cyan
Ο κ. Μ. Μανούσος με την κα. Natalie Humphreys του HolidayCheck, παραλαμβάνοντας τιμητική βράβευση | money tourism photo

Μ. ΜΑΝΟΥΣΟΣ : Κυνηγώντας τις Προκλήσεις, “More value for the same money”

ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

“More value for the same money”, είναι το αγαπημένο “moto” του Μανώλη Μανούσου, Διευθύνοντος Συμβούλου και Αντιπροέδρου της Cyan Group of hotels, ο οποίος σε συνέντευξή του σε ειδική έκδοση της ICAP, υπογραμμίζει ότι “Ο σεβασμός στους συνεργάτες μας, ο σεβασμός στον πελάτη και ο σεβασμός στην τοπική κοινωνία υπήρξαν πάντα βασικές αρχές της CYAN”.

Διαβάστε την συνέντευξη του Μανώλη Μανούσου:

Η συνέντευξη

Ποιες είναι οι αξίες, που διέπουν την ανάπτυξη και πρόοδο της Εταιρείας σας;
Ο σεβασμός στους συνεργάτες μας, ο σεβασμός στον πελάτη και ο σεβασμός στην τοπική κοινωνία υπήρξαν πάντα βασικές αρχές της CYAN. Προστατεύουμε και φροντίζουμε το περιβάλλον και αυτό αναγνωρίζεται τόσο από τους πελάτες μας όσο και τους επίσημους φορείς του χώρου. Προσπαθούμε να είμαστε όσο πιο κοντά γίνεται στο προσωπικό μας και στις οικογένειές τους. Όσον αφορά τον πελάτη μας, προσπαθούμε πάντα να
του προσφέρουμε παραπάνω απ’ ότι πληρώνει, ακολουθώντας την πολιτική “more value for the same money”, κάτι που οδηγεί τελικά σε υψηλότατες πληρότητες των ξενοδοχείων
μας αλλά και πολύ υψηλό καταγεγραμμένο δείκτη ικανοποίησης των πελατών μας.

Ποιες υπήρξαν οι μεγαλύτερες προκλήσεις για την Εταιρεία σας και πώς τις αντιμετωπίσατε;

ksd copyright
Ο Μανώλης Μανούσος των CYAN HOTELS με το Νίκο Χαλκιαδάκη/ money tourism copyright

Είμαστε πάντα έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε νέες προκλήσεις και να αξιοποιήσουμε αλλαγές στο επιχειρηματικό περιβάλλον. Το 1996 όταν εμφανίσθηκε στην Ελληνική αγορά η έννοια του “All Inclusive” η Cyan ήταν από τις πρώτες επιχειρήσεις που συνειδητοποίησε τις βαθύτατες επιπτώσεις που θα επέφερε το νέο αυτό «προϊόν» στην αγορά και το υιοθέτησε αμέσως. Το 2000 επενδύσαμε στην παρθένα αγορά της βορειοανατολικής Κρήτης αγοράζοντας το «Sitia Beach». Με τη συμβολή των ντόπιων επιχειρηματιών αλλά και των
τοπικών αρχών βάλαμε τη Σητεία στον τουριστικό χάρτη και έτσι από φέτος δέχεται πελάτες με απευθείας πτήσεις τσάρτερ από τις Σκανδιναβικές χώρες! Το χειμώνα του 2011 μας ζητήθηκε να ανοίξουμε τα ξενοδοχεία μας μέσα σε 36 ώρες προκειμένου να φιλοξενήσουμε χιλιάδες Κινέζους εργαζόμενους που αποχωρούσαν από τη Λιβύη του Καντάφι. Με την επιτυχημένη ολοκλήρωση αυτής της πρόκλησης δεχτήκαμε τα επίσημα συγχαρητήρια της Κινεζικής κυβέρνησης. Η πιο πρόσφατη πρόκληση που αντιμετωπίσαμε ήρθε πέρυσι όταν ζητήθηκε να παραμείνουμε ανοιχτοί και κατά τους ‘χειμερινούς’ μήνες Νοέμβριο έως Μάρτιο. Το 2017 τα καταφέραμε και όλα δείχνουν ότι θα το πετύχουμε και φέτος.

Ποια είναι η βαρύτητα της «ελληνικότητας» στην ανάπτυξη και την οικονομική ευρωστία του κλάδου, στο εξωτερικό;

Οφείλουμε στους επισκέπτες μας αλλά και στον τόπο μας να προωθούμε και να σεβόμαστε, να διαφημίζουμε και να στηρίζουμε την ελληνικότητα στην καθημερινότητά μας, από
το αρχιτεκτονικό στυλ, το ντεκόρ έως τα φαγητά που προσφέρουμε και τον τρόπο διασκέδασης. Βασικό πλεονέκτημά μας στον τομέα αυτό είναι το προσωπικό μας γιατί μόνο ο ντόπιος ξέρει και μπορεί να προσφέρει την ελληνική φιλοξενία για την οποία, στο κάτω-κάτω, έρχονται οι επισκέπτες στην χώρα μας.

Ποιος ο ρόλος των Διεθνών Συνεργασιών – Συμπράξεων στη Στρατηγική της Εταιρείας σας;
Λόγω της φύσης της δουλειάς μας, 90% και πλέον των συνεργασιών μας είναι με ξένους επιχειρηματίες και ξένες εταιρείες. Με πάνω από 40 χρόνια εμπειρία στο χώρο του
τουρισμού συνεργαζόμαστε με τις μεγαλύτερες και πιο αξιόπιστες διεθνείς εταιρείες του χώρου. Επενδύουμε συνειδητά σε αυτό συμμετέχοντας σε εκθέσεις και εκδηλώσεις σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Πώς κρίνετε την πορεία του Κλάδου σας και ποιες είναι οι προτάσεις σας για την ενδυνάμωσή του;
Τα τελευταία χρόνια ο τουριστικός κλάδος εμφανίζει μια θεαματική ανάπτυξη. Όμως, για να μπορέσουμε να διατηρήσουμε αυτήν τη δυναμική χρειάζεται η πολιτεία να βοηθά και όχι να βάζει εμπόδια στο χώρο μας. Θέματα όπως η υπερβολική φορολόγηση των εταιρειών που τις οδηγεί σιγά-σιγά σε μαρασμό, η δημιουργία των κατάλληλων υποδομών καθώς και η ίση μεταχείριση με τους ανταγωνιστές μας των άλλων χωρών θα πρέπει να αντιμετωπισθούν με γνώμονα το μεσομακροπρόθεσμο συμφέρον της χώρας. Ο τουρισμός γεμίζει τα ταμεία του κράτους και μειώνει την ανεργία, βελτιώνει τη διεθνή εικόνα της Ελλάδας και η επιτυχία του ανεβάζει το ηθικό του μέσου πολίτη. Ο τουρισμός είναι η χήνα που γεννά τα χρυσά αυγά – ας μην τη σφάξουμε!

Ποια είναι η Στρατηγική σας προσέγγιση, στο ρόλο σας ως Επικεφαλής;
«Το διοικείν εστί προβλέπειν» – ο επικεφαλής μιας επιτυχημένης επιχείρησης μελετά την αγορά, παρακολουθεί διαρκώς τις εξελίξεις και είναι έτοιμος να αντιδράσει στις πιθανές μεταβολές αξιοποιώντας άμεσα τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται.

Ποιες θεωρείτε ότι είναι οι προτεραιότητες του ρόλου των Επικεφαλής στις επιχειρήσεις σήμερα;
Να διατηρεί την εταιρεία του ρωμαλέα και υγιή σε καταστάσεις κρίσης και να φροντίζει αυτή να αναπτύσσεται και να αξιοποιεί τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται σε συνθήκες ευμάρειας.

Πώς έχει εξελιχθεί ο ρόλος των Επικεφαλής και της Διοικητικής ομάδας στις σύγχρονες επιχειρήσεις;
Σήμερα η τεχνολογία επιτρέπει να επικοινωνήσουμε με την ομάδα μας άμεσα και εύκολα από οποιοδήποτε σημείο του κόσμου και να δώσουμε λύσεις. Παρ’ όλα αυτά η φυσική παρουσία του επικεφαλής στο χώρο εργασίας είναι απολύτως απαραίτητη. Ενισχύει την αίσθηση εμπιστοσύνης των εργαζομένων, διατηρεί την προσωπικότητα της εταιρείας και παράλληλα προσφέρει στον επικεφαλής ιδία αντίληψη των θεμάτων που μπορεί να προκύψουν ανά πάσα χρονική στιγμή.

Η CYAN HOTELS

Η CYAN GROUP διαθέτει 706 δωμάτια, 1.800 κλίνες και οικόπεδα 150 στρεμμάτων.
Συνεργάζεται με τους μεγαλύτερους Tour Operators διεθνώς (ενδεικτικά αναφέρονται οι REWE – TUI – Thomas Cook -SLR – PROMO VACANCES / KARAVEL – APOLLO – LUXAIR – FLYING CARPET – TIP TRAVEL – PANTOUR – MOUZENIDIS κ.α.).
Για το 2018 απασχολεί 300 εργαζομένους, έχει ετήσιο κύκλο εργασιών € 15.500.000 και EBIDTA άνω των € 5.600.000.

Η εταιρία:

  • Είναι μια οικογενειακή εταιρεία που για περισσότερα από 40 χρόνια δραστηριοποιείται στον χώρο του Τουρισμού.
  • Διαθέτει 3 Ξενοδοχεία στην Κρήτη, το Apollonia Beach Resort & Spa, το Santa Marina Beach στο Ηράκλειο και το Sitia Beach City Resort & Spa στην ομώνυμη πόλη της Κρήτης.
  • Τα 700 και πλέον δωμάτια που διαθέτει προσφέρουν στους επισκέπτες όλες τις σύγχρονες ανέσεις για μια αξέχαστη διαμονή στην Ελλάδα.
  • Με όραμα και φιλοσοφία την προστασία του περιβάλλοντος βραβεύεται επί σειρά ετών από τους αντίστοιχους διεθνείς οργανισμούς για τα πράσινα ξενοδοχεία της.
  • Είναι από τα ιδρυτικά μέλη του θεσμού “WE DO LOCAL” αποδεικνύοντας και εμπράκτως τη στήριξη της τοπικής παραγωγής και αγοράς εργασίας.
  • Είναι πρωτοπόρος στην εφαρμογή του All inclusive στην Κρήτη από το 1997, στην ευαισθητοποίηση και έμπρακτη συνεισφορά στην προστασία του περιβάλλοντος, στην προσπάθεια ανοίγματος και προσέλκυσης διεθνών πτήσεων στο αεροδρόμιο της Σητείας, που μετά από πολύχρονη προσπάθεια στέφτηκε φέτος με απόλυτη επιτυχία από τη Σκανδιναβική αγορά που δίνει ελπίδες για το μέλλον της Σητείας ως προορισμός 7 μηνών πλέον.
  • Με τα 2 ξενοδοχεία του Ηρακλείου συμβάλει σοβαρά στο εγχείρημα τουρισμός όλο τον χρόνο φιλοξενώντας κατά τη διάρκεια του χειμώνα (1/11-31/3) πάνω από 35.000
    ευρωπαίους τουρίστες, με αυτόν τον τρόπο διατήρησε 140 θέσεις εργασίας τους “νεκρούς” μήνες χωρίς να υπολογίσουμε το όφελος για τα δορυφορικά επαγγέλματα και τις καταναλώσεις τροφίμων και ποτών (πολλά εκ των οποίων είναι τοπικά) εκτός της κλασικής σαιζόν.
Η εξέλιξη…

1972 Ίδρυση εταιρείας και έναρξη οικοδομικών εργασιών για την ανέγερση του πρώτου ξενοδοχείου
1977 Λειτουργία πρώτης ξενοδοχειακής μονάδας 235 δωματίων με επωνυμία «Apollonia Beach»
1980 Επέκταση του Apollonia Beach στη σημερινή του μορφή, 334 δωμάτια
1982 Αγορά εταιρείας «ΑΚΤΑΙ ΝΟΤΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ Α.Ε.»
1989 Στρατηγική συνεργασία με Tour Operator Neckermann – Thomas Cook
1996 Δημιουργία πρωτοποριακής ιστοσελίδας και έναρξη των πρώτων online κρατήσεων
1997 Εφαρμογή του συστήματος All Inclusive
2001 Αγορά του ξενοδοχείου SITIA BEACH 161 δωματίων
2006 Ολική ανακαίνιση και αναβάθμιση σε 5* του APOLLONIA BEACH RESORT & SPA
2007 Αγορά του ξενοδοχείου SANTA MARINA 208 δωματίων. Ολική ανακαίνιση και αναβάθμιση σε 5* του SITIA BEACH CITY RESORT & SPA
2008 Στρατηγική συνεργασία με TUI GROUP
2017 Έναρξη λειτουργίας κατά τους χειμερινούς μήνες με υψηλές πληρότητες και απασχόληση άνω των 140 ατόμων

Tagged
Προσθήκη σχολίου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *