Αποτελεί το Death Stranding ένα καινούργιο είδος παιχνιδιών;

Kojima ακούς;

Ένα από τα μεγαλύτερα ερωτήματα που προέκυψαν πριν την κυκλοφορία του Death Stranding είναι κατά πόσο αυτό θα αποτελούσε την απαρχή ενός νέου είδους, όπως είχε ισχυριστεί ο δημιουργός του. Η απάντηση τελικά φαίνεται να είναι 'όχι ακριβώς', αλλά σίγουρα φέρνει μερικές ενδιαφέρουσες ιδέες σε ό,τι αφορά τo gameplay.

Ας ξεκινήσουμε όμως με τις πιο σημαντικές από αυτές. Έτσι λοιπόν δεν γίνεται να μην αναφέρουμε το Social Strand system. Η αλήθεια είναι ότι το έχουμε δει και σε άλλα παιχνίδια, όπως το Bloodborne, αλλά αυτή την φορά έχει αναπτυχθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να αποτελεί ένα ενδιαφέρον κομμάτι του gameplay αλλά και ένα πείραμα ουσιαστικά για το multiplayer.

Τι είναι το Social Strand System;

Κάθε άτομο που παίζει το παιχνίδι χειρίζεται τον χαρακτήρα Sam “Porter” Bridges, αλλά καθώς ξεκινάτε την εξερεύνηση σας στον κόσμο θα αρχίσουν να εμφανίζονται πράγματα που ούτε εσείς ούτε κανένας NPC μπορεί να χτίσει. Αυτά στην ουσία έχουν δημιουργηθεί από άλλους παίκτες οι οποίοι έχουν PSN και τοποθετήθηκαν στο συγκεκριμένο σημείο επειδή κάποιος άλλος έχει βάλει αντίστοιχα αντικείμενα στο δικό τους παιχνίδι.

Τα αντικείμενα αυτά μπορεί αν είναι από εγκαταλελειμμένα φορτία μέχρι διάφορα χτίσματα όπως γέφυρες. Το παιχνίδι λοιπόν τοποθετεί τυχαία τους παίκτες σε ομάδες. Έτσι είναι πολύ πιθανό να βρείτε στο δικό σας παιχνίδι αντικείμενα που έχουν δημιουργήσει οι παίκτες της ομάδας σας. Μερικά από αυτά, ωστόσο, δεν θα είναι ορατά μέχρι να δημιουργήσετε και εσείς κάτι αντίστοιχο. Μία γέφυρα για παράδειγμα θα γίνει ορατή μόλις εσείς χτίσετε την πρώτη σας γέφυρα.

Θα έχετε φυσικά τη δυνατότητα να χτίσετε πιο δυνατές σχέσεις με περιορισμένο αριθμό παικτών αλλά εκτός από αυτό ο βασικός τρόπος αλληλεπίδρασης με τους άλλους θα είναι μέσω Likes.

Αυτός θα είναι και ένας από τους βασικούς τρόπους επιβίωσης στο παιχνίδι. Κάθε αποστολή σας δίνει έναν αριθμό από Likes, τα οποία μπορείτε να τα δώσετε στις κατασκευές άλλων παικτών ή NPC. Αν για παράδειγμα σας έσωσε μία σκάλα από την sora2792, δώστε της μερικά Like για ευχαριστώ.

Όσα περισσότερα Like δώσετε, τόσα περισσότερα θα πάρετε. Ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι γιατί τα Like ουσιαστικά αποτελούν κάτι σαν πηγή ελπίδας σε έναν κόσμο που κυριαρχεί η καταστροφή και ο θάνατος οπότε λίγη θετική ενέργεια φαίνεται απαραίτητη.

Οι άλλοι παίκτες μπορούν επίσης να επηρεάσουν και τα boss battles. Κάθε φορά που έχετε ένα δύσκολο boss fight μπορεί να κάνουν ξαφνικά την εμφάνιση τους άλλοι παίκτες και να σας δώσουν ένα χρήσιμο αντικείμενο το οποίο θα σας βοηθήσει πραγματικά.

Όλα αυτά κάνουν το Death Stranding ένα νέο είδος;

Για να λέμε την αλήθεια αυτά από μόνα τους δεν μπορούν να δημιουργήσουν ένα νέο είδος παιχνιδιού. Το να επηρεάζουν τρίτοι παίκτες την πορεία σας δεν είναι μία καινούργια ιδέα, το έχουμε ξαναδεί εξάλλου και στα Soulsborne της From Software.

Η ιδέα πάντως το να βοηθάνε ξένοι ο ένας τον άλλο είναι άρρηκτα συνυφασμένη με τις ιδέες του Death Stranding και είναι αυτό που κάνει το Social Strand System να δένει ωραία με το υπόλοιπο παιχνίδι. Πάρτε για παράδειγμα την αποστολή του Sam η οποία είναι να ενώσει τις United Cities of America. Για να το καταφέρει αυτό θα πρέπει όχι μόνο να μπορεί να μιλήσει αλλά να έχει και την ικανότητα να πείσει τους ξένους ότι ήρθε ο καιρός να δημιουργήσουν μία ένωση.

Ο ίδιος λοιπόν προσπαθεί να χτίσει γέφυρες (εξού και το όνομα του) οι οποίες θα ενώσουν ξανά τους πολίτες της χώρας όπως ακριβώς οι γέφυρες και τα υπόλοιπα αντικείμενα και κτίσματα ενώνουν τους παίκτες αυτού του παιχνιδιού.

Θα έχει λοιπόν αρκετό ενδιαφέρον να δούμε κατά πόσο οι δημιουργίες των παικτών θα επηρεάζουν το παιχνίδι σε αρκετό καιρό από τώρα, όταν δηλαδή οι παίκτες θα έχουν μπει για τα καλά στην πλοκή και τα κτίσματα θα είναι πολλά.

Kατά τη διάρκεια του παιχνιδιού θα δείτε και οι ίδιοι ότι οι δημιουργίες άλλων παικτών είναι αυτές που θα σας σώσουν πραγματικά. Όταν για παράδειγμα κάποιος έχει τοποθετήσει ένα timefall shelter ή ένα generator τα οποία θα προστατεύουν τις προμήθειες σας την στιγμή που σας κυνηγούν οι MULE θα εκτιμήσετε πραγματικά τη συμβολή των υπόλοιπων παικτών.

Να σημειωθεί πάντως ότι το όλο σύστημα βασίζεται στη θετική ενέργεια οπότε δεν μπορείτε να δώσετε αρνητικές ψήφους σε καμία δημιουργία. Το παιχνίδι έχει χτιστεί σε ένα σύστημα πάρε-δώσε. Έτσι λοιπόν όταν εσείς αρχίσετε να παίρνετε τα πρώτα σας like επειδή βοηθήσατε κάποιον άλλο θα αρχίσετε να αισθάνεστε αρκετά χαρούμενοι και θα ψάχνετε όλο και πιο έξυπνους τρόπους για να δημιουργήσετε μοναδικές δημιουργίες.

Το όλο σύστημα κάνει τη μάχη αρκετά πιο εύκολη αλλά ουσιαστικά ο σκοπός του είναι να σας βοηθήσει να τα βγάλετε πέρα στον σκληρό κόσμο του παιχνιδιού. Το αν τελικά θα αποτελέσει την απαρχή ενός καινούργιου είδους θα μπορούμε να το ξέρουμε με σιγουριά σε μερικά χρόνια από τώρα.

Σχετικά με

Death Stranding

Kojima Productions | 08/11/2019
  • Platform
  • PS4
  • PC
Περισσότερα άρθρα
Σχόλια