Δεν απασχόλησε, προχθές Τετάρτη το Πρωτοδικείο Αθηνών η συζήτηση της αίτησης που είχε καταθέσει η ΑΓΕΤ Ηρακλής με την οποία ζητούσε την πτώχευση της κατασκευαστικής εταιρείας Μηχανική με στόχο την ικανοποίηση απαιτήσεων της τάξης των 2 εκατ. ευρώ (μαζί με τις προσαυξήσεις).

Όπως έχει αποκαλύψει η εφημερίδα "Κεφάλαιο” (φύλλο 4ης Νοεμβρίου), η ΑΓΕΤ Ηρακλής που ανήκει στον γαλλικό όμιλο Lafarge, ζήτησε με αίτηση προτίμησης την επίσπευση της συζήτησης της αίτησης πτώχευσης της εταιρείας, η οποία είχε αναβληθεί για τις 26 Σεπτεμβρίου 2018.

Τελικά, η εκδίκαση της υπόθεσης ματαιώθηκε, με τις δύο πλευρές να έχουν βρει, εξωδικαστικά, τη "χρυσή τομή”.

Σε αυτό συνέβαλε το γεγονός ότι η Μηχανική έχει ανανεώσει το ανεκτέλεστό της με τη σύμβαση προϋπολογισμού 96 εκατ. ευρώ (στην οποία συμμετέχει η ιταλική GD Infrastrutture) που αφορά την κατασκευή έργων υποδομής της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ψαθόπυργος-Ρίο.

Η ιταλική εταιρεία, που συνεργάζεται με τη Μηχανική, αποτελεί και προσωρινό ανάδοχο του τμήματος Κάτω Αχαΐα – Σαγαίικα του οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος, έχοντας μειοδοτήσει με προσφορά 34,6 εκατ. ευρώ.

Τα έργα αυτά (το Ψαθόπυργος-Ρίο βρίσκεται στη φάση της εγκατάστασης των εργοταξίων) επιτρέπουν, σύμφωνα με πληροφορίες, στη Μηχανική την αποπληρωμή σε δόσεις των χρεών της προς την τσιμεντοβιομηχανία. 

Ως εκ τούτου, η συμφωνία των δύο πλευρών για τη χρονική διάρκεια της ρύθμισης των υποχρεώσεων, όπως και για το ύψος των δόσεων αποσόβησε, εξωδικαστικά, τη διαμάχη των δύο πλευρών.

Τι αναφέρει η ΑΓΕΤ Ηρακλής

Για την εκτόνωση της δικαστικής διαμάχης με τη Μηχανική, κύκλοι της ΑΓΕΤ Ηρακλής σημειώνουν ότι "η ματαίωση της συζήτησης επί της αίτησης πτώχευσης της Μηχανικής, αποτελεί απότοκο των ενεργειών που κατέβαλε το τελευταίο διάστημα η διοίκηση της κατασκευαστικής εταιρείας. Ενέργειες οι οποίες δημιουργούν προϋποθέσεις για να οδηγηθεί η όλη διαδικασία σε μία αίσια λύση, η οποία μπορεί να γεφυρώσει τις διαφορές μεταξύ των εμπλεκόμενων μερών.

Στο πλαίσιο αυτό, δεδομένης της πολυετούς αγαστής συνεργασίας με το σύνολο του κατασκευαστικού κλάδου και ειδικά με τη Μηχανική στο παρελθόν, ο όμιλος εταιρειών Ηρακλής οφείλει να διατηρεί ευήκοα ώτα σε οποιαδήποτε προσπάθεια ανάκαμψης των επιχειρήσεων και αντίστασης στην οικονομική δυσπραγία των τελευταίων ετών”.

Σημειώνεται ότι κατά της Μηχανικής έχουν υποβάλει αιτήσεις πτώχευσης και άλλοι πιστωτές της, όπως πρώην εργαζόμενοι και τεχνική εταιρεία που αποτελεί θυγατρική μεγάλου ομίλου με διαφοροποιημένη δραστηριότητα. Ωστόσο, αναμένεται να έχουν αίσια κατάληξη.

Δημήτρης Δελεβέγκος (Capital.gr)