ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
MENOY
ΡΕΘΥΜΝΟ

«Πράσινο φως» για την κατασκευή του Υβριδικού Σταθμού Αμαρίου

0

850 ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΑΙ 80 ΟΤΑΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ

Στην έγκριση των Περιβαλλοντικών Όρων του έργου «Υβριδικός Σταθμός Αμαρίου Ρεθύμνου» που βασίζεται στην ενεργειακή αξιοποίηση του Φράγματος Ποταμών και συνδυάζει την παραγωγή αιολικής ενέργειας με την αποθήκευσή της μέσω αντλησιοταμίευσης, προχώρησε πρόσφατα με απόφασή του ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κωστής Χατζηδάκης.

Η Τέρνα- Ενεργειακή σε ανακοίνωση της, αναφέρει ότι ο Υβριδικός Σταθμός Αμαρίου αποτελεί μία μεγάλη πρότυπη πράσινη επένδυση. Το συνολικό ύψος της αναμένεται να φτάσει τα 280 εκατ. ευρώ ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι η εγχώρια προστιθέμενη αξία της επένδυσης υπερβαίνει το 60% κι αναμένεται να φτάσει τα 170 εκατ. ευρώ.

Με την υλοποίηση του έργου, θα ξεκινήσει και η αντιμετώπιση του ενεργειακού ελλείμματος της Κρήτης, ενώ θα επιφέρει και μια σειρά από συνοδευτικά οφέλη στις τοπικές κοινωνίες, αφού θα αποδίδει στους επωφελούμενους δήμους Ρεθύμνου, Αμαρίου, Σητείας, στις κοινότητές τους, αλλά και στον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης (ΟΑΚ), συνολικά 4,6 εκατ. ευρώ ετησίως, κατά την εικοσιπεντάχρονη περίοδο της σύμβασης.

Αποθήκευση ενέργειας

Για τον υβριδικό σταθμό στο Αμάρι, ο Διευθυντής Διαχείρισης Συγκοινωνιακών και Υδραυλικών έργων του ΟΑΚ κ. Βαγγέλης Μαμαγκάκης ανέφερε: «Η παραγωγή του ρεύματος θα είναι 50 ΜW δηλαδή όσες είναι οι ενεργειακές ανάγκες στου νομού Ρεθύμνου», και τόνισε: «Δεν είναι μόνο η παραγωγή όμως, το σημαντικότερο είναι η ενέργεια που μπορεί να αποθηκεύσει το σύστημα, το οποίο θα μπορεί ν’ αποθηκεύει και την απορριπτόμενη ενέργεια από άλλες ΑΠΕ, από όλη την Κρήτη». «Πλέον» όπως σχολίασε, «όλα τα συστήματα κατευθύνονται στην αποθήκευση».

Ο κ. Μαμαγκάκης, στη συνέχεια ανέφερε τους παράγοντες που επιλέχθηκε το Αμάρι για τη κατασκευή του έργου: «Το υβριδικό έγινε στο Αμάρι αφού πολύ κοντά, στα 2 χιλιόμετρα περίπου (σε ευθεία γραμμή) υπάρχει μια υψομετρική διαφορά 450 μέτρων, η οποία είναι πολλή σημαντική για την παραγωγή ενέργειας, όπως και ότι στα Χάρκια υπάρχει μια κλειστή κοιλότητα, όπου μπορεί να γίνει μια λιμνοδεξαμενή (1,2 εκ. κυβικά). Αυτά τα χαρακτηριστικά που συγκεντρώνονται δεν υπάρχουν κάπου αλλού στην Κρήτη, κάτι που το είχαμε διαπιστώσει και το προτείναμε εδώ και χρόνια».

Ο Διευθυντής Διαχείρισης Συγκοινωνιακών και Υδραυλικών έργων του ΟΑΚ, υπενθύμισε ότι η σύμβαση με την Τέρνα υπογράφηκε στις 11-01-12 (ο τότε ΟΑΔΥΚ με την Τέρνα), τονίζοντας τη δαιδαλώδη διαδικασία των 8 ετών προκειμένου να φτάσουμε στην σημερινή εξέλιξη.

Εργοτάξιο σ’ ένα χρόνο αν υπάρξει πολιτική βούληση

«Θ’ ακολουθήσει η άδεια εγκατάστασης για την οποία αν υπάρξει η πολιτική βούληση, είναι θέμα μόλις λίγων μηνών», ανέφερε ο κ. Μαμαγκάκης και πρόσθεσε: «Τώρα αν όλα πάνε καλά και δεν υπάρξουν άλλα θέματα και καθώς είναι εξασφαλισμένα τα κονδύλια, υπολογίζομε ότι του χρόνου στην περιοχή θα έχουμε εργοτάξιο».

Όσον αφορά στις εγκαταστάσεις ο ίδιος ανέφερε: «Το έργο το οποίο είναι κατά βάση υπόγειο περιλαμβάνει μονάδα άντλησης και ταμίευσης». Και ανέφερε πιο αναλυτικά: «Ο υπόγειος χώρος που έχει 12 στάθμες (ορόφους) θα είναι δίπλα στον ταμιευτήρα γι αυτό και οι πρώτες εργασίες που θα γίνουν θα είναι για ν’ απομονώσουν το νερό του ταμιευτήρα, από το έργο. Επίσης, θα κατασκευαστεί ένας υπόγειος αγωγός μήκους 2 χιλιομέτρων και μια λιμνοδεξαμενή στην οποία θα συγκεντρώνεται το νερό».

Όπως τόνισε ο κ. Μαμαγκάκης, το τοπίο δεν θ’ αλλάξει όψη, καθώς όποιος επισκεφθεί το σημείο θα βλέπει μόνο ένα κτήριο με περιβαλλοντική χροιά, στο οποίο θα μπορεί να ξεναγηθεί.

850 εργαζόμενοι στη φάση της κατασκευής  και 80 στη φάση της λειτουργίας

Στη φάση κατασκευής που θα διαρκέσει 5 χρόνια θα εργαστούν περίπου 1.000 άνθρωποι συνολικά. Οι 850 από αυτούς, στο έργο στο Ρέθυμνο και οι 150 στη Σητεία. Μετά την ολοκλήρωση του έργου για τη λειτουργία του θα χρειαστούν 80 εργαζόμενοι κατά βάση μηχανολόγοι, ηλεκτρολόγοι, μηχανικοί ηλεκτρονικών υπολογιστών και άλλοι τεχνικοί.

Πρόεδρος Τέρνα: «Αποτελεί το μεγαλύτερο υβριδικό έργο στην Ευρώπη»

Αναφερόμενος στην επένδυση του Υβριδικού Σταθμού Αμαρίου ο Πρόεδρος της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ κ. Γιώργος Περιστέρης, δήλωσε: «Η εταιρεία μας συνεχίζει να επενδύει δυναμικά στην καθαρή ενέργεια, προωθώντας σημαντικές επενδύσεις και στην αποθήκευση ενέργειας, η υλοποίηση των οποίων αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την μέγιστη δυνατή διείσδυση των ΑΠΕ και την επίτευξη των εθνικών μας ενεργειακών στόχων. Η επένδυση που προωθούμε στην Κρήτη ήδη από το 2011 είναι ένα πρωτοποριακό έργο για τα ελληνικά δεδομένα και ταυτόχρονα αποτελεί το μεγαλύτερο υβριδικό έργο στην Ευρώπη. Συνδυάζει την παραγωγή καθαρής ενέργειας και την αποθήκευση κι έρχεται να απαντήσει αποτελεσματικά κι οικονομικά στο υπαρκτό πρόβλημα του ενεργειακού ελλείμματος που αντιμετωπίζει, όπως είναι γνωστό εδώ και χρόνια, η Κρήτη. Αν, μάλιστα, μας είχε επιτραπεί να προχωρήσουμε εγκαίρως στην υλοποίηση της επένδυσης, είναι βέβαιο ότι η Κρήτη θα είχε ήδη διασφαλισμένη ηλεκτρική επάρκεια».

Προστασία από μπλακάουτ

Το έργο εξασφαλίζει πλήρη ευελιξία και ασφάλεια εφοδιασμού, τόσο στην παρούσα φάση όσο και μετά τη διασύνδεση της Κρήτης, παρέχοντας υψηλής ποιότητας επικουρικές υπηρεσίες και δυνατότητα μαζικής αποθήκευσης ανανεώσιμης ενέργειας. Το όφελός του, βάση αντίστοιχων μελετών, υπερβαίνει τα 300 εκατ. ευρώ, προστατεύοντας το νησί από κινδύνους μπλακάουτ. Επίσης, μπορεί πλήρως να υποκαταστήσει τις αεριοστροβιλικές μονάδες της Κρήτης, οι οποίες από 1/1/2020 μπαίνουν σε καθεστώς περιορισμένης λειτουργίας.

ΑΘΗΝΑ ΠΕΤΡΑΚΑΚΗ

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ