ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΕΛΛΑΔΑ

«Αυτές οι εκλογές είναι σύγκρουση της πολιτικής του χθες με του σήμερα»

0

Έμπειρος στην αυτοδιοίκηση, θέτει για ακόμα μία φορά υποψηφιότητα στις προσεχείς εκλογές, διεκδικώντας μια θέση στο Περιφερειακό Συμβούλιο Κρήτης με το ψηφοδέλτιο «Η Κρήτη μπροστά» στο πλευρό του Αλέξανδρου Μαρκογιαννάκη. Ο λόγος για τον Κωστή Δανδουλάκη, σημερινό Αντιπρόεδρο του Περιφερειακού Συμβουλίου, ο οποίος θεωρεί πρόκληση την επικείμενη εκλογική αναμέτρηση, καθώς όπως υποστηρίζει, πρόκειται για «σύγκρουση της πολιτικής του χθες με την πολιτική του σήμερα». Κατηγορεί την σημερινή Περιφερειακή Αρχή, ότι δεν κατάφερε όλα αυτά τα χρόνια να αλλάξει την ατζέντα με τα μεγάλα βασικά προβλήματα του νησιού και θεωρεί πως η υποψηφιότητα Μαρκογιαννάκη σηματοδοτεί για την Κρήτη μια νέα εποχή γιατί με δυναμική, ρεαλισμό και αποφασιστικότητα προσεγγίζει όλα τα θέματα που αφορούν την Κρήτη βάζοντας προτεραιότητες στον τρόπο αντιμετώπισης και επίλυσης τους.

Περισσότερα, στην συνέντευξη που ακολουθεί.

Μετά από μια πενταετή θητεία στο Περιφερειακό Συμβούλιο Κρήτης, ζητάτε την  ανανέωση της εμπιστοσύνης των πολιτών του Ρεθύμνου στο πρόσωπο σας. Τι σας εμπνέει και σας οδηγεί σε αυτή την απόφαση;

Οι  Περιφερειακές Εκλογές την 26η Μαΐου, αποτελούν για μένα πρόκληση και πρόσκληση συμμετοχής και προσφοράς στη κοινωνία της  Κρήτης. Στις αρχές μου ανήκει και η ρήση ότι, «θα πρέπει ΕΣΥ να γίνεις η αλλαγή που οραματίζεσαι». Η πορεία μου σηματοδοτεί ότι , δεν αρκούμαι στα εύκολα και ως υπεύθυνος και ενεργός πολίτης  θέτω τον εαυτό μου  στην κρίση των  συμπολιτών μου από όποια θέση θεωρώ ότι μπορώ να προσφέρω.

Η απόφαση μου λοιπόν να μετέχω στις προσεχείς Περιφερειακές Εκλογές βασίζεται πέραν της προσωπικής επιθυμίας και στο γεγονός ότι ανταποκρίνομαι και στην επιθυμία των συμπολιτών μου.

Η διαδρομή δεν είναι εύκολη. Τα προβλήματα του τόπου μας είναι πολλά και δυσεπίλυτα. Αν κάτι χρειαζόμαστε στον τόπο μας, είναι ενωμένοι να συνεργαστούμε και σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες και δυνατότητες να οραματιστούμε  να σχεδιάσουμε και να χαράξουμε μια μόνιμη αναπτυξιακή πολιτική για την κάλυψη των πραγματικών αναγκών αλλά και την δρομολόγηση των μεγάλων προοπτικών προόδου για την Κρήτη, λειτουργούντες έξω από την συνήθη πρακτική.

Χρειάζεται να δοθούν λύσεις σε κύρια προβλήματα που χρονίζουν, αλλά και να υπάρξει ένα χειροπιαστό όραμα ανάπτυξης για το μέλλον. Με σχέδιο και πρόγραμμα, που να ενώνει και να μην αφαιρεί τις δυνάμεις όλων εκείνων που μπορούν και θέλουν να προσφέρουν.

Ποιά θεωρείτε ως βασικά λάθη της σημερινής Περιφερειακής Αρχής;

Ως Αντιπρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου Κρήτης σε συνεργασία με τους συναδέλφους Περιφερειακούς Συμβούλους κατά την τρέχουσα Περιφερειακή θητεία αναδείξαμε και στηρίξαμε στο Περιφερειακό Συμβούλιο όλα τα μεγάλα αναπτυξιακά έργα που έχει ανάγκη και απαιτεί η Κρήτη μας.

Ωστόσο όμως αν και από μεριά μας υπήρξε πλήρη στήριξη στην σημερινή  Περιφερειακή αρχή στην ανάδειξη, προώθηση και δρομολόγησηόλων των μεγάλων αναπτυξιακών έργων εντούτοις δεν υπήρξε ουσιαστικό αποτέλεσμα και δυστυχώς η Προεκλογική Ατζέντατου 2019 για τα μεγάλα έργα πνοής της Κρήτης είναι η ίδια με εκείνη του 2014 και  του 2010.

Η αναποτελεσματικότητα αυτή μας αδικεί όλους μας αλλά και χρεώνει αναλογικά την ευθύνη στον καθένα μας σύμφωνα με τον θεσμικό του ρόλο,όπου βέβαια η κύρια ευθύνη βαρύνει την σημερινή Περιφερειακή αρχή.

Επισημαίνουμε ότι η σημερινή Περιφερειακή Αρχή αναλώθηκε  στην καθημερινότητα, στα Μικρά – Μεσαία έργα, σε εκείνα που δρομολογήθηκαν από τους Δήμους, σε λιγοστά έργα ΕΣΠΑ και δυστυχώς υπήρξε  ανυπαρξία δρομολόγησης των μεγάλων αναπτυξιακών έργων σε επίπεδο Κρήτηςόπως:

α) Σύγχρονο Συγκοινωνιακό Δίκτυο όπως ΒΟΑΚ, Κάθετοι Οδικοί Άξονες, ΝΟΑΚ, Δίκτυο ενδοχώρας.

β) Αδικαιολόγητη καθυστέρηση για την εφαρμογή της μελέτης της Εγνατίας για παρεμβάσεις σε ολόκληρο το οδικό δίκτυο Κρήτης δεδομένου ότι υπήρχε η χρηματοδότηση των 35 εκατομμύριων Ευρώ.

γ)Ανυπαρξία Διαχείρισης Υδάτινων Πόρων σε επίπεδο Κρήτης και ανυπαρξία αξιοποίησης των περίπου είκοσι εκατομμυρίων κυβικών υδάτων του Φράγματος των Ποταμών.

δ) Δεν εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση της εκτροπής του Φράγματος του Πλατύ και δεν συμπεριλήφθηκε στηνυπάρχουσα ώριμη μελέτη ένα μεγάλο τμήμα της περιοχής της Αμπαδιάς για πρόβλεψη δεξαμενών και αρδευτικών δικτύων.

ε) Η Λειψυδρία σε επίπεδο Κρήτης είναι ένα πραγματικό γεγονός και η Περιφέρεια δεν ανέλαβε πρωτοβουλία για την εκπόνηση σχετικής συνολικής μελέτης για την αντιμετώπιση της.

στ) Απείχε από την απαίτηση να ενταχθεί η Κρήτη στην εφαρμογή του μεταφορικού ισοδυνάμου για τις επιχειρήσεις και το επιβατικό κοινό της Κρήτης και ακολούθησε πρωτοβουλίες των Επιμελητηρίων Κρήτης μετά από 7μηνο περίπου και το θέμα προχωρεί με αργά και μισά βήματα στην εφαρμογή του.

η) Δεν ενημερώθηκε το Περιφερειακό Συμβούλιο για  την τελική μορφή – Εφαρμογή του Χωροταξικού Κρήτης  – Χρήσεις Γης και δεν έλαβε την ανάλογη δημοσιότητα, γεγονός αποτρεπτικό για τους επενδυτές.

ζ) Απείχε από την ενεργό πρωτοβουλία κατά την διαδικασία διευθέτησης διαχείρισης των απορριμμάτων σε επίπεδο Κρήτης.

θ) Ανυπαρξία πρωτοβουλίας υποδομών για την αναβάθμιση των Πυλών Εισόδου της Κρήτης  (Λιμάνια, Αεροδρόμια, Μαρίνες.)

ι)Υστέρησε στην ανάληψη αποτελεσματικών πρωτοβουλιών της διασύνδεσηςτου Πρωτογενή με τον Τουριστικό Τομέα για την διάθεση και προβολή των αγροτοκτηνοτροφικών προϊόντων καθώς και την προώθηση τους σε προγράμματα κοινωνικού ενδιαφέροντος.

Όλα τα παραπάνω θέματα έχουν τεθεί με επερώτησημου και έχουν συζητηθεί στο ΠεριφερειακόΣυμβούλιο Κρήτης όπου αν και υπήρξε καλόπιστη αποδοχή με υποσχέσεις και δεσμεύσεις δυστυχώς δεν προχώρησαναπό την σημερινή Περιφερειακή Αρχή.Αυτό επιβεβαιώνεται από το γεγονός ότι  τα ιδία θέματα , τα ίδια αναπτυξιακά ελλείμματα που υπήρχαν το 2010 συνεχίζουν να ισχύουν το 2019, δηλαδή και τα οποία φέρουν και τη σφραγίδα της ανεπιτυχούς αντιμετώπισης τους από την σημερινή Περιφερειακή Αρχή.

Επίσηςη σημερινή Περιφερειακή Αρχή άλλαξετην πολιτική της  σε κάποια σημεία και ακολούθησε τις επιλογές της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και έγινε δυστυχώς συμμέτοχος των ατελέσφορων επιλογών της για την Κρήτη.

Αναγνωρίζουμε ότι η νυν Περιφερειακή Αρχή προσπάθησε για τα θέματα της Κρήτης τα οποία στηρίξαμε και εμείς, αλλά δυστυχώς η έκβαση τους ήταν ανεπιτυχής. Ωστόσο πρέπει και να δεχθούμε ότι υπήρξαν και θετικά βήματα σε επιμέρους πρωτοβουλίες και έργα.

Γιατί να ψηφίσουμε Αλέξανδρο Μαρκογιαννάκη και όχι Σταύρο Αρναουτάκη;

Η υποψηφιότητα του Αλέξανδρου Μαρκογιαννάκη  σηματοδοτεί για την Κρήτη μια νέα εποχή γιατί με δυναμική, ρεαλισμό και αποφασιστικότητα προσεγγίζει όλα τα θέματα που αφορούν την Κρήτη βάζοντας προτεραιότητες στον τρόπο αντιμετώπισης και επίλυσης τους.Στόχος η αναβάθμισηοεκσυγχρονισμός  όλων τωνυποδομών και δρομολόγηση των μεγάλων αναπτυξιακών έργωνπνοής για να αποδοθούν στους χρήστες τους . Μια οφειλόμενη προς τους Κρητικούς ενέργεια.

Οι πρώτοι στόχοι που έχει θέσει ως προτεραιότητες για να πάει «Η Κρήτη Μπροστά!» δίνουν και το στίγμα της πολιτικής που θα ακολουθήσει όπως:

1) Αναβαθμίζουμε το οδικό δίκτυο. Δημιουργώντας ασφαλείς δρόμους , ολοκληρώνοντας τον ΒΟΑΚ και το επαρχιακό δίκτυο, ενώνοντας όλο το νησί και συνδέοντας το με τις πύλες εισόδου (λιμάνια και αεροδρόμια)    

2)Προστατεύουμε τους Πολίτες και τις Περιουσίες τους με έµφαση στη Πρόληψη, τον σχεδιασμό και την υλοποίηση έργων υποδομής και δράσεων Πολιτικής προστασίας.

3)Αντιμετωπίζουμε τη λειψυδρία. Με αρδευτικά έργα και δεξαμενές που θα αντιμετωπίσουν το φαινόμενο της ξηρασίας και θα στηρίξουν τον πρωτογενή τοµέα.

4) Διασφαλίζουμε την ενεργειακή επάρκεια µε την διπλή ηλεκτρική διασύνδεση, την διείσδυση των ΑΠΕ, την αντλησιοταµίευση και την προώθηση της ηλεκτροκίνησης.

5)Προωθούμε τον τουρισμό 12 µήνες το χρόνο. Προβάλλοντας το καλό πρόσωπο της Κρήτης και δυναμώνοντας την εικόνα της.Προωθώντας εναλλακτικές μορφές τουρισμού και αξιοποιώντας  την  Κρητική ενδοχώρα.

6)Στηρίζουµε τη τοπική επιχειρηματικότητα και προωθούµε την απασχόληση. Αξιοποιώντας τους πόρους που σήµερα βρίσκονται αναξιοποίητοι στα Ευρωπαϊκά ταμεία και στο ΕΣΠΑ, καθώς η περιφέρεια Κρήτης έχει από τα χαμηλότερα ποσοστά απορροφητικότητας.

7) Βελτιστοποιούμε την εξυπηρέτηση του πολίτη. Αξιοποιώντας τις ψηφιακές εφαρμογές για την εξυπηρέτηση του και ενισχύοντας τις αδειοδοτούσες αρχές  με μέσα και διαδικασίες για την επιτάχυνση του έργου τους.

8) Θωρακίζουμε τις δομές αλληλεγγύης για τους άνεργους και τις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού, μεριμνούμε για την παιδεία την υγεία και τον αθλητισμό.

9)Δημιουργούμε τον τέταρτο Πυλώνα ανάπτυξης της ψηφιακής τεχνολογίας. Επενδύοντας στην έξυπνη εξειδίκευση και την καινοτομία, διασυνδέοντας την παραγωγή, την επιχειρηματικότητα και την έρευνα µέσω των ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και των ερευνητικών φορέων της Κρήτης.

10) Στηρίζουμε τα ποιοτικά Κρητικά προϊόντα. Με δράσεις εξωστρέφειας ,τυποποίησης και προβολής με σκοπό την καλύτερη προώθηση των κρητικών κτηνοτροφικών προϊόντων στις διεθνείς αγορές.

11) Επενδύουμε στην παράδοση και τον πολιτισμό μας. Προστατεύουμε και αναδεικνύουμε την πολιτιστική κληρονομία της Κρήτης.  

Από τα παραπάνω διαφαίνεται η ξεκάθαρη θέση του για όλα τα ζωτικά θέματα η υλοποίηση των οποίων θα φέρει μία ουσιαστική αλλαγή στην εικόνα της Κρήτης και που θα ανταποκρίνεται στα θέλω των πολιτών της.

Ποιες είναι οι προτάσεις σας για το μεγάλο ζήτημα του ΒΟΑΚ;

Είναι γνωστό ότι η Κρήτη συγκαταλέγεται μεταξύ των πρώτων περιοχών της χώρας σε τροχαία ατυχήματα, με ένα μεγάλο μέρος αυτών να σημειώνονται στον Β.Ο.Α.Κ. αυτό σημαίνει ότι επιβεβλημένο είναι η άμεση  δημιουργία ενός ασφαλούς και σύγχρονου οδικού δικτύου σε επίπεδο Κρήτης

Θα ήθελα να προτείνω τα έξης βασικά βήματα :

1)Μια Συνολική Στρατηγική μελέτη για την δημιουργία ενός σύγχρονουαυτοκινητοδρόμου από Καστέλιέως Σητεία, όπου  θα περιλαμβάνει κόμβους, παράλληλους δρόμους , την αποζημίωσητων απαλλοτριώσεων, τις απαιτούμενες αδειοδοτήσεις και κυρίως την συνολική χρηματοδότηση του έργου. Επισημαίνουμε ότι η κατασκευή του ΒΟΑΚ θα επηρεάσει συνολικά την ζωή των πολιτών και επισκεπτών της Κρήτης.

2)Συμπληρωματικό έργο του ΒΟΑΚ αποτελεί η πρόβλεψη δημιουργίας Κάθετων Οδικών Αξόνων που θα στοχεύει στην ανάπτυξη της Νότιας Κρήτης και θα δημιουργεί συνθήκες υποκατάστασης αλλά και προοπτικής δημιουργίας του ΝΟΑΚ.

Τα παραπάνω θα αποτελέσουν την κύρια, βασική υποδομή στήριξης και ανάπτυξης του τουρισμού και του πρωτογενήτομέα, την εξυπηρέτηση των πολιτών σε συνδυασμό με την αμεσότηταεπικοινωνίας μεασφαλή και σύντομηπρόσβαση στις πύλεςεισόδου του νησιού.

Ποιες είναι κατά τη γνώμη σας οι βασικές υποδομές που πρέπει να προωθήσει η Περιφέρεια Κρήτης στο Ρέθυμνο στην νέα τετραετία;

Συνοψίζοντας οι βασικές υποδομές που πρέπει άμεσα να προωθήσει η Περιφέρεια Κρήτης στο Ρέθυμνο στην νέα τετραετία πρέπει

1)Η Κατασκευή του Φράγματος στο Πλατύ ποταμό  και παράλληλα την δημιουργία ταμιευτήρων και δεξαμενών και δικτύων Άρδευσης.

2) Άμεση αξιοποίηση υδάτων του Φράγματος των Ποταμών και με τη δημιουργία υβριδικού σταθμού.

3)Επιτάγχυνση διαδικασίας για την κατασκευή του Διυλιστηρίου στο Γιανούδι για την ύδρευση του Β. Ρέθυμνου  από Πέραμα έως Επισκοπή .

4) Περαίωση Μελέτης από ΟΑΚ  για Άρδευση : Βολεώνων, Παντάνασσας, Πατσός, Αποστόλοι με ενσωμάτωση συμπληρωματικής πρόβλεψηςγια Άρδευση του Πρώην Δήμου Συβρίτου και του Βόρειου Τμήματος πρώην Δήμου Κουρητών (Άνω Μέρος και ευρύτερη περιοχή του Φουρφουρά.)

5)Βελτίωση δικτύων ύδρευσης και άρδευσης όπου αυτό απαιτείται.

6) Ως γνωστόν από δυτικά του Ρεθύμνου Αεροπορική Πύλη Εισόδου του είναι το αεροδρόμιο Χανίων. Απαιτείται η  κατασκευή οδικού κόμβου στην Σούδα και ενός σύγχρονου δρόμου που θα συνδέει τη Σούδα με το Αεροδρόμιο με σκοπό την μείωση του χρόνου μετάβασης από Ρέθυμνο για Αεροδρόμιο Χανίων με ασφάλεια.

7) Χρηματοδότηση του Αμαριώτικου Δρόμου, δεδομένου ότι υπάρχουν επικαιροποιημένες μελέτες, από εκπτώσεις και όχι μόνο που υπάρχουν αδιάθετα ποσά από τον αντίστοιχο πρόγραμμα ΕΣΠΑ αλλά και από εθνικούς πόρους.

8) Τον χαρακτηρισμό του Αγιοβασιλειώτικου δρόμου ως Διευρωπαϊκού, προκειμένου να τύχει και Ευρωπαϊκής χρηματοδότησης.

Εξέταση δυνατότητας εκπόνησης μελέτης για δημιουργία Τούνελ στο Κουρταλιώτικο Φαράγγι καθώς και στο Φαράγγι του Κοτσιφού γιατί όπως διαφαίνεται είναι δύσκολο να αντιμετωπιστεί η ασφαλής διέλευση επισκεπτών και οχημάτων λόγω των βραχοπτώσεων αλλά όπως και πρόσφατα φάνηκε η αρνητική επίδραση των καιρικών φαινομένων στο υπάρχον οδικό δίκτυο.

9)Βελτίωση – συντήρηση παλαιάς εθνικής οδού Ρεθύμνου (από Ανώγεια έως και Δυτικό Ρέθυμνο)καθώς και όλου του οδικού δικτύου της ενδοχώρας του Νομού Ρεθύμνου.

10) Η συνολική θωράκιση-προστασία του λιμένα Ρεθύμνου με την διατήρηση των προβλεπομένων βαθών στην λιμενολεκάνη του εξασφαλίζοντας την ομαλή, ασφαλή και λειτουργική χρήση του.  Εφαρμογή masterplan  λειτουργικών δράσεων (υποδομές, μηχανολογικός εξοπλισμός κ.τ.λ) στο χερσαίο και θαλάσσιο χώρο του λιμανιού.

11) Εξέταση δυνατότηταςμόνιμης ακτοπλοϊκής σύνδεσης Λιμένα Ρεθύμνου με Πειραιά, αποσκοπώντας στην εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και στα οφέλη του Ρεθύμνου από την λειτουργία της γραμμής αυτής.

12)Ενθάρρυνση προσέλκυσης κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι ρου Ρεθύμνου.

13)Διασύνδεση των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων με την  κοινωνία του Ρεθύμνου για κοινές δράσεις που θα αφορούν κυρίως στην εκμετάλλευση των ευκαιριών που μας δίνει η επιστήμη , η έρευνα, η καινοτομία με τις σχετικές δυνατότητες  που υπάρχουν στην Πόλη και τον Νομό μας.

14)Ανάληψη πρωτοβουλιών για κοινωνικές δράσεις.

15)Πρωτοβουλίες για αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών και παροχής επαρκών υπηρεσιών Υγείας.

Να κλείσουμε με το μήνυμα σας προς τους πολίτες του Ρεθύμνου ενόψει κάλπης.

Όλα αυτά τα χρόνια η εμπιστοσύνη και η στήριξη της κοινωνίας στο πρόσωπο μου, αποτελεί τιμή και ευθύνη, που με χαρά αλλά και απόλυτη επίγνωση των μεγάλων και δύσκολων προκλήσεων, αναλαμβάνω.

Όμως, ο αγώνας για την πολιτική αλλαγή που έχει ανάγκη η Περιφέρεια Κρήτης δεν είναι μόνο προσωπικός, παραταξιακός ή κομματικός.

Είναι ο αγώνας για μια καλύτερη ζωή, σε έναν καλύτερο τόπο, όλων των πολιτών της Κρήτης, ανεξάρτητα παράταξης και ιδεολογικής τοποθέτησης.

Είναι η σύγκρουση της πολιτικής του χθες με την πολιτική του σήμερα για να πάμε την ΚΡΗΤΗ ΜΠΡΟΣΤΑ!!!

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ