Με έγγραφο της η Περιφερειάρχης καλεί τους Δήμους της ΠΙΝ να ορίσουν τους εκπροσώπους τους
Τους εκπροσώπους τους στη Γενική Συνέλευση των Μετόχων του υπό σύσταση Ειδικού Περιφερειακού Διαβαθμιδικού Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων Νήσων Α.Ε ΟΤΑ, καλούνται να ορίσουν μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα οι Δήμοι της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων Ρόδη Κράτσα Τσαγκαροπούλου, έχει ήδη στείλει έγγραφο που απευθύνεται σε όλους τους Δημάρχους Ιονίων Νήσων, μεταξύ αυτών φυσικά και ο Δήμαρχος Ζακύνθου και τους καλεί να προχωρήσουν άμεσα στις προβλεπόμενες διαδικασίες για να ορίσουν τους εκπροσώπους τους στην επικείμενη Γενική Συνέλευση.
Σε ότι αφορά και το Δήμο Ζακύνθου, προβλέπεται η συμμετοχή στη Γενική Συνέλευση με έναν εκπρόσωπο που δεν είναι καθόλου απίθανο να είναι ο ίδιος ο Δήμαρχος Ν. Αρετάκης. Με έναν εκπρόσωπο συμμετέχουν και οι υπόλοιποι Δήμοι της Περιφέρειας στο νέο διοικητικό συμβούλιο, που θα είναι 7μελές και θα αποτελείται από την Περιφερειάρχη, 2 εκπροσώπους της Περιφέρειας και 4 εκπροσώπους των Δήμων.
Σημειώνεται πως σύμφωνα με το Τεύχος A’ 92/07.05.2020 που προβλέπει τη δημιουργία του νέου διαβαθμιδικού Φορέα: «Πρόεδρος του Δ.Σ. ορίζεται για κάθε Ειδικό Περιφερειακό Διαβαθμιδικό ΦΟΔΣΑ ο οικείος Περιφερειάρχης ή Αντιπεριφερειάρχης που ορίζεται από τον Περιφερειάρχη»
Η πρώτη Γενική Συνέλευση του υπό σύσταση φορέα, θα έχει ως θέματα στην ημερήσια διάταξη, εκτός από την εκλογή του διοικητικού συμβουλίου και άλλα ουσιώδη ζητήματα όπως το Καταστατικό αλλά και το μετοχικό κεφάλαιο.
Την προηγούμενη εβδομάδα και πριν την επίσκεψή της στην Ζάκυνθο, η Περιφερειάρχης είχε συνάντηση με το Γενικό Γραμματέα Διαχείρισης Αποβλήτων Μ. Γραφάκο, με τον οποίο και συζητήθηκαν αναλυτικά τα βήματα που θα πρέπει να ακολουθηθούν για την συγκρότηση του νέου φορέα.
Εκκρεμεί η σύσταση της Επιτροπής Καταγραφής για τα περιουσιακά στοιχεία του ΦοΔΣΑ
Σε τοπικό επίπεδο πάντως, πέρα από τον ορισμό του εκπροσώπου το Δήμο, θα πρέπει άμεσα να ολοκληρωθεί και η διαδικασία που αφορά την απογραφή του ΦΟΔΣΑ Ζακύνθου και περιλαμβάνει μια πλήρη καταγραφή της ακίνητης περιουσίας (κτήρια, ακίνητα εγκαταστάσεις κτλ), του εξοπλισμού και του προσωπικού. Η ολοκλήρωση αυτής της διαδικασίας ωστόσο, αποτελεί αρμοδιότητα μιας ειδικής επιτροπής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου Δυτικής Ελλάδος, και Ιονίων Νήσων, η οποία ακόμη δεν έχει συσταθεί, αν και το ΦΕΚ προέβλεπε τη σύσταση της επιτροπής μέσα σε διάστημα ενός μηνός.
Η Επιτροπή Καταγραφής των πάσης φύσεως περιουσιακών στοιχείων των τυχόν καταργούμενων νομικών προσώπων, αποτελείται από έναν εκπρόσωπο της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, τον Πρόεδρο του καταργούμενου ΦΟΔΣΑ- εν προκειμένω του Δημάρχου Νικήτα Αρετάκη – και έναν εκπρόσωπο που ορίζει η οικεία Περιφέρεια με τους νόμιμους αναπληρωτές τους.
Η Επιτροπή θα πρέπει να έχει ολοκληρώσει το έργο της καταγραφής μέσα σε προθεσμία δύο μηνών από την ημερομηνία σύστασής της και αποστέλλει τη σχετική έκθεση μέσα σε πέντε ημέρες στον Συντονιστή της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης, ο οποίος εκδίδει αμελλητί διαπιστωτική πράξη κατάργησης των νομικών προσώπων και περιέλευσης της κινητής και ακίνητης περιουσίας στον Ειδικό Περιφερειακό Διαβαθμιδικό ΦΟΔΣΑ.
Της Μαριλένας Παπαδάτου