Τροχοί & TIR

Arocs 4251: στο αμμορυχείο με Mercedes-Benz

Δύναμη, αντοχή, αξιοπιστία. Τρία βασικά κριτήρια που θέτουν οι ιδιοκτήτες χωματουργικών φορτηγών για την απόκτηση ενός νέου μοντέλου. Αυτά ζήτησαν και οι Δημήτρης και Γιώργος Σιόντας, από τους Γόννο
από Παύλος Μαυρομύτης | Δευτέρα 01/07/2019 - 02:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Το Mercedes-Benz Arocs της εταιρείας Σιόντας από τους Γόννους Λάρισας. Το μικτό βάρος του είναι 33.000 κιλά και το ωφέλιμό του 18.500 κιλά. Το κυρίως έργο του είναι η μεταφορά αδρανών υλικών.
Το Mercedes-Benz Arocs της εταιρείας Σιόντας από τους Γόννους Λάρισας. Το μικτό βάρος του είναι 33.000 κιλά και το ωφέλιμό του 18.500 κιλά. Το κυρίως έργο του είναι η μεταφορά αδρανών υλικών.

Δύναμη, αντοχή, αξιοπιστία. Τρία βασικά κριτήρια που θέτουν οι ιδιοκτήτες χωματουργικών φορτηγών για την απόκτηση ενός νέου μοντέλου. Αυτά ζήτησαν και οι Δημήτρης και Γιώργος Σιόντας, από τους Γόννους Λάρισας και έφτασαν στην απόκτηση ενός καινούργιου Mercedes-Benz Arocs 4251. Το τετραξονικό δουλεύει ο Γιώργος Σιόντας ο οποίος μας εξηγεί τους λόγους αγοράς του, τη μέχρι τώρα εμπειρία του, τα πλεονεκτήματά καθώς και τις δυνατότητες του νέου του Arocs. Φορτώνουμε 17 κυβικά άμμο στην καρότσα του και αρχίζουμε το δρομολόγιο.

Αστέρι στην εμφάνισή του

Αυτό που αντιλαμβάνεσαι με την πρώτη ματιά, είναι ότι οι ιδιοκτήτες του έχουν βάλει όλο τους το μεράκι στο αμάξι, δημιουργώντας ένα αξιοζήλευτο εργαλείο δουλειάς. Έξτρα λασπωτήρες πίσω, αυτοκόλλητα, μπάρα με προβολείς και δερματίνες στο εσωτερικό της καμπίνας. Ο Γιώργος χαμογελώντας δικαιολογήθηκε: «Μας αρέσει το αυτοκίνητο να είναι πάντα καθαρό. Αποτελεί τη βιτρίνα της επιχείρησής μας στο δρόμο και πρέπει να είναι προσεγμένο. Θέλω να πηγαίνω στη δουλειά και να το κάνω με ευχαρίστηση. Αυτό που κληρονόμησα από τον πατέρα μου είναι να πραγματοποιώ πάντα έναν προληπτικό έλεγχο στο αυτοκίνητο, πριν και μετά από κάθε δρομολόγιο για να είμαι σίγουρος ότι βρίσκεται σε άριστη κατάσταση».

Η επιλογή του Arocs

«Η επιχείρησή μας έχει στο στόλο της τέσσερα τετραξονικά και ένα επικαθήμενο φορτηγό», μας εξηγεί ο Γιώργος και συνεχίζει: «Ωστόσο, οι απαιτήσεις της δουλειάς αυξάνονταν διαρκώς, οπότε χρειαζόμασταν ένα ακόμη αυτοκίνητο. Σχετικά με το Mercedes έχουμε την ανάλογη εμπειρία από τη συγκεκριμένη μάρκα καθώς διαθέτουμε και άλλα μοντέλα της. Από τη στιγμή που είμαστε ευχαριστημένοι από αυτά δεν θεωρώ ότι υπήρχε λόγος να ψάξουμε για κάποια άλλη μάρκα. Επίσης, το αμάξι το δουλεύω ο ίδιος και το έστησα όπως ήθελα για να με εξυπηρετεί στη δουλειά μου όσο καλύτερα γίνεται. Μέσα από τις σελίδες του περιοδικού θέλω να πω ένα ευχαριστώ και στον πωλητή της Mercedes-Benz Ελλάς, τον κ. Νίκο Παπαθανασίου, ο οποίος είναι πάντα δίπλα μας και παρών σε ό, τι χρειαστούμε. Το after sales της εταιρείας είναι εξαιρετικό, οφείλω να πω».

Η μέχρι τώρα εμπειρία

«Θεωρώ ότι το Arocs είναι το απόλυτο εργαλείο για τη δουλειά μας, συγκριτικά με τα υπόλοιπα φορτηγά μας» σχολιάζει ο Γιώργος. «Καταρχάς, είναι πιο ξεκούραστο από θέμα αναρτήσεων. Δεν σε καταπονεί ακόμη και σε δύσκολες εκτός δρόμου διαδρομές. Όταν κινείται άδειο δεν έχει έντονες αναπηδήσεις στο πίσω μέρος. Επίσης, μου αρέσει η θέση οδήγησης. Κάθομαι πιο ψηλά και έχω καλύτερο οπτικό πεδίο προς όλες τις κατευθύνσεις. Να αναφερθώ και στους καθρέφτες που προσφέρουν αυξημένη ορατότητα».

Επιλογή ιπποδύναμης

Με ποια κριτήρια όμως έγινε η επιλογή του κινητήρα με ιπποδύναμη 510 ίππους; Ο Γιώργος θα απαντήσει: «Η Mercedes με το μοντέλο Arocs προσφέρει μεγάλη ποικιλία κινητήρων, από άποψη λίτρων και ιπποδύναμης, ώστε ο πελάτης να καταλήξει σε αυτό που ταιριάζει στη δουλειά του. Η επιλογή του συγκεκριμένου κινητήρα έγινε βάσει της εμπειρίας μας στο εργοτάξιο. Θεωρούμε ότι με τους 510 ίππους τα δρομολόγια γίνονται πιο ξεκούραστα και οικονομικά. Ο κινητήρας δεν ζορίζεται και είναι ιδιαίτερα αποδοτικός ακόμη και σε δύσκολα δρομολόγια. Επίσης, ευχαριστημένοι δηλώνουμε και από την κατανάλωσή του η οποία κυμαίνεται σε λογικά επίπεδα».

Μεταφέροντας άμμο – Επιλογή καμπίνας

Το επόμενο δρομολόγιο του Arocs είναι προγραμματισμένο από το αμμορυχείο της Pandremenos Group στο Μακρυχώρι Λάρισας προς το χωριό Γόννοι. Φορτώνουμε 17 κυβικά άμμο και ξεκινούμε. Μπροστά μας ορθώνεται μια απότομη ανηφόρα και το PowerShift 3 επιλέγει αυτόματα την πρώτη σχέση. Στο σημείο αυτό ο Γιώργος μας δείχνει το στροφόμετρο και λέει: «Παρακολουθήστε πόσο ομαλά ανεβαίνουν οι στροφές χάρη στη λειτουργία έρπησης που διαθέτει. Με έχει ενθουσιάσει. Ξεκινάει αργά, χωρίς απότομες κινήσεις. Κατά μήκος αυτής της ανηφόρας διατηρεί την πρώτη σχέση στο κιβώτιο, μέχρι τις 2.100 σ.α.λ περίπου, χωρίς αλλαγή και να ανεβάσει τη δευτέρα, αποφεύγοντας έτσι πιθανόν κρέμασμα του κινητήρα. Το σασμάν συμπεριφέρεται άψογα, ιδιαίτερα στο ξεκίνημα. Αλλά και στην πορεία οι αλλαγές γίνονται σε σωστό εύρος στροφών. Το κιβώτιό του μπορώ να πω ότι είναι ένα από τα δυνατά σημεία του». Κινούμαστε με κατεύθυνση το χωριό Γόννοι Λάρισας και ο Γιώργος σημειώνει. «Το φορτηγό μας μεταφέρει ως επί το πλείστον ασφαλτικά υλικά, οπότε τα περισσότερα χιλιόμετρα τα διανύουμε σε εθνικό δίκτυο. Όταν κινούμαι με πολλά χιλιόμετρα, στον κόφτη, η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική. Δεν έχει κουνήματα η καμπίνα, δεν βιράρει πολύ στις στροφές, και δεν ακούγονται θόρυβοι στο εσωτερικό».

Στο σημείο αυτό θα τον ρωτήσουμε σχετικά με την επιλογή της καμπίνας, με ένα κρεβάτι, για να μας απαντήσει: «Η επιλογή του συγκεκριμένου τύπου έγινε μέσω της εμπειρίας από τη δουλειά μας. Τυχαίνει κάποιες φορές στο φόρτωμα να έχουμε αναμονή μερικών ωρών, οπότε τις εκμεταλλεύομαι σωστά, ξαπλώνοντας στο κρεβάτι. Σε διαφορετική περίπτωση η ώρα δεν περνάει ευχάριστα στο κάθισμα. Δεν βολεύεσαι και δεν αναπαύεσαι. Επίσης, υπάρχει περίπτωση η εταιρεία μας να αναλάβει κάποιο έργο εκτός έδρας, άρα άμεσα λύνουμε το ζήτημα της διανυκτέρευσης. Η καμπίνα είναι άνετη και εργονομική, με πολλές αποθηκευτικές λύσεις, αν και θα ήθελα μερικά ντουλάπια ακόμη πίσω από το κρεβάτι». Προσεγγίζοντας το σημείο εναπόθεσης έχουμε μπροστά μας μια παρατεταμένη κατηφόρα και ο Γιώργος επιλέγει την πρώτη σκάλα του βοηθητικού συστήματος πέδησης, λέγοντάς μας: «Συνήθως δουλεύω τις δύο πρώτες σκάλες του βοηθητικού συστήματος πέδησης και σε κάποιες περιπτώσεις, κυρίως σε μεγάλες κατηφόρες, χρησιμοποιώ και τις υπόλοιπες.

Το ενισχυμένο μηχανόφρενο και το retarder νερού είναι πολύ αποδοτικά με αποτέλεσμα να χρησιμοποιώ ελάχιστα το φρένο, εξασφαλίζοντας έτσι μακροζωία στα τακάκια. Για παράδειγμα με 33 τόνους μικτό φορτίο στην κατηφόρα της Πελασγίας, το αυτοκίνητο το φρενάρω μόνο με το βοηθητικό σύστημα πέδησης χωρίς να πατήσω καθόλου το φρένο».

Καρότσα Meiller-Kipper

Ξεφορτώνοντας το εμπόρευμα ο Γιώργος θα αναφερθεί στην καρότσα λέγοντας τα εξής: «Η καρότσα είναι της Meiller-Kipper, χωρητικότητας 17 κυβικών.

Στην πράξη διαπιστώσαμε ότι η κατασκευή της είναι ανθεκτική και, το βασικότερο, το υλικό αδειάζει γρήγορα διευκολύνοντάς μας στο ξεφόρτωμα».

Στο δια ταύτα το τετραξονικό MercedesBenz Arocs δείχνει αντοχή και αξιοπιστία στην καθημερινότητα του επαγγελματία, αυξάνοντας παράλληλα την αποδοτικότητά του. Αναμφίβολα η επένδυση σε ένα καινούργιο εργαλείο δουλειάς, από ένα νέο άνθρωπο, αποτελεί ένα σημαντικό εφόδιο για τη σταδιοδρομία του και την ευημερία του στο χώρο της μεταφοράς.

PreviousNext