Λεωνίδας Δημητριάδης – Ευγενίδης: «Αδυναμία υποστήριξης Ναυτικής Ακαδημίας στο Βόλο»

Δήλωσε ο πρεσβευτής του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού στην Ελλάδα

Το γεγονός ότι η ίδρυση μιας ακόμη Ναυτικής Ακαδημίας στο Βόλο δεν θα μπορούσε να υποστηριχτεί, λόγω αδυναμίας υποστήριξης σε δυναμικό και έλλειψης πόρων, επισήμανε από το Βόλο ο Λεωνίδας Δημητριάδης – Ευγενίδης, πρόεδρος του Ιδρύματος Ευγενίδη και πρεσβευτής του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού στην Ελλάδα, που βρέθηκε σήμερα στο Βόλο για να μιλήσει σε εκδήλωση «Ναυτικά και Ναυτιλιακά Επαγγέλματα, πρόσκληση στη θάλασσα», που διοργάνωσαν το 1ο Γυμνάσιο και 1ο Λύκειο Βόλου.

Ο κ. Δημητριάδης – Ευγενίδης, ρωτήθηκε από το magnesianews για το πώς βλέπει την ίδρυση Ναυτικής Ακαδημίας στο Βόλο και απάντησε ότι πρόσφατα άνοιξε μια σχολή στην Κάλυμνο. «Αν είχε εξεταστεί όλο το θέμα της Ελλάδας και υπήρχε πραγματικό ενδιαφέρον να υποστηριχτεί μια σχολή, σε επίπεδο τοπικό και περιφερειακό, ίσως συμπεριλαμβανόταν και ο Βόλος. Λόγω ελλείψεως πόρων με δυσκολία στέκονται οι Ακαδημίες που υπάρχουν σήμερα, γιατί είναι πολύ δύσκολο να σταθεί αυτός ο αριθμός», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με τον πρεσβευτή του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού στην Ελλάδα, για να ιδρυθεί μια σχολή σε μια περιοχή «απαιτείται πολιτική βούληση και θέληση, αλλά ρεαλιστικά να έχεις μια Ακαδημία στο Βόλο, προσωπικά θα το ήθελα, αλλά υπάρχει διαφορά μεταξύ του θέλω και του μπορώ».

Η εκδήλωση που έγινε στο Παγκύπριο, εντάσσεται στο πλαίσιο δράσεων του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού στην Ελλάδα και έχει να κάνει με την προσέλκυση των νέων στα ναυτικά και ναυτιλιακά επαγγέλματα.

«Σε μια εποχή κρίσεως, τόσο στην Ελλάδα, όσο και παγκόσμια, πολύ σημαντικό για τους νέους είναι το θέμα της απασχόλησης, πως θα αποκτήσουν γνώσεις και δεξιότητες σε επαγγέλματα που δεν υπάρχει πλεόνασμα, αλλά έλλειμμα και με πολύ καλές προοπτικές. Αυτά είναι τα ναυτικά και ναυτιλιακά επαγγέλματα, πολύ περισσότερο των αξιωματικών του εμπορικού ναυτικού», τόνισε ο πρεσβευτής της Δ.Ν.Ο.
Όπως είπε είναι πολύ καλές οι προϋποθέσεις και είτε κάποιος τον κερδίσει η θάλασσα και κάνει μια ολοκληρωμένη καριέρα ή αποκτήσεις γνώσεις και εξωστρέφεια, θα έχει εξοπλιστεί με πάρα πολύ καλά προσόντα για το μέλλον.

Πηγή εξωστρέφειας ο Βόλος
Σύμφωνα με τον κ. Δημητριάδη – Ευγενίδη, ο Βόλος, που είναι μια περιοχή που από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα έχει να κάνει με τη θάλασσα, μπορεί να αποτελέσει με το λιμάνι μια πηγή εξωστρέφειας της Ελλάδας, που έχει να δώσει πολλά πράγματα, αλλά και μια βάση για να αποκτήσουν τα νέα παιδιά πρόσβαση στη θάλασσα, που θα δώσει σε εθνικό και τοπικό επίπεδο άλλες διαστάσεις.

Το Ίδρυμα Ευγενίδου ξεκίνησε αρχικά με την τεχνική – επαγγελματική εκπαίδευση και τόνισε ότι στόχος πρέπει να είναι η αναβάθμιση της εκπαίδευσης, που πάσχει, καθώς η Πολιτεία δεν είναι τόσο κοντά όσο πρέπει.
Σύμφωνα με τον κ. Δημητριάδη – Ευγενίδη, οι απόφοιτου του Ναυτιλιακού Τομέα των ΕΠΑΛ, έχουν τη δυνατότητα να πάνε στη θάλασσα κατευθείαν και με κάποια επιμόρφωση να φτάσουν μέχρι τρίτοι αξιωματικοί και να ειδικές συνθήκες να μπουν στις Ναυτικές Ακαδημίες.
Οι μαθητές των Γενικών Λυκείων μπορούν με τους Πανελλαδικές εξετάσεις να εισαχθούν στις Ναυτικές Ακαδημίες να κάνουν καριέρα ως πρώτοι πλοίαρχοι ή πρώτοι μηχανικοί και το «χαρτί» αυτό είναι πολύ πιο δυνατό, επισήμανε.

Λαμπρές προοπτικές για τους νέους
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Ιδρύματος Ευγενίδη, η Ελληνική Ναυτιλία είναι η πρώτη στον κόσμο, σε όρους χωρητικότητας είναι η μισή ναυτιλία από όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση και το 20% της παγκόσμιας ναυτιλίας, διαθέτει 4800 Ελληνόκτητα πλοία και σήμερα υπάρχουν όλοι και όλοι 5000-6000 αξιωματικοί, ενώ η πραγματική δυνατότητα απορρόφησης υπερδιπλάσια ακόμη και υπερτριπλάσια.

«Είναι ένας κλάδος που δίνει πολύ υψηλούς μισθούς, πολύ καλούς όρους εργασίας και μεγάλη ευελιξία επιλογών», ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρεσβευτής του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού στην Ελλάδα. Ο ίδιος είπε ότι στους αξιωματικούς υπάρχει έλλειψη και δεν υπάρχει ανεργία, παρά μόνο η ανεργία τριβής, γιατί είναι ένα πολύ απαιτητικό επάγγελμα και αν κάποιος δεν είναι πολύ καλός δεν στέκεται σε ένα πλοίο που είναι υπεύθυνο για μεταφορά ανθρώπων, είναι πολύ φιλικό στο περιβάλλον με αυστηρές προδιαγραφές και απαιτήσεις και πάρα πολλούς κινδύνους αν δεν είναι επαρκώς καταρτισμένος κάποιος.
Στο θέμα των υπόλοιπων τεχνικών πληρωμάτων, υπάρχει ένα τεχνικό θέμα, που είναι ότι δεν μπορούν να έρθουν σε συνεννόηση για το θέμα των αμοιβών η ναυτεργασία με την εργοδοσία «αλλά σαφώς είναι ένας τομέας που μπορεί να απορροφήσει, γιατί οι μισθοί είναι πολλαπλάσιοι από τους μισθούς της ξηράς».

Εγγραφείτε στην ομάδα Magnesianews στο Viber για να λαμβάνετε ενημερώσεις.
Ακολουθήστε τη ροή Magnesianews στο Google News και μείνετε σε επαφή με ότι συμβαίνει.