Το Βιετνάμ το 2020 θα διοργανώσει αγώνες Formula 1! Εμείς;

Ενώ ακόμα κάποιοι πιστεύουν πως η Ελλάδα θα μπορούσε να διοργανώσει αγώνες Formula 1 και μάλιστα εδώ και χρόνια υποτίθεται επεξεργάζονται το project “Χαλανδρίτσα”, στο Βιετνάμ με συνοπτικές διαδικασίες σχεδίασαν και ετοίμασαν τις υποδομές για την ένταξη του Ανόι στο αγωνιστικό ημερολόγιο του 2020. 

Όπως ανακοίνωσε αποκλειστικά στο CNBC ο Commercial Managing Director της Formula 1, Sean Branches, με την διεξαγωγή του αγώνα στο Ανόι  “Εκπληρώνεται ένα βασικός στόχος της ομοσπονδίας. Ιστορικά, η Formula 1 αντιδρά θετικά στις υποψήφιες διοργανώσεις και τις ομοσπονδίες που θέλουν να μπουν στο καλεντάρι. Έχουμε μπει πολύ δυναμικά στις αγορές σε όλο τον κόσμο που πιστεύουμε ότι ευθυγραμμίζονται με τις αξίες της μάρκας μας και την ευκαιρία να προσελκύσουμε τους οπαδούς με νέους τρόπους και ο αγώνας στους δρόμους του Ανόι είναι ένας από τους λίγους τρόπους που μπορεί να γίνει αυτό.”

Ο αγώνας, ο οποίος θα διεξάγεται μέσα στους δρόμους του Ανόι, στα πρότυπα του Μονακό, θα μπορέσει να συμπεριληφθεί στις πρώτες αγωνιστικές ημερομηνίες, ενώ ο διευθυντής της Formula 1, Charlie Whiting, δήλωσε στους δημοσιογράφους τον περασμένο μήνα ότι είχε επισκεφθεί μια προτεινόμενη περιοχή προς τα δυτικά της πόλης λέγοντας εκείνη την εποχή: “Είναι σε προχωρημένα στάδια σχεδιασμού”. O Whiting δήλωσε επίσης ότι η προτεινόμενη διάταξη χρησιμοποίησε κυρίως υπάρχοντες δρόμους, με ένα ακόμη μη διαμορφωμένο τμήμα. “Είναι ένας ανοιχτός χώρος όπου θα χτιστεί το κτίριο της οργάνωσης”, όπως είπε. “Μέρος της πίστας θα κατασκευαστεί εκεί που δεν υπάρχει κάτι αυτή τη στιγμή, αλλά στη συνέχεια εκεί θα γίνει ένας δρόμος που θα ενταχθεί στον ιστό της πόλης”. 

Η διοίκηση της F1 εξέφρασε έντονο ενδιαφέρον για έναν αγώνα στο Βιετνάμ, με το Ανόι να θεωρείται το είδος της “πόλης προορισμού” που αναζητά το άθλημα. “θα πρέπει να κάνουμε κάποιες διορθώσεις και αλλαγές για να γίνει ο αγώνας συναρπαστικός για τους θεατές, αλλά αυτό δεν αποτέλεσε ποτέ πρόβλημα για την οργάνωση” όπως δήλωσαν οι αξιωματούχοι της Formula 1. Το Βιετνάμ είναι μια αναπτυσσόμενη αγορά για χορηγούς και θα είναι μια πέμπτη ασιατική κούρσα στο ημερολόγιο, αναπληρώνοντας την αναχώρηση της Μαλαισίας.

Όπως δήλωσε ο Branches, “Προσπαθούμε να αλλάξουμε την κατεύθυνση της Formula 1, από μια εταιρεία μηχανοκίνητου αθλητισμού σε ένα μέσο marketing και ψυχαγωγίας. Δεν μας απασχολεί μόνο η δημιουργία της πίστας, αλλά η χρήση της σαν hub για την περαιτέρω ανάπτυξη των εμπορικών δραστηριοτήτων τόσο των δικών μας όσο και των χορηγών”.

Η αγωνιστική σεζόν αυτή τη στιγμή έχει 21 αγώνες, ενώ η Liberty Media (η εταιρεία που διαχειρίζεται την Formula 1) θέλει να προσθέσει περισσότερες αγωνιστικές ημερομηνίες, σε μια προσπάθεια εξισορρόπησης των παλιών παραδοσιακών αγώνων με τους καινούργιους. Ωστόσο το μέλλον πολλών παραδοσιακών αγώνων, όπως το grand prix της Βρετανίας ή της Γερμανίας, έχουν πια τεράστια έξοδα φιλοξενίας και λειτουργίας, τα οποία εκτιμώνται σε 1 δισ. δολάρια για κάθε πίστα σε διάστημα 10 χρόνων, δηλαδή μέσο όρο εξόδων 100 εκατ. δολάρια το χρόνο για κάθε πίστα. 

“Θέλουμε να διατηρήσουμε τους παραδοσιακούς αγώνες, είναι πολύ σημαντικοί για την Formula 1, για τον κόσμο, για τους αγωνιζόμενους και για τις ίδιες τις πίστες” δήλωσε ο Branches. “Η επόμενη γενιά αγώνων θα είναι αυτοί που γίνονται εντός πόλης, όπως αυτός του Μονακό. Η διοργάνωση του αγώνα στο Ανόι είναι ένα βήμα προς αυτή την κατεύθυνση”. 

Σύμφωνα με τους αξιωματούχους του Βιετνάμ, η χρηματοδότηση του αγώνα έχει εξασφαλιστεί από ιδιωτικά κεφάλαια και δεν θα επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό. 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ