*

Ομοσπονδιακές αρχές ερευνούν την ενημερωμένη έκδοση του Tesla Autopilot, εκφράζουν ανησυχίες για την αποτελσματικότητά της

Οι αμερικανικές αρχές μεταφορών εξετάζουν κατά πόσον οι αλλαγές του Autopilot της Tesla που κυκλοφόρησαν νωρίτερα φέτος αντιμετωπίζουν πραγματικά τις ανησυχίες για την ασφάλεια που οδήγησαν σε ανάκληση.

(Credit: lv-olga/Shutterstock.com)

Οι ρυθμιστικές αρχές της Εθνικής Υπηρεσίας Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA) του Υπουργείου Μεταφορών των ΗΠΑ διερευνούν τη διόρθωση της ασφάλειας του Autopilot της Tesla που κυκλοφόρησε νωρίτερα φέτος για να διαπιστώσουν αν ήταν επαρκής ή αν απαιτούνται περαιτέρω αλλαγές.

Η υπηρεσία ξεκίνησε επίσημα την Πέμπτη την έρευνά της. Σημείωσε ότι 20 ατυχήματα ή πυρκαγιές έχουν συνδεθεί με τη λειτουργία Autopilot της Tesla, σύμφωνα με μια κατάθεση. Η λειτουργία Autopilot της Tesla ανακλήθηκε τον Δεκέμβριο. Τότε, η Tesla δήλωσε ότι η "εξέχουσα θέση και το εύρος των ελέγχων του συστήματος Autopilot μπορεί να είναι ανεπαρκείς για την πρόληψη της κακής χρήσης από τον οδηγό".

Η Tesla κυκλοφόρησε μια διόρθωση στα τέλη Ιανουαρίου με σκοπό να μειώσει τη σύγχυση των οδηγών και να βελτιώσει τους ελέγχους του Autopilot. Όμως οι οδηγοί κατέθεσαν γρήγορα παράπονα στην NHTSA, ισχυριζόμενοι ότι οι ενημερώσεις ήταν χειρότερες. "Το αυτοκίνητο είναι στην πραγματικότητα τώρα πιο ανασφαλές και αποσπά την προσοχή με τα ενοχλητικά μπιπ και τις ειδοποιήσεις", δήλωσε ένας ιδιοκτήτης Tesla Model Y του 2023 σε καταγγελία που κατατέθηκε στην NHTSA νωρίτερα φέτος.

Το Γραφείο Διερεύνησης Ελαττωμάτων της NHTSA αναφέρει ότι έκτοτε "εντόπισε ανησυχίες λόγω συμβάντων σύγκρουσης μετά την αποκατάσταση και αποτελεσμάτων από προκαταρκτικές δοκιμές της NHTSA σε οχήματα που αποκαταστάθηκαν", πράγμα που σημαίνει ότι συνέβησαν ατυχήματα στα οποία χρησιμοποιήθηκε το Autopilot μετά την έκδοση της διόρθωσης. Αυτό σημαίνει επίσης ότι η NHTSA δοκίμασε οχήματα της Tesla με τη διόρθωση της ανάκλησης και δεν είναι σίγουρη αν είναι αποδεκτή. Οι οδηγοί της Tesla πρέπει επίσης να επιλέξουν τη διόρθωση της ανάκλησης προκειμένου τα οχήματά τους να ενημερωθούν και η διόρθωση μπορεί να αναιρεθεί, σύμφωνα με την αυτοκινητοβιομηχανία.

Η NHTSA αναφέρει επίσης ότι η Tesla έχει προωθήσει και άλλες ενημερώσεις που η υπηρεσία πιστεύει ότι σχετίζονται με τα προβλήματα του Autopilot και θέλει να μάθει γιατί η Tesla δεν δήλωσε σαφώς ότι οι ενημερώσεις αυτές σχετίζονται με την ανάκληση.

Νωρίτερα αυτό το μήνα, η Tesla διευθέτησε μια αγωγή σχετικά με ένα θανατηφόρο ατύχημα στο οποίο χρησιμοποιήθηκε το Autopilot, καταβάλλοντας στην οικογένεια του θανόντος ένα άγνωστο ποσό.

Εκτός από την ανάκληση της λειτουργίας Autopilot, η Tesla είχε ανακαλέσει προηγουμένως σχεδόν κάθε όχημα που έχει πουλήσει ποτέ στις ΗΠΑ λόγω ενός προβλήματος με προειδοποιητικές λυχνίες. Μόλις την περασμένη εβδομάδα, ανακάλεσε όλα τα Cybertrucks της λόγω ενός προβλήματος στο πεντάλ του γκαζιού, όπου το κάλυμμα του πεντάλ μπορούσε να γλιστρήσει και να σφηνωθεί στο εσωτερικό του οχήματος κατά την οδήγηση, καθιστώντας δύσκολη την ασφαλή ακινητοποίηση του οχήματος. Οι οδηγοί των Cybertruck άρχισαν έκτοτε να βιδώνουν τα καλύμματα του πεντάλ πάνω στους επιταχυντές τους για να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα.