Ν. Σαντορινιός: «Τα νησιά δεν περιμένουν εξαγγελίες, απαιτούν πράξεις»

Ν. Σαντορινιός: «Τα νησιά δεν περιμένουν εξαγγελίες, απαιτούν πράξεις»

Ν. Σαντορινιός: «Τα νησιά δεν περιμένουν εξαγγελίες, απαιτούν πράξεις»

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 279 ΦΟΡΕΣ

Σε 40 μέρες λήγουν οι συμβάσεις των άγονων και η Κυβέρνηση δεν έχει κάνει τίποτα για τη νέα ακτοπλοϊκή περίοδο

Διαρκή ερωτηματικά εξακολουθούν να υπάρχουν γύρω από τον τρόπο που η ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας χειρίζεται το ζήτημα του ακτοπλοϊκού δικτύου της χώρας και ειδικά τις άγονες γραμμές, ερωτηματικά που δεν λύθηκαν κατά την πρόσφατη συνέντευξη Τύπου που δόθηκε από τον ίδιο τον Υπουργό.

Έτσι, παρά τις εξαγγελίες για αναβάθμιση του θεσμικού πλαισίου για τις άγονες γραμμές και ενώ περίσσεψαν τα λόγια, κανείς δεν ενημέρωσε τους πολίτες πότε προτίθεται το Υπουργείο να βγάλει τις προκηρύξεις του διαγωνισμού των άγονων γραμμών.

Περίσσεψαν τα λόγια και χάθηκαν οι προθεσμίες

Σε 40 μέρες από σήμερα η πλειονότητά των συμβάσεων για τις άγονες γραμμές λήγουν και ακόμα δεν έχει προκηρυχθεί διαγωνισμός για τη νέα δρομολογιακή περίοδο που βρίσκεται προ πυλών, αρχίζοντας από 1η Νοεμβρίου 2019. Με δεδομένο, δε, ότι ο διαγωνισμός είναι διεθνής, είναι απολύτως σίγουρο ότι οι διαγωνισμοί δεν θα ολοκληρωθούν έγκαιρα, οδηγώντας σε έκτακτες λύσεις απευθείας αναθέσεων.

Αν δεν προχωρήσουν έγκαιρα οι συμβάσεις, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες δεν θα μπορούν να πουλήσουν εισιτήρια για τους καλοκαιρινούς μήνες, προκαλώντας πλήγμα στις κρατήσεις των νησιών και δημιουργώντας τεράστια προβλήματα στην συνδεσιμότητά τους, αποτελώντας ένα πρωτοφανές πρόβλημα που διαταράσσει την κανονικότητα, αφού επί τη θητεία της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, οι διαδικασίες προκήρυξης ολοκληρώνονταν από τις αρχές Ιουλίου κιόλας.

Αύξηση του προϋπολογισμού των άγονων γραμμών;

Οι μεγαλοστομίες για αύξηση του προϋπολογισμού δεν είναι τίποτα άλλο από την αύξηση που η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είχε δρομολογήσει για την κάλυψη του επιπλέον το κόστους των νέων καυσίμων ακτοπλοΐας (0,5% περιεκτικότητα σε θείο), μια αύξηση που άγγιζε τα 10 εκ. Τα επιπλέον 30 εκατομμύρια που εξαγγέλθηκαν, όπως χαρακτηριστικά ειπώθηκε για την προσέλκυση νέων πλοίων κατηγορίας 1 (δηλαδή νέα πλοία), για όσους πράγματι γνωρίζουν τα ζητήματα της ακτοπλοΐας, αποτελεί επικοινωνιακό πυροτέχνημα.

Ο στόλος των πλοίων στη χώρα μας είναι καταγεγραμμένος και δεδομένος και σύμφωνα με αυτά τα δεδομένα, δεν υπάρχουν αρκετά νέα πλοία (κατηγορίας 1) για να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες των άγονων γραμμών. Πολλές φορές έχει υπογραμμισθεί ότι το πρόβλημα των άγονων γραμμών, δεν ήταν τόσο θέμα προϋπολογισμού, αλλά η έλλειψη νέων πλοίων ή και υπαρχόντων πλοίων που όμως να μπορούν να προσεγγίσουν τα νησιωτικά ελληνικά λιμάνια.

Για αυτό το λόγο η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, διαβουλεύτηκε, σχεδίασε και αποτύπωσε μια ολοκληρωμένη παρέμβαση, με τη μορφή νομοσχεδίου, που εισήγαγε αλλαγές στο πλαίσιο των αναθέσεων δημόσιας υπηρεσίας (άγονες γραμμές) και η οποία ήταν ήδη κατατεθειμένη στην ΓΓ της Κυβέρνησης, πριν τις εκλογές, προβλέποντας μέσω της δυνατότητας σύναψης πολυετών συμβάσεων και της συνεργασίας με την ΕΕ, να χρηματοδοτηθεί η κατασκευή νέων πλοίων.

Η ακτοπλοΐα είναι πολύ σοβαρή υπόθεση για να αντιμετωπίζεται με πυροτεχνήματα και ευχές.

Διαβάστε ακόμη

ΠΑΣΟΚ Ν. Δωδεκανήσου: Απαράδεκτη η τοποθέτηση της Β. Φλέσσα στη Βουλή για τα Τέμπη

Μ. Κόνσολας: «Εξετάζεται η αναγκαιότητα δημιουργίας αποκεντρωμένων παραρτημάτων της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, σε Ρόδο και Κω»

Γιάννης Παππάς Υφυπουργός Ναυτιλίας: «Παράταση στις προθεσμίες για τα χωρίς άδεια καταστήματα σε χερσαίες ζώνες λιμένων»

Μ. Κόνσολας: «Ενεργειακή μετάβαση των νησιών με έργα και νέα χρηματοδοτικά εργαλεία»

Ενισχύεται το Κτηματολόγιο Ρόδου με τρεις μηχανικούς - Συνάντηση Μίκας Ιατρίδη με τον Υφυπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κωνσταντίνο Κυρανάκη

Την ίδρυση Ενιαίου Επαγγελματικού Γυμνασίου και Λυκείου στην Κω, ζητά ο Μάνος Κόνσολας

Παρέμβαση του Μάνου Κόνσολα για την ενίσχυση του ΠΠΙ Κάσου και τις διακομιδές

Γ. Παππάς Υφυπουργός Ναυτιλίας: «Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για τη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στην περιοχή τοποθέτησής τους»