*

Οι πιλότοι του Airbus A350 δεν μπορούν πλέον να πίνουν στο πιλοτήριο

Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας εξέδωσε οδηγία, μετά από δύο περιστατικά που αφορούν βλάβες στον κινητήρα του A350, λόγω πτώσης υγρών υλικών.

Όλοι γνωρίζουμε ότι η κατανάλωση αλκοόλ και η οδήγηση είναι απαγορευτικές ενέργειες, αλλά αποδεικνύεται ότι ο χειρισμός του Airbus A350 και η κατανάλωση υγρών είναι εξίσου επικίνδυνη, ακόμη και αν δεν πρόκειται για αλκοόλ.

Όπως αναφέρει το The Register, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA) εξέδωσε αυτή την εβδομάδα οδηγία για τους πιλότους του Airbus A350, απαγορεύοντάς τους να πίνουν αναψυκτικά, νερό ή άλλα υγρά, στο πιλοτήριο. Η οδηγία ανταποκρίνεται σε δύο περιπτώσεις βλάβης του κινητήρα του A350 κατά την πτήση, λόγω "πτώσης υγρών". Η FlightGlobal πιστεύει ότι τα δύο περιστατικά συνέβησαν σε μια πτήση με την αερογραμμή A350-900 της Delta στις 21 Ιανουαρίου και μια πτήση με την αερογραμμή A350-900 της Asiana στις 9 Νοεμβρίου πέρυσι.

Φαίνεται ότι οι πιλότοι του A350 έχουν προκαλέσει σοβαρά προβλήματα, χύνοντας ποτά στην κεντρική πλατφόρμα που βρίσκεται μεταξύ των καθισμάτων τους. Και στα δύο προαναφερθέντα περιστατικά «ένας κινητήρας του αεροπλάνου έκλεισε στη μέση της πτήσης (IFSD) κάποια στιγμή μετά την πτώση του υγρού». Οι προσπάθειες για επανεκκίνηση του κινητήρα απέτυχαν και χρειάστηκε εκτροπή της πτήσης για να εξασφαλιστεί ασφαλής προσγείωση.

Μόλις η Airbus αντιλήφθηκε ότι τα περιστατικά οφείλονται σε πιλότους που ρίχνουν ποτά σε ευαίσθητα πάνελ, η εταιρεία καθόρισε μια νέα "απαγορευμένη ζώνη υγρών" για το πιλοτήριο. Αυτό σημαίνει ότι εάν ένας πιλότος θέλει κάτι να πιεί, είτε αυτό είναι νερό, τσάι, καφές ή οποιοδήποτε άλλο, θα πρέπει να πάει σε άλλο χώρο. Μπορεί όλα αυτά να μας φαίνονται αυτονόητα, αλλά καθώς φαίνεται δεν είναι.

Ωστόσο, το θέμα δεν τελειώνει εδώ. Η οδηγία περί έκτακτης ανάγκης έχει τεθεί σε ισχύ, αλλά χαρακτηρίζεται ως "προσωρινή δράση". Μπορεί να ακολουθήσει μια περαιτέρω, σαφέστερα καθορισμένη και ευρεία οδηγία, ώστε να ξεκαθαριστεί ότι τα ποτά και τα πιλοτήρια γεμάτα ηλεκτρονικά δεν πάνε μαζί. Η κύρια ανησυχία της Airbus ποια είναι τώρα; Ότι η επόμενη πτώση ποτού στο πιλοτήριο θα καταστρέψει και τους δύο κινητήρες και θα προκαλέσει μια ακόμα πιο επικίνδυνη κατάσταση κατά τη διάρκεια μιας πτήσης.

Ας ελπίσουμε ότι κάτι τέτοιο δεν θα συμβεί.