Θεσσαλονίκη

Καραγιάννης: Ολοκληρώνουμε μελέτες και έργα που θα αλλάξουν τη Θεσσαλονίκη

Ποια έργα "ξεκλειδώνουν" στη Θεσσαλονίκη.

Parallaxi
καραγιάννης-ολοκληρώνουμε-μελέτες-κ-519502
Parallaxi
Εικόνα: Γιάννης Τριανταφυλλόπουλος

Κομβικό έτος για την προσπάθεια αναβάθμισης των υποδομών της χώρας χαρακτήρισε το 2020 ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας στο 3ο Αναπτυξιακό Συνέδριο Θεσσαλονίκης το οποίο διοργάνωσε το «Ελληνικό Ινστιτούτο Έρευνας και Ανάπτυξης». «Ολοκληρώνουμε μελέτες και έργα που θα αλλάξουν τη Θεσσαλονίκη» είπε και αναφέρθηκε σε μια σειρά έργων που αφορούν την πόλη.

Ειδικότερα, για το Μετρό της Θεσσαλονίκης σημείωσε ότι «η προηγούμενη κυβέρνηση εγκαινίαζε μουσαμάδες» και «έλεγε ψέματα ότι θα εγκαινιαζόταν το 2020» ενώ σχολίασε ότι με τον τρέχοντα σχεδιασμό θα επανατοποθετηθεί πάνω από το 95% των αρχαιοτήτων. Επιπλέον γνωστοποίησε ότι σχεδιάζεται να προχωρήσουν το 2020 οι εργασίες αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας – Θεσσαλονίκης ενώ για την Εγνατία είπε ότι «ο προγραμματισμένος διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί το καλοκαίρι του 2020 με όρους διαφάνειας και ορθολογικούς». «Λειτουργούμε ήδη σταθμούς διοδίων όπως δεσμευόταν η χώρα αλλά χωρίς τις αυξήσεις του ΣΥΡΙΖΑ. Επισπεύδονται από τη νέα διοίκηση και θα είναι ολοκληρωμένες ως την άνοιξη του 2020 οι απαραίτητες ενέργειες για την αξιολόγηση των παλιών γεφυρών και την αδειοδότηση των σηράγγων» πρόσθεσε.

Αναφέρθηκε, άλλωστε, στη νέα υπερυψωμένη περιφερειακή λεωφόρο ταχείας κυκλοφορίας γνωστή και ως flyover ενώ σχολίασε ότι «υπάρχουν και άλλα σημαντικά έργα που ξεμπλόκαραν αυτό το εξάμηνο και προχωρά ταχύτατα η δημοπράτησή τους εντός του 2020». Τέτοια έργα, όπως είπε, είναι η ολοκλήρωση της σύνδεσης του αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ με τον 6ο προβλήτα στο λιμάνι, η οδική σύνδεση της Εγνατίας με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, οι παρεμβάσεις για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στον οδικό άξονα Θέρμη Γαλάτιστα, η ολοκλήρωση του οδικού τμήματος στην Ποτίδαια που δημοπρατείται τις επόμενες μέρες, η κατασκευή του δεύτερου κλάδου του κεντρικού αποχετευτικού αγωγού, το έργο αποχέτευσης ομβρίων υδάτων στο νότιο κομμάτι του δήμου Καλαμαριάς και η κατασκευή αντιπλημμυρικών έργων στην περιοχή της λαχαναγοράς. «Τα έργα αυτά έχουν συνολικό προϋπολογισμό άνω των 200 εκατομμυρίων. Προχωρούμε ταχύτατες διαδικασίες για να ξεκινήσουν το συντομότερο δυνατό» πρόσθεσε.

Πέραν των παραπάνω έργων, ο κ. Καραγιάννης σημείωσε ότι βασικές προτεραιότητες της Γενικής Γραμματείας Υποδομών είναι η συνέχιση των θεσμικών παρεμβάσεων για ένα καθεστώς πιο γρήγορων αναθέσεων και λειτουργίας των έργων με διαφάνεια και η βελτίωση της κατάστασης των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης. Επί του θέματος επισήμανε ότι προετοιμάζεται διαγωνισμός «που θα γίνει εντός του 2020 για την προμήθεια 1000 λεωφορείων και στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη πολλά από τα οποία θα είναι ηλεκτρικά και αντιρυπαντικής τεχνολογίας».

Γνωστοποίησε, ακόμη, ότι γίνεται ολοκληρωμένος σχεδιασμός για το στόχο της οδικής ασφάλειας με παρεμβάσεις σε όλη τη χώρα και έργα σε επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου ενώ θα υπάρξουν και παρεμβάσεις στον ΚΟΚ για την αλλαγή της οδικής συμπεριφοράς. Το συνολικό πρόγραμμα για την οδική ασφάλεια έχει ύψος 455 εκατ. ευρώ. Επιπλέον βασική προτεραιότητα είναι και η προετοιμασία του στρατηγικού σχεδιασμού της νέας γενιάς έργων που χρειάζεται η Ελλάδα. Ενδεικτικά ανέφερε ότι η ταχεία διασύνδεση Θεσσαλονίκης – Καβάλας – Αλεξανδρούπολης και Αλεξανδρούπολης – Μαύρης Θάλασσας μπορεί να αναβαθμίσει στρατηγικά όλη τη βόρεια Ελλάδα.

Από την πλευρά του, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, πρώην υπουργός Περιβάλλοντος Σωκράτης Φάμελλος, μιλώντας για τις μέχρι στιγμής κινήσεις της κυβέρνησης σχολίασε ότι «δεν είναι μεταρρυθμίσεις η ιδιωτικοποίηση καθώς η ιδιωτικοποίηση είναι πώληση περιουσιακών στοιχείων, δεν δημιουργεί καινοτομία και νέο προϊόν». Σχολίασε ότι η νέα κυβέρνηση έρχεται να ανατρέψει όλα τα έργα που ξεκίνησαν επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι σήμερα το φυσικό αέριο ιδιωτικοποιείται σε έναν ιδιοκτήτη για όλη την Ελλάδα, η νέα κυβέρνηση διακόπτει το Μετρό χωρίς σχέδιο, η περιβαλλοντική αδειοδότηση της υπερυψωμένης εσωτερικής περιφερειακής απορρίφθηκε το 2017 από το Συμβούλιο της Επικρατείας διότι περιελάμβανε μεγάλα τμήματα υλοτόμησης στο δάσος του Σέιχ Σου ενώ με το που ήρθε η νέα κυβέρνηση τα διόδια που ήταν σταματημένα από την προηγούμενη κυβέρνηση τέθηκαν σε λειτουργία.

Κατά την τοποθέτησή του στο αναπτυξιακό συνέδριο ο πρόεδρος του ΦΟΔΣΑ Μιχάλης Γεράνης αναφέρθηκε στο όραμα του Φορέα για την «Εγνατία» Διαχείριση Στερεών Αποβλήτων ώστε πέντε περιφέρειες να αξιοποιούν ενεργειακά το υπόλειμμα των απορριμμάτων. Ο πρόεδρος του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης Διονύσης Κυριακόπουλος μίλησε για τις προσπάθειες του Κέντρου σε ό,τι αφορά τη δημιουργία στελεχών διοίκησης επιτελικού χαρακτήρα, την αναβάθμιση του ανθρώπινου δυναμικού μέσα από επιμόρφωση και τον εκσυγχρονισμό των δομών του δημοσίου. Την ανάγκη επανεκκίνησης της αυτοδιοίκησης υπογράμμισε ο πρόεδρος της ΠΕΔ Κεντρικής Μακεδονίας Ιγνάτιος Καϊτεζίδης ενώ ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ Δημήτρης Παπαστεργίου σημείωσε ότι οποιαδήποτε προσπάθεια θα πρέπει να γίνει προς την κατεύθυνση της ανάπτυξης και της δημιουργίας θέσεων εργασίας.

Πηγή: Π.Γ./ ΑΠΕ

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα