*

Anthem

Anthem Review

Δεν πρόκειται για Fallout 76 αλλά σίγουρα θα μπορούσε και καλύτερα.

3.5 Good
Anthem Review - Anthem
3.5 Good

Επιγραμματικά

'Εχει σίγουρα πολλές προδιαγραφές και δυνατά σημεία, αλλά φαίνεται ότι δεν πέτυχε τον υψηλό πήχη που θέτουν οι φίλοι της BioWare. Αν γίνουν οι απαραίτητες βελτιώσεις έχει όλα τα φόντα για να εξελιχθεί σε έναν πολύ δυνατό τίτλο.
Προτεινόμενη τιμή 59,99€

Σίγουρα δεν ήμουν ο μόνος που περίμενε πως και πως αυτό το παιχνίδι. Από τότε που το είδαμε πρώτη φορά στην E3, τα μάτια μας σίγουρα είχαν πάθει ένα μικρό έως μεγάλο Nerdgasm με τα mechs/Javelins που πετούσαν με τα υπέροχά τους physics σε αέρα και έκαναν καταδύσεις στο νερό. Φυσικά, οι ανησυχίες για τις τελευταίες κυκλοφορίες της BioWare, που δεν είχαν πιάσει τους στόχους της εταιρείας, υπήρχαν και δυστυχώς έμειναν.

Το Anthem ξεκινά με αρκετά ενδιαφέρον τρόπο και σας βάζει λίγο στο concept των Freelancer, ενώ συνδυάζει και εξελίσσει πολύ καλά τα όμορφα mechanics που είδαμε σε άλλους τίτλους της BioWare, όπως το Mass Effect. Η ιστορία του Anthem δεν είναι κάτι που θα σας μείνει αξέχαστο. Η απόδοσή της γίνεται λίγο ξερά, με πολλούς διαλόγους, στους οποίους απουσιάζει αυτή η καλή ατμόσφαιρα που χρειάζεται, ενώ οι επιλογές που δίνονται δεν θεωρώ ότι επηρέασαν κάπως την ιστορία, όπως τουλάχιστον μας έχει συνηθίσει η BioWare. Σίγουρα δεν είναι από τα πιο δυνατά σημεία του τίτλου.

Επίσης, για πρακτικούς λόγους που θα αναλύσουμε παρακάτω, δεν θα παρακινήσει κάποιους παίκτες καν να την μάθουν, με αποτέλεσμα το Skip να γίνεται ο καλύτερός τους φίλος. Εκείνοι που έχουν την έξτρα αγάπη για την ιστορία και το lore των παιχνιδιών, μπορούν να βρουν και κάποια ωραία σημεία για να πιαστούν.

Dungeon Boss
Οι αποστολές θα φανούν επαναλαμβανόμενες από ένα σημείο και μετά για μερικούς, ενώ τα διαθέσιμα dungeons για την ώρα είναι λίγα σε αριθμό. Εγώ προσωπικά εθίστηκα τόσο πολύ με το να πετάω με το Javelin στα δύσβατα καλοσχεδιασμένα περίχωρα του χάρτη και να εξολοθρεύω ότι φαίνεται απειλητικό, που δεν με πείραξε που είχε πανομοιότυπες αποστολές και κάμποσο grind. Το farming κυρίως χρειάζεται για να ξεκλειδώσετε τις high Level συνταγές για το crafting.

Το πρόβλημα της επαναληψιμότητας βέβαια, λύνεται με την συνεχή προσθήκη νέου περιεχόμενου, κάτι που είναι στα άμεσα σχέδια της εταιρείας. Βέβαια όταν κοστίζει 60 ευρώ, δεν θα έχεις την ίδια ανοχή όσον αφορά το συγκεκριμένο θέμα, όσο μπορεί να είχες για ένα αντίστοιχο free-to-play.


Το Rewarding σύστημα αναβαθμίστηκε λίγο με τα τελευταία patch. Βοήθησε στην μείωση του πολύ farm, οπότε αν σας αρέσει το co-op playstyle του Anthem, το οποίο είναι και το πιο προσεγμένο σημείο του, θα "εθιστείτε" και εσείς!

Κάτι που θα θέλαμε να δούμε στο άμεσο μέλλον

Ίσως θα ήθελα να δω και νέο είδος landscape εκτός από την ομιχλώδη ζούγκλα και τις αντίστοιχες σπηλιές που έχει μέχρι τώρα, π.χ. ένα χιονισμένο τοπίο που θα τόνιζε τις λεπτομέρειες που αποτελούν το Anthem.

Προσοχή στην απόδοση των mechs

Για παράδειγμα όταν πετάτε, οι τουρμπίνες σας ζεσταίνονται με αποτέλεσμα να υπερθερμανθούν, οπότε θα πρέπει να περιμένετε κάποια δεύτερα πριν ξαναγυρίσετε στους αιθέρες. Αυτό βέβαια, αλλάζει αναλόγως την πτήση σας αν περάσετε μέσα από έναν καταρράκτη και γενικά υγρή ατμόσφαιρα ή κάτι αντίστοιχο. Οι μηχανές σας ψύχονται και μπορείτε να επεκτείνετε την πτήση σας. Λεπτομέρεια, ναι, αλλά σίγουρα αυτές είναι που κάνουν το Anthem ένα παιχνίδι με πολύ potential, αν φυσικά διορθωθούν τα προβλήματα που έχουν "ανησυχήσει" το διαδίκτυο.

Εμπνευσμένο από τον Optimus, Colossus Javelin

Όσον αφορά τα microtransactions, δεν υπάρχει κάτι μέχρι στιγμής που δεν μπορείτε να το πάρετε με το in-game currency. Ευτυχώς περιορίζονται μόνο σε cosmetics. Το customization των Javelins έχει αρκετές επιλογές όσον αφορά την εμφάνιση και τα equipment builds, ενώ σίγουρα θα προστεθούν πολλά ακόμα εικαστικά.

Το Anthem πέρα από τα προβλήματα που έχει, δεν είναι κακός τίτλος. Η Bioware είχε υποσχεθεί να υποστηρίζει τον τίτλο θερμά με νέο end game περιεχόμενο και επιδιορθώσεις, κάτι που όντως κάνει από την κυκλοφορία του, ενώ έχει ήδη ανακοινώσει το εκτενές πλάνο της για τους επόμενους μήνες. Εμείς βέβαια το βλέπουμε και το κρίνουμε με βάση την παρούσα του κατάσταση.

Λίγες λεπτομέρειες για το Gameplay

To Anthem διαθέτει δύο καταστάσεις ΄όσον αφορά τον έλεγχο του χαρακτήρα σας: μέσα στο Javelin και έξω από αυτό, στην πόλη.

Το Anthem είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον και καλοσχεδιασμένο, όσον αφορά το χειρισμό, το στήσιμο του Combat System, του Gear και γενικά τα ταξίδια μέσα στα Javelins. Από την πρώτη φορά κιόλας που θα μπείτε στο προσωπικό σας Suit, δεν θα θέλετε να κάνετε τίποτα άλλο από το να πετάτε από εδώ και από εκεί μέσα στο χάρτη (αέρα, γη, νερό), να πυροβολείτε ότι κινείται στην αχανή ζούγκλα του, που αποτελεί και τον κόσμο του, τουλάχιστον από αυτά που έχουμε δει μέχρι τώρα για αυτόν. Σίγουρα ελπίζουμε να τον εμπλουτίσουν ακόμα παραπάνω στο μέλλον. Το παιχνίδι φροντίζει να σας δείξει την κατάσταση της επιβίωσης που βρίσκεται ο κόσμος του και το πόσο σημαντική είναι η δουλειά του Freelancer.

Λίγα λόγια για τα είδη των Javelin

To κάθε ένα από αυτά είναι μοναδικό και έχει έναν ιδιαίτερο και χρήσιμο ρόλο στην ομάδα. To κάθε Javelin έχει 2 δικά του επιθετικά Skill, ένα Support Skill και το Ultimate του. Έχετε διάφορες επιλογές στους συνδυασμούς και το τρόπο που θέλετε να παίξετε.

Storm: Ο "μάγος" της υπόθεσης, ένα Glass Cannon Artillery που θα προσφέρει όλεθρο από ψηλά, πετώντας κεραυνούς και μπάλες φωτιάς. Massive Damage και AOE.

Ranger: Το προσωπικό σας Iron Man Suit, μοιάζει πολύ με τον War Machine της Marvel για την ακρίβεια. Όχι πολύ "φαντεζί¨", συγκριτικά με τους άλλους, αλλά εξίσου δυνατός για Single Target καταστάσεις. Στηρίζεται πολύ στα όπλα του για να βγάλει το Damage και όχι τόσο στα skills.

Colossus: Το κτήνος, ένα javellin με πολλές αντοχές, δυσκίνητο μεν, και αποτελεί το μόνο Javelin που δεν έχει Static Shield, έχει πολύ Armor και αντί για Dodge, διαθέτει μία μεγάλη Μεταλλική Ασπίδα. Η ασπίδα αυτή του δίνει το Edge και το Pushback που χρειάζεται για να βγάλει τον εχθρό από το confort Zone του, ενώ ταυτόχρονα διαθέτει πολύ AOE damage.

Interceptor: To Agile melee Rogue Class του Anthem. Πολλαπλά dodge, Charge με ταχύτητα φωτός και πετσόκομμα Close And Personal. Το μεγαλύτερο Single target damage στο παιχνίδι και κάποιο AOE.

Διαλέξτε το Javelin που σας ταιριάζει και ετοιμαστείτε να προσφέρετε όλεθρο. Μπορώ να πω ότι και τα τέσσερα είναι τόσο ισάξια, καλοφτιαγμένα και Fun To Play, που αλήθεια δεν μπορώ να αποφασίσω ποιο είναι το αγαπημένο μου. Ίσως το Interceptor, επειδή μου θυμίζει τις καλές εποχές του Jumaru με ανάμειξη Gundam και παίζει με την νοσταλγία μου...!

Το παιχνίδι στην αρχή, όταν είναι να διαλέξετε ποιο από τα 4 θέλετε, δεν σας εξηγεί με βάθος το τι είναι το κάθε suit, με αποτέλεσμα να δυσκολευτείτε λίγο να διαλέξετε στην αρχή. Το μόνο που δοκιμάζετε είναι το Ranger στα πρώτα λεπτά, το οποίο είναι και μία καλή επιλογή, γιατί διαθέτει αρκετά ισορροπημένο playstyle.

Το Anthem σας βάζει ομαλά να συνηθίσετε τον τρόπο παιξίματος με τα επίπεδα δυσκολίας του. Αναλόγως το πόσο καλά εξοπλισμένο είναι το Javelin σας ,τόσο μπορείτε να αυξήσετε το επίπεδο της δυσκολίας, με αποτέλεσμα να έχετε περισσότερα Xp και καλύτερες αμοιβές. Αν και παίζουν κάποια περίεργα bugs με κάποια από τα αρχικά όπλα, μπορείτε εύκολα να τα αγνοήσετε. Πρόσφατα έγιναν αρκετές διορθώσεις με το τελευταίο Patch, όπου διορθώνουν το σύστημα looting.

Μία έλλειψη που σίγουρα πρέπει να αναφέρουμε είναι, ότι μετά από κάθε expedition, δεν έχει ένα Report σύστημα με τα στατιστικά των παικτών στην αποστολή. Δηλαδή δεν μπορείς κάπως να καταλάβεις το αν έπαιξες καλά, πόσο damage έκανες και όλα αυτά τα σχετικά για να βελτιώσεις την απόδοσή σου ή όχι. Ένα παιχνίδι τέτοιου είδους σίγουρα θα πρέπει να σου δείχνει καλύτερα την επίδοσή σου και όχι απλά με κάποια Challenges και να μετράς την απόδοσή σου με βάση το Xp που παίρνεις ή άλλους "εμπειρικούς" τρόπους.

Χωρίς την στολή τι γίνεται;

Η δεύτερη φάση, που αφορά την πόλη και τον ίδιο τον χαρακτήρα μας, χωρίς την πάρα πολύ cool στολή του, είναι τελείως άλλο θέμα. Η περιήγηση στην πόλη φαντάζει αρκετά ελλιπής. Από την χρονοβόρα μετακίνησή σας από τον έναν χώρο στον άλλο, μέχρι την σχετικά πλαδαρή του ατμόσφαιρα. Στην πόλη θα νιώσετε πολλές φορές την εντύπωση ότι κάτι λείπει, αν και το voice acting είναι από καλούς ηθοποιούς, όπως ο Boyle (Joe Lo Truglio) από το Brooklyn-Nine-Nine. Μάλλον χρειάζονταν λίγο περισσότερο δράμα ή κάτι άλλο για να γίνει πιο ζεστή η ατμόσφαιρα.

Ενώ η ιστορία και αρκετοί χαρακτήρες έχουν τις καλές τους στιγμές, το μεγάλο πλήθος διαλόγων και ο τρόπος με τον οποίο αλληλεπιδρά ο ήρωάς μας με τους χαρακτήρες του παιχνιδιού θυμίζει beta κατάσταση. Βέβαια, αν είστε λάτρης του lore και μπείτε στην διαδικασία να παρακολουθήσετε ακριβώς το τι θέλει να κάνει το παιχνίδι, μπορείτε να παρατηρήσετε ότι προσπαθεί να δείξει το πόσο επηρεάζουν οι ήρωες/FreeLancers την δύσκολη καθημερινότητα του Fort Tarsis, ενώ παράλληλα δείχνει την προσπάθεια επιβίωσης των ανθρώπων που έχουν επιζήσει.

Θα νιώσετε λίγο Epicness, χαράσσοντας τον δρόμο προς τη δόξα και την ανάδειξή σας σε ήρωα της πόλης, καθώς σιγά σιγά εμφανίζονται αγάλματα και Trophies από τα κατορθώματά σας στα διάφορα κεντρικά σημεία της. Όλοι θα ξέρουν ποιος είσαι και θα θέλουν να σου μιλήσουν.

Είσαι Freelancer Celebrity

Καλή προσπάθεια, αλλά ως ΑΑΑ τίτλος, θέλει σίγουρα αρκετή βελτίωση στην απόδοση της ιστορίας, για να πιάσει τον απαιτούμενο στόχο, για μία gaming εμπειρία που έρχεται από την BioWare.

Specs και Performance

Από την στιγμή που έχουμε αναφερθεί εκτενώς στο σενάριο και στο gameplay, εδώ θα επικεντρωθούμε κυρίως στο κομμάτι του optimization για τα PC. Το παιχνίδι δοκιμάστηκε σε PC με τα εξής χαρακτηριστικά:

Intel(R) Core(TM) i5-3350P CPU @ 3.10GHz
DDR3 Memory Size 16 GBytes 800.7 MHz (1:6)
NVIDIA GeForce GTX 970
MainBoard Model: GIGAbyte Z77X-D3H
Windows 10, Απλός Sata Σκληρός

Τα loading screens όπως είναι γνωστό, χρειάζονται λίγο optimization, αλλά δεν είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα. Εκτός από τα disconnect που ανά φάσεις θα υποστείτε, συνάντησα κάποια Freez-αρίσματα που ούτε το ctrl+alt+delete ούτε το Alt+F4 θα με έσωναν. Ευτυχώς έχουν μειωθεί σημαντικά με τα τελευταία patches. Επίσης ένα άλλο πρόβλημα που συνάντησα και δεν ήμουν σίγουρος αν είναι λόγω συστήματος ή του παιχνιδιού, είναι όταν πατούσα Exit Game, το παιχνίδι μου έδειχνε μαύρη οθόνη και κόλλαγε εκεί και έπρεπε να το κλείσω με το πατροπαράδοτο και βίαιο End Task. Δεν χαλάει ακριβώς την εμπειρία του παιχνιδιού αλλά είναι σίγουρα περίεργο και σίγουρα δεν είναι και ορθός τρόπος να κλείνεις ένα παιχνίδι. Μετά το τελευταίο patch στις 10/3 και με κάποιες έξτρα ρυθμίσεις που θα αναφέρω παρακάτω δεν έχω ξανασυναντήσει το εν λόγω πρόβλημα, ενώ παράλληλα το Alt-Tab έγινε Smooth. Όμως, θα χαρώ πολύ να συζητήσω τα δικά σας προβλήματα στο Performance του παιχνιδιού, μήπως ρίξουμε λίγο ακόμα φως στην υπόθεση.

Προτεινόμενες ρυθμίσεις:

Αν έχετε Nvidia κάρτα και παρόμοιο σύστημα με το δικό μου, μπορείτε να ρυθμίσετε κάποια Settings για καλύτερη απόδοση.

Στο NVIDIA Geforce Control Panel (όχι το Geforce Experience) πηγαίνετε στο > Manage 3D Settings > program settings > επιλέξτε το Anthem (αν δεν σας το εμφανίζει στη λίστα, πατήστε το "Add")

Αλλάξτε τις εξής επιλογές για να βελτιώσετε λίγο τα frame rates:

  • Texture filtering - trilinear optimization: ON
  • Texture filtering quality: PERFORMANCE
  • Texture filtering anisotropic sample optimization: ON
  • Power management mode: Μaximum performance

Κάτι ακόμα που μπορείτε να κάνετε είναι να αυξήσετε το ρεύμα στα Power Options στο High Performance πλάνο. Με αυτό το τρόπο θα καταναλώνετε περισσότερο ρεύμα, αλλά το PC σας θα παίρνει όσο ρεύμα χρειάζεται.

Έναν προσωρινό ανορθόδοξο τρόπο για να διορθώσετε το CPU usage με το Origin πρότεινε ένας Developer:

  • Ανοίξτε το Anthem
  • Alt+Τab στο Desktop
  • Ανοίξτε το Origin και επιλέξτε Αpplication Settings
  • Αφήστε το παράθυρο ανοικτό και Alt-Tab πίσω στο Anthem

Καθαρίστε τα Temporary Files.

  • Κάντε Search από το Start button το %localappdata% και πατήστε Enter
  • Αφού ανοίξετε τον φάκελο Temp
  • Πατήστε CTRL + A για να επιλέξετε όλα τα αρχεία στο φάκελο
  • Στην συνέχεια πατήστε delete για να τα διαγράψετε, skip αυτά που δεν μπορούν να διαγραφούν και αδειάστε τον κάδο ανακύκλωσης

Λίγες ακόμα λεπτομέρειες για τις in-game επιλογές (60fps). Οι προσωπικές μου επιλογές που θεωρώ πως δίνουν περισσότερο performance χωρίς να χάνεις πολλά εικαστικά. Αν νιώθετε πως αντέχει το σύστημά σας μπορείτε να ανεβάσετε και λίγο.

Resolution: 1920 x 1080 60 Hz

Motion Blur: Off

Depth of Field: On

Chromatic Aberration: Off

Anti-Aliasing: TAA

Ambient Occlusion: SSAO

Texture Quality: High

Texture Filtering: High

Mesh Quality: Medium

Lightning Quality: High

Effects Quality: Medium

Post-Processing Quality: High

Terrain Quality: Medium

Vegetation Quality: High

To review βασίστηκε στην ψηφιακή έκδοση του παιχνιδιού για PC, η οποία μας παραχωρήθηκε από την Bandai Namco Hellas.


VERDICT



To Anthem έχει πολλές προδιαγραφές και δυνατά σημεία, αλλά σίγουρα δεν πέτυχε τον υψηλό στόχο των φίλων της BioWare. Με αρκετές βελτιώσεις ακόμη έχει την δυνατότητα να γίνει ένας πολύ δυνατός τίτλος. Για την ώρα είναι πιο σταθερό απ' ότι ήταν στο release του, αλλά αν έχετε σκοπό να το αποκτήσετε, γιατί το concept του είναι αυτό που ζητάτε, καλύτερα να περιμένετε λίγο ακόμα τα τελευταία μεγάλα fixes, καθώς η πρώτη εντύπωση είναι πολύ σημαντική και ίσως νιώσετε ότι δεν θα καλύψει επάξια την σχέση τιμής-απόδοσης. Αυτή τη στιγμή έχω πάνω από 76 ώρες played και σίγουρα μπορώ να πω ότι θα συνεχίσω να παίζω και να προσμένω τις νέες προσθήκες που έχει υποσχεθεί η BioWare.