#TAGS ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ Αιγιάλεια Νάσος Νασόπουλος Γυναικοκτονία Ρούλα Πισπιρίγκου Travel West Forum
Αγγελίες
Μην ψάχνεις, βρες στο
THE BEST

WELL BEING

/

Έλληνες επιστήμονες αναπτύσσουν νευρικά κύτταρα πάνω σε μικροτσίπ

Έλληνες επιστήμονες αναπτύσσουν νευρικά ...

Η μελέτης τους δημοσιεύτηκε επιστημονικό περιοδικό «Biomaterials»

Τρισδιάστατα «βιομιμητικά ικριώματα» πυριτίου (το υλικό από το οποίο κατασκευάζονται τα μικροτσίπ) για την καλλιέργεια νευρώνων και βλαστικών κυττάρων, αναπτύσσουν ερευνητές στο Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΤΕ) και στο Πανεπιστήμιο Κρήτης , με στόχο την ανάπτυξη νέων θεραπευτικών προσεγγίσεων των νευροεκφυλιστικών νόσων. Η μελέτη τους μάλιστα δημοσιεύθηκε στο κορυφαίο διεθνώς επιστημονικό περιοδικό στον τομέα των βιοϋλικών «Biomaterials».

Οι Έλληνες επιστήμονες με τη βοήθεια προηγμένων τεχνικών κατεργασίας με ακτινοβολία λέιζερ, κατόρθωσαν να σμιλεύσουν μικροσκοπικές «σκαλωσιές» από κώνους στην επιφάνεια μικροτσίπ πυριτίου και να αναπτύξουν πάνω τους διάφορους τύπους νευρικών κυττάρων.

Οι ερευνητές, εκμεταλλευόμενοι την μεγάλης ακρίβειας μικροχάραξη με ακτίνες λέιζερ, ανέπτυξαν τρισδιάστατα μικρο-ικριώματα ειδικών γεωμετρικών χαρακτηριστικών που επιτυγχάνουν να ελέγξουν τον προσανατολισμό και την αλληλεπίδραση των νευρώνων και των νευραξόνων ενός νευρωνικού δικτύου.

Όπως δήλωσε ο  ερευνητής Εμμανουήλ Στρατάκης, μέσω της καλλιέργειας των νευρικών κυττάρων επάνω σε ένα κατάλληλα διαμορφωμένο υπόστρωμα με τη μορφή μικροτσίπ δίνεται στους ειδικούς η δυνατότητα να καταγράψουν τα ηλεκτρικά σήματα μεταξύ των νευρικών κυττάρων, αλλά και να μεταδώσουν προς τα κύτταρα εξωτερικό ηλεκτρικό ερέθισμα». «Αυτές οι τριδιάστατες μικρο-κατασκευές έχουν την δυνατότητα να μιμηθούν τις ιστιδικές δομές που υποστηρίζουν τους νευρώνες και τα κύτταρα στον εγκέφαλο» πρόσθεσε.