Επιχειρείν

Σκανάρισμα στο ψυχογράφημα του Ελληνα καταναλωτή!

 

Από τον προσεχή Νοέμβριο ο καταναλωτής που θα μπαίνει σε μια συγκεκριμένη λιανεμπορική αλυσίδα στην Ελλάδα θα «σκανάρεται» και η αλυσίδα θα έχει αυτομάτως διαθέσιμα τα στοιχεία για το φύλο, την ηλικιακή ομάδα, τον σωματότυπό του. Τη διαδικασία αυτή ο πελάτης μάλλον δεν θα την αντιλαμβάνεται καν, διότι δεν θα περνάει από κάποια ειδική αψίδα ασφαλείας, όπως αυτές που είναι τοποθετημένες στα αεροδρόμια, αλλά το «σκανάρισμα» θα γίνεται μέσω ειδικών αισθητήρων που θα έχουν τοποθετηθεί εντός του καταστήματος αλλά και πάνω σε ορισμένα προϊόντα και θα ενεργοποιούνται μέσω Wi Fi.

Η εικόνα, που πριν από μερικά χρόνια ήταν βγαλμένη από ταινία επιστημονικής φαντασίας, αφορά ουσιαστικά εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης σε σειρά κλάδων επιχειρηματικής δραστηριότητας, από το λιανεμπόριο έως την ιδιωτική ασφάλιση. Εχει αναπτυχθεί εδώ και μερικούς μήνες από τη Leadmark Performance στο εξωτερικό και πλέον από το φθινόπωρο ξεκινά η εφαρμογή της και στην Ελλάδα.

Τι θα κερδίσει η λιανεμπορική αλυσίδα που θα αξιοποιήσει την παραπάνω εφαρμογή; Θα έχει άμεσα στη διάθεσή της βασικά δημογραφικά χαρακτηριστικά των καταναλωτών που την επισκέπτονται, έτσι ώστε να μπορεί στη συνέχεια να προχωράει σε εξατομικευμένες προσφορές, να κάνει σύγκριση αυτών που μπήκαν στο κατάστημα με αυτούς που τελικά προέβησαν σε αγορές και έτσι να βελτιώνει τις δράσεις της σε μάρκετινγκ και διαφήμιση, ώστε αυτές να είναι όσο το δυνατόν πιο αποδοτικές. «Η τεχνητή νοημοσύνη μειώνει το επιχειρηματικό ρίσκο και ταυτόχρονα δίνει τη δυνατότητα να προϋπολογίζεις την απόδοση μιας επένδυσης», υποστηρίζει μιλώντας στην «Κ» ο κ. Χάρης Λαούδης, partner στη Leadmark Performance.

Η Leadmark Performance, που εδρεύει στο Λονδίνο αλλά το τελευταίο διάστημα αναπτύσσει συνεργασίες και στην Ελλάδα, έχει δημιουργήσει και άλλα ανάλογα εργαλεία που ήδη εφαρμόζονται από 13 επιχειρήσεις διαφόρων κλάδων στην εγχώρια αγορά.
Eταιρεία πώλησης αυτοκινήτων εφάρμοσε εργαλεία για βελτιστοποίηση της δυναμικής της μάρκας, εργαλεία που αξιοποιούν πρόσφατα ευρήματα της γνωστικής νευροεπιστήμης. Πιο χαρακτηριστικό εύρημα είναι ότι ο ανθρώπινος εγκέφαλος διαθέτει κατά κάποιον τρόπο «αυτόματο πιλότο» με τον οποίο λαμβάνει τις αποφάσεις με το συναίσθημα και όχι με τη λογική. Οι ερωτώμενοι καλούνται να απαντήσουν ενστικτωδώς, σύμφωνα με όσα έχουν καταγραφεί στο υποσυνείδητό τους, για τον εαυτό τους, τη μάρκα και τον ανταγωνισμό της και στη συνέχεια κατηγοριοποιούνται σε τέσσερις ομάδες, «φυλές». Με βάση το εξειδικευμένο ερωτηματολόγιο, προσδιορίστηκε η λεγόμενη συναισθηματική προσωπικότητα της μάρκας και των τριών βασικών ανταγωνιστών της και προσαρμόστηκαν ο τρόπος και το ύψος επικοινωνίας της μάρκας ανά «φυλή». Ποιο ήταν το αποτέλεσμα; Μέσα σε ένα χρόνο η μάρκα κέρδισε μερίδιο 7%, το οποίο απέσπασε από τους ανταγωνιστές της.

Κατά 258% αυξήθηκαν οι εισερχόμενες κλήσεις σε εταιρεία παροχής ενέργειας, και συνεπώς και οι δυνητικοί πελάτες της, όταν εφάρμοσε τη λεγόμενη μοντελοποίηση απόδοσης. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι μετράται η αποτελεσματικότητα της τηλεοπτικής και της διαδικτυακής διαφήμισης, μέσω της άμεσης ανταπόκρισης. Με απλά λόγια μετράται ύστερα από ποιες διαφημίσεις (σε ποιο κανάλι, σε ποια τηλεοπτική ζώνη και ημέρα) στην τηλεόραση και στο Διαδίκτυο αυξήθηκαν οι εισερχόμενες κλήσεις από εν δυνάμει πελάτες στο τηλεφωνικό κέντρο του παρόχου ενέργειας.

Και σε αυτή την περίπτωση αξιοποιήθηκε η τεχνητή νοημοσύνη, καθώς εδώ χρησιμοποιείται αλγόριθμος που «αυτοεκπαιδεύεται» από τα ίδια τα δεδομένα σε βάθος χρόνου, κάτι που δίνει τη δυνατότητα ανάλυσης δεδομένων σε μεγάλο βάθος και σε σχεδόν πραγματικό χρόνο.

kathimerini.gr

Back to top button
Close
Close