ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΡΕΘΥΜΝΟ

Οι υποψήφιοι δήμαρχοι του Ρεθύμνου απαντούν για τις υποδομές

0

Απαντήσεις για τις θέσεις των υποψηφίων δημάρχων για το Μητροπολιτικό δήμο σε σχέση με σημαντικά ζητήματα που απασχολούν τους δημότες του Ρεθύμνου, επιχειρεί να συγκεντρώσει η εφημερίδα μας μέσω της «Ερώτησης της Εβδομάδας» που απευθύνεται  προς όλους τους επικεφαλής των δημοτικών συνδυασμών.

Έτσι, προκειμένου να υπάρχουν όλες οι απαντήσεις για τα κυριότερα θέματα που απασχολούν το μέσο Ρεθεμνιώτη ζητήσαμε απαντήσεις από τους υποψηφίους δημάρχους που γι αυτή την εβδομάδα αφορούν στις υποδομές.

Ακολουθεί η ερώτηση όπως την έλαβαν και οι πέντε επικεφαλής. 

Γράφει η Αθηνά Πετρακάκη

Ερώτηση εβδομάδας προς όλους τους υποψηφίους δημάρχους του Δ.Ρ.

«Ποιες είναι οι τρεις κορυφαίες προτεραιότητες στον τομέα των υποδομών τις οποίες έχετε περιλάβει στο σχεδιασμό σας, στοχεύοντας στην άμεση υλοποίηση τους στην περίπτωση που εκλεγείτε στις αυτοδιοικητικές εκλογές του Μαΐου;» 

 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΓΙΩΡΓΗ ΜΑΡΙΝΑΚΗ

«Η εμπειρία των ακραίων  καιρικών φαινομένων που έπληξαν προσφάτως  το νησί και το Ρέθυμνο, σε συνδυασμό με τον κίνδυνο της λειψυδρίας που κληθήκαμε να διαχειριστούμε το π. καλοκαίρι , ανέδειξε ως προτεραιότητα τον επανασχεδιασμό και την εντατικοποίηση των προσπαθειών μας τόσο στην  αντιπλημμυρική θωράκιση του αστικού κέντρου και της ενδοχώρας του Ρεθύμνου όσο και στην ορθολογική  διαχείριση του υδάτινου δυναμικού.

Λαμβάνοντας υπόψη την εμφανή κλιματική αλλαγή και τις επιπτώσεις της, με επίκεντρο την προστασία του περιβάλλοντος και της ανθρώπινης ζωής, η οποία ανέκαθεν εντάσσονταν στις προτεραιότητες μας, εντείνουμε τη διεκδίκηση υποδομών που θα διασφαλίσουν τη σταθερή και ποιοτική  ύδρευση, θα εξασφαλίσουν την άρδευση σε ένα εκτεταμένο δίκτυο περιοχών με πρωτογενή δραστηριότητα, την αναβάθμιση του λιμανιού και την αποτελεσματική διαχείριση των στερεών και υγρών αποβλήτων.

Η νέα προγραμματική περίοδος , λοιπόν,  περιλαμβάνει:

Α. ΥΔΡΕΥΣΗ- ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗ- ΑΡΔΕΥΣΗ

  • Την εξασφάλιση χρηματοδότησης για την κατασκευή διυλιστηρίου στο Γιαννούδι,  με το οποίο δίδεται λύση στη λειψυδρία. Με το  έργο αυτό θα διασφαλιστεί η τροφοδοσία,  υψομετρικά, όλων των δεξαμενών ύδρευσης του Δήμου Ρεθύμνης, ώστε, σε περίπτωση πλημμύρας, όπως συνέβη προσφάτως με την ζημιά στον κεντρικό αγωγό στην Αργυρούπολη, να μην μένει ούτε ένα σπίτι χωρίς νερό.
  • Την αξιοποίηση των 10 συνολικά γεωτρήσεων που έχουν γίνει ώστε ν΄ ανακουφιστούν υδρευτικά τα χωριά μας, έργο που έχει προγραμματιστεί για τους προσεχείς μήνες .
  • Η επικαιροποίηση μελετών και αδειοδοτήσεων για τη μεταφορά του νερού των Κούμων στις δεξαμενές του Γάλλου , παράλληλα με τα έργα αξιοποίησης του νερού από το Φράγμα Αμαρίου.
  • Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση μεγάλων αρδευτικών έργων όπου υπάρχει νερό και ανάπτυξη γεωργικής παραγωγής.
  • Σε αυτό πλαίσιο εντάσσεται η επαναβίωση του ταμιευτήρα της λιμνοδεξαμενής Αρκαδίου για την ενίσχυση της άρδευσης των καλλιεργειών της ευρύτερης περιοχής.
  • Θεωρούμε βέβαιο ότι, επιτέλους, θα ενταχθεί στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων το έργο επέκτασης του κεντρικού αγωγού του Φράγματος των Ποταμών, με το οποίο θα εξασφαλιστεί η άρδευση σε μια εκτεταμένη χωρική έκταση 14 χιλ. στρ., η οποία αφορά τις περιοχές από την Πηγή έως τον Πρίνο και περιλαμβάνει επέκταση των δικτύων άρδευσης  σε Γιαννούδι, Ξηρό Χωριό και Μισίρια.
  • Σε ότι αφορά τη διαχείριση υγρών αποβλήτων, έχουμε αποδείξει ως δημοτικό σύστημα αλλά και λόγω της ιδιότητας μου ως Πρόεδρος της ΕΔΕΥΑ, ότι εργαζόμαστε αδιάκοπα στην κατεύθυνση δημιουργίας και  αξιοποίησης κάθε νέου χρηματοδοτικού εργαλείου  και σχετικού ευρωπαϊκού ή εθνικού προγράμματος. Προτεραιότητα συνιστά η διαχείριση λυμάτων του βόρειου τουριστικού μετώπου, από τη Σκαλέτα μέχρι τη Λάππα καθώς και περιοχών ιδιαίτερου φυσικού κάλλους  και πολιτιστικής αξίας (π.χ. Ελεύθερνα κ.α) .

Β. ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΟΛΗΣ- ΛΙΜΑΝΙ

Η θωράκιση της πόλης και η αναβάθμιση του εμπορικού λιμανιού ώστε να προστατευθεί το ιστορικό και αστικό κέντρο, να ενισχυθεί η τουριστική ανάπτυξη,  να συνδεθεί ακτοπλοϊκώς το Ρέθυμνο με το λιμάνι του Πειραιά με αξιόπιστο πλοίο και να διατηρήσει το εμπορικό λιμάνι μας την πρωτεύουσα θέση που έχει στο νησί, σαφώς και αποτελεί προτεραιότητα.

Ήδη εκπονούνται από μελετητική ομάδα εξειδικευμένων επιστημόνων, οι οποίοι επελέγησαν μέσω διαγωνισμού, δύο μεγάλες μελέτες που αφορούν έργα  βελτίωσης της θωράκισης της πόλης στον προσήνεμο μόλο, την αναμόρφωση του εμπορικού λιμανιού και έργα προβλήτας για την υποδοχή κρουαζιέρας, οι οποίες χρηματοδοτούνται από την Περιφέρεια Κρήτης και εντάσσονται στο εγκεκριμένο από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας  Master Plan  του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου.

Γ. ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Το Ρέθυμνο των Γραμμάτων πρέπει επιτέλους, ν’ αποκτήσει ένα Συνεδριακό Κέντρο που θα ενθαρρύνει  και την καλλιέργεια  Τεχνών.

Προς αυτή την κατεύθυνση, έχουμε εναλλακτικά σενάρια όπως: η εκκρεμούσα κατασκευή του μεγάλου αμφιθεάτρου του  Πανεπιστημίου Κρήτης στου Γάλλου, το οποίο πληροί τις προδιαγραφές του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και, σε μικρότερη κλίμακα, η αξιοποίηση του κτιρίου των παλιών Φυλακών στη Φορτέτζα σε συνεργασία με το ΥΠΠΟ και αξιοποιώντας τη σοβαρή προετοιμασία που έχουν ήδη κάνει οι υπηρεσίες του Δήμου Ρεθύμνης. Για το δε κτίριο της Φιλαρμονικής, είναι θέμα ημερών η ένταξη της αξιοποίησης του.

Δ. ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΤΕΓΗ

Η σχολική στέγη, παραμένει υψηλά στις προτεραιότητες μας. Αισιοδοξούμε ότι μετά την επιτυχή  συμφωνία του Δ.Ρ με το Πανεπιστήμιο, με την οποία παραχωρήθηκε στο Δ.Ρ έκταση του Γάλλου με αντάλλαγμα τη χρήση του «Ξενία» από το Π.Κ, δρομολογείται θετικά η ανέγερση νέων κτιρίων για τα Πειραματικά Γυμνάσιο και Λύκειο καθώς και για το Μουσικό Γυμνάσιο.   Θετικές είναι και οι εξελίξεις σε ότι αφορά τη δημιουργία νέου κτιρίου για το 16ο Δημ Σχολείο,  η ωρίμανση της ανέγερσης νέων Δημοτικών Σχολείων στο Ρουσσοσπίτι και Άδελε, καθώς και η δημιουργία  Νηπιαγωγείου στην Ασκούτση, στο, παραχωρηθέν από ην Ιερά Μητρόπολη Ρεθύμνης, οικόπεδο, στο πλαίσιο του εναρμονισμού του σχεδιασμού μας με τις εξαγγελθείσες αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας για τη δίχρονη  υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση.

Σημειώνεται ότι τα παραπάνω είναι ενδεικτικά έργα, με μέγιστο βαθμό ωριμότητα και βεβαιότητα εκτέλεσης».

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΘΟΔΩΡΗ ΝΙΝΟΥ

«Λόγω του περιορισμένου χώρου και του αριθμού των προτεραιοτήτων που μου θέσατε επιγραμματικά και με δεδομένο ότι ζητήσατε η απάντηση να μην ξεπερνά τις 400 λέξεις, σας καταθέτω ως άμεσες προτεραιότητες, στον τομέα σχεδιασμού των υποδομών, ανάμεσα σε αρκετές ακόμα προγραμματισμένες παρεμβάσεις και έργα τα εξής:

Πύλες εισόδου - Σχέδιο πόλεως- Γ.Π.Σ.- Οικισμοί

  • Παρουσία σε κάθε εμπλεκόμενο φορέα (ΟΑΚ-ΠΕΔΚ-Υπουργείο υποδομών) διεκδικώντας την αναβάθμιση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης σε κλειστό σύγχρονο αυτοκινητόδρομο.
  • Ακτοπλοϊκή σύνδεση του Ρεθύμνου με τον Πειραιά
  • Επεκτάσεις σχεδίου πόλεως Ρεθύμνου
  • Ολοκλήρωση σχεδίων πόλεως πολεοδομικών ενοτήτων Περιβολίων και Κουμπέ
  • Διανοίξεις δρόμων σχεδίου πόλεως
  • Ολοκλήρωση μελέτης και προγραμματισμός κατασκευής περιφερειακού δρόμου Σχεδίου πόλεως Ρέθυμνου
  • Κατασκευή πλατειών στις γειτονιές σε προβλεπόμενες θέσεις του σχεδίου πόλεως με στόχευση την μετάβαση από το τσιμέντο στο πράσινο
  • Διόρθωση του γενικού πολεοδομικού σχεδίου ως προς την κατάργηση των παρεκκλίσεων στην εκτός σχεδίου και οικισμού δόμηση
  • Επίλυση του προβλήματος οριοθέτησης οικισμών του Δήμου

Πολιτισμός - Παιδεία

  • Κατασκευή νέων σχολείων 16ο δημοτικό σχολείο Ρεθύμνου και δημοτικό σχολείο Ρουσσοσπιτίου
  • Κατασκευή νέου νηπιαγωγείου στην περιοχή της Καλλιθέας
  • Στατικός έλεγχος και ενίσχυση υφιστάμενων σχολικών κτιρίων και δομών (Αντισεισμική θωράκιση)
  • Κατασκευή συνεδριακού - πολιτιστικού κέντρου χωρητικότητας 800 ατόμων

Ύδρευση - αποχέτευση - άρδευση

  • Έλεγχος και επανασχεδιασμός αντιπλημμυρικής θωράκισης πόλης και οικισμών
  • Αντικατάσταση παλαιών δικτύων στην πόλη και στους οικισμούς (υπάρχουν ακόμα τμήματα του δικτύου με σωλήνες από αμίαντο)
  • Κατασκευή δικτύου άρδευσης (είναι ώριμο και προς δημοπράτηση από τον ΟΑΚ το δίκτυο για την Δημοτική Ενότητα Αρκαδίου απαιτείται στην ΔΕ Φωκά και Λαππαίων)
  • Αποχετευτικά δίκτυα στους οικισμούς και στις περιαστικές περιοχές (Πρώτη προτεραιότητα η λειτουργία του δικτύου αποχέτευσής του παραλιακού μετώπου της ΔΕ Αρκαδίου με αποπεράτωση του έργου το οποίο λιμνάζει από το 2014 και αφορά τις περιοχές Σκαλέτα Εσταυρωμένος- Πηγιάνος Κάμπος -Αδελιανός Κάμπος)
  • Κατασκευή δικτύων σύνδεσης, του διυλιστηρίου που με ενέργειες του ΟΑΚ πρόκειται να κατασκευαστεί στο Γιαννούδι, με τα δίκτυα της Δ.Ε.Υ.Α.Ρ.»

 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΜΑΝΟΥΣΟΥ ΜΑΝΟΥΣΟΓΙΑΝΝΗ

«Για όλους τους υπόλοιπους συνδυασμούς το κριτήριο ιεράρχησης και τρόπου εκτέλεσης των έργων είναι η εξυπηρέτηση της ανταγωνιστικότητας - κερδοφορίας των ισχυρών επιχειρηματικών συμφερόντων, των μεγαλοεργολάβων κλπ. Σ’ αυτήν την στόχευση κυβερνήσεις, δημοτικές και περιφερειακές αρχές θυσιάζουν τις ανάγκες του λαού. Η ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ έχει αποδείξει ότι βάζει μπροστά τις σύγχρονες ανάγκες του εργαζόμενου λαού.

Δεν μπορούμε να μιλήσουμε για μεμονωμένα έργα αλλά για άξονες αναγκών που επείγει να ικανοποιηθούν.

Σε πρώτη προτεραιότητα είναι τα έργα ΠΡΟΛΗΨΗΣ και υπεράσπισης της ζωής και της περιουσίας του λαού από τα φυσικά φαινόμενα (πλημύρες, σεισμοί κλπ). Οι πρόσφατες καταστροφές στην Κρήτη, οι παλιότερες στη Μάνδρα, στο Μάτι, στην Ηλεία, στην Εύβοια κλπ απέδειξαν με τον πιο τραγικό τρόπο ότι όλες οι άλλες δυνάμεις εγκαταλείπουν συνειδητά αυτές τις υποδομές. Ευθυγραμμίζονται με την απαράδεκτη θεωρεία της ΕΕ και των κυβερνήσεων περί κόστους οφέλους. Θέλουν δηλ οι κρατικές δαπάνες, που πληρώνονται απ’ το λαό, να πολλαπλασιάζουν τα κέρδη των μεγαλοεπιχειρηματιών, την είσπραξη διοδίων, την εμπορευματοποίηση των κοινωνικών αναγκών και γι’ αυτό αφήνουν το λαό να πνίγεται στις βροχές, να καίγεται στις φωτιές, να σκοτώνεται στους σεισμούς. Η ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ήταν και είναι ο βασικός και κύριος πολέμιος αυτής της απάνθρωπης πολιτικής.

Ένας άλλος άξονας είναι τα έργα και οι υποδομές, που εξασφαλίζουν την δωρεάν ή πολύ φτηνή ικανοποίηση των καθημερινών βιοτικών αναγκών. Τα έργα ύδρευσης (διυλιστήριο) άρδευσης με φτηνό και υγιεινό νερό. Τα έργα αποχέτευσης και διαχείρισης των απορριμμάτων για την προστασία του περιβάλλοντος και της υγείας μας. Η αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού (δωρεάν πάρκιγκ στις εισόδους της πόλης κλπ). Έργα που χρηματοδοτούνται από τον κρατικό Π/Υ και λειτουργούν από δημόσιους φορείς, με κριτήριο την ικανοποίηση των αναγκών του και όχι την κερδοφορία των εταιρειών.

Ο τρίτος σε σειρά αλλά όχι σε σημασία άξονας, αφορά τα έργα που απευθύνονται στο μέλλον μας. Στα παιδιά μας. Υπάρχουν τεράστιες ανάγκες από τις υποδομές σε παιδικούς σταθμούς για όλα τα παιδιά, τις σύγχρονες και ασφαλείς παιδικές χαρές. Η δημιουργία καλοκαιρινής παιδικής κατασκήνωσης, κατά τα πρότυπα της Πάτρας, θα δώσει τεράστια βοήθεια στις χιλιάδες σκληρά εργαζόμενες οικογένειες, που το καλοκαίρι δεν έχουν πώς να φροντίζουν τα παιδιά τους. Πρέπει να αντιμετωπίσουμε την αναβάθμιση και τον καλλωπισμό όλων των σχολείων μας. Να δημιουργήσουμε και να συντηρήσουμε επαρκείς σύγχρονες αθλητικές και πολιτιστικές υποδομές για όλη τη νεολαία μας και τα αθλητικά σωματεία μας.

Η ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ θα επιβάλλει άλλους τρόπους για την υλοποίηση των έργων. Αντίθετα με την σημερινή απαξίωση και υποστελέχωση των δημοτικών συνεργείων και υπηρεσιών, που γίνεται συνειδητά για να παραδίδονται όλα τα έργα, οι μελέτες ακόμη και οι απλούστερες συντηρήσεις στα μεγάλα κυρίως εργολαβικά συμφέροντα, η ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ θα στηρίξει, θα εμπνεύσει και θα στηριχτεί στους εργαζόμενους του δήμου. Θα οργανώσει την εκτέλεση όσο το δυνατόν περισσότερων  έργων με ΑΥΤΕΠΙΣΤΑΣΙΑ, μακριά από τις γνωστές υπερκοστολογήσεις, εξοικονομώντας τεράστια ποσά. Αυτό θα μας δώσει τη δυνατότητα με τα ίδια χρήματα να προσφέρουμε πολλαπλάσιο έργο για τους δημότες μας. Μόνο έτσι θα επιστρέφουν πραγματικά στον σκληρά φορολογούμενο εργαζόμενο λαό ένα μέρος από όσα του χρωστούν το κράτος και οι δήμοι.

Επειδή δεν συγκαταλεγόμαστε στα «φρόνιμα παιδιά» του συστήματος, είναι δεδομένο πως δεν πρόκειται να αφήσουμε καμία κυβέρνηση σε «χλωρό κλαρί». Όλοι ξέρουν πως έχουμε την πείρα και τη γνώση αλλά και την θέληση να διεκδικήσουμε με αποφασιστικότητα αυτά που ανήκουν στον εργαζόμενο λαό μας και του τα στερούν.

Η ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ επομένως είναι αυτή που και εδώ μπορεί να κάνει την ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΑ».

 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΑΥΡΟΥ ΒΟΥΡΒΑΧΑΚΗ

«Οι τρεις κορυφαίες προτεραιότητες του «ΡΕΘΥΜΝΟ-ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ» στον τομέα των υποδομών είναι:

Α) ΑΜΕΣΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΟΙΚΙΣΜΩΝ

Ο Δήμος Ρεθύμνου έχει συνολικά 47 οικισμούς, που είναι οι δημοτικές και τοπικές κοινότητες των πρώην Δήμων Ρεθύμνου, Αρκαδίου , Λαππαίων και Νικηφόρου Φωκά. Χωρίς αυτούς τους οικισμούς η πόλη του Ρεθύμνου δεν θα είχε ζωή. Ωστόσο η δημοτική αρχή τους παραμέλησε και δεν έγιναν σημαντικά έργα υποδομής σε αυτούς. Το βάρος δόθηκε στην πόλη του Ρεθύμνου με αποτέλεσμα  να μην υπάρχει μια ισόρροπη ανάπτυξη μεταξύ πόλης και οικισμών. Πρέπει να αντιμετωπιστούν άμεσα τα προβλήματα ύδρευσης, άρδευσης και αγροτικής οδοποιίας των οικισμών. Επιπλέον πρέπει να υπάρξει μέριμνα για την σήμανση, το φωτισμό, την καθαριότητα και την διαμόρφωση συγκοινωνιακών δικτύων μεταξύ των οικισμών. Με την συμμετοχή των κατοίκων των οικισμών θα γίνει μια αποτύπωση των αναγκών τους και θα τεθούν οι προτεραιότητες για τις δομές υγείας, παιδείας καθώς και για την ανάπτυξη των τοπικών παραγωγικών δραστηριοτήτων με στόχο την ολοκληρωμένη και ισόρροπη ανάπτυξη τους. Μόνο έτσι θα αναπτυχθούν και δεν θα ερημώσουν.

 Β) ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΟΔΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ- ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ

Το μεγαλύτερο πρόβλημα του Ρεθύμνου τα τελευταία χρόνια είναι το κυκλοφοριακό. Η παρούσα δημοτική αρχή δεν μπόρεσε να το αντιμετωπίσει ουσιαστικά. Η πόλη μας παραμένει με τρείς παράλληλους δρόμους την Μοάτσου, την Λεωφόρο Κουντουριώτη και τον παραλιακό δρόμο. Χρειάζεται σωστός προγραμματισμός. Ο σχεδιασμός θα πρέπει να ιεραρχεί ανάγκες, να μεριμνά για το περιβάλλον, να λαμβάνει υπόψη τις υπάρχουσες κοινωνικές ανάγκες και να προβλέπει τις μελλοντικές.

Σ ’αυτό το πλαίσιο, προτεραιότητες για το Δήμο Ρεθύμνου είναι:

  • Η υλοποίηση του Νότιου Περιφερειακού Άξονα παρά τα λάθη που έγιναν στον σχεδιασμό του. Πρέπει να γίνουν οι απαραίτητες απαλλοτριώσεις και να ξεκινήσει επιτέλους αυτό το έργο.
  • Δημιουργία δωρεάν θέσεων στάθμευσης στις τρείς εισόδους της πόλης (Δυτικά, Νότια, και Ανατολικά) με πόρους από το Πράσινο ταμείο. Με συνεχή δρομολόγια με συλλογικά μέσα μεταφοράς οι δημότες δωρεάν θα μπαίνουν και θα βγαίνουν από και προς το κέντρο της πόλης.
  • Αναβάθμιση του τμήματος του ΒΟΑΚ που βρίσκεται εντός τον ορίων του Δήμου με διεκδίκηση παράπλευρων δικτύων που θα τον αποσυμφορήσουν.
  • Στις συνοικίες της πόλης πρέπει να διανοιχθούν δρόμοι και να γίνουν κάποια τεχνικά έργα (πχ να γεφυρωθούν κάποια ρέματα) με σκοπό την διασύνδεση των συνοικιών μεταξύ τους ( πχ να ενωθεί η Καλλιθέα με τον Μασταμπά, τα Περιβόλια με την Καλλιθέα).
  • Θα πρέπει να γίνουν έργα στις γειτονιές για την δημιουργία θέσεων πάρκινγκ.
  • Οργάνωση μιας λειτουργικής αστικής συγκοινωνίας.

Γ) ΑΝΤΙΠΛΗΜΜΥΡΙΚΑ ΕΡΓΑ-ΔΙΚΤΥΟ ΟΜΒΡΙΩΝ ΥΔΑΤΩΝ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ - ΕΡΓΑ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ

Βασική αρμοδιότητα των Δήμων αποτελεί η ανάπτυξη των υποδομών ύδρευσης και αποχέτευσης (μέσω των Δ.Ε.Υ.Α). Για τον Δήμο μας πρωτεύον ζήτημα είναι η εκμετάλλευση των υδάτων του φράγματος των Ποταμών για την επίλυση του προβλήματος της ύδρευσης. Επίσης το αποχετευτικό δίκτυο πρέπει να επεκταθεί σε όλα τα δημοτικά διαμερίσματα πέραν του τέως Δήμου Ρεθύμνου ,με παράλληλη αναβάθμιση της μονάδας βιολογικού καθαρισμού στο Βιολί Χαράκι. Θέμα ζωτικής επίσης σημασίας αποτελεί η προστασία των οικισμών με αντιπλημμυρικά έργα, με δίκτυα ομβρίων υδάτων και η οριοθέτηση των ρεμάτων σε συνεργασία με την Περιφέρεια.»

 ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΘΩΜΑ ΚΡΕΒΕΤΖΑΚΗ

«Οι βασικές προτεραιότητες στο τομέα των υποδομών, ταξινομημένες ανά κατηγορία και βάση των αναγκών του διευρυμένου δήμου είναι:

  • Οι υποδομές περιβάλλοντος όπως:
  • κάλυψη αναγκών ύδρευσης (κατασκευή διυλιστηρίου στο Γιαννούδι)
  • εκσυγχρονισμός δικτύου ύδρευσης της ΔΕΥΑΡ (περιορισμός απωλειών)
  • ολοκλήρωση δικτύων αποχέτευσης
  • επέκταση βιολογικού και οργάνωση βιολογικών στους οικισμούς
  • ολοκληρωμένη διαχείριση απορριμμάτων
  • σχεδιασμός και βιώσιμη χρήση ιδιωτικού και Δημόσιου χώρου με :
  • Χωροταξικό Σχεδιασμό στο σύνολο του Δήμου (τοπικά χωρικά σχέδια)
  • Πολεοδομικές μελέτες σε όλες τις περιοχές που δέχονται οικιστική πίεση (κυρίως παραλιακές)
  • κυκλοφοριακές υποδομές:
  • Ολοκλήρωση και εφαρμογή σχεδίου βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (Σ.Β.Α.Κ.)
  • ολοκλήρωση και επέκταση μελέτης περιφερειακού σχεδίου πόλης
  • οργάνωση Μέσων μαζικής Μεταφοράς και περιφερειακών parking
  • διανοίξεις δρόμων σχεδίου πόλεως που εκκρεμούν».
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ