*

Battlestar Galactica: Deadlock Season One

Battlestar Galactica: Deadlock Season One Review

Μια εμπειρία τόσο επική, όσο και η τηλεοπτική σειρά που θεμελίωσε το franchise.

4.0 Excellent
Battlestar Galactica: Deadlock Season One Review - Battlestar Galactica: Deadlock Season One
4.0 Excellent

Επιγραμματικά

Μια εξαιρετική μεταφορά της σειράς στον χώρο των video games που θα ικανοποιήσει τους λάτρεις της, αλλά και όσους αγαπούν τα πάσης φύσεως Strategy.

Το Battlestar Galactica αποτελεί μια από τις σημαντικότερες Sci-Fi προσθήκες που έχουμε δει στη μικρή και τη μεγάλη οθόνη. Διαστημικά ταξίδια, τεράστιες μάχες, γιγαντιαία σκάφη, μια μυστηριώδης και επίκαιρη απειλή και βαθύτερα νοήματα, αποδίδουν μια αληθοφανή μεταφορά σε ένα όχι πολύ ξένο μέλλον. Το υλικό που παρακαταθέτει, τόσο η σειρά, όσο και οι διάφορες ταινίες είναι αρκετό για να γεμίσει δεκάδες παιχνίδια, πράγμα που μας κάνει να απορούμε για την -μέχρι τώρα- έλλειψη μιας άξιας αναπαράστασης του κόσμου στις οθόνες των υπολογιστών μας.

Ευτυχώς το Battlestar Galactica: Deadlock όχι μόνο αποτελεί μια πιστή αναπαράσταση του σύμπαντος, αλλά επιχειρεί να αποστάξει τα σημαντικότερα στοιχεία του spaceship wargaming είδους και να τα συνθέσει αβίαστα σε μια τακτικά προκλητική εμπειρία. Έτσι, η Black Lab Games (με εκδότη την Slitherine) καταφέρνει να καλύψει το τεράστιο κενό που υπάρχει στις καρδιές των fans και να προσθέσει έναν άξιο strategy τίτλο στην συλλογή οποιουδήποτε διαστημικού ναυάρχου.

"Nobody's expecting a miracle. Maybe that's the problem."

Το παιχνίδι χωρίζεται σε δύο μέρη τα οποία δουλεύουν με γύρους. Στην αρχή θα βρεθείτε στο Command Room του Daidalos, ενός τεραστίων διαστάσεων κινητού ναυπηγείου, που αποτελεί το κέντρο επιχειρήσεων του στόλου σας. Επάνω σε αυτό, θα κληθείτε να αντιμετωπίσετε τους στόλους των επαναστατημένων Cylons, ενός μυστηριώδους ρομποτικού δημιουργήματος των ανθρώπων. Σε δεύτερο επίπεδο καλείσθε να φέρετε εις πέρας τις αποστολές στις οποίες εμπλέκονται οι στόλοι σας και να εξουδετερώσετε τους εχθρούς σας σε συνταρακτικές διαστημικές μάχες. Κάθε γύρο εσείς και οι αντίπαλοι σας θα δίνετε ταυτόχρονα εντολές στα σκάφη σας και έπειτα θα τα βλέπετε να τις εκτελούν σε 3D περιβάλλον.

Για τους πιο εξοικειωμένους, τα γεγονότα του παιχνιδιού εξελίσσονται κατά την διάρκεια του 1ου Cylon war, καθώς το Battlestar Galactica: Deadlock αποτελεί prequel της τηλεοπτικής σειράς του 2003, που διαδραματίζεται στον 2ο Cylon war. Η γενικότερη πλοκή ασχολείται με την προσπάθεια της Rear-Admiral Lucinda Cain (υποθέτουμε πρόγονο της Helena Cain στην σειρά καθώς η αδερφή της ονομάζετε και αυτή Lucy) να γυρίσει την ζυγαριά ξανά υπέρ της ανθρωπότητας έπειτα από μια αιφνιδιαστική επίθεση στον Picon που κατέστρεψε μεγάλο μέρος του στόλου.

Η πλοκή και οι διάλογοι είναι γεμάτοι προδοσία, υπονοούμενα και αυστηρότητες, προσπαθώντας να αποδώσουν το παρασκήνιο του επιχειρησιακού κέντρου, αλλά αποτυγχάνουν, με το μέτριο voice acting να αποτελεί πιο πολύ μια ενόχληση πάρα μια αποτύπωση των χαρακτήρων που δυστυχώς παραμένουν παγερά αδιάφοροι.

Ευτυχώς κατά την διάρκεια της διαστημικής περιπέτειάς σας θα ακούσετε ελάχιστες φορές τους χαρακτήρες να μιλάνε, καθώς τα κείμενα είναι ελάχιστα. Μην ανησυχείτε όμως δεν χάνετε και κάποια σημαντική πληροφορία αφού τα Briefings είναι αρκετά για να σας βάλουνε στο κλίμα της κάθε επιχείρησης.

“You know, there are days I really hate this job.”

Κατά την διάρκεια των επιχειρήσεων, ο παίκτης πρέπει να τοποθετήσει τον στόλο του στην επιθυμητή παράταξη και να εμπλακεί με τον εχθρό. Οι περισσότερες αποστολές ακολουθούν αυτό το μοτίβο με μερικές ενδιαφέρουσες διαφορές που προσθέτουν μεγάλη τακτική δυσκολία ακόμα και στον πιο τέλεια προετοιμασμένο κυβερνήτη. Πολλές φορές κατά την διάρκεια της μάχης, νιώσαμε πραγματικά την παλάμη μας να ιδρώνει επάνω στον αγώνα μας να βρεθούμε ένα βήμα μπροστά από την -εξαιρετική- ΑΙ.

Τα διλλήματα που προκύπτουν σε κάθε γύρο διεξαγωγής της μάχης είναι άπλετα, ικανά να λυγίσουν τον οποιοδήποτε και να τον αναγκάσουν να αφεθεί στην τύχη ή όπως λένε και στη σειρά “to roll the hard six”. Η απόφασή σας για ακόμα και την πιο μικρή λεπτομέρεια, ίσως να αποτελέσει την αρχή του τέλους για το campaign σας ή την ευκαιρία να πάρετε μια ανάσα και να αφιερωθείτε περισσότερο σε δευτερεύοντες στόχους χτίζοντας το απαραίτητο momentum για να νικήσετε τον πόλεμο.

Ο έλεγχος που έχει ο παίκτης είναι σε γενικές γραμμές ισορροπημένος. Το U.I θα μπορούσε να είναι καλύτερο, με τον χρόνο που σπαταλάει ο παίκτης ώστε να δώσει αποτελεσματικά τις εντολές στα σκάφη να είναι αρκετός κύριος εξαιτίας της έλλειψης κάποιον λειτουργιών, όπως group selection ή κάποιου autopilot. Ενώ κατά το στήσιμο της παράταξης ο παίκτης δεν μπορεί να κάνει rotate τα σκάφη του.

Ο χώρος στον οποίο διεξάγονται οι μάχες είναι τρισδιάστατος, αυτό σημαίνει ότι τα σκάφη μπορούν να κινηθούν όχι μόνο στο επίπεδο αλλά και κάθετα, ξεκλειδώνοντας έτσι έναν χείμαρρο από τακτικές λεπτομέρειες που ο παίκτης πρέπει να έχει υπόψη. Για παράδειγμα αν ένα σκάφος έχει τα όπλα του κυρίως μπροστά και κάτω, τότε ο παίκτης πρέπει να φροντίζει να το τοποθετεί πάντα πάνω από τους αντίπαλους, κάτι που όμως θα εκθέσει το πιο αδύναμο υπογάστριο του σκάφους στον εχθρό.

Έτσι τα διάφορα χαρακτηριστικά των σκαφών πρέπει να είναι γνωστά από τον επίδοξο ναύαρχο αν θέλει να επιβιώσουν την σύγκρουση. Το κάθε σκάφος έχει διαφορετικό πάχος θωράκισης (που μετριέται σε πόντους ζωής) στις έξι πλευρές (πάνω, κάτω, δεξιά, αριστερά, μπροστά και πίσω) και ένα στατιστικό που δείχνει τους πόντους ζωής του κύτους του σκάφους (Hull). Όταν οι πόντοι ζωής σε μια από τις πλευρές πέσει στο μηδέν τότε το σκάφος χάνει πόντους ζωής από το κύτος του, από κάθε εχθρικό βλήμα που χτυπάει αυτή την πλευρά.

"It's not enough to survive. One must be worthy of survival."

Η επιβίωση του κάθε σκάφους είναι απαραίτητη για τον αγώνα κατά των ορδών που εξαπολύουν οι Cylons. Όταν καταστρέφεται ένα σκάφος, εκτός από τον χρόνο και τους πόρους που κοστίζει το κάθε spaceship για την κατασκευή του, ο παίκτης χάνει και το έμπειρο πλήρωμα που το απαρτίζει. Μετά από κάθε επιτυχημένη μάχη τα πληρώματα μαζεύουν πόντους ανάλογα με την απόδοση τους και ανεβαίνουν level, αυξάνοντας κατακόρυφα τα στατιστικά του σκάφους. Έτσι, ο παίκτης δένεται με τον στόλο του και κάθε απώλεια πονάει.

Θα βρείτε τα σκάφη σας να είναι εξοπλισμένα με μια ευρεία γκάμα όπλων που έχουν αρκετές περεταίρω παραμέτρους. Κάποια έχουν ιδανικές αποστάσεις βολής, άλλα είναι πιο εύστοχα, αλλά έχουν διαφορετικούς ρυθμούς βολής. Αυτά, είναι τοποθετημένα σε διάφορα μέρη του σκάφους και ορίζουν κατά μεγάλο βαθμό τον τρόπο που πρέπει να τοποθετείται το σκάφος σε σχέση με τον εχθρό μέσα στον τρισδιάστατο χώρο του διαστήματος.

Συμπληρωματικά τα σκάφη σας έχουν και ένα Posture, το οποίο ρυθμίζει το κατά ποσό τα πληρώματα ασχολούνται με αμυντικές ή επιθετικές ενέργειες. Ο παίκτης αλλάζοντας το slider μπορεί να προσαρμόσει το σκάφος ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε γύρου. Εκτός αυτού μπορείτε να ορίσετε την προτεραιότητα με την οποία τα όπλα σας επιλέγουν τι θα χτυπήσουν, ενώ μπορείτε ταυτόχρονα να επισκευάσετε ένα από τα υποσυστήματα του σκάφους που έχουν δεχθεί ζημιά.

“Launch Alert Vipers.

Εκτός από τα παραπάνω θα βρείτε και αρκετά υποστηρικτικά σκάφη που παρέχουν καταδρομικά (τα περιφημά Vipers) ή γενικότερα διάφορες μικρότερες μονάδες που μεταφέρουν την μάχη σε δυο επίπεδα. Τα μεγαθήρια σκάφη που είναι σχετικά δυσκίνητα και ξεκοιλιάζονται αργά-αργά μεταξύ τους και αυτό των Squadrons που κάνουν διάφορες συμπλοκές με τις αντίστοιχες «τοστιέρες» (Cylons), αλλάζοντας πολλές φορές την ροή της μάχης.

Ο παραπάνω διαχωρισμός προκύπτει από την εξαιρετική ισχύ που κατέχουν τα Squadrons σας. Μόλις δύο η τρία από αυτά μπορούν να ξεκάνουν οποιοδήποτε σκάφος δεν έχει τα καταλληλά όπλα για να τα αναχαιτίσει, ενώ έχουν την ικανότητα να καταστρέψουν εισερχομένους πυραύλους, να επιβιβάσουν Marines στα εχθρικά σκάφη ή να προστατεύσουν τον στόλο σας.

Κάπως έτσι σκιαγραφείται, άριστα, ο πραγματικά χαώδης και νευραλγικός πόλεμος που έχουν οι άνθρωποι με τους μυστηριώδεις Cylons. Οι μάχες σε τρισδιάστατο χώρο, και ο τρόπος λειτουργίας των γυρών σε κάνουν να αδημονείς για τα αποτελέσματα που θα έχουν οι εντολές σου. Συχνά το ένα σκάφος βρίσκεται επάνω από το άλλο, με τους δυο στόλους να μπλέκονται και τα σκάφη να χορεύουν ένα μακάβριο βαλς, ενώ τα όπλα τους βαράνε προς κάθε κατεύθυνση. Όπως γίνεται άμεσα κατανοητό: η σωστή προετοιμασία, η γνώση του στόλου σας και των δυνατοτήτων των εχθρών σας μαζί με ατσαλένια μεθοδικότητα και προσοχή στην λεπτομέρεια, δεμένα με μια μεστή τακτική εκτέλεση και σωστή στρατηγική κατεύθυνση, σκάβουν τον δρόμο προς την επιβίωση του στόλου σας.

Τοστιέρες, γραφικά και εμβατήρια

Η γραφική αποτύπωση των μαχών αφήνει ανάμικτες εντυπώσεις. Αν και τα μοντέλα των σκαφών είναι λεπτομερέστατα και αποτελούν πιστές αναπαραστάσεις αυτών της σειράς, ο τίτλος μένει πίσω στον γραφικό τομέα. Τα γραφικά δείχνουν αρκετά παλιά, ενώ τα όπλα θα μπορούσαν να έχουν λίγο πιο πολύ «Oomph», με μεγαλύτερες εκρήξεις και βλήματα που θα έδιναν έναν πιο επιβλητικό χαρακτήρα στις μάχες ενώ θα έδειχνε άριστο κατά την διάρκεια του Replay της μάχης, με το Directed Camera feature που ακολουθεί τα σημαντικότερα σημεία ενώ κάνει το χαρακτηριστικό Zoom-in που βλέπουμε και στην σειρά.

Γενικότερα το παιχνίδι αναμένεται να τρέχει ακόμα και σε «τοστιέρες» (όπως υποτιμητικά λένε τους ρομποτικούς εχθρούς τους οι colonials) απαιτώντας μόλις 2GHz επεξεργαστικής δύναμης, 4GB RAM, και 1GB VRAM. Έτρεξε χωρίς bugs ή οποιοδήποτε άλλο τεχνικό πρόβλημα στο σύστημά μας (Ryzen 3 1300x, RX 570 4GB, 8GB RAM).

Όσον αφορά τον ήχο έχουμε μια υπεροχή μουσική επένδυση που πραγματικά δεν έχει όμοιο της σε ύφος: γκάιντες, βιολιά και ηλεκτρικές κιθάρες αναμιγμένα με ανατολικές επιρροές και ανθρώπινη φωνή αποδίδουν μια αξέχαστη ακουστική εμπειρία. Με την αγορά του Sin And Sacrifice DLC αποκτάτε πρόσβαση και στο Radio Chatter, όπου ουσιαστικά ακούς σχόλια από τους πιλότους την ώρα της μάχης ανεβάζοντας το Immersion στα ύψη.

Στο κομμάτι του κέντρου επιχειρήσεων σας, η γραφική αποτύπωση είναι ικανοποιητική με μόνο πρόβλημα τα 3D πορτρέτα των αξιωματικών που δείχνουν εξωπραγματικά άσχημα σε αντίθεση με τα δισδιάστατα πορτρέτα των χαρακτήρων πλοκής.

Εξέλιξη του στόλου και κέντρο επιχειρήσεων

Στο κέντρο επιχειρήσεων ο χάρτης που βρίσκεται στο κέντρο παίζει τον σημαντικότερο ρολό, ο παίκτης εκεί ελέγχει τις κινήσεις του στόλου του σε γύρους και βλέπει την θέση των εχθρών, καθώς και τα σημεία στα οποία υπάρχουν διαθέσιμα side missions. Εδώ πρέπει να διατηρήσετε καλές σχέσεις με τις αποικίες ολοκληρώνοντας side missions, καθώς και να τις προστατεύσετε από τους στόλους των Cylons. Αν μια από αυτές καταστραφεί, θα χάσετε τα μπόνους που προσφέρει.

Οι διαθέσιμες πληροφορίες χωρίζονται σε διάφορα πάνελ, όπως Intelligence, Officers, Build Ships και Blueprints. Η σωστή διαχείριση των πρώτων υλών που χρησιμοποιεί το παιχνίδι, Tylium, για κατασκευή και μετακίνηση των στολών και Intel για Research, καθώς και η σωστή μετακίνηση των στολών σας παίζουν καθοριστικό ρολό στον αγώνα σας κατά των Cylons.

Αν και καλύψαμε χονδρικά τις βασικές λειτουργίες του παιχνιδιού ήρθε η ώρα να περάσουμε στα DLC, τα οποία συνεχίζουν την πλοκή μετά το τέλος του βασικού campaign και θέτουν την βάση για την συνέχιση της σειράς σε επεισόδια. Το multiplayer του τίτλου αν και υπάρχει σε μορφή 1v1 PvP είναι αρκετά φτωχό, καθώς είναι δύσκολο να βρεις αντίπαλο χωρίς να μπεις στο επίσημο channel του Battlestar Galactica: Deadlock στο Discord. Η ποικιλία σε διαθέσιμες αποστολές είναι καλή και οι μηχανισμοί δουλεύουν εξαίρετα σε PvP, αλλά κατά κύριο λόγο η εν λόγω δημιουργία απευθύνεται στους λάτρεις των single-player εμπειριών.

Reinforcement Pack

Το Reinforcement pack είναι μια καλή προσθήκη στη συλλογή σας, καθώς προσθέτει συνολικά τέσσερα νέα σκάφη (δυο για κάθε παράταξη) και την δυνατότητα να ναρκοθετήσετε περιοχές ώστε να προκαλέσετε ζημιά στον αντίπαλο σας ή να τον αναγκάσετε σε μια άβολη μανούβρα. Τα σκάφη είναι αρκετά καλά στα περισσότερα σενάρια και θα αυξήσουν αρκετά τις πιθανότητες σας για να τελειώσετε το campaign με επιτυχία.

Τα σκάφη που προστίθενται είναι τα εξής:

  • Berzerk (Colonial), ένα υποστηρικτικό σκάφος με μεγάλη δύναμη πυρός σε μεγάλες αποστάσεις και ένα Squadron που αποδεικνύεται αρκετά χρήσιμο σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, αλλά αδυνατεί να προσαρμοστεί στις κοντινές μάχες με αποτέλεσμα να χάνει αρκετά σε αξία όσο προχωράει η μάχη.
  • Janus (Colonial), ένα πραγματικό θηρίο με πολύ άμυνα και πολλά κανόνια σε αντάλλαγμα με μια τσουχτερή τιμή και χαμηλή ευστοχία. Χρήσιμο στις περισσότερες περιπτώσεις με πολλούς εχθρούς.
  • Phobos (Cylon), ένα ευκίνητο σκάφος που κάνει άλματα πίσω από της γραμμές του εχθρού και κάνει Hack τα συστήματα του αχρηστεύοντας σταδιακά τα σκάφη του ενώ προστατεύεται από μαχητικά και σπέρνει τον φόβο με τους πυραύλους του.
  • Cerastes (Cylon), ένα μικρό και γρήγορο σκάφος που ειδικεύετε στο να καταστρέφει γρηγορά την θωράκιση του εχθρού με το μικρό πυροβόλο ακρίβειας του και να τα βάζει εχθρικά squadrons.

The Broken Alliance

Το πρώτο story DLC προσθέτει οχτώ νέες αποστολές που εντάσσονται στα πλαίσια του κυρίου campaign αυξάνοντας σημαντικά τον βαθμό πρόκλησής του. Η γενικότερη θεματολογία των αποστολών περιφέρεται γύρω από τα πολιτικά προβλήματα της Colonial συμμαχίας, ενώ προσθέτει μερικά καινούργια σκάφη και χαρακτήρες. Είναι μια άξια προσθήκη καθώς τα σκάφη δίνουν ένα σημαντικό πλεονέκτημα στον παίκτη, αφού αποτελούν τις δυνατότερες μονάδες στο παιχνίδι τόσο από την πλευρά των Colonies, όσο και των Cylons.

Operation Anabasis

Προσθέτει το νέο game mode, Operation Anabasis στο οποίο συνθέτετε έναν στόλο και έπειτα πρέπει να τον οδηγήσετε από άλμα σε άλμα προς μια νέα αποικία. Ο χρόνος κυλάει ανάποδα και οι Cylons βρίσκονται πάντα στο κατώφλι σας αφήνοντας ελάχιστες ευκαιρίες αναδιοργάνωσης. Η εμπειρία, ειδικότερα προς το τέλος, θυμίζει την κυριά θεματολογία της σειράς, καθώς τα πολιτικά σκάφη που συνοδεύετε είναι πιο αργά και πρακτικά απροστάτευτα, ωθώντας σας να πάρετε σκληρές αποφάσεις για την επιβίωση του στόλου σας. Βέβαια η δυσκολία είναι σχεδόν απαγορευτική για οποίον δεν έχει τελειώσει το κύριο παιχνίδι. Τα νέα είδη munitions που προσθέτει είναι πρακτικά άχρηστα, καθώς δεν προκαλούν αρκετή ζημιά στον εχθρό, ενώ οι υπόλοιποι χάρτες που προστίθενται δίνουν κάποιο βάθος, αλλά δεν προσφέρουν κάτι διαφορετικό από το συνηθισμένο.

Sin And Sacrifice

Προκείται για την τελευταία και πιο πρόσφατη προσθήκη στο Battlestar Galactica: Deadlock. To εν λόγων DLC προσθέτει το εκρηκτικό τέλος της σεζόν και θέτει τα θεμέλια για την ανάπτυξη της επεισοδιακής σειράς παιχνιδιών. Αφού τελειώσετε το κύριο campaign μπορείτε να εισάγετε το save σας και να συνεχίσετε με τους ιδίους στόλους σε 11 νέες αποστολές που ευτυχώς δείχνουν σημάδια βελτίωσης στο κομμάτι της πλοκής, ενώ τα νέα σκάφη που προστίθενται είναι ισορροπημένα (2 στο σύνολο, ένα Cylon Squadron και ένα Colonial Gunship). Η προσθήκη που γίνεται στον ακουστικό τομέα με το Comm Chatter είναι τεράστια και κάνει το Sin And Sacrifice απαραίτητο σε οποίον έχει στην κατοχή του το βασικό παιχνίδι.

Το review βασίστηκε στην ψηφιακή έκδοση του παιχνιδιού για PC, η οποία μας παραχωρήθηκε από την Slitherine.


VERDICT


Η πρώτη σεζόν του Battlestar Galactica: Deadlock είναι μια προσπάθεια που πραγματικά αξίζει τα καλύτερα λόγια που μπορεί να σκεφτεί ένας αρθρογράφος, σκεπτόμενοι τις εξαιρετικές δυσκολίες που παρουσιάζει τόσο το είδος, όσο και η ύπαρξη μιας θρυλικής Sci-fi σειράς να επισκιάζουν το έργο των developers. Οι καθηλωτικές μάχες, η αναπάντεχη δυσκολία και το τακτικό βάθος, δημιουργούν όμοια συναισθήματα με αυτά της σειράς, ενώ ταυτόχρονα επεκτείνεται το universe, καλύπτοντας τα γεγονότα που έρχονται πριν από αυτήν. Η μουσική ντύνει υπέροχα τον τίτλο, ενώ οι διάφορες προσθήκες από τα DLC εξομαλύνουν το σκληρό πρόσωπο του βασικού παιχνιδιού εξελίσσοντας τους περισσότερους τομείς του. Ονομαστικά, τα γραφικά, το U.I και η μέτρια γραφή είναι τα μεγαλύτερα ψεγάδια του τίτλου, αλλά δεν επηρεάζουν ιδιαίτερα την συνολική εικόνα του.

About Zois Bekios Zannikos