*

Η Mozilla δοκιμάζει συνδρομητική υπηρεσία ενημέρωσης χωρίς διαφημίσεις

Η συνεργασία ανάμεσα στην Mozilla και την Scroll θα προσφέρει περιεχόμενο χωρίς διαφημίσεις, ηχογραφημένες εκδόσεις άρθρων και αποκλειστικά αναγνώσματα από κορυφαίους εκδότες για 5$ κάθε μήνα.

Η Mozilla δοκιμάζει μια νέα συνδρομητική υπηρεσία για την παροχή ενημέρωσης χωρίς διαφημίσεις σε συνεργασία με την startup Scroll.

Η υπηρεσία θα παρέχει στους συνδρομητές πρόσβαση σε άρθρα από εκδότες που ήδη συνεργάζονται με την Scroll. Η διαφορά με τα παραδοσιακά άρθρα είναι ότι δεν θα περιλαμβάνει κανενός είδους διαφήμιση. Η λίστα με τα μέσα που συνεργάζονται με το Scroll είναι αρκετά μεγάλη, το Slate, The Atlantic, BuzzFeed, Gizmodo, USA Today, SBNation, Jezebel, Deadspin, Vox, The Verge, και το Eater είναι μερικά από τα μέσα που θα βρει κανείς στην πλατφόρμα.

Οι συνδρομητές θα έχουν την ικανότητα να ακούσουν ηχητικές εκδόσεις των άρθρων και να αποκτήσουν πρόσβαση σε αποκλειστικό περιεχόμενο μέσω μιας εφαρμογής που θα επιτρέπει να εντοπίσουν εύκολα το περιεχόμενο που τους ενδιαφέρει.

Σε σχετική ανάρτηση σε blog τον Φεβρουάριο, ο Product Lead του Firefox, Peter Dolanjski, αναφέρθηκε στην ανησυχία που υπάρχει σχετικά με το γεγονός ότι “το μεγαλύτερο μέρος της διαδικτυακής διαφήμισης παράγει τεράστιο κέρδος για μια μικρή ομάδα εταιρειών, αφήνοντας τους εκδότες να ζουν με τα αποφάγια… Εν τω μεταξύ οι χρήστες δέχονται πολύ κακές υπηρεσίες και ένα ενοχλητικό σύστημα που τους ωθεί να πατάνε κλικ στις διαφημίσεις ή να μοιράζονται περισσότερες προσωπικές πληροφορίες.”

Ωστόσο είναι αβέβαιο πως μοιράζονται τα λεφτά της συνδρομής ανάμεσα στους εκδότες, την Mozilla και την Scroll.

Η Mozilla δεν είναι η μοναδική εταιρεία τεχνολογίας που μπαίνει στον χώρο των υπηρεσιών ενημέρωσης. Τον Μάρτιο η Apple, λανσάρισε το Apple News+ που επιτρέπει στους συνδρομητές να βλέπουν περιεχόμενο από εκδότες που απαιτούν συνδρομή όπως το The Wall Street Journal, theSkimm, The Highlight από το Vox, New York Magazine's Vulture και TechCrunch's Extra Crunch.

Σύμφωνα με την Apple, η ανεξάρτητη συνδρομή σε όλους τους παραπάνω εκδότες θα κόστιζε πάνω από 8.000$. Αν ο υπολογισμός της Apple είναι ακριβής τότε τα 9.99$ που χρεώνει για την συνδρομή στο δικό της πρόγραμμα είναι μια αρκετά δελεαστική προσφορά. Βέβαια η εταιρεία φαίνεται να παίρνει το 50% από τα έσοδα σε μια περίοδο κρίσης για τον δημοσιογραφικό χώρο που έχει προκληθεί από τα social media, τα fake news και την απώλεια εμπιστοσύνης, καθώς και γενικότερες οικονομικές δυσκολίες στον κλάδο.

Μαζί με την συνδρομητική υπηρεσία ενημέρωσης, η Mozilla έχει ανακοινώσει ένα μεγάλο πλήθος από νέες λειτουργείες για τον Firefox. Η σπουδαιότερη από αυτές είναι το Firefox Premium που θα παρέχει έναν ακόμα άγνωστο αριθμό από αποκλειστικές λειτουργείες. Η εταιρεία επίσης λάνσαρε μια δωρεάν υπηρεσία file-sharing και ένα εργαλείο που μπερδεύει τους online advert trackers.

About Zois Bekios Zannikos