*

Το Facebook θα ανταγωνιστεί το YouTube με αδειοδοτημένα Μουσικά Βίντεο

Το κοινωνικό δίκτυο προετοιμάζεται για την κυκλοφορία μουσικών βίντεο με επίσημη άδεια τον Αύγουστο.

(Photo by Jakub Porzycki/NurPhoto via Getty Images)

Το Facebook σε μία προσπάθεια, ελπίζει να αποσπάσει τους χρήστες από τα fake news και τη ρητορική μίσους με φανταχτερά μουσικά βίντεο. Σύμφωνα με πληροφορίες, το κοινωνικό δίκτυο προετοιμάζεται για την κυκλοφορία αδειοδοτημένων μουσικών βίντεο τον Αύγουστο από καλλιτέχνες απ’όλη την πλατφόρμα.

Σύμφωνα με το TechCrunch, οι ερμηνευτές ενθαρρύνονται να ενεργοποιήσουν μια νέα ρύθμιση που δημιουργεί αυτόματα μουσικά βίντεο στη σελίδα τους, όπου δύναται να ανακαλυφθούν από νέους θαυμαστές. Ενεργοποιώντας τη δυνατότητα αυτή, οι καλλιτέχνες δίνουν στο Facebook άδεια να συλλέγει και να αποκαλύπτει συγκεντρωτικές πληροφορίες απόδοσης (όπως τα likes, τις κοινοποιήσεις, τα σχόλια, προβολές κ.λ.π.).

Για όποιον επιλέξει να μην συμμετάσχει (ή χάσει την προθεσμία της 1ης Αυγούστου), αντ'αυτού το Facebook θα δημιουργήσει μια ξεχωριστή βιβλιοθήκη «[το όνομα του καλλιτέχνη] Official Music», η οποία θα είναι προσβάσιμη μέσω της καρτέλας Facebook Watch και ενός αποκλειστικού χώρου μουσικών βίντεο. Απ’ότι φαίνεται δεν υπάρχει κανένας τρόπος να εξαιρεθείτε εντελώς από αυτή τη νέα λειτουργία. «Τον Αύγουστο, τα μουσικά σας βίντεο θα αρχίσουν να εμφανίζονται στην καρτέλα Βίντεο στη σελίδα σας», σύμφωνα με τα στιγμιότυπα οθόνης του Facebook που δημοσίευσε το TechCrunch. «Όταν κυκλοφορήσουν νέα μουσικά βίντεο, θα κοινοποιούνται αυτόματα στο χρονοδιάγραμμα της σελίδας σας και θα μπορούν να τα δουν οι followers σας στo δικό τους News Feed.»

Δεν χρειάζεται να ανεβάζετε τα βίντεο μόνοι σας ή να παρέχετε συνδέσμους. Κάθε φορά που το κοινωνικό δίκτυο λαμβάνει μια νέα κυκλοφορία από μια δισκογραφική εταιρεία, το βίντεο προστίθεται αυτόματα στη σελίδα αυτού του καλλιτέχνη, όπου μπορεί να καταργήσει ή να επεξεργαστεί αναρτήσεις - συμπεριλαμβανομένων των αλλαγών τίτλων, περιγραφών, τα tags και τα thumbnails. Σε ένα email που διέρρευσε στο Twitter, η εταιρεία επιβεβαίωσε επίσης ότι η αυτόματη κοινοποίηση μπορεί να ενεργοποιηθεί ή να απενεργοποιηθεί «όπως επιθυμείτε.»

Το Facebook έχει προσπαθήσει να ασχοληθεί με τη μουσική στο παρελθόν, αν και ανεπιτυχώς, με μία λειτουργία που θύμιζε πολύ το Shazam (επέτρεπε στους χρήστες να αναγνωρίζουν τα τραγούδια IRL και να τα προσθέτουν ως ενημερώσεις status) αλλά και τον αντίπαλο του Musical.ly, το Lip Sync Live. Αυτή τη φορά, ωστόσο, η εταιρεία προσβλέπει σε έναν πολύ πιο ισχυρό αντίπαλο: το YouTube.

Με βάση εκτιμήσεις από το IFPI, το YouTube, που ανήκει στην Google, αντιπροσώπευε το 46% της παγκόσμιας ροής μουσικής (εκτός της Κίνας) το 2017. Οι δισκογραφικές εταιρείες, ωστόσο, φαίνεται να ψάχνουν για μια εναλλακτική λύση, καθώς πέρυσι, το Bloomberg ολοκλήρωσε τις διαπραγματεύσεις μεταξύ του Facebook και των τριών μεγαλύτερων δισκογραφικών εταιρειών - Universal Media Group, Sony Music και Warner Music Group, χωρίς να σχολιάζει αυτό το γεγονός.

About Ανδρέας Γεωργιάδης