Η εικονική πραγματικότητα τη σήμερον ημέρα αποτελείται από ένα άτομο το οποίο βιώνει ένα περιβάλλον μέσω ενός VR headset, δίχως να μπορεί κανένας άλλος να αλληλεπιδράσει απευθείας με αυτή. Η Sony όμως προσπαθεί να το αλλάξει αυτό, προσθέτοντας μία επιλογή δεύτερης dynamic οθόνης στο VR.
Όπως αναφέρει η Siliconera, η Sony υπέβαλε δίπλωμα ευρεσιτεχνίας τον περασμένο Απρίλιο, το οποίο έγινε διαθέσιμο προς όλους αυτόν το μήνα. Ο τίτλος της είναι "Second Screen Virtual Window Into VR Environment" και περιγράφει τον τρόπο με τον οποίο θα επιτρέπεται η αλληλεπίδραση επιπλέον ανθρώπων με την VR εμπειρία, δίχως την ανάγκη να φοράνε κάποιο headset.
Αυτό το νέο χαρακτηριστικό θα επιτρέψει στη VR τεχνολογία να γίνει μία ομαδική δραστηριότητα ή μία εμπειρία που θα μπορεί να διαμοιραστεί με άλλους από απόσταση. Η Sony περιγράφει ένα σύστημα όπου μία μετάδοση βίντεο του VR περιβάλλοντος θα προβάλλεται σε μία δεύτερη οθόνη, όπως αυτή ενός smartphone ή tablet. Δεν πρόκειται όμως για στατική μετάδοση, αφού ο θεατής θα μπορεί να κοιτάξει το περιβάλλον τριγύρω του καθώς και να το βιώσει από την προοπτική του ατόμου που φοράει το headset.
Η εικόνα που θα έχει το δεύτερο άτομο θα αλλάζει βάσει της κίνησης του κεφαλιού και της απόστασης από την οθόνη, βασιζόμενη έτσι από την κάμερα που θα έχει αυτή η συσκευή για να εντοπίζει την κίνηση. Αν και η εικόνα θα εξακολουθεί να "δένεται" με αυτόν που φοράει το heaset, ο θεατής θα έχει την δυνατότητα να μπορεί να μετακινεί την κάμερα στο εικονικό περιβάλλον με τις κινήσεις του. Πηγαίνοντας κοντά ή απομακρύνοντας το πρόσωπο σας από την οθόνη θα ελέγχετε το ζουμ, ενώ παράλληλα ενδέχεται η δυνατότητα να μπορείτε να παρατηρείτε και τον χαρακτήρα (in-game) αυτού που φοράει το headset.
Η Sony βλέπει επίσης την δυνατότητα χρήσης της δεύτερης οθόνης ως μέσο αλληλεπίδρασης μέσω διαδικτύου, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο για να γίνει πιο ενδιαφέρον το VR streaming. Αν η πατέντα πραγματοποιηθεί, μπορεί να έχει τεράστια επίδραση στα παιχνίδια. Αν κάποιος μπορεί να κοιτάξει τριγύρω στο εικονικό περιβάλλον, τότε θα μπορούσε να επικοινωνήσει με τον χρήστη του headset και να συνεργαστούν. Για παράδειγμα, θα μπορούσε να τον προειδοποιεί για τυχόν κινδύνους ή να τον συμβουλεύει για σημεία που πρέπει να ψάξει.
Τίποτα δεν μπορεί να σταματήσει την διαδραστικότητα αυτού του συστήματος. Φανταστείτε ένα pre-recorded VR stream το οποίο θα ανεβαίνει στο YouTube ή το Twitch, αλλά η προβολή του σε κάποια φορητή συσκευή θα σας δίνει την δυνατότητα να κοιτάξετε τριγύρω στο περιβάλλον του.