Παραλιακός δρόμος Μαρώνειας - Έβρου: Δεν βλέπουν ανάπτυξη αλλά υποβάθμιση | xronos.gr
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ, ΟΤΑΝ ΧΡΟΝΙΖΟΥΝ ΑΛΛΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑΚΗ ΖΩΝΗ

Παραλιακός δρόμος Μαρώνειας - Έβρου: Δεν βλέπουν ανάπτυξη αλλά υποβάθμιση

12/09/18 - 10:00
234235-16_19.jpg

"Δεν έχουμε πολλά μέρη με τέτοιο φυσικό κάλλος, πρέπει να είμαστε προσεχτικοί". Το σχόλιο ανήκει σε γνώστη της περιοχής και αποτυπώνει τις απόψεις κι άλλων που είδαν με προβληματισμό την απόφαση της Περιφέρειας ΑΜ-Θ 

"Δεν έχουμε πολλά μέρη με τέτοιο φυσικό κάλλος, πρέπει να είμαστε προσεχτικοί". Το σχόλιο ανήκει σε γνώστη της περιοχής και αποτυπώνει τις απόψεις κι άλλων που είδαν με προβληματισμό την απόφαση της Περιφέρειας ΑΜ-Θ να προχωρήσει στη  βελτίωση της σύνδεσης Μαρώνειας - παραλίας Πετρωτών - ορίων νομού Έβρου. 

Πρόσφατα, όπως είχε αναδείξει σχετικό δημοσίευμα του "Χ", με απόφαση του περιφερειακού συμβουλίου Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κηρύχθηκαν αναγκαστικές απαλλοτριώσεις για τις ανάγκες του συγκεκριμένου έργου. Η μελετώμενη οδός έχει συνολικό μήκος 14,7 χλμ. και περιλαμβάνει τη μελέτη βελτίωσης – διαμόρφωσης της υφιστάμενης οδού, ώστε να διέλθει από μεγάλο αριθμό αρχαιολογικών χώρων που βρίσκονται μεταξύ Μαρώνειας – Μεσημβρίας. Η βελτίωση αυτή στηρίζεται σε καινούρια γεωμετρικά χαρακτηριστικά, που δίνονται στην υπό μελέτη χάραξη, σύμφωνα με τις τελευταίες προδιαγραφές, τα οποία θα εξασφαλίζουν αυξημένη ταχύτητα μελέτης, ασφάλεια κυκλοφορίας και κατά το δυνατόν εξάλειψη των υφιστάμενων ελιγμών. Η πράξη διασφαλίζει την χωρική συνοχή ενώνοντας δύο πολύ σημαντικούς αρχαιολογικούς χώρους, αυτούς της ζώνης με την Μαρώνεια (και κατ' επέκταση το Πόρτο Λάγος – Άβδηρα).

Προϋπολογισμός της πράξης είναι 13.500.000 €. Ο δρόμος καθαυτός δεν θα έχει πλάτος μεγαλύτερο από έξι μέτρα, ενώ - λόγω γεωμορφολογίας είναι φυσικό ότι σε διάφορα σημεία θα έχει ιδιαιτερότητα, π.χ. δύσκολες στροφές. Πρόθεση της Περιφέρειας ΑΜ-Θ είναι προχωρήσει σε ένταξή του στο ΕΣΠΑ. 

Σε αυτήν την απόφαση ο περιφερειάρχης Χρήστος Μέτιος βλέπει ένα ιδιαίτερο σημαντικό έργο, γιατί, όπως είπε, "ενώνει το παραλιακό μέτωπο της Ροδόπης με τον Έβρο, δύο σημαντικούς αρχαιολογικούς χώρους, μέσα από μία εξαιρετική διαδρομή φυσικού κάλλους. Πρόκειται για ένα εξαιρετικό έργο, που θεωρώ ότι θα βοηθήσει στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής". Την ίδια άποψη δεν συμμερίζονται άνθρωποι της ευρύτερης περιοχής με τους οποίους συνομίλησε ο "Χ". Τους ακούμε να μιλούν με προβληματισμό και να λένε "πρέπει να δούμε ποιες είναι οι προτεραιότητες για την περιοχή. Αν θέλαμε να κάνουμε μια παραλιακή σύνδεση, θα έπρεπε να γίνει με το Φανάρι. Η περιοχή στην οποία αναφέρεται ο δρόμος είναι μια μοναδική περιοχή. Πρέπει να προσέχουμε όταν παρεμβαίνουμε σε τέτοιες περιοχές γιατί θα αντικαταστήσουμε ένα έργο θεού από ένα έργο ανθρώπων", καταγράφουμε ως σχόλιο.  

Θέση ανοιχτά παίρνει ένας Βούλγαρος επιστήμονας, που έγινε κάτοικος των Προσκυνητών προ τριετίας αγοράζοντας εκεί ένα παλιό σπίτι. Ο κτηνίατρος Στόγιαν Μπατζάκοβ επισκέπτεται την χώρα μας και την περιοχή μας για πολλές δεκαετίες, ορμώμενος από την ελληνική ρίζα που έλκει από την γιαγιά του από τα Μαράσια Έβρου. Στην Μαρώνεια δεν βρέθηκε τυχαία, εκεί θα τον συναντήσετε ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες και περισσότερο από τότε που αγόρασε το σπίτι του στους Προσκυνητές.

Στην προσπάθεια δημιουργίας αυτού του παραλιακού δρόμου, ο κος Μπατζάκοβ δεν βλέπει καμία ανάπτυξη. Αντίθετα βλέπει καταστροφή και μας φέρνει το παράδειγμα ορεινών περιοχών της Βουλγαρίας, όπου έγιναν αντίστοιχα έργα και σήμερα μετά από χρόνια οι άνθρωποι επιζητούν όσα η φύση είχε δημιουργήσει πριν έρθει η ...ανάπτυξη. Για την Μαρώνεια και την επίμαχη περιοχή λέει ότι το τοπίο είναι μοναδικό και δεν πρέπει να αλλάξει αυτό που η φύση δημιούργησε. 

Με την δική του άποψη, φαίνεται να συμφωνούν κι άλλοι με τους οποίους συνομίλησε ο "Χ", ενώ διατυπώνουν τη θέση τους ότι πρέπει να δοθεί η μέγιστη δυνατή δημοσιότητα και να γίνει διαβούλευση πριν ξεκινήσει η οποιαδήποτε παρέμβαση στην περιοχή.

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr