Διακόσιοι μαθητές στο τριήμερο συνέδριο για τον Άνθιμο Γαζή

Ξεκινά αύριο στο Πνευματικό Κέντρο της ΙΜΔ

Με τη συμμετοχή περίπου 200 μαθητών 35 σχολείων, ξεκινά αύριο Τετάρτη το 2ο Μαθητικό Συνέδριο για τον Άνθιμο Γαζή στο Πνευματικό Κέντρο της Ιεράς Μητροπόλεως Δημητριάδος. Το συνέδριο θα διαρκέσει ως την Παρασκευή 19 Απριλίου και οι μαθητές ετοίμασαν για το θέμα εισηγήσεις, θεατρικά δρώμενα, βιντεοσκοπημένες εργασίες. Μέσα από το συνέδριο οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να μάθουν για το συγκεκριμένο πρόσωπο της τοπικής ιστορίας και να μελετήσουν την προσφορά του στην απελευθέρωση της Ελλάδας από τον τουρκικό ζυγό.
Το συνέδριο που πραγματοποιείται από την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, στηρίζεται από πολλούς φορείς, ενώ θα υπάρχουν και πανεπιστημιακού τύπου εισηγήσεις.

Στο συνέδριο αναφέρθηκε η υπεύθυνη σχολικών δραστηριοτήτων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, Σοφία Κανταράκη, σε συνέντευξη τύπου, που επισήμανε ότι η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση αποφάσισε να υλοποιήσει και φέτος μαθητικό συνέδριο αφιερωμένο στον Άνθιμο Γαζή, τοπικό διανοούμενο και από τους σημαντικότερους διαφωτιστές που μαζί με τους Κωνσταντά και Φιλιππίδη ίδρυσαν τη σχολή στις Μηλιές. «Μέσα από αυτό το συνέδριο δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να εμπλακούν με την τοπική ιστορία, μέσω βιωματικής προσέγγισης με τη βιβλιοθήκη των Μηλεών, να μελετήσουν την πνευματική προσφορά του Ανθ. Γαζή», ανέφερε.

Οι μαθητές, που μελέτησαν το έργο του Ανθίμου Γαζή ανέφεραν ότι εντυπωσιάστηκαν από το γεγονός ότι καταγόταν από φτωχή οικογένεια και ήταν προστάτης οικογένειας, ενώ με την πίστη και τη θέλησή του έμαθε ξένες γλώσσες και έγινε μεγάλος λόγιος. Όπως αναφέρει σε ένα από τα βιβλία του ο Δημήτρης Καραμπερόπουλος, ο Άνθιμος Γαζής «προσπαθούσε να διαβάσει με λάμπα με λάδι και η μαμά του έλεγε ότι χαλάει το λάδι που το χρειάζονταν για να επιβιώσουν. Και εκείνος πήγαινε και διάβαζε τα γράμματα ξενιτεμένων στις αγράμματες συζύγους για να του δώσουν κάποια χρήματα να αγοράσει λάδι για να διαβάζει», τόνισε η Ευαγγελία Σκαντζού του 3ουΓυμνασίου Ν. Ιωνίας.

Η Παναγιώτα Παπουτσή από το Β’ Γυμνάσιο Βόλου, τόνισε ότι οι μαθητές είναι χαρούμενοι που τους δόθηκε ευκαιρία να ανακαλύψουν το έργο και τη δράση του Άνθιμου Γαζή και ο Νίκος Παπαστάμος από το Γ’ Λύκειο Βόλου ανέφερε ότι το σχολείο του συμμετέχει στο συνέδριο, με μία μελέτη για τη λεξικογραφική προσπάθεια του Άνθιμου Γαζή, με την Ακαδημία του Πηλίου.

Ο διευθυντής του 5ου Δημοτικού Σχολείου Βόλου, Απ. Ατσιάς, επισήμανε ότι οι συμμετοχές των δημοτικών είναι λίγες καθώς η ηλικία των μαθητών δεν τους επιτρέπει να ασχοληθούν με ένα τόσο δύσκολο εγχείρημα, την ανάδειξη δηλαδή ενός ιστορικού θέματος.
Ο Βασίλης Καραφέρης, μαθητής της Στ’ τάξης του ίδιου δημοτικού αναφέρθηκε στη δράση που έκανε το σχολείο του και αυτή συμπεριελάμβανε μία εκδρομή της τάξης στις Μηλιές για να δουν από κοντά τον τάφο των δασκάλων τους Γένους αλλά και την ιστορία τους μέσα από τα μέρη που έζησαν.

Η Ευαγγελία Σκαντζού του 3ου Γυμνασίου Ν. Ιωνίας ανέφερε ότι ο σχολείο της συμμετέχει με πηλιορείτικα χορευτικά και ένα θεατρικό δρώμενο με στόχο να αναδειχθεί η πνευματική προσφορά του Άνθιμου Γαζή αλλά και η συμβολή του στην επανάσταση του Πηλίου. «Είμαστε περήφανοι που στον τόπο μας είχαμε τόσο σπουδαίες προσωπικότητες και νιώθουμε ντροπή γιατί δεν γνωρίζαμε γι’ αυτές». Επισήμανε μάλιστα ότι στο συνέδριο θα παρουσιάσουν μία πρόταση για να μάθουν όλοι την τοπική ιστορία μέσα από την τεχνολογία.

Η Ελένη Χρόνη του 9ο Γυμνασίου Βόλου ανέφερε ότι η ομάδα της μελέτησε το χάρτη του Άνθιμου Γαζή που έχει ιδιαίτερη ιστορική αξία λόγω και του μικρού αριθμού των αντιτύπων που διασώζονται. «Είναι οκτώ στον αριθμό, από τα οποία επτά φιλοξενούνται σε δημοτικές βιβλιοθήκες του εξωτερικού ενώ το όγδοο αντίτυπο διαθέτει Έλληνας συλλέκτης», τόνισε.

Η Ελένη Καρδαρά του 1ου ΕΠΑΛ Βόλου ανέφερε ότι το σχολείο της εκπόνησε μία έρευνα με γενικό τίτλο «Ο δρόμος έχει τη δική του ιστορία», όπου ρωτήθηκαν ανήλικοι και ενήλικοι για το αν και τι γνωρίζουν για τον Άνθιμο Γαζή, και τα αποτελέσματα ήταν απογοητευτικά.

Τέλος η φιλόλογος στο Λύκειο Καναλίων, Μαρία Μαθηνού, ανέφερε ότι το σχολείο της μελέτησε επιστολές που αντάλλαξε ο Άνθιμος Γαζής με φιλέλληνες από τη Γαλλία και τη Γερμανία, οι οποίοι στήριξαν τον αγώνα των Ελλήνων κατά των Τούρκων.

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.