*

Ο Firefox ετοιμάζεται να μπλοκάρει by default τους Ad Trackers

H Mozilla εφαρμόζει μέτρα για να εμποδίσει τις επιχειρήσεις μάρκετινγκ να συλλέγουν τα δεδομένα σας χωρίς τη συγκατάθεσή σας.

O Mozilla Firefox σύντομα θα μπλοκάρει by default τους ad trackers. Η αλλαγή αυτή έχει ως στόχο να βελτιώσει την απόδοση του περιηγητή και να εμποδίσει τις εταιρείες ηλεκτρονικού μάρκετινγκ να συλλέγουν τα δεδομένα σας χωρίς να σας ρωτήσουν. "Οι χρήστες έχουν τις ίδιες προσδοκίες για προστασία της ιδιωτικής τους ζωής στο διαδίκτυο, αλλά στην πραγματικότητα παρακολουθούνται οπουδήποτε και αν βρίσκονται", ανέφερε ο Mozilla VP Nick Nguyen σε ένα blog post.

Το Νοέμβριο, η Mozilla πρόσθεσε στον Firefox το "Tracking Protection" ή "Προστασία παρακολούθησης", το οποίο σταματά τις διαφημίσεις, τα plugins και τα "share buttons", από το να συλλέγουν δεδομένα σχετικά με τις δραστηριότητες σας στο διαδίκτυο. Έφτασε στην iOS τον Απρίλιο. Ωστόσο, εκτός της έκδοσης iOS, η λειτουργία έχει ενεργοποιηθεί και είναι κάπως κρυμμένη στα settings/επιλογές του προγράμματος περιήγησης. Πριν από αυτό, το Tracking Protection ήταν διαθέσιμο μόνο στη λειτουργία ιδιωτικής περιήγησης του Firefox.

Η Mozilla δήλωσε στο PCMag, ότι σκοπεύει να χρησιμοποιήσει κάποια από την τεχνολογία της λειτουργίας Tracking Protection, για να τροφοδοτήσει τρεις νέες προεπιλεγμένες λειτουργίες που θα φτάσουν στον Firefox τους επόμενους μήνες. Το πρώτο εστιάζει στη διακοπή των "slow-loading" third party tracker, που ρίχνουν την απόδοση του Firefox. Η εταιρεία τα έχει τεστάρει. Αν όλα πάνε καλά, θα ενεργοποιηθούν στο Firefox 63, που έχει προγραμματιστεί για κυκλοφορία τον Οκτώβριο.

Firefox Ad Tracking Block

Η δεύτερη λειτουργία έχει σχεδιαστεί για να εμποδίζει τους ad trackers να παρακολουθούν την παρουσία σας στο Διαδίκτυο από site σε site. "Σε μία προσπάθεια να βοηθήσουμε τους χρήστες να έχουν την ιδιωτική εμπειρία περιήγησης που περιμένουν και αξίζουν, ο Firefox θα καταργήσει τα cookies και θα αποκλείσει τo storage access για τα third party περιεχόμενα παρακολούθησης", ανέφερε ο Nguyen. Αυτή η προεπιλεγμένη λειτουργία θα φτάσει στον Firefox 65, ο οποίος προγραμματίζεται για κυκλοφορία τον Ιανουάριο.

Η Mozilla εργάζεται επίσης πάνω σε μια άλλη ενδιαφέρουσα πρωτοβουλία. Σκοπός της είναι να σταματήσει τους website trackers που μπορούν να "αποτυπώσουν" την παρουσία σας στο διαδίκτυο, αναγνωρίζοντας τα χαρακτηριστικά του υπολογιστή σας, όπως η διεύθυνση IP και η έκδοση του προγράμματος περιήγησης. Ίδια αντιμετώπιση θα έχουν και για τα websites που φορτώνουν κρυφά cryptocurrrency κώδικες.

Η Mozilla επιθυμεί οι αλλαγές αυτές να επιβάλλουν στους διαδικτυακούς ιστότοπους να έχουν μεγαλύτερη διαφάνεια όσον αφορά τις πρακτικές συλλογής δεδομένων. "Ορισμένοι ιστότοποι θα συνεχίσουν να θέλουν δεδομένα χρηστών με αντάλλαγμα περιεχόμενο, αλλά τώρα θα πρέπει να το ζητήσουν. Μια θετική αλλαγή για τους ανθρώπους που έως τώρα δεν είχαν ιδέα για τις "αγοραπωλησίες" που πραγματοποιούνταν πίσω από την πλάτη τους. ", ανέφερε ο Nguyen.

Η κίνηση αυτή της Mozilla για την εξουδετέρωση του ad tracking, δεν θα της κερδίσει φίλους στους online διαφημιστές, αλλά σίγουρα δεν είναι ο μόνος κατασκευαστής περιηγητών που προσπαθεί να αντιμετωπίσει το ιδιωτικό απόρρητο στο διαδίκτυο. Τον Ιούνιο, η Apple επίσης ανακοίνωσε ότι το πρόγραμμα περιήγησης της εταιρείας, Safari, θα αποκλείει τα plugins από third party ιστοσελίδες, όπως το Facebook, ώστε να μην μπορούν να παρακολουθήσουν τις δραστηριοτήτές σας στο διαδίκτυο.

Οι καταναλωτές μπορούν να ξεκινήσουν να χρησιμοποιούν μερικές από τις επερχόμενες λειτουργίες του Firefox, κατεβάζοντας την πειραματική "Nightly" έκδοση του προγράμματος περιήγησης. Ενεργοποιήστε τις λειτουργίες από τo preferences/επιλογές εικονίδιο στην γραμμή μενού και μετακινηθείτε προς τα κάτω σε μια νέα ενότητα "Content Blocking" ή "Αποκλεισμός περιεχομένου".