και από την εκλεκτή αφηγήτρια φιλόλογο Χρυσούλα Γιαννίκη, ενώ παράλληλα σε μεγάλη οθόνη έβλεπε ο θεατής και τα γεωγραφικά διαμερίσματα του Ελληνισμού της Μικρασίας αλλά και τα δραματικά γεγονότα σε video-documents της Καταστροφής της Σμύρνης (1922), του Πόντου (1919-23) και του διωγμού των Ελλήνων της Κωνσταντινούπολης (1955-6).

Το ξεκίνημα των χορευτικών έγινε με χορούς της Ιωνίας, ως: Φωτιές της Ερυθραίας (αναμμένοι δαυλοί στα χέρια των χορευτών, που στο τέλος σχημάτισαν Σταυρό, και συμβόλιζαν τις φωτιές της Σμύρνης (οπότε, αρκετές παρακαθήμενες μου κυρίες …έκλαυσαν!!). Ακολούθησε Αλατσατιανός χορός (Γεωργίτσα), Άτταρης συρτός και Μελιώτικος συρτός Σμύρνης (ήχασα το μαντήλι μου), καρσιλαμάς Σμύρνης (Τα παιδιά της γειτονιάς σου με πειράζουνε..),

Σμυρναίικος καρσιλαμάς, χασάπικο και Σμυρναίϊκο βαλς. Δεύτερη ομάδα χορών αφορούσε το σημερινό Αϊβαλί (πρώην Κυδωνιές της Μικρασίας), έναντι της Λέσβου, απ’όπου καθοδηγούνται από Τούρκους οι ορδές των ισλαμιστών λαθροεισβολέων, που «επνιξαν» και μαγάρισαν το νησί της Σαπφούς.
Τρίτη ομάδα χορών αφορούσε την Προποντίδα (Αρτάκη και Πάνορμος, στη χερσόνησο Κυζίκου) με τραγούδια : 4 μάτια 2 καρδιές, ροδοδάκτυλος αυγή μου και γιαρούμπι.

Επίσης Μαρμάρινος καρσιλαμάς (από τα νησιά του Μαρμαρά) και το γρήγορο χασάπικο από το Μιχαλίτση Νικομήδειας Βυθηνίας με τίτλο «Ρουμπαλιά». Τετάρτη ομάδα χορών ήτο από την Καππαδοκία (κι εδώ με στολές που έφτειαξε ο ίδιος ο Σύλλογος!!): Σουρουντίνα (από τα Φάρασα), Σήμερις (από την Σινασό), Τσίφτ (από την Σίλλη Ικονίου), Άη Σάββας (από το Μίστι), Ζουρλένομαι (από την Σινασό). Πέμπτη ομάδα χορών ήτο από τον Πόντο και ως ήτο φυσικό έγιναν από τον Σύλλογο Ποντίων Ρόδου «Ο ΔΙΓΕΝΗΣ» (προς τον οποίον εκφράζουμε δημοσίως τα θερμά συγχαρητήριά μας), με τις υπέροχες Ποντιακές ενδυμασίες και με τους χορούς: Τικ (μονό και διπλό), Γιαλίδικο, Τρομαχτό, Σέρρα και το πασίγνωστο Κότσαρι (με λεβέντες μαυροντυμένους και αρματοζωσμένους χορευτές).

Έκτη και τελευταία ομάδα χορών ήτο από την Κωνσταντινούπολη, όπως: Πολίτικο συρτό, Καρσιλαμάς, Πολίτικο χασάπικο «έχε γειά, πάντα γειά» και το επίσης πασίγνωστο και υπέροχο βαλς «Μενεξέδες και ζουμπούλια».

Οφείλουμε επίσης να σημειώσουμε την συμμετοχή της 40μελούς μικτής χορωδίας του συλλόγου παραδοσιακών τραγουδιών Ρόδου με σχετικά συνοδευτικά τραγούδια υπό την Δ/νση του αρχιψάλτη Χρήστου Καντερίσκου και 3 υπερόχων τραγουδιστριών. Όλα ωραία.

Όλα καλά. Όλα υπέροχα! Θαυμάσια. Εξαιρετικά, που τα μετέδωσαν άμεσα το τηλεοπτικό κανάλι ΙΡΙΔΑ (με λήπτη τον Βασίλη Χαλκίτη) και πρόβαλε επίσης δις ο Εκκλησιαστικός τηλεοπτικός σταθμός ΘΑΡΡΙ, που κι αυτούς συγχαίρομεν δημοσίως.

Το “ΚΑΜΑΡΙ” λοιπόν αντιστέκεται και προβάλλει Ελληνική παράδοση και πατριωτισμό! Κι εμείς αντιστεκόμαστε και φωνάζουμε Ελλάδα και Ελληνισμό! Εσείς Νεοέλληνες;

Διαβάστε ακόμη

Δρ. Ιωάννης Ηλ. Βολανάκης: Ταμάριξ η γαλλική (Tamarix gallica), κοινώς αρμυρίκι ή αλμυρίκι

Φίλιππος Ζάχαρης: Η προστασία της Ευρώπης, οι Ευρωεκλογές και οι κίνδυνοι

Αργύρης Αργυριάδης: Η «παράλληλη» εργασία των δημοσίων υπαλλήλων

Χρήστος Γιαννούτσος: Τελικά ψηφίζουμε στις Ευρωεκλογές με κριτήριο την πολιτική ή το lifestyle;

Ηλίας Καραβόλιας: Το αφανές κόστος του δυνητικού

Θεόδωρος Παπανδρέου: Διορθωτικές παρεμβάσεις στο Αναλυτικό και Ωρολόγιο πρόγραμμα του Δημοτικού Σχολείου

Γιατί να ψηφίσουμε στις Ευρωπαϊκές εκλογές του 2024;

Στην Ηλιούπολη για τα μπαράζ ανόδου ο ΠΑΟΚ Ρόδου