*

GRID

Grid Review

Εκθρονίζοντας τον Fernando Alonso.

3.5 Good
Grid Review - GRID
3.5 Good

Επιγραμματικά

Ένας Alonso δεν φέρνει την άνοιξη...

Μετά από μια σειρά εξαιρετικών Racing τίτλων, η Codemasters μας τα “χάλασε” φέτος, καθώς τόσο το Dirt Rally 2.0, όσο και το F1 2019 δεν στάθηκαν στο ύψος των περιστάσεων. Το μεν πρώτο έπασχε από πλευράς περιεχομένου, ενώ το δεύτερο έμοιαζε υπερβολικά με τον προκάτοχό του και δεν προσέφερε τίποτα νέο πέρα από την προσθήκη του πρωταθλήματος της Formula 2. Η βρετανική εταιρεία ανάπτυξης πάντως δείχνει να συνεχίζει ακάθεκτη στο έργο της, καθώς πριν από μερικές εβδομάδες μας παρουσίασε το τρίτο κατά σειρά Racing της για φέτος, το Grid.

H σειρά Grid μας είχε απασχολήσει για τελευταία φορά το 2014, με το Grid Autosport, το οποίο μας είχε αφήσει κατά κύριο λόγο θετικές εντυπώσεις. Το παράδοξο στην προκειμένη περίπτωση είναι ότι η Codemasters είχε κυκλοφορήσει το Grid Autosport στις last-gen κονσόλες και όχι στα PS4 και Xbox One, τα οποία το 2014 βρίσκονταν ακόμη στα ντουζένια τους. Ως εκ τούτου, η συγκεκριμένη κυκλοφορία δεν έλαβε την προσοχή που της άρμοζε και η σειρά σταδιακά άρχισε να περνά στην αφάνεια.

Φέτος, η Codemasters πήρε την απόφαση να αναβιώσει τη σειρά μέσα από ένα reboot, το οποίο συνδυάζει στοιχεία από τα προηγούμενα κεφάλαιά της. Φαινομενικά ο “συνδυασμός” αυτός θα μπορούσε να αποτελέσει το κλειδί της επιτυχίας, όμως οι developers έχουν μια περίεργη αντίληψη για το τι εστί reboot. Πέρα λοιπόν από το να πάρουν στοιχεία και μηχανισμούς από τα προηγούμενα κεφάλαια της σειράς θεώρησαν σκόπιμο να βάλουν τα ίδια πάνω κάτω αμάξια και τις ίδιες πίστες. Προφανώς κάποιος που δεν έχει ασχοληθεί ποτέ στο παρελθόν με τη σειρά δεν θα εντοπίσει αυτές τις ομοιότητες, όμως οι βετεράνοι θα νιώσουν ότι παίζουν ένα Grid 2 ή ένα Grid Autosport με καλύτερα γραφικά και μόλις μία ουσιαστική προσθήκη στο gameplay, το λεγόμενο Nemesis System.

Ο στόχος σας στο Grid είναι να κατακτήσετε το λεγόμενο “Grid World Series” και να αποδείξετε ότι είστε ο καλύτερος οδηγός του πλανήτη. Καλύτερος ακόμη και από τον Fernando Alonso, ο οποίος συμμετέχει με την δική του ομάδα (FA Racing). Αξίζει να σημειώσουμε ότι ο δις πρωταθλητής της F1 είχε συμβουλευτικό ρόλο στην ανάπτυξη του Grid και παράλληλα συμμετέχει στο ίδιο το παιχνίδι. Μάλιστα, σε ένα showdown event καλείστε να τον αντιμετωπίσετε οδηγώντας το θρυλικό R26 μονοθέσιο της Renault. Η αναμέτρηση αυτή είναι δυστυχώς ένα από τα λίγα πράγματα που θα μείνει χαραγμένο στη μνήμη μας μετά την 18-ωρη περίπου ενασχόλησή μας με το Racing της Codemasters.

Όπως είναι αναμενόμενο, πριν φτάσετε στους τελικούς του Grid World Series θα χρειαστεί να δείξετε την αξία σας κατακτώντας τέσσερα τουλάχιστον τρόπαια στις έξι διαφορετικές κατηγορίες αγωνισμάτων (Touring, Stock, Tuner, GT, FA και Invitational). Με άλλα λόγια δεν απαιτείται να ολοκληρώσετε όλους τους αγώνες για να “τερματίσετε” το παιχνίδι. Η λίστα των οχημάτων περιλαμβάνει περισσότερα από 70 διαφορετικά αμάξια, ωστόσο σε ορισμένες κατηγορίες αγώνων δεν υπάρχει η απαιτούμενη ποικιλία. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι στους Touring αγώνες μπορείτε να τρέξετε με αμάξια, όπως το Ford Focus TC-2, στους Stock αγώνες μπορείτε να αγωνιστείτε με τα Ford Mustang και Plymouth Cuda, ενώ στους Tuner αγώνες συναντάμε αμάξια, όπως το Honda S2000 και το Mitsubishi Lancer Evo. Η μεγαλύτερη ποικιλία παρατηρείται στις Invitiational αναμετρήσεις, όπου μπορείτε να οδηγήσετε την Renault R26, το επίσης θρυλικό Mini Cooper, την Lancia Stratos κ.ο.κ.

Στο Grid συναντάμε ένα υποτυπώδες leveling system, βάση του οποίου μαζεύετε xp από τους αγώνες και σταδιακά ανεβαίνετε level ξεκλειδώνοντας liveries και teammates. Τα xp που κερδίζετε εξαρτώνται από τις επιδόσεις σας σε τρεις διαφορετικούς τομείς: Speed, Technique και Bravery. Να προσθέσουμε σε αυτό το σημείο ότι όσοι παίκτες έχουν προμηθευτεί την Deluxe Edition του παιχνιδιού, κερδίζουν περισσότερα xp με την χρήση των τεσσάρων Grid Edition αμαξιών (Pontiac Firebird Modified, Chevrolet Corvette C7.R, Mitsubishi Lancer Evolution VI Time Attack, Renault R26). Μετά από κάθε αγώνα κερδίζετε και τα ανάλογα credits, με τα οποία μπορείτε να αγοράσετε νέα αμάξια ή καλύτερους teammates.

Οι μηχανισμοί που αφορούν τους teammates, σχετίζονται μέχρις ενός σημείου με το λεγόμενο Nemesis system του Grid. Το σύστημα αυτό λειτουργεί πρακτικά ως εξής: αν εκνευρίσετε έναν αντίπαλο οδηγό ή συγκρουστείτε αρκετές φορές μαζί του, τότε αυτός θα γίνει η νέμεσής σας και θα προσπαθήσει να σας εκδικηθεί με την πρώτη ευκαιρία που θα του δοθεί. Παραδείγματος χάριν, μπορεί να σας εμβολίσει και να σας στείλει να καρφωθείτε πάνω σε έναν τοίχο ή να σας πετάξει από την αγωνιστική γραμμή σας. Εάν υπάρχουν οι κατάλληλες προϋποθέσεις, κοινώς αν ο teammate σας βρίσκεται μπροστά από τον οδηγό που μόλις εκνευρίσατε, μπορείτε να του ζητήσετε να υπερασπιστεί την θέση του και κατ' επέκταση να υπερασπιστεί και εσάς. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα να ζητήσετε από τον teammate σας να “επιτεθεί” ώστε να αναρριχηθεί μερικές θέσεις μπροστά. Αξίζει να σημειώσουμε ότι οι teammates δεν υπακούν πάντα τις εντολές σας και μάλιστα μπορεί και αυτοί να εξελιχθούν στην νέμεσή σας εάν δεν είστε προσεκτικοί.

Το αντίκτυπο που έχει το Nemesis system στο gameplay, εξαρτάται κατά βάση από δύο παράγοντες. Ο πρώτος είναι το damage model και ο δεύτερος είναι το επίπεδο δυσκολίας της A.I. Όπως είναι φυσικό, εάν επιλέξετε το cosmetic damage, οι συγκρούσεις και οι... επαφές με τους τοίχους δεν θα έχουν καμία απολύτως επίδραση στις επιδόσεις του οχήματός σας. Αντιθέτως, στο full damage, εάν προκληθεί ζημιά στο όχημά σας θα υπάρχουν και οι ανάλογες επιπτώσεις. Με τη σειρά του, το επίπεδο δυσκολίας της A.I καθορίζει το πόσο “επιθετικοί” θα είναι οι αντίπαλοί σας. Κατόπιν αυτού, αν παίζετε με cosmetic damage και στα χαμηλότερα επίπεδα δυσκολίας, το Nemesis system δεν έχει πρακτικά κανένα ουσιαστικό αντίκτυπο στο gameplay. Ακόμη και 3-4 οδηγούς να εκνευρίσετε, το πιθανότερο είναι ότι θα τρώνε τη σκόνη σας, αφού θα έχετε πάρει κεφάλι από τον πρώτο κιόλας γύρο του αγώνα. Σε γενικές γραμμές, θα σας προτείναμε να επιλέξετε το Hard επίπεδο δυσκολίας και το realistic damage model, εκτός φυσικά κι αν είστε αρχάριοι στο genre.

H οδηγική εμπειρία που προσφέρει το Grid χαρακτηρίζεται κατά βάση ως “simcade” στα πρότυπα τίτλων, όπως το Forza Horizon. Ορισμένα οχήματα είναι λίγο πιο “δύστροπα” στον χειρισμό τους και τείνουν να κάνουν τετακέ, αν μπείτε σε μια στροφή με πολλά χιλιόμετρα, αλλά κατά βάση ο ρεαλισμός πάει περίπατο προς όφελος μιας πιο arcade εμπειρίας. Εδώ που τα λέμε, αυτό ακριβώς προσέφερε η σειρά όλα αυτά τα χρόνια και για αυτό ακριβώς τον λόγο την αγαπάμε.

Το βασικό πρόβλημα του Grid είναι ότι γρήγορα καταντά επαναλαμβανόμενο, ιδίως για όσους έχουν ασχοληθεί εκτενώς με τη σειρά. Προσωπικά ασχολήθηκα με το Grid 2 το καλοκαίρι του 2016, όταν είχε δοθεί δωρεάν στα πλαίσια της υπηρεσίας Games with Gold. Κατόπιν αυτού, το είχα αρκετά φρέσκο στη μνήμη μου και με λύπη μου βρέθηκα να οδηγώ ξανά τα ίδια αμάξια στις ίδιες πάνω κάτω πίστες. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι από τις 13 συνολικά πίστες του Grid, μόλις τρεις είναι καινούργιες. Πόσες φορές πια να οδηγήσεις στο Brands Hatch ή στην Indiapolis; Χωρίς ίχνος υπερβολής θα δώσετε πάνω από 50 αγώνες στο ίδιο circuit κατά την διάρκεια του Career mode. Ένα ακόμη καθαρά δικό μου παράπονο, είναι η μη αξιοποίηση των Impulse Triggers του χειριστηρίου του Xbox One. Επιτρέπεται να φρενάρεις απότομα ενώ τρέχεις με ιλιγγιώδη ταχύτητα και να μην λαμβάνεις καθόλου feedback;

Κλείνοντας, θα θέλαμε να κάνουμε και μια αναφορά και στο multiplayer κομμάτι του τίτλου. Το Grid υποστηρίζει ανταγωνιστικό multiplayer για 2-16 παίκτες και στην περίπτωση που δεν υπάρχουν 16 παίκτες, οι κενές θέσεις καταλαμβάνονται από bots. Δυστυχώς την παρούσα χρονική στιγμή οι servers είναι πρακτικά άδειοι, οπότε θα πρέπει να θεωρείτε τον εαυτό σας τυχερό εάν βρείτε έστω και έναν αντίπαλο.

To review βασίστηκε στην ψηφιακή έκδοση του παιχνιδιού για Xbox One, η οποία μας παραχωρήθηκε από την Enarxis Dynamic Media.


VERDICT


To Grid είναι ο τρίτος κατά σειρά φετινός τίτλος της Codemasters που δεν καταφέρνει να ανταποκριθεί στις προσδοκίες μας. Τα προηγούμενα κεφάλαια της σειράς μας είχαν προσφέρει μεγάλες συγκινήσεις, ωστόσο εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα συμπαθητικό Racing που θα σας κρατήσει συντροφιά το πολύ για 15-20 ώρες πριν το βαρεθείτε και αποφασίσετε να ασχοληθείτε με κάτι άλλο.

About Pantelis Daskalelos