Ανάσα από το 2014 στην κρουαζιέρα - Στο κόκκινο η ακτοπλοΐα

Χρειάστηκε να περάσουν δυο χρόνια μέχρι η πλήρης άρση του καμποτάζ να γίνει νόμος. Η καθυστέρηση όμως αυτή σημαίνει ότι για την κρουαζιέρα μετά το 2011 και το 2012 χάνεται και το 2013 με τους εκπροσώπους του κλάδου να εμφανίζονται συγκρατημένα αισιόδοξοι και το 2014.

Η Ανατολική Μεσόγειος πάντως παραμένει ο νούμερο δύο προορισμός κρουαζιέρας παγκοσμίως με τον Πειραιά να καλείται στο εξής να εξυπηρετήσει ως αφετήριος και τερματικός λιμένας των σύγχρονων κρουαζιερόπλοιων άνω των 3.000 επιβατών.

Μόνο φέτος αναμένονται στον Πειραιά 850 μεγάλα κρουαζιερόπλοια με τους φορείς της κρουαζιέρας να επισημαίνουν ότι το στοίχημα πλέον είναι οι λιμενικές υποδομές και η λειτουργία συστήματος κράτησης θέσης ώστε οι εταιρείες να πραγματοποιούν έγκαιρα και με ασφάλεια τον προγραμματισμό τους.

Και ενώ τα μηνύματα για την κρουαζιέρα είναι θετικά η ακτοπλοΐα βρίσκεται στο κόκκινο με τα ναυτεργατικά σωματεία που πρόσκεινται στο ΠΑΜΕ και την Πανελλήνια Ένωση ναυτών να πραγματοποιούν νέα 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά.

Η υπουργός Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας σε μια προσπάθεια να αντιμετωπιστεί το οξυμένο πρόβλημα ρευστότητας των εταιρειών του κλάδου προωθεί σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών ρύθμιση ώστε να μην κατάσχεται έως και το 50% της κρατικής επιχορήγησης των άγονων γραμμών προκειμένου να καταβάλλονται οι μισθοί στους ναυτικούς και τους υπαλλήλους των εταιρειών κατά προτεραιότητα ή ακόμη και για την αγορά καυσίμων.
Πηγή: skai.gr