Ενημέρωση, ευαισθητοποίηση, κινητοποίηση: Το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, ανάμεσα στα καλύτερα φεστιβάλ ντοκιμαντέρ της Ευρώπης, γιορτάζει την τέχνη του ντοκιμαντέρ μέσα από ένα πλούσιο πρόγραμμα ταινιών, εκδηλώσεων και πρωτοβουλιών.
Το ΦΝΘ παρουσιάζει το Διεθνές Διαγωνιστικό τμήμα με τις πρώτες ή δεύτερες ταινίες νέων δημιουργών, καθώς και το νέο Διαγωνιστικό τμήμα ταινιών VR / Virtual Reality. Επίσης, το πρόγραμμα περιλαμβάνει σημαντικά τμήματα, όπως μεταξύ άλλων τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, Περιβάλλον, Μνήμη / Ιστορία, Food vs. Food, Μουσική και Ντοκιμαντέρ για Παιδιά, ενώ ακόμη φιλοξενεί την πλούσια ετήσια ελληνική παραγωγή ντοκιμαντέρ. Το καλά εδραιωμένο Agora Doc Market, το καθιερωμένο σημείο συνάντησης επαγγελματιών του κινηματογράφου από όλο τον κόσμο, παρουσιάζει τα ακόλουθα τμήματα: Docs in Progress, EDN Pitching Forum – Docs στη Θεσσαλονίκη και το Film Market. Τέλος, το Φεστιβάλ φιλοξενεί μια ποικιλία παράλληλων εκδηλώσεων -masterclasses, συζητήσεις, συνέδρια και πολλά άλλα-, προσελκύοντας περισσότερους από 80.000 θεατές και επισκέπτες κατά τη διάρκεια του δεκαημέρου.
Φέτος, το 21ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης θα πραγματοποιηθεί από την 1η έως τις 10 Μαρτίου 2019.

Επτά ταινίες που θα ξεχωρίσουν στο 21ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

Γυναικεία σεξουαλικότητα, η βιομηχανία του κρέατος, πολιτική διαπλοκή, γενοκτονίες, ο ακραίος κόσμος του πορνό, διακίνηση αρχαιοτήτων, βία είναι οι θεματικές που επιλέγουν επτά ακόμη από τα δεκάδες ντοκιμαντέρ- καταγραφείς των προβλημάτων του σύγχρονου κόσμου και των άγνωστων πτυχών τους, τα οποία παρουσιάζει το 21ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, εν αναμονή της διοργάνωσής του στις 1-10 του ερχόμενου Μαρτίου. Θα προβληθούν τα εξής ντοκιμαντέρ:
-“Female Pleasure” της Μπάρμπαρα Μίλερ (Ελβετία-Γερμανία, 2018): Όταν η γυναικεία σεξουαλικότητα προσκρούει στη θρησκεία, τις παραδόσεις και τον φόβο, πέντε γυναίκες από διαφορετικές γωνιές του κόσμου εξομολογούνται χωρίς ταμπού ιστορίες που μιλούν για την απόλαυση, την πατριαρχία και την σεξουαλική ισότητα των δύο φύλων.
-“Soyalism” των Στέφανο Λιμπέρτι και Ενρίκο Παρέντι (Ιταλία, 2018): Η αλυσίδα παραγωγής χοιρινού κρέατος, από τα ατελείωτα χωράφια σόγιας που τροφοδοτούν τα ζώα στις φάρμες ως τα σφαγεία και τη διανομή των προϊόντων… Το ντοκιμαντέρ αποκαλύπτει μια τεράστια βιομηχανία που την ελέγχουν λιγοστές δυτικές και κινέζικες πολυεθνικές με τραγικές κοινωνικές και περιβαλλοντικές συνέπειες.
-“The Corporate Coup D’ Etat” του Φρεντ Πίμποντι (Καναδάς-ΗΠΑ, 2018): Πώς οι μεγάλες αμερικανικές εταιρείες κατέληξαν να ελέγχουν το πολιτικό σύστημα; Και πώς από εκεί οδηγηθήκαμε στην ανάδειξη του Ντόναλντ Τραμπ ως πλανητάρχη; Ένα ανομολόγητο, εκ των έσω πραξικόπημα που συμπαρέσυρε ολόκληρο τον κόσμο.
-“Graves without A Name” του Ρίτι Παν (Γαλλία, 2018): Ο καταξιωμένος ντοκιμαντερίστας της Ασίας επιστρέφει στο συγκλονιστικό θέμα της γενοκτονίας των Κόκκινων Χμερ στην πατρίδα του, την Καμπότζη, σε μια προσπάθεια να συμφιλιωθεί με τα οδυνηρά γεγονότα που βίωσε ως παιδί.
-“Cold Case Hammarskjold” του Μαντς Μπρούγκερ (Δανία, 2019): Το πρόσωπο του κόσμου δεν θα ήταν ίδιο, αν το 1961 δεν έβρισκε τραγικό θάνατο υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες σε αεροπορικό δυστύχημα ο γενικός γραμματέας των Ηνωμένων Εθνών Νταγκ Χάμαρσκελντ…
-“Jonathan Agassi Saved My Life” του Τόμερ Χέιμαν (Ισραήλ, 2018): Ο Τζόναθαν Αγκάσι, ένας από τους πιο διάσημους γκέι πορνοστάρ στον κόσμο, αποκαλύπτεται στην κάμερα καταδεικνύοντας τον άνθρωπο πίσω από το είδωλο μιας πραγματικά τεράστιας βιομηχανίας.
-“Booty” των Τόρκελ Χάνταρσον και Ορν Μαρίνο Άρναρσον (Ισλανδία-Ελλάδα, 2018): Η παγκόσμια διακίνηση αρχαιοτήτων και η θλιβερή βιομηχανία που αναδύεται εκεί όπου βασιλεύει η λεηλασία και η πώληση θησαυρών έρχεται στο προσκήνιο στο Booty. Το ντοκιμαντέρ μιλά για τον επαναπατρισμό αρχαιοτήτων, από τα Μάρμαρα του Παρθενώνα έως το πορτρέτο της Νεφερτίτης.